۲۴ آذر ۱۳۹۰

اولین موتور تبدیل بازی های سه بعدی در گوشی های هوشمند LG

Optimus 3D Game Converter

LG در نمایشگاه IFA 2011 برلین اعلام کرده که نرم‌افزاری مبتنی بر OpenGL طراحی کرده که قابلیت تبدیل بازی‌های دو بعدی به سه بعدی را بر روی گوشیهای هوشمند دارا می باشد.

این فناوری که در واقع یک موتور گرافیکی مبدل سه بعدی می باشد، بر روی سیستم عامل آندروئید عرضه خواهد شد. این اولین موتور گرافیکی سه بعدی برای گوشی های همراه هوشمند در جهان می باشد.

LG قرار است که این تکنولوژی جدید را برای اولین بار در گوشی Optimus 3D خود در ماه اکتبر به بازار عرضه نماید.

به نظر می رسد که این مبدل بازیهای سه بعدی مورد توجه هر دو گروه تولیدکنندگان بازیها و کاربران گوشیهای هوشمند قرار گیرد. هرچند کمپانی های تولید کننده این بازیها قادر به تولید نمونه سه بعدی بازیهای خود بوده و همچنین نیازی به سرمایه گذاری های سنگین در زمینه مالی و منابع انسانی ندارند، ولیکن گوشیهای هوشمند ال جی میتوانند بدون هیچ هزینه ای و در هر زمان و مکانی بازیهای دوبعدی را به سه بعدی تبدیل کنند.

به زودی افراد علاقه مند به بازی می توانند با استفاده از این قابلیت Optimus 3D به راحتی در هنگام بازی دو بعدی، روی دیدن بازی به صورت سه بعدی سوئیچ کنند و از بازی ها لذت ببرند.

هنگامی که افراد یک بازی دوبعدی را از طریق مبدل سه بعدی باز می کنند، این برنامه به صورت اتوماتیک در میان لیست بازیهای دو بعدی موجود با قابلیت ارتقا آنها به سه بعدی جستجو نموده و بدون تغییر تنظیمات اولیه بازی آن را به سه بعدی تبدیل می کند. در صورت عدم وجود بازی در لیست بازیهای دو بعدی بر پایه OpenGL، افراد می بایست تنظیمات آن را خود انجام دهند.

لازم به ذکر است که این مبدل منحصر بفرد ال جی، به صورت خودکار عمق هر بخش از اجزاء تصاویر بازی را بر اساس موقعیت آنها شناسایی کرده و تصویر گرافیکی دو بعدی را به طور جداگانه به هر چشم ارسال می کند.

علاوه بر این با تولید دو تصویر مجزا از پیش زمینه و پس زمینه، تصاویر مربوطه را توسط لایه مخصوصی که Parallax نامیده می شود به صورت مجزا به چشم چپ و چشم راست ارسال می کند و در نتیجه به آنها عمق می بخشد.

شرکت ال جی توانسته است چندین گواهینامه معتبر جهانی برای تکنولوژی موجود در مبدل بازیهای دوبعدی به سه بعدی خود دریافت نماید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید