۲۵ تیر ۱۳۹۱

نتایج بررسی یک آزمون در بازار آمریکا

در کمپینی که به تازگی در کشور آمریکا برگزار شد، یک آزمون بسیار جالب در تشخیص برترین تلویزیون توسط کاربران صورت پذیرفت. این آزمون خاص که تحت عنوان blind test شناخته می‌شود، از افرادی به عمل آمد که هیچ اطلاعی از نمایشگر پیش روی خود نداشتند و به همین خاطر، نام برند هیچ تأثیری در انتخاب آنان نداشت. به همین دلیل چند نمایشگر در کنار یکدیگر قرار گرفتند (با پوشاندن اسم سازنده) و از کاربران خواسته شد تا کیفیت آن‌ها را در رنگ تصاویر سه‌بعدی، کیفیت عکس‌ها، روشنایی و عینک‌های سه‌بعدی بسنجند. نتایج این بررسی شگفت انگیز بود؛ از هر ۵ نفر، ۴ نفر بدون آنکه حتی خود نیز بداند، تلویزیون ال‌جی را انتخاب کرده بود! به همین خاطر تیم آزمون گیرنده با خود فکر کرد که چرا چنین دستاوردی را منتشر نکند؟! بدین سبب در مجلات و روزنامه‌های بسیار معتبری چون وال استریت ژورنال، نیویورک  تایمز و USA Today نتایج آن منتشر شد تا همگان با قدرت پنهان ال‌جی بیشتر آشنا شوند.

حال شاید از خود بپرسید: چرا کاربران، تلویزیون‌های ال‌جی را به عنوان برترین انتخاب کردند؟

شما آن را باور می‌کنید!

تنها با تلویزیون فول اچ‌دی ال‌جی است که شما یک دستگاه بدون قاب با زاویه دید پهناور نصیبتان خواهد شد. جایی که تصاویر دو بعدی و سه‌بعدی کیفیت رنگ فوق‌العاده و عمق مشکی بی‌نظیری دارند. به کمک فناوری TruMotion از تماشای مسابقات ورزشی، بازی‌های پر هیجان کامپیوتری و فیلم‌های اکشن لذت خواهید برد، بدون آنکه کوچک‌ترین نگرانی‌ای از بابت تاری تصاویر داشته باشید. شاید بهتر باشد تفاوت‌های تلویزیون‌های ال‌جی را خودتان کشف کنید؛ زیرا چیزی به ما می‌گوید تلویزیونی را خواهید دید که تا پیش از این تجربه‌اش نکردید.

آسان برای دوست داشتن و آسان برای به اشتراک گذاشتن

ال‌جی به همراه خود یک مزیت بسیار بزرگ نیز به همراه دارد و آن عینک‌های سبک و بدون باتری سه‌بعدی است که سبب خواهد شد بدون هیچ نگرانی از هزینه و یا تمام شدن باتری، تمام دوستان خود را برای تماشای یک فیلم مهیج سه‌بعدی به منزلتان دعوت کنید. این عینک‌ها درست همانند مدل‌های سبک و راحتی هستند که در سالن‌های سینمای سه‌بعدی دیده‌اید، اگر به کیفیت و توانایی آن‌ها کوچک‌ترین شکی دارید، چرا معطل هستید؟! خودتان مقایسه کنید!

همه‌چیز را سه‌بعدی ببینید!

یک خبر فوق‌العاده! دیگر تمام محتواهای دو بعدی را می‌توانید به صورت سه‌بعدی و هیجان انگیز ببینید. از تصاویر ساده ورزشی گرفته تا فیلم‌های کلاسیک و خانوادگی، دیگر محدودیتی برای تبدیل شدن به یک تصویر گسترده سه‌بعدی ندارند و تنها با فشار یک کلید بر روی کنترل جادویی ال‌جی، تمام آن‌ها بدل به دنیای مهیجی از بعد سوم برای شما خواهند شد.

دیگر در جلوی تلویزیون خود جمع نشوید!

به لطف زاویه گسترده افقی که در پیش روی شما قرار دارد، برای تماشای بهتر تصاویر لازم نیست درست در جلوی تلویزیون بنشینید، بلکه در هر زاویه‌ای که قرار بگیرید، تصاویر با کیفیت و شفاف مهمان چشمان شما خواهند بود!

۴ نظر

مهدی ۲۵ تیر ۱۳۹۱ پاسخ

عالی و مجبوب

حسین ۲۸ تیر ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
تلوزیونهای ال جی از فن آوری غیر فعال (PASSIVE ) استفاده میکنند یعنی در عینکهای تلوزیونهای سه بعدی ال جی از هیچگونه مدار الکترونیکی و باطری استفاده نشده است به همین لحاظ عینکها بسیار ساده و ارزان و سبک هستند و بنابر آنچه گفته شد دارای عمر طولانی و در صورت نگهداری صحیح و جلوگیری از ضربه و شکستگی مادام العمر قابل استفاده هستند اما سایر تولید کنندگان از عینکهای با شاتر فعال که به عینکهای اکتیو مشهور و داری مداات الکترونیکی و باطری میباشند و بطور متناوب دو عکس را برای چشم راست وچپ آشکار میسازند تکنولوزی ال جی در دید عمودی محدودیت بیشتری نسبت به رقبا دارد اما از آنجا که کسی از محل سقف و یا خوابیده زیر تلوزیون و در فاصله کمتر از نیم متر به تماشای تلوزیون نمی نشیند این محدودیت قابل اغماض است البته در زاویه دید افقی کاملا موضوع فرق میکند و زاویه دید ال جی گسترده تر از رقباست در خصوص ال جی میزان شفافیت و روشنائی در زمان مشاهده تصاویر سه بعدی تفاوت چندانی با زمان مشاهده تصاویر دو بعدی ندارد اما در سایر برندهادر زمان مشاهده فیلم های سه بعدی با کاهش شدید نورر و شفافیت تصویر مواجه میشویم که در برندهای مختلفاین کاهش نور متفاوت است
از طرفی در تماشای بلند مدت به علت تناوب تصویر در مدلهای اکتیو با سرکیجه و حالت بهت زدگی مواجه میشویم و تحمل این وضعیت برای اکثر افراد ممکن نیست در ال جی این مشکل وجود ندارد اما در تصویر خطوط بسیار ریز افقی مانند تلوزیونهای لامپی مشاهده میشود که صرفا افرادی که با وسواس تلوزیون را می بینند متوجه آن خواهند شد از طرفی در تلوزیونهای ۲۰۱۲ ال جی امکان تغییر عمق تصویر هم وجود دارد امکانی که قبلا توسط سونی ارائه شدخ ودر تلوزیونهای سونی امکان تعیین عمق تصویر به داخل و خارج از صفحه نمایش هم وجود دارد در اجرای شعار ال جی مبنی بر مقایسه تصاویر تلوزیون ال جی با سایر رقبا امکان این مقایسه در تهران مهیاست در بین سایر برندها فقط مدلهای پیشرفته سری اچ ایکس سونی در تعیین هوشمند میدان و عمق تصویر و عدم مشاهده خطوط افقی برتری بیشتری نسبت به ال جی دارد در حالیکه شفافیت و غنای رنگ و تطبیق صدا با تصویر در تلوزیونهای ال جی بیشتر است مسئله تفاوت قیمت چشمگیر تلوزیون سونی با ال جی راهم نباید از نظر دور داشت بنظر میرسد مدل ۵۷۰۰۰ که در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه و پرفروش ترین مدل سال گذشته بود و مدل ۶۷۱۰۰ که امسال به بازار عرضه شده با طراحی زیبا و فلزگونه برنگ بز نقره ای پرفروش ترین های امسال باشند هرچند که بنظر میرسد در صورت حذف جایزه سینمای خانگی و کم کردن بهای آن از قیمت فروش که باعث رسیدن مدل ۶۷۱۰۰ به زیر سه میلیون تومان میگردد بر افزایش فروش این مدل تاثیر گذار خواهد بود اما در حال حاضر نیز مدل ۴۷ اینچ ۵۷۰۰۰ از نظر کیفیت و امکانات و از همه مهمتر قیمت کمتر از دو میلیون و سیصد هزار تومانی و مدل ۴۲ اینچ آن باقیمت حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومانی با طراحی قاب تیتانیوم فاز گونه در حاشیه های بالا و پائین کیفیت خوب تصویر و امکانات کامل تلوزیونهای هوشمند و مرور گر وب بهترین انتخاب ممکن برای خانواده های دارای درآمد متوسط میباشند بدیهی است تغییر رنگ حاشیه های بالا و پائین به رنگ تیتانیوم خالص و حذف طیف بنفش از آن بر جذابیت ظاهری آن خواهد افزود البته این تلوزیون قابلیت تنظیم دستی عمق تصویر را ندارد که با توجه به مشکلات تصویری برای تغییر عمق میدان تصویر در تلوزیونهای دارای این امکان که در برخی از اوقات موجب دیده شدن دو تصویر همزمان برای بیننده میشود بخصوص در زمان تماشای تصویر در تلوزیونهای با سایز بالتر و از نزدیک بنظرم اصلا عیب محسوب نمی گردد
در کل در طول دو دهها اخیر ال جی در بخش وسایل صوتی و تصویری با جهش فوقالعادهای روبرو بوده و در حال حاضر بدون اغراق بهترین است اما تا رسیدن مردم به این باور و قرار گرفتن ال جی در مکان اول فروش باید صبر کرد به امید ارائه محصولات با کیفیت و کارائی و زیبائی بیشتر از سوی ال جی
موفق باشید .

مقدم ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
متأسفانه اونی که در آمریکا تست میشه در ایران نیست چون اون ساخت کره هستش و درایران ساخت چین،بنابراین با پائین اومدن کیفیت اون برمیخوریم من الان مدل LM76100 رو انتخاب کردم چون ایرانی هستش کمی دلسرد شدم . پیشنهاد شما چیه؟

کیوان ۳۰ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

با عرض درود

لطفا آدرس صفحه اینترنتی روزنامه هایی که در خصوص این خبر مطلب منتشر کردنو اعلام کنین

نظر دهید