۱۷ مهر ۱۳۹۱

برگزاری فینال مسابقات منطقه ای آشپزی ال جی در دبی

شرکت ال جی همه ساله برگزار کننده مسابقات جهانی آشپری با نام طعم خوش زندگی می باشد. در هفته جاری نیز این مسابقات در دبی برگزار می گردد.

بر خلاف دیگر مسابقات جهانی آشپزی که سر آشپزهای حرفه ای با یکدیگر به رقابت می پردازند، این مسابقات در میان افراد عادی و آشپزهای تازه کار با شعار “در زندگی خود به آشپزی اهمیت دهید” انجام می گیرد. در سال جاری 12 تیم دو نفره از کشورهای امارت،‌ایران،‌عربستان سعودی،‌ترکیه‌،آفریقا جنوبی و اردن به رقابت می پردازند. مسابقه دهندگان مهارت های آشپزی خود را به نمایش گذاشته و غذا های جدید و خوش طعمی را که یادآور خاطرات شیرینی زندگی آنهاست،‌ معرفی می کنند.

به گفته مدیران ارشد ال جی در این بخش،‌ تجربه افراد شرکت کننده،‌ نشان دهنده فرهنگ آن کشور بوده و هر غذایی نشان دهنده طعم ها و مزه های موجود و متنوع در جهان است. همچین این مسابقات اهمیت مایکرویو ال جی را در تهیه غذاهایی سالم تر و خوش مزه تر با راحتی هر چه بیشتر نشان می دهد.

به دلیل اهمیت دو مقوله طعم و ظاهر در ارزیابی غذا های تهیه شده توسط شرکت کنندگان هیات داوری به ترکیب مواد غذایی و میزان هدر رفتن آنها توجه می کند. خلاقیت در دستور پخت و مواد لازم از دیگر نکات قابل بررسی در این مسابقه می باشند. همچنین مدت زمان تهیه غذا طبق قواعد مسابقه در نظر گرفته می شود.

داوران همچنین از شرکت کنندگان در خواست میکنند تا حد امکان از قابلیت های مایکروویو های ال جی در تهیه غذا استفاده نمایند. فر ذغالی نوری به افراد این امکان را می دهد که از غذاهایی خوش طعم تر با پختی آسان بهره مند شوند. این تکنولوژی سبب می گردد مواد غذایی به صورت کاملا” طبیعی طبخ شده، ‌چربی اضافه مواد خارج و در عین حال ارزش غذایی آنها حفظ گردد. فرهای نوری ال جی بعد از سالها تلاش توانسته اند به افزاد ثابت نمایند که آشپزی در خانه،‌ سالم ترین روش برای تهیه غذاست.

تکنولوژی پخت نوری ذغالی حرارت یکنواختی ایجاد کرده که باعث می شود سطح رویی غذا برشته و داخل آن آبدار باقی بماند. از طرف دیگر با نفوذ امواج نوری در داخل غذا، ‌نمک و چربی اضافی آن خارج شده و در عین حال ویتامین ‍‍C  و دیگر مواد مغذی آن حفظ می گردد.

شرکت کنند نفر اول در این مسابقه جایزه سفر 5 روزه به پاریس به همراه دو گوشی هوشمند ال جی و همچنین یک جلسه آموزش آشپزی در مرکز معتبر Le Cordon Bleu، در شهر پاریس را دریافت می نماید. برنده دوم نیز جایزه WACS به همراه سفر دو روزه به پاریس و کلاس آموزشی Le Cordon Bleu دریافت می نماید.

در روز برگزاری مسابقه،‌سرآشپز معروف، اسما ال سید در باره ویژگی های منحصر به فرد و مفید مایکروویوهای ال جی صحبت می نماید. همچنین در طول مسابقه، ‌تجربیات ارزنده خود را در اختیار شرکت کنندگان قرار داده و راحتی پخت بهترین غذا ها توسط مایکروویوهای ال جی را به آنها نشان می دهد.

علاوه بر ال سید، اعضایی از انجمن جهانی سرآشپزهای معروف(WACS)،‌ مرکز Le Cordon Bleu و همچنین نمایندگان شرکت ال جی به شرکت کنندان نظارت خواهند داشت. مسابقه دهندگان،‌ خبر نگاران و دیگر حضار نیز شانس شرکت در قرعه کشی را داشته و می تواننداز دیگر برنامه های متنوع در نظر گرفته شده لذت ببرند.

از سال 2008 تا کنون ال جی همه ساله مسابقات جهانی آشپزی را با ساختار خلاقانه برگزار نموده و شرکت کنندگانی از کشورهای مختلف را گرد هم می آورد. در سال گذشته، 8 تیم در منطقه خاورمیانه و آفریقا در استامبول با “شعار طعم آشپزی با نور” به رقابت پرداختند. در سال 2010 با همکاری شهرداری سئول، ‌22 تیم با شعار “دنیا به روی میز شما” گرد هم آمدند. سال 2009 مسابقات در بانکوک با شعار “آشپزی با نور” برگزار گردید. در سال 2008 نیز مراسیم افتتاحیه اولین دوره مسابقات در دبی با شعار “آشپزی سبز” آغاز و همچنان با اهدافی جدید و خلاقانه به کار خود ادامه داده است.

۱ نظر

حسین ۲۵ مهر ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام
قطعا هنر آشپزی ایرانی زبانزد خاص و عام میباشد که در کنار آموزش حضوری و سی دی های آموزشی عرضه شده همراه ماکرو ویو های ال جی تلفیق این هنر ایرانی با فن آوری روز ال جی که از قضا دارای منو ویژه غذاهای ایرانی نیز میباشد مشکل زمان برای پخت غذاهای خانگی و اصیل ایرانی را حل خواهد نمود با توجه به اینکه فوت و فن پخت غذل با ماکروفر با پخت غذا حتی در فرهای نوری و فر های برقی المنتی و حتی فرهای گازی کاملا متفاوت و از طرفی به لحاظ ذیغ وقت و همچنین هزینه بالای استفاده از فرهای برقی المنتی استفاده از دستگاههای ماکرو فر علی رغم دو برابر شدن قیمت آنها
در سال جاری رو به رشد میباشد با انتشار دی وی دی های آموزش آشپزی با ماکرو فرهای ال جی ( سی دی های آموزشی شما کیفیت خوبی از نظر تصویری ندارد ) و با قیمت مناسب در فروشگاهها و نمایشگاههای ال جی در اختیار مشتاقان قرار گیرد در صورت انتشار ماهیانه و یا فصلی این دی وی دی های آموزشی امکان معرفی محصولات جدید خانگی و صوتی و تصویری در قبل و یا بعد از برنامه آشپزی با عث میشود علاوه بر کسب درآمد برای شما یک راه تبلیغاتی کاملا بدون هزینه برای محصولات ال جی بوجود آید در نهایت امکان کنجاندن بخشی بنام مسابقه آشپزی مشتریان ال جی در هر دی ودی و نظر خواهی از مشتریان در خصوص نمره دهی به شرکت کنندگان در مسابقه بر جذابیت این نرم افزارهای آموزشی خواهد افزود
موفق باشید

نظر دهید