۳۰ شهریور ۱۳۹۱

همکاری شرکت های LG ، TP Vision و Toshiba با ایجاد اتحادیه تلویزیون های هوشمند

اتحاد تلویزیون های هوشمند با تاسیس هیئت مدیره ای متشکل از اعضای کمپانی های LG ، TP Vision و Toshiba در ماه ژوئن آغاز به کار نمودو به تدریج با افزودن متخصصان مختلف درتمامی بخش ها، فعالیتهای خود را در صنعت تلویزیون های هوشمند گسترش داد.

همزامان با توسعه بازار این بخش،‌اتحادیه تلویزیون های هوشمند ویژگی های کیت نرم افزاری خود، با نام 2.0 (SDK) را در وب سایت رسمی www.smarttv-alliance.org منتشر نمود. SDK در انتهای سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

علاوه بر تولید کنندگان تلویزیون های هوشمند،‌سایر سازمان هایی که به نحوی در توسعه تلویزیون های هوشمند نقش دارند نیز به این اتحادیه پیوسته اند. از جمله این سازمان ها می توان شرکت های Master و Qualcomm( طراح سخت افزار)،‌Obigo  (طراح و کاوشگر وب) و Yu Me(‌تهیه کننده نرم افزارهای تبلیغات ویدئویی) را نام برد.

به گفته مدیر ارشد این اتحادیه، افزایش تعداد اعضای این اتحادیه حاکی از  آن است که شرکت ها پی به اهمیت این اتحادیه برده اند. این یک صنعت می باشد که می تواند مشکلات شایع را حل نماید و منافع مشخصی برای مصرف کنندگان داشته باشد. تنوع در اعضای اتحادیه تلویزیون های هوشمد نشان گر آن است که این تنها یک نوآوری از سازندگان تلویزیون ها نبوده و یک حرکت صنعتی می باشد.

ویژگی های این اتحادیه تنها بصورت آزمایش های تئوریک نمی باشد بطوری که شرکت Obigo نرم افزارهای کاربردی پیشرفته دارد که بر اساس ویژگی Alliance SDK 1.0 بطور منسجم روی تلویزیون ها کار می کند.از ماه سپتامبر مصرف کنندگان قادر خواهند بود از این نرم افزارهای کاربردی( از جمله Accuawather و Vilanoise) لذت ببرند. علاوه بر اینها نرم افزارهای کاربردی دیگری نیز از طریق اعضای این اتحادیه در دسترس همگان قرار خواهند گرفت.

به گفته مدیر شرکت Obigo این مرحله مهمی برای ما در صنعت می باشد و فرصت ها و موقعیت های بزرگی را برای ما ایجاد نموده است. اکنون ما قادر هستیم به جای آزمایش نرم افزارهای مشابه روی تلویزیون های مختلف، وقت و انرژی خود را صرف ساخت نرم افزار های بهتر نماییم و  علاوه بر این به موفقیت های هر چه بیشتر دست یابیم.

از آنجایی که گروه های مختلفی در صنعت تلویزیون های هوشمند در کنار هم وجود دارند. اتحادیه تلویزیون های هوشمند ویژگی های SDK2.0 مربوط به محصولات سال 2011 شرکت های عضو خود را از طریق وب سایت رسمی خود منتشر خواهد کرد. توسعه دهندگان با بررسی این ویژگی ها قادر به درک قابلیت های موجود درمحصولات سال 2013 شده و متقابلا نتایج بدست آمده در طراحی های خود لحاظ خواهند کرد. بعد از انتشار این ویژگی ها،نرم افزار SDK از طریق وب سایب www.smarttv-alliance.org قابل دانلود برای عموم مردم خواهد بود.

۵ نظر

حسين ۱ مهر ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام:
قطعا نتیجه این همکاری همافزائی و رسیدن به یک استاندارد یکسان در تولید و عرضه تلوزیونهای هوشمند با قابلیتهایی تقریبا مشابه خواهد بود هر چند با بررسی تلوزیونهای هوشمند و امکانات عرضه شده شاید عدم نصب دوربین بصورت استاندارد در مدلهای گرانقیمت تر و کاملتر ال جی و استفاده ازآن بصورت اختیاری که در نتیجه بچشم آمدن دوربین در نگاه اول میباشد و برقراری تعامل صوتی و حرکتی کاربر با تلوزیون از کاستی های قابل اغماض بشمار رود اما امکاناتی مانند مرورگر وب بر روی تمامی تلوزیونهای هوشمند ال جی برخلاف سایر برندها و اژلیکیشن های عرضه شده که کاربردی روزمره و نه صرف سرگرمی را برای کاربران ال جی به همراه دارد از مهمترین وی‍کی تلوزیونهای ال جی دانست کیفیت فوق العاده تصویر نیز به مطلوبیت تلوزیونهای هوشمند و کاهش خستگی استفاده کننده افزوده است سالها بر سر تعیین یک استاندارد واحد بین شرکتها و یا به عبارت بهتر غولهای الکترونیک رقابت بوده است تا قرن گذشته اکره جنوبی در این رغابتها حرفی برای گفتن نداشت تعیین استاندارد پخش فرمت ویدئویی بین سونی با استاندارد بتاماکس و جی وی سی با فرمت وی اچ اس که با ژیروزی وی اچ اس ژایان یافت و یا در خصوص فرمت های ویدئویی با کیفیت بالا رقابت بین سونی و توشیبا با ژیروزی بلو ری شرکت سونی هم اکنون هم این رقابت در ژخش تصاویر سه بعدی با تکنولوژی شاط غی فعال و سایرین با تکنولوژی عینکهای با شاتر فعال ( اکتیو در جریان است )
موفق باشید

حسين ۵ مهر ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام:
قطعا نتیجه این همکاری هم افزائی و رسیدن به یک استاندارد یکسان در تولید و عرضه تلوزیونهای هوشمند با قابلیتهایی تقریبا مشابه خواهد بود. هر چند با بررسی امکانات تلوزیونهای هوشمند و امکانات عرضه شده بصورت استاندارد ( و نه اختیاری ) عدم نصب دوربین بصورت استاندارد در مدلهای گرانقیمت تر و طبیعتا کاملتر ال جی و استفاده ازآن بصورت اختیاری با خرید و نصب دوربین بر روی لبه بالائی قاب تلوزیون که در مدلهای جدید با قاب فوق باریک باعث جلوه بصری نامطلوب و بچشم آمدن دوربین در نگاه اول میباشد و نیز عدم برقراری تعامل صوتی و حرکتی کاربر با تلوزیون از کاستی های قابل اغماض تلوزیونهای ال جی بشمار رود اما امکاناتی مانند مرورگر وب بر روی تمامی تلوزیونهای هوشمند ال جی برخلاف سایر برندها و اپلیکیشن های متنوع عرضه شده برای تلوزیونهای هوشمند ال جی که کاربردی روزمره و نه صرف سرگرمی را برای کاربران به همراه دارد از مهمترین وی‍ژ گی تلوزیونهای ال جی دانست کیفیت فوق العاده تصویر که به مدد استفاده از پانل های IPS با کنتراست فوق العاده و سرعت بالای پاسخگوئی پیکسلها و زاویه دید افقی وسیع فراهم شده نیز به مطلوبیت تلوزیونهای هوشمند ال جی و کاهش خستگی چشم کاربران بخصوص در زمان استفاده از تلوزیون بمنظور گشت و گذار در فضای وب ( اینترنت )و یا اجرای اپلیکیشن ها و نیز کنسولهای بازی ( بعنوان مانیتور ) افزوده است.
در دهه های گذشته سالها بر سر تعیین یک استاندارد واحد بین شرکتها و یا به عبارت بهتر غولهای الکترونیک رقابت بوده است تا قرن گذشته میلادی کره جنوبی در این رقابتها حرفی برای گفتن نداشت تعیین استاندارد پخش فرمت ویدئویی بین سونی با استاندارد بتاماکس و جی وی سی با فرمت وی اچ اس پس از یک دهه با پیروزی وی اچ اس پایان یافت و یا در خصوص فرمت های ویدئویی با کیفیت بالا برروی لوحهای فشرده رقابت بین سونی و توشیبا با پیروزی فن آوری استاندارد لیزر آبی BLUE RAY شرکت سونی به پایان رسید هر چند در فرمت پخش فیلم از فرمت اختراعی سونی و پاناسونیک AVCHD استقبال چندانی نشد و بسیاری از بزرگان صنایع الکترونیک فرمت H.264 زا برای پخش فیلم های باکیفیت بالا برگزیدند اما امروز شاهد بستن قرادادهای مشترک بین
شزکتهای ژاپنی مانند سونی و پاناسونیک برای تولید پنلهای OLED
برای کاهش هزینه های تحفیق و توسعه و قیمت نهایی محصول برای
ماندن در بازار رقابت با غولهای کره ای و در حال ظهور چینی هستند شاید جالب باشد بدانید سهم توشیبا و فیلیپس که از برندهای بسیار با سابقه در صنعت تلوزیون هستند هریک چهار درصد از سهم بازار تلوزیون دنیا را در اختیار دارند و شرکت TCL چین در عرض مدت کوتاهی توانست سهمی برابر با هریک از این دو غول الترونیک در بازار کسب کند قیمت ارزان و تا حدودی طراحی ظاهری در این موفقیت نقش داشته هم اکنون هم این رقابت درزمینه پخش تصاویر سه بعدی با تکنولوژی شاترغیر فعال ال جی PASSIVE و سایرین با تکنولوژی عینکهای با شاتر فعال ( اکتیو) در جریان است اگر به سایت توشیبا هم سری یزنید متوجه خواهید شد تلوزیون هوشمند و سه بعدی موفق توشیبا که توانست رکورد بیشترین فروش در یک مدل خاص تلوزیون ( و نه مجموع فروش یک نوع از یک یرند ) را بخود اختصاص دهد نیز از فن آوری شاتر غیر فعال (PASSIVE ) بهره می گیرد
هرچند اکثر تولید کنندگان در حال حاضر محصولات خود را با فن آوری اکتیو به بازار عرضه ومی کنند اما قطعا فن آوری شاتر غیر فعال در این رقابت پیروز میدان اسن
موفق باشید

پاسخ ↓

حسین ۶ مهر ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام:
با عرضه مدلهای ۲۰۱۲ ال جی با طراحی کاملا متمایز و جسورانه تلوزیونهای ال جی از هویت خاص و منحصر بفرد برخوردار شده اند تا سال گذسته تلوزیونهای ال جی از طراحی کاملا مشابه با اکثر برندهای دیگر بود بطوریکه در صورت حذف لوگوی ال جی امکان تشخیص سازنده آن برای مردم عادی براحتی مقدور نبود البته در دهه اول قرن بیست و یکم این اتفاق در خصوص بسیاری از کارخانه های اتومبیل سازی و تولید کنندگان لوازم خانگی و صوتی و تصویری افتاد در اوایل دهه رنگ نقره ای برای تلوزیون باب شد در این دوره که مصادف با تولید انبوه تلوزیونهای پروجکشن همراه بود تلوزیونهای پلاسمای پاناسونیک نیز خوش درخشیدند سپس با ظهور تلوزیونهای ال سی دی رنگ خاکستری تیره متالیک و بعد از آن تلوزیونهای با قاب پاستیکی براق
ودر نسل بعد تلوزیونهای با لبه قاب شفاف مد روز گردیدند امروز رفته رفته شاهد تمایز شکل ظاهری تلوزیونها در برند های مختلف میباشیم که در مورد بقیه برندها با احتیاط بسیار همراه بوده و مانند ال جی تا این اندازه توام با جسارت و متفاوت نبوده است همانگونه که هر فردی براحتی امکان تشخیص یکدستگاه اتومبیل بنز و یا ب ام و را به لحاظ ÷یروی از یک الگوی خاص و مشخص که در طول سالهای متمالی در طراحی جلو پنجره خودرو حفظ کرده اند را دارد تلوزیونهای جدید ال جی نیز دارای هویتی کاملا مستقل گشته اند در دهه دوم این قرن شاهد تنگ تر شدن عرصه رقابت در بازار تلوزیون و تصاحب بازار توسط کشورهای جنوب شرق آسیا هستیم ابتدا آمریکا و بعد کشورهای ارو÷ایی از این بازار خارج شدند و حالا عرصه برای غول صنعت الکترونیک دنیا یعنی ژاپن نیز تنگ تر شده است با ورود کشور چین به بازار رقابت و گرفتن سهم چهرد درصدی از سهم بازار توسط شرکتهایی مانند چانگ هونگ و TCL در سال گذشته که معادل سهم شرکتهای با سابقه و خوشنامی مانند فیلیپس هلند و توشیبای ژاپن می باشد و خرید برخی از برندهای باسابقه مانند RCA
آمریکا توسط TCLبا عرضه موج بزرگی از تلوزیونهای ارازان قیمت از سوی چین جایگاه شرکتهای کره ای که زمانی خود با این شیوه بر بازار تسلط یافتند در خطر است اگر دوره حیات ال جی را به دو بخش تقسیم نمائیم در بخش اول یعنی زمانیکه به گلد استار یا همان ستاره طلائی نامیده میشد محصولات آن به ارزانی معروف بودن تا سال ۱۳۶۹ یعنی یک سال پس از اتمام جنگ تحمیلی تقریبا در ایران ناشناخته بود در زمستان ۱۳۶۹ و تقریبا بطور همزمان و تقریبا تمام کارخانه های داخلی تولید کننده تلوزیون بطور همزمان بر روی یک پلت فرم مشترک و با استفاده از قطعات CKD گلد استار اقدام به تولید تلوزیونهای ۲۰ اینچ نمودند با توجه به اینکه به غیر از شرکت بلر که از قاب چوبی و متفاوت برای محصول خود برخوردار بود سایر برندها از نظر قاب کاملا مشابه بودن قاب مشکی با دریچه تنضیمات در بخش زیرین قاب با یک بلندگو در سمت چپ و کلید پاور در سمت راست با تیونر مکانیکی و تنضیمات رنگ ؛ روشنائی و وضوح با ولوم مکانیکی و دوزازده کلید فشاری برای تعویض کانال بین درب جعبه تنظیمات و لامپ تصویر که کلید دوازده ام برای سوئیچ بر روی ورودی صوت و تصویر کاربرد داشت و مشخه خاص آن هم قرار گرفتن یک صفحه شفاف و شیشه مانند پلاستیکی بر روی لامپ تصویر هنوز هم در بین صنف تعمیرکاران تلوزیون این نسل از تلوزیونها به ۲۰ دو شیشه معروف است وجه مشخصه این تلوزیونها پشتیبانی از استانداردهای پخش تلوزیونی پال و سکام ، داشتن ورودی صوت و تصویر ( اولین تلوزیونهای تولیدی در داخل کشور مجهز به این درگاه ) و داشتن کنترل از راه دور در برخی از مدلها بود این تلوزیونها تماما با برندهای ایرانی همچون آریا ، بلر ، پیام ، کوهفرد ، شهاب به بازار عرضه و به غیر از آریا در بقیه مدلها چه بر روی بدنه و یا کارتن و یا دفترچه راهنما رد پایی از نام گلد استار به چشم نمی خورد و فقط برچسب گلد استار بر بخش بالائی و پشت لامپ تصویر از شیارهای تعبیه شده بر روی قاب پشتی تلوزیون نشانه برند تامین کننده قطعات تلوزیون بود در آن زمان این تلوزیونها توسط شرکتهای تعاونب با قیمتی معادل ۳۵ تا ۳۸ هزار تومان به بازار عرضه شد که در ماههای اول عرضه در بازار آزاد تا ۵۲ هزار تومان بفروش می رسید تلوزیون های ژاپنی مانند سونی مدل ۲۰۹۲ حدود ۱۲۰ هزار تومان و ناسیونال مدل ۲۰۱۰ مونتاژ کشور مالزی که به علت طرز خاص قرار گرفتن بلند گوها در پهلوهای تلوزیون در بازار به مدل گوشواره ای معروف بود حدود ۸۷ هزار تومان قیمت داشتند در این زمان فقط دو مدل تلوزیون ۲۶ اینچ بدنه چوبی پارس با قطعات گروندیک و یک مدل تلوزیون ناسیونال ۲۷ اینچ مدل تی سی ۲۶۵۰ با تیراژ پائین تولید و به بازار عرضه میشد در حالیکه طبق آمار منتشره در همان زمان فقط شرکت شهاب به تنهایی روزانه ۳۰۰ دستگاه از این نوع تلوزیون را تولید می کرد داشتن ورودی صوت و تصویر که اتصال دستگاههایی مانند پخش ویدئو را براحتی میسر میکرد ، پشتبانی از استاندارد پخش تلوزیونی پال علاوه بر سیستم سکام ایران که در صورت استفاده از دستگاههای پخش ویدئو که همگی با استاندارد پخش تصویر پال کار میکردند نیازی به نصب برد پال سکام برروی تلوزیون را نداشت و تجهیز تلوزیون به دستگاه کنترل از راه دور که تا آن زمان بررروی تلوزیونهای تولید داخل باب نشده بود و صد البته قیمت بسیار ارزانتر از تلوزیونهای واردانی در سایز مشابه در صول سه سال تولید و عرضه وسیع تلوزیون رنگی را از یک کالای لوکس تبدیل به کالایی با مصرف همگانی نمود بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال از توقف تولید هنوز اکثر آنها سالم و در حال بهره برداری و به برکت همین ورودی صوت و تصویر دستگاههای گیرنده دیجیتال براحتی بر روی آنها قابل نصب است شاید مهمترین ایرادی که در زمان عرضه به این تلوزیونها گرفته میشد کنتراست پائین و پائین بودن شفافیت تصویر بود اما همین موضوع از سوی دیگر باعث بالا رفتن عمر لامپ تصویر گردید بطوریکه کیفیت تصویر این نسل از تلوزیونها در حال حاضر نسبت به سال اول تغییر زیادی نکرده و این موضوع از شفافیت و وضوح یکسان تصویر در چهار گوشه با مرکز لامپ کاملا مشهود است در آن زمان نصب کم÷رسورهای گلد استار با سه سال ضمانت برروی یخچالهای داخلی شروع شد با توجه به تفاوت قیمت یخچال در بازار آزاد با نرخ رسمی قیمت یخچالهای پارس با کمپرسور ماتسو شیتا یا همان ناسیونال در بازار آزاد آن زمان ۲۰% گرانتر از همان مدل با کمپرسور گلد استار بود هرچند نرخ رسمی آنها تفاوتی نداشت و این شاید به سابقه چند ساله ناسیونال در مقابل یک برند تقریبا ناشناخته بود هر چند در حال حاضر استفاده از کمپرسور و قطعات ال جی به عنوان یک مشخصه بارز از سوی تولید کنندگان مطرح و حتی تولید تلوزیونهای ال ای دی ( توسط گلد ایران ) لامپی ( توسط شرکت شهاب ) و انواع مانیتور ( توسط شرکت مادیران ) با برند ال جی در داخل کشور صورت میگیرد در حال حاضر به منظور حفظ بقا در بازار و کاهش هزینه های تحقیق و پژوهش و تولید بزرگان این صنعت مانند سونی و پاناسونیک با تبادل قراردادهای همکاری اقدام به تولید پانلهای مشترک نسل جدید OLED نموده اند در این برهه از زمان شاهد همکاری مشترک ال جی با شرکت خوشنام و سابقه در عرضه تجهیزات الکترونیک که سابقه طولانی در ایران با تولید تلوزیونهای سیاه و سفید ۱۲ اینچ تمام ترانزیستوری با برند شار÷ در ائایل دهه ۵۰ و سپس تولید مدل ۱۴ اینچ که ÷س از انقلاب با نام پارس به بازار عرضه و تا دهه هفتا د تولید آن ادامه داشت و تولید انواع لامپ روشنائی ( پارس شهاب فعلی ) و تولید لوازم کوچک خانگی توشیبا مانند پلوپز ، چرخ گوشت و آب میوه گیری با مارک توشیبا ( پارس خزر فعلی ) و عرضه محدود تلوزیون در سالهای اخیر در بازار ایران دارد جالب اینجاست هرچند سهم توسیبا از بازار تلوزیون رنگی در دنیا فقط ۴% یعنی کمتر از یک سوم ال جی میباشد اما این شرکت با عرضه یک مدل خاص تلوزیون هوشمند و سه بعدی در سال گذشته رکورد دار فروش یک مدل خاص از این رده تلوزیونها ( و نه همه تولیدات ) گردید جالب اینجاست اگر به سایت توشیبا سر بزنید و بخواهید در مورد این تلوزیون بیشتر بدانید متوجه خواهید شد که فن آوری پخش تصویر این تلوزیون در پخش تصاویر سه بعدی همان فن آوری مورد استفاده ال جی یا همان شاتر غیر فعال (P ASSIVE) میباشد هر چند در ابتدا این فن آوری صرفا در اختیار ال جی بود اما با گشت و گذار در دنیای اینترنت اگر به سایت تولید کنندگان تلوزیون سر بزنید استفاده از این فن آوری به سرعت در حال رشد است هر چند هنوز اکثر تولید کنندگان از فن آوری شاتر فعال ( اکتیو ) استفاده می کنند اما با توجه به سبکی ، عدم نیاز به شارژ و باطری ، عدم کاهش شدت نور تصویر در زمان تماشای تصاویر سه بعدی با عینک ، زاویه دید بسیار وسیع ( افقی ) عدم احساس تهوع و سرکیجه د تماشای بلند مدت تلوزیون ، نئاشتن هرگونه تشعشع الترو مغناتیسی ، قیمت بسیار ارزان عینک و … قطعا در آینده این فن آوری ال جی است که سربلند از میدان رقابت خارج میگردد و در سایه همین همکاری های مشترک علاوه بر رسیدن به یک استاندارد مشترک در تولید تلوزیون هوشمند علاوه بر صرفه جوئی عظیم در هزینه تحقیق و توسعه که قطعا باید از جیب خریداران ال جی تامین میشد امکان به اشتراک گذاشتن اپلیکیشن های تولیدی و … باعث هرچه پرمحتوا تر شدن و از طرفی ارزانتر شدن تلوزیونهای تولیدی ال جی خواهد گردید این آینده نگری ال جی است که برای رسیدن به جایگاه اول تولید تلوزیون ( در حال حاضر ال جی با پشت سر گذاشتن سونی به رتبه دوم با تولید ۱۳% مجموع جهانی تلوزیون می باشد ضمنادر تولید لوازم خانگی نیز تا شش ماه پیش بعد از ویرپول رتبه دوم راداشت ) چاره ای جز تولید تلوزیون با کیفیت و امکانات عالی طراحی جذاب و صد البته قیمت تما شده پائین که باعث دسترسی خریدار با قیمت ارزانتر از رقبا حتی رقبای نوظهور چینی باشد را ندارد
موفق باشید

حسین ۱۲ مهر ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام :
با توجه به سبک متفاوت و رعایت الگوی خاص در طراحی تمامی مدلهای۲۰۱۲ میتوان گفت ال جی دارای هویت مستقل در طراحی گردید تلوزیونهای ال ای دی جدید با توجه به رقابت در کاهش فط و کاهش ضخامت قاب تلوزیون که علاوه بر زیبائی باعث کاهش وزن شده در عمل با مشکل کاهش کیفیت و قدرت تولید صدا های بم و اگوستیک و ترابل و باس صدا بعلت
کاهش چشمگیر قطر بلندگوها شده اند از طرفی ا توجه به زندگی آپارتمانی استفاده از سینمای خانگی بعلت قدرت با لای بلندگو ها بخصوص ساب وفر حتی در صورت استفاده از طدای متوسط با توجه به نوع طذاحی بلندگو باعث ایجاد مزاحمت برای همسایه ها می گردد برای حل این مشکل دستگاهی بنام SOUND BAR AUDIO SYSTEM به بازار عرضه شده است و بطور مثال ال جی مدل NB3520A این دستگاه برای مدلهای ۲۰۱۲ال جی در سایز ۴۲ اینچ را به بازار عرضه و توصیه نموده است این دستگاه دارای یک ساب وفر بیسیم و توینرهای آن بصورت عرضی زیر قاب تلوزیون قرار گرفته و دقیقا هم عرض مدلهای جدید ال جی در سایز ۴۲ اینچ میباشند این دستگاه علاوه بر اینکه جای بسیار کمی اشغال مینماید به غیر از عدم امکان پخش دیسکهای BLUE RAY و یا DVD تمامی امکانات سینمای خانگی از جمله بلوتوث، دستگاه کنترل از راه دور ، امکان پخش فایل از روی حافظه جانبی ( فلش ) پردازش گر سه بعدی سوراند
پخش صوت بطریق استریو ۲.۱ کانال و سیصد وات قدرت خروجی صوتی و دو ورودی اپتیکال بهره مند است این بلندگوها مکمل زیبائی تلوزیونهای ال جی هم میباشند و از نظر قیمت بسیار مناسب تر از سینماهای خانگی موجود هستند در صورت نیاز خریداران میتوانند در خصوص تهیه یک دستگاه پخش دیوی دی و یا بلوری به سلیقه خود اقدام نمایند با این شرایط در صورت عرضه این دستگاه در ایران استقبال خوبی از آن بعمل خواهد آمد در برندهای موجود در بازار ایران نمونه مشابه این دستگاه با مارک جی وی سی در بازار موجود است اما هارمونی لازم با محصولات ال جی از نظر طراحی را ندارد و بیشتر با مدلهای قبل از سال ۲۰۱۰ ال جی هماهنگی دارد تفاوت برند و لوگوهای حک شده بر روی این دو دستگاه که در فاصله کمی از هم قرار میگیرند بخصوص در زمان نصب تلوزیون برروی دیوار بیشتر بچشم خواهد آمد .
عرضه ÷ایه بلند تقریبا مشابه تلوزیون OLED ال جی در سایز ۵۵ اینچ بمنظور جایگزینی با ÷ایه فعلی برای کسانیکه از یک سو تمایل به خرید میز جداگانه ندارند و از طرفی مایل به نصب تلوزیون برروی دیوار نیستند با قابلیت نصب بقات جداگانه برای قرار دادن دستگهای جانبی مانند انواع دستگاههای پخش فیلم از انتظارات مشتریان ال جی میباشد این ایده قبلا توسط تولید کنندگان اروپائی و آمریکائی محقق گردیده و شبهات زیادی بین ÷ایه بلند ال جی با پایه بلند تلوزیونهای لوه اپتای آلمان وجود دارد شباهت زیادی هم در طراحی تلوزیونهای لوه با ال جی بع غیر پایه های ستاره ای شکل رو میزی آن که دقیقا مانند پایه های ستاره ای سامسونگ است وجود دارد دارد موفق باشید .

حسین ۱۶ مهر ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام
در دنیای رقابتی امروز و پس از ورود کشورهای جنوب شرق آسیا به بازار فن آوری و عرضه محصولات بسیار ارزان که رفته رفته بسوی کیفیت نیز در حرکت است و خرید برندهای بسیار قدیمی و خوشنام تولید تلوزیون مانند خرید برند آمریکائی RCA و برند فرانسوی TAMPSON که در زمان شروع پخش رنگی تلوزیون در ایران تامین کننده تجهیزات برای ایستگاههای تلوزیونی کشور بود توسط شرکت نوظهور چینی TCL
که در مدت کمی توانست سهم ۴% از بازار جهانی تلوزیون دنیا را به خود اختصاص دهد سهمی برابر با شرکتهای خوشنامی همچون فیلپس هلند و توشیبای ژاپن هر چند سهم سه شرکت مجموعا کمتر از سهم ال جی دومین تولید کننده تلوزیون در دنیا میباشد و هم اکنون محصولات آن البته در تیراژ؟ بسیار پائین توسط شرکت شهاب در ایران تولید و به بازار عرضه میشود و یا خرید امتیاز تولید تلوزیونهای فیلیپس توسط یک شرکت گمنام و تولید انحصاری آن در آسیا در حال حاضر تقریبا تولید تلوزیون دنیا به انحصار قاره آسیا در آمده در این میان بهترین گزینه برای ماندن در بازار رقابت انجام همکاری متقابل شرکتها برای کاهش هزینه های تحقیق و توسعه و تولید در کارخانه های مشترک بمنظور کاهش چشمگیر هزینه های سربار ( هزینه های ثابت تولید ) بمنظور کاهش قیمت تمام شده محصولات که امکان عرضه کالای ارزانتر و رقابت بیشتر در بازار و ادامه حیات کارخانه ها را فراهم می سازد از این تجربه ها تولید مشترک لامپ تصویر توسط شرکتهای ال جی و فیلی÷س برای استفاده در محصولات این دو برند بود که با توجه به کیفیت خوب محصول سایر تولید کنندگان از جمله شرمت پیام تولید کننده تلوزیونهای NEC در ایران شرکم مادیران تولید کننده تلوزیونهای X.VISION شرکت شهاب و بسیاری از تولید کنندگان تلوزیون به لحاظ کیفیت و قیمت مناسب از این لامپ تصویر در تولیدات خود استفاده نمودند در نتیجه در سال ۲۰۰۷ میلادی شرکت سونی بعلت زیان عملیاتی تولید تلوزیونهای لامپ تصویر را متوقف و بتریج سایر تولید کنندگان نیز به تولید این نوع تلوزیون خاتمه دادند ال جی هم با خرید سهام شریک خود یعنی فیلیپس جزء محدود تولید کنندگان تلوزیونهای لام÷ تصویر باقی مانند و در برخی از کشور ها همچون هند و ایران ( با برند ال جی توسط شرکت شهاب ) همچنان به تولید تلوزیون لامپ تصویر دامه می دهد و بسیار از کارخانه های داخلی و خارجی نیز لامپ تصویر مورد نیاز خود را از این کارخانه تامین می کنند در زمینه تولید نسل نوین پنلهای OLED
که در حال حاضر شرکتهای ال جی و سامسونگ کره جنوبی پیشتاز هستند شرکتهای ژاپنی ماتسوشیتا ( پاناسونیک ) و سونی قرارداد تبادل فن آوری و تولید مشترک پنل OLED
مباله نمودند این تفاهم نامه پس از خاتمه دادن به همکاری مشترک با شرکت ژاپنی SHARP و سونی در تولید پنل های LED LCD و استفاده شارپ از فن آوری انحصاری QUATRON یا استفاده از چهار رنگ پیکسل ( استفاده از پیکسلهای زرد رنگ در کنار پیکسلهای سه رنگ استاندارد سبز آبی و قرمز در پنل تلوزیون بمنظور افزایش غنای رنگ تصویر ) نام برد هر چند این دو غول ژاپنی سابقه خرید غولهای صنعت الکترونیک مانند خرید برند AIWA که زمانی بیشترین سهم بازار در تولید دستگاههای پخش ویدئوئی را در بازار از جمله ایران در اختیار داشت و از سالها دور دستگاههای ضبط صوت آن در بازار ایران وجود داشت توسط شرکت سونی که همزمان با توقف تولید این برند و استفاده از خصوط تولید آن از جمله در کشور برای تولید محصولات سونی که با تغییر نام شرکت ایران ظبط نماینده انحصاری آیوا در ایران به شرکت بازرگانی ایران نماینده محصولات سونی در ایران همراه شد و یا خرید زیانبار شرکت SANYO توسط شرکت ماتسوشیتا (( صاحب برند های پاناسونیک در حال حاضر و برندهای قدیمی ناسیونال و تکنیکس در تولید لوازم صوتی و تصویری و لوازم خانگی و حتی کوماتسو در زمینه ماشین آلات راهسازی ) اشاره کرد که هنوز هم با برند سانیو محصولات صوتی کوچک و تلفن های ثابت آن به بازار عرضه و در ایران نیز یافت میشود به هر حال تصمیم ال جی به همکاری مشترک با این غولهای فن آوری که سابقه همکاری در تولید تلوزیون هوشمند فیلیپس را نیز در کارنامه خود دارند در تبین یک استاندارد واحد برای تولید تلوزیونهای هوشمند استفاده مشترک از برنامه های کاربردی (APPLICATION ها) که با عث افزایش و تنوع برنامه های کاربردی در تلوزیونهای تولیدی این شرکتها و کاهش بهای تولید و قیمت مصرف کننده خواهد شد را به فال نیک میگیریم و باید منتظر ثمرات این همکاری در آینده نزدیک باشیم
موفق باسید

نظر دهید