۲۱ آذر ۱۳۹۰

مسابقه بزرگ آشپزی ال‌جی (2011) در ترکیه

مسابقه بزرگ آشپزی ال‌جی (2011) در ترکیه برگزار شد:

تنوع فرهنگی، مصرف‌کنندگان محصولات ال‌جی را به هم پیوند داد

آشپزان آماتور خاورمیانه و آفریقا در مسابقه آشپزی با مایکروویوهای مجهز به پخت نوری ال‌جی، در استانبول با یکدیگر به رقابت پرداختند و ایران توانست رتبه دوم مسابقات را به خود اختصاص دهد.

3 آبان (25 اکتبر)- شرکت ال‌جی الکترونیکس، چهارمین دوره مسابقات آشپزی خود را با شعار ” طعم خوب زندگی با ال‌‌جی” در کشور ترکیه میزبانی کرد. هشت تیم دو نفره از کشورهای ایران، امارات متحده عربی، مراکش، عربستان، اردن، ترکیه، آفریقای جنوبی و مصر با استفاده از مایکروویوهای سولار کانوِکشن ال‌جی، توان آشپزی خود را ‌در این دوره به نمایش گذاشتند.

خانم‌ها ن. پاشایی و ن. تورانی از ایران با کسب رتبه دوم مسابقات، توانستند تحسین داوران سرشناس بین‌المللی را به دلیل توانایی در بهره‌گیری از مزایای سولار کانوِکشن ال‌جی و رعایت معیارهای مسابقه برانگیزند. همچنین کشور مراکش به کسب رتبه اول نائل شد و کشورهای امارات متحده عربی و ترکیه به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفتند.

ال‌جی هدف محوری این مسابقه را تلاش در جهت گرد هم ‌آوردن فرهنگ‌های غذایی مختلف و ارج نهادن به این تنوع اعلام کرده و معتقد است با نسل جدید مایکروویوهای پخت نوری که محصول منحصر به فرد این شرکت محسوب می‌شود، همه مردم می‌توانند مانند یک سرآشپز حرفه‌ای عمل کنند و با صرف تلاش و انرژی کم‌تر به کیفیت و طعم بهتری از غذا برسند.

کی وان کیم، مدیر ال‌جی الکترونیکس در خاورمیانه و آفریقا در کنفرانس خبری که در حاشیه این مسابقه برگزار شد، با بیان این که هنر طباخی بخشی از فرهنگ مردمان این منطقه است، گفت:” ال‌جی با برگزاری این مسابقه فرصتی برای آشپزان آماتور فراهم آورده است تا توانایی خود را به آزمون بگذارند و روزآمدترین محصولات این شرکت را مانند دوست در کنار خود داشته باشند”.

طعم نور، طعم زندگی

معیارهای ارزیابی این رقابت، شامل مفاهیمی عالی از سبک تغذیه سالم بود. به عنوان مثال چربی و کلسترول پایین غذا، کم‌ترین استفاده از طعم‌دهنده‌های مصنوعی و صرفه‌جویی در استفاده از مواد غذایی همه با عنوان معیارهای آشپزی هوشمند مدنظر داوران قرار گرفتند و دارای بالاترین نمره در جمع‌بندی نهایی بودند. استفاده درست از کارکردهای متنوع مایکروویوهای ال‌جی، خلاقیت و مهارت در انجام تکنیک‌های آشپزی و در نهایت ارائه و تزئین متناسب غذا، معیارهای دیگر امتیازدهی محسوب می‌شدند.

ایران با انتخاب رولت گوشت بره با سبزیجات، با دیگر غذاهای طبخ شده در این مسابقه شامل جوجه شکم‌پر، بیف و دسر میوه، خوراک میگو، جوجه همراه با سبزیجات و سس محلی و دیگر خوراک‌ها به رقابت پرداخت.

قضاوت این مسابقه را دو نفر از معروف‌ترین سرآشپزان بین‌المللی به نام‌های گیسور گودمِنسِن، رئیس انجمن جهانی سرآشپزان و فردریک لیزورد، عضو آکادمی آشپزی فرانسه به عهده داشتند. همچنین مؤسسات معتبر وَکس، لوکوردون بلو، جوی کِلَد و گِرَند مَستِر چِف از همراهان شرکت ال‌جی در برگزاری این مسابقه بودند.

سه گروه برنده این رقابت علاوه بر کسب جوایزی از بهترین محصولات ال‌جی، می‌توانند در دوره‌ آشپزی که در شهر سئول و زیر نظر سرآشپزان حرفه‌ای برگزار خواهد شد شرکت کنند و بر تجارب و مهارت‌‌های خود بیافزایند.

ناگفته نماند تمامی شرکت‌کنندگان مسابقه آشپزی، هر ساله از میان خریداران مایکروویوهای سری سولار ال‌جی انتخاب می‌شوند و ابتدا در سطح کشوری به رقابت می‌پردازند. شرکت‌کننده‌های ایرانی نیز تابستان سال جاری در مرحله کشوری مسابقات آشپزی ال‌جی که توسط شرکت گلدیران برگزار شده بود، به رتبه نخست دست یافته و با گذراندن دوره آموزشی مدرسه آشپزی گلدیران خود را برای حضور در مرحله جهانی آماده کرده بودند. مدرسه آشپزی گلدیران در 6 استان بزرگ ایران یعنی تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز و اهواز دایر است و به خریداران مایکروویوهای ال‌جی نحوه پخت انواع گوناگون غذاها را با استفاده از این دستگاه آموزش می‌دهد.

مایکروویوهای سری سولار ال‌جی اولین محصولات در دنیا هستند که با تلفیق چند تکنولوژی متفاوت و استفاده از امواج نوری، طبخ غذا را 4 بار سریع‌تر از فرگازهای معمولی ممکن می‌سازند. به همین دلیل است که این مایکروویوها که به لحاظ مصرف انرژی، در رده محصولات کم‌مصرف قرار می‌گیرند.

شایان ذکر است که این مسابقه، بزرگ‌ترین مسابقه آشپزان آماتور دنیاست که هر ساله توسط این برند جهانی و هر بار با مفهوم و محور خاصی برگزار می‌شود که بیانگر تعهد ال‌جی به زندگی بهتر و توجه به علایق مصرف‌کنندگان است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید