۱۴ تیر ۱۳۹۱

لمس آینده با قدرت ال‌جی در تلویزیون های Smart TV و Cinema 3D

کمپانی ال‌جی با تولید سری تلویزیون‌های Smart TV و  Cinema 3D جدید خود، بازار جهانی در سال 2012 را در دست خواهد گرفت. ال‌جی در نظر دارد که با تولید طیف گسترده‌تری از تلویزیون‌های سه‌بعدی از جمله مدل‌های OLED و UD که مجهز به اکوسیستم پیشرفته‌تری می‌باشند، جایگاه مستحکم‌تری را در بازار جهانی تلویزیون‌های سه‌بعدی از آن خود کند.

لاس‌وگاس، 11 ژانویه سال 2012- Havis Kwon رئیس و مدیرعامل بخش سرگرمی‌های خانگی کمپانی ال‌جی طی یک کنفرانس خبری که در لاس‌وگاس آمریکا برگزار شد، از راهبردهای کوتاه مدت و بلند مدت این شرکت برای تولید تلویزیون خبر داد.

به گفته آقای Kwon «هم‌زمان با رشد سریع تلویزیون‌های سه‌بعدی مجهز به فناوری اسمارت تی‌وی، انتظار می‌رود که رقابت میان تولیدکنندگان نسل تازه نمایشگرهای خانگی از قبیل تلویزیون‌های OLED و UD تنگ‌تر شود». وی در ادامه صحبت‌های خود از برنامه‌های آتی این کمپانی برای تحقق شعار 3D=LG و عزم راسخ آن برای کسب رتبه اول جهانی در زمینه تولید تلویزیون‌های سه‌بعدی خبر داد. به گفته او، ال‌جی الکترونیکس در نظر دارد که با بهبود پلتفرم فعلی تلویزیون هوشمند خود موسوم به NetCast، گوی سبقت را از حریفان ربوده و مبدل به پیشتاز صنعت اسمارت تی‌وی جهان شود. هم‌زمان با این تلاش، ال‌جی الکترونیکس قصد دارد که دیگر تلویزیون‌های تولیدی‌اش از قبیل LCD و همچنین نسل تازه نمایشگرهای OLED و UD را نیز مرتبا به روز رسانی کرده تا از این طریق بنیانی قوی‌تر را پی‌ریزی نموده و با اقتدار در صدر جدول تولیدکنندگان تلویزیون جهان قرار گیرد.

شماره یک جهان در تلویزیون‌های 3D  

کمپانی ال‌جی قصد دارد برای رسیدن به این هدف و کسب رتبه نخست جهانی در بازار تلویزیون‌های سه‌بعدی، تنوع بیشتری به تولید اسمارت تی‌وی‌های سه‌بعدی بزرگ خود بخشیده و با تولید عینک‌های سه‌بعدی سبک و افزایش دسترسی کاربران این محصولات به محتوای سه‌بعدی، تولید این تلویزیون‌ها را گسترش دهد.

در کل می‌توان گفت که حدود 70 درصد تلویزیون‌های جدید ال‌جی از نوع سه‌بعدی خواهند بود و آن‌گونه که مقامات این کمپانی اظهار داشته‌اند، قرار است که کیفیت تمامی مدل‌های سه‌بعدی از انواع معمولی گرفته تا نمونه‌های مرغوب‌تر، از این هم بیشتر شود و علاوه بر این قابلیت، اسمارت‌تی‌وی هم به عنوان یک ویژگی اولیه در تمامی این محصولات در نظر گرفته شود.

کمپانی ال‌جی قصد دارد همکاری‌اش را با دیگر شرکت‌های تابعه خود نظیر LG Display، LG Chemical و LG Innotek ادامه داده و دستاوردهای بیشتری را در حوزه فناوری‌ تلویزیون‌های سه‌بعدی کسب نماید.

رهبری قدرتر در Smart TV

شرکت ال‌جی برای تقویت جایگاه خود در حوزه فناوری اسمارت‌ تی‌وی، تمرکز و توجه اصلی‌اش را به افزایش رقابت طلبی پلتفرم‌های اختصاصی خود، بهبود محتوا و خدمات معطوف خواهد داشت تا تجربه ناب‌تری را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است که نسخه جدید پلتفرم NetCast در سال جاری میلادی وارد بازار شود و آن‌گونه که گفته می‌شود امکان استفاده آسان از اکوسیستم اسمارت تی‌وی ال‌جی را برای کاربران فراهم می‌کند که هم از نظر مقیاس و هم سطح پیشرفت، روز به روز در حال بهتر شدن می‌باشد. به منظور افزایش سهولت کاربری، قابلیت جدیدی موسوم به Integrated Search هم به این پلتفرم افزوده شده است که امکان جستجوی سریع و آسان یک مرحله‌ای برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها را برای کاربر میسر می‌کند. قابلیت دیگر Magic Remote نام دارد که متشکل از چهار مود یا حالت کنترلی به نام‌های Voice Recognition (تشخیص صدا)، Wheel (چرخک متحرک)، Magic Gesture (قابلیت‌های حرکتی) و Pointing می‌باشد و راحتی هرچه بیشتر کاربر را به ارمغان می‌آورد.

ال‌جی الکترونیکس همچنین در نظر دارد که همکاری راهبردی خود با عرضه‌کنندگان محتوای سه‌بعدی را ادامه دهد و از این طریق سینما اسمارت تی‌وی‌های سه‌بعدی خود را تحت عنوان تلویزیون‌های هوشمند با بیشترین محتوای سه‌بعدی به کاربران معرفی نماید.

بهبود رقابت طلبی تلویزیون‌های LCD

کمپانی ال‌جی مصمم است که با کاربرد گسترده‌تر طراحی نمایشگرهای بزرگ خود موسوم به CINEMA SCREEN، کیفیت محصولات LCD را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و آنگونه که مقامات ال‌جی می‌گویند سهم بیشتری از تلویزیون‌های LCD آن شرکت به قاب (Bezel)های فوق باریک مجهز خواهند شد تا مشاهده تصاویر سه‌بعدی از طریق آن‌ها به تجربه‌ای عمیق‌تر و سینمایی‌تر تبدیل شود. ابعاد این نمایشگرها بزرگ‌تر خواهد شد و در آینده تعداد بیشتری از محصولات LCD ال‌جی در ابعاد 60 اینچی یا بزرگ‌تر وارد بازار می‌شوند. این کمپانی همچنین درصدد است نخستین شرکتی باشد که اولین تلویزیون 84 اینچی UD با وضوح چهار برابر بیشتر از تلویزیون‌های Full HD کنونی را وارد بازار می‌کند.

پیشتاز در تولید تلویزیون‌های OLED

شرکت ال‌جی مصمم است که رتبه نخست را در بازار نسل تازه نمایشگرهای خانگی سال 2012 میلادی از آن خود نموده و تبدیل به نخستین تولیدکننده تلویزیون‌های OLED در صنعت تلویزیون جهان شود. این شرکت پس از معرفی تلویزیون 55 اینچی OLED خود در کره اعلام داشت که به زودی آن را به اقصی نقاط دنیا صادر نموده و نسل تازه نمایشگرهای خانگی را به جهانیان معرفی نماید.

تلویزیون‌های OLED ال‌جی که برخی با نام «آینده تلویزیون» از آن‌ها یاد می‌کنند، از نظر کیفیت تصویر و طراحی بی‌نظیر هستند. اما فاکتور مهم دیگر در مورد این تلویزیون‌ها پایین بودن هزینه تولید است که از مشخصه‌های اصلی پنل نمایشگرهای تیپ WRGB ال‌جی به شمار می‌رود و در حال حاضر مناسب‌ترین نوع موجود در بازار برای تلویزیون‌های بزرگ است. به علاوه، کمپانی ال‌جی قادر است نمایشگرهای یاد شده را با تیراژ بسیار بالا و کم‌ترین میزان ایراد و نقص فنی تولید نماید که این نیز یکی دیگر از امتیازات آن نسبت به دیگر تولید کنندگان مطرح جهان محسوب می‌شود.

بالا بودن تقاضا برای خرید تلویزیون‌های بزرگ و عزم راسخ ال‌جی برای صدرنشینی در بازار نسل جدید نمایشگرها، این شرکت را بر آن داشته تا نخستین تلویزیون OLED خود را در قالب یک پنل 55 اینچی روانه بازار نماید. شرکت ال‌جی همچنین در نظر دارد که بعدها مدل‌های 40 اینچی خود را نیز وارد بازار کند که تاریخ دقیق عرضه آن‌ها با توجه به تحولات بازار معین خواهد شد.

مدیریت مبتکرانه زنجیره عرضه

افزایش ابتکار و خلاقیت در چرخه مدیریت عرضه محصولات، از دیگر اهداف اصلی ال‌جی محسوب می‌شود. این شرکت در نظر دارد که پیش‌بینی میزان تقاضا، برنامه‌ریزی برای عرضه، خرید و تولید محصولات خود را با سرعت بیشتر و به صورت یکپارچه مدیریت نماید. ال‌جی الکترونیکس همچنین مصمم است که زمان پیش‌بینی شده برای رسیدن به جایگاه نخست جهانی را در زمان همکاری با شرکای کاری خود کاهش داده و آن را به کم‌ترین میزان ممکن برساند.

مقامات این شرکت همچنین بر آن هستند که با تقویت کارخانجات تولیدی خود در خارج از خاک کره، تعرفه صادرات محصولات را کاهش داده و در عوض توانایی لجستیکی خود را بالا ببرند و حتی پردازنده‌های مورد نیازشان را نیز به صورت داخلی و بومی تولید کنند. از این رو انتظار می‌رود که توانمندی‌های تولید جهانی ال‌جی به گونه‌ای ارتقاء یابد که رقابت میان شرکت‌های فعال در این حوزه را افزایش دهد.

۱ نظر

احسان ۱۵ تیر ۱۳۹۱ پاسخ

من از تلویزیون های او ال ای دی ال جی خیلی تعریف شنیدم. واقعا منتظر عرضه این تلویزیون هستم

نظر دهید