۲۳ آبان ۱۳۹۱

تکنولوژی تهویه مطبوع، از ابتدا تا به امروز

دستگاه های تهویه مطبوع از زمان عرضه این تکنولوژی به بازار جهانی در سال 1902 توسط ویلیس کریر (Willis Carrier)، ‌تغییرات و پیشرفت های فراوانی کرده است.امروزه تهویه مطبوع تنها راهکاری برای سرمایش و گرمایش خانه ها یا دفاتر کار افراد نیست. این محصول با تصفیه پیشرفته هوا، ‌ایمنی ما را تضمین نموده و توسط ایجاد هوای پاک برای سلامتی خود و فرزندانمان بسیار حائز اهمیت می باشد.

با ارتقا هر چه بیشتر سطح آگاهی در زمینه تاثیرات آلودگی هوا و باکتری های موجود در آن بر سلامت انسان،‌ اهمیت عملکرد تصفیه هوا در دستگاه های جدید تهویه مطبوع افزایش یافته است.

در حال حاضر نوآوری در این محصولات یک پله با دستیابی به تکنولوژی اینورتر جلوتر رفته است.

صرفه جویی در مصرف انرژی و حتی فراتر از آن

بارزترین ویژگی دستگاه های تهویه مطبوع مجهز به تکنولوژی اینورتر، ‌مصرف انرژی پایین‌، صرفه جویی در هزینه ها و سازگاری هر چه بیشتر با محیط زیست می باشد. محاسبات نشان می دهد که سیستم های تهویه مطبوع HVAC و روشنایی مجتمع های مسکونی و تجاری،‌ 25 درصد کل انرژی مصرفی در جهان را تشکیل می دهند.

علاوه بر این تکنولوژی منحصر به فرد اینورتر، مصرف انرژی را به میزان قابل توجه ای کاهش می دهد. در واقع این تکنولوژی به صورت هوشمندانه سرما و گرما را با توجه به دمای اتاق تنظیم نموده و در حین برخورداری از کارایی بالا، مصرف برق را نیز کاهش می دهد.

یکی از آخرین مدل های اینورتر در بازار، ‌Inverter V ال جی می باشد. ‌این محصول ثابت می کند که تکنولوژی هوشمند چگونه می تواند بر کاهش هزینه های مصرف کنندگان تاثیر گذار باشد. Inverter V ال جی در سال جاری موفق به دریافت نشان بازدهی انرژی (EER) با رقم 10 و نشان بازدهی انرژی فصلی (SEER) با رقم 13 گردید. این ارقام نشان دهنده کاهش قابل ملاحظه مصرف انرژی در Inverter V ال جی بوده که 60 درصد بیشتر از محصولات متداول می باشد.

 یکی دیگر از مزایای مهم تهویه مطبوع های مجهز به تکنولوژی اینورتر، عملکرد سریع و آسان آنهاست که سبب می گردد به دمای مطلوب خود به راحتی دست یابید. در Inverter V ال جی شما می توانید درجه حرارت اتاق را تا 5 درجه سلسیوس تنها در عرض سه دقیقه پایین آورید. این میزان 20 درصد سریعتر از محصولات بدون تکنولوژی اینورتر است و نقش مهمی را در کاهش مصرف انرژی ایفا می کند.

دستگاه های تهویه مطبوع قدیمی به هنگام استفاده انرژی زیادی مصرف می کردند. یکی از روش های کاهش مصرف انرژی در Inverter V ال جی کارایی بیشتر در مدت زمان کمتر است. تکنولوژی اینورتر نیز در این محصول به میزان قابل توجه ای از صدای دستگاه کاسته است. شما می توانید از محیطی راحت و آرام،‌ با دمایی دلخواه و بدون هیچ صدای آزار دهنده ای لذت ببرید.

 ترکیبی از تکنولوژی های منحصر به فرد

Inverter V ال جی با استفاده از تکنولوژی پیشرفته تصفیه هوا، ارائه دهنده هوایی سالم و پاک می باشد.

ترکیب تکنولوژی پلاسما و فیلترهای چندگانه تصفیه هوا سبب می گردد که Inverter V ال جی هر دو هوای موجود در دستگاه تهویه و همچنین هوای محیط را استریلیزه نماید. قابل توجه اینکه، ‌این دستگاه قادر است فضای داخلی خود را از باکتری ها و ذرات مضر پاک نماید. Inverter V  توانسته است کیفیت زندگی شما را ارتقا و مبلغ قبض برق تان را نیز کاهش دهد.

بدون شک این محصول پاسخی برای تقاضای مصرف کنندگان در زمینه بازده انرژی بالاتر و تکنولوژی تصفیه هوای پیشرفته تر می باشد.

۱ نظر

حسین ۶ آذر ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام
استفاده از اینورتر بمنظور کاهش مصرف برق و فن آوری تصفیه هوا و آنتی ویروس چند سالی است که در دستگاههای تهویه مطبوع رواج یافته با توجه به افزایش قیمت حامل های انرژی و بخصوص برق و همچنین محاسبه تصاعدی آن ملاک انتخاب کولرهای گازی در وحله اول مصرف برق آن می باشد بطوریکه در حال حاضر بسیاری از خانه هایی که برمبنای استفاده از کولر گازی طراحی و ساخته شده اند علاوه بر کولر گازی از کولرهای آبی و در مواردی که امکان کانال کشی وجود نداشته باشد از کولرهای پرتابل بعنوان خنک کننده کمکی جهت کاهش مصرف برق استفاده می کنند در طول یک دهه گذشته با توجه به استفاده روز افزون از کولرهای گازی زمان اوج مصرف برق از ساعات اولیه شب به ساعات اوج گرما نزدیک ظهر منتقل شده است با توجه به اینکه نصب کولر و ۵ متر لوله بصورت رایگان در اختیار خریداران قرار می گیرد هم نصابان و هم مشتری تمایلی به پرداخت هزینه بیشتر برای نصب کولر ندارند در حالیکه :
۱ – با هزینه بسیار اندک و نصب یک عدد فیوز مینیاتوری بین کولر و کنتور با آمپر پائین تر از فیوز ساختمان و از گرید C که تحمل اضافه بار لحظه شروع بکار یا استارت کولر را داشته باشد از خطر آتش سوزی در سیم کشی ساختمان پرهیز نمود ضمنا در فصول سر و بارندگی براحتی امکان قطع جریان برق کولر وجود دارد .
۲ – با توجه به اینکه ساختمانهای دارای آسانسور دارای چاه ارت میباشند حتما از اتصال ارت در سیم کشی کولر جهت جلوگیری از خطرات ناشی از اتصالی استفاده شود .
۳ – حتما از کابل برق بجای سیم در محل های آفتاب خور استفاده و در فواصل معین با استفاده از بست مخصوص ( بست مخابراتی )بر روی دیوار محکم گردد .
در صورتیکه فاصله بین محل نصب یونیت و پانل کولر زیاد است ( بیش از پنج متر ) علاوه بر عایق لوله بر روی عایق حتما نوار پرایمر پیچیده و کابل و لوله های رفت و برگشت گاز را از داخل داکت عبور دهید بخصوص زمانیکه محل عبور لوله در سمتهای آفتاب خور بخصوص جنوب و شرق ساختمان باشد این موضوع علاوه بر افزایش طول عمر عایق لوله ها که در مقابل نور آفتاب و نوک زدن پرندگان بشدت آسیب پذیر هستند باعث عایق کاری دوبل و در نتیجه افزایش راندمان ( خنک کنندگی ) و کاهش چشمگیر مصرف برق می گردد . اگر این موضوع را تا کنون مد نظر نداشته اید حتما مسیر لوله مسی و عایق آن را کنترل نمائید عایق لوله مسی و نوار پرایمر قیمت چندانی ندارند و از سرویسکاران کولرهای گازی میتوانید خریداری نمائید ضمنا بورس فروش لوازم یدکی و مصرفی دستگاههای سرد کننده در تهران دروازه شمیران خیابان شهید ناطقی (هدایت سابق) می باشد ضمنا میتوانید لوله عایق را از صول برش داده بر روی لوله مسی قرار دهید و در فواصل بیست سانت ابتدا با لنت برق محکم و سپس بطور کامل با نوار پرایمر بپوشانید ضمنا هر دو سال یکبار میتوانید مجددا بخش های آفتاب خورده را جهت محافظت مجددا با نوار پرایمر بپوشانید .
معمولا از داکت ۶*۶ برای عبور لوله های مسی استفاده میگردد استفده از داکت نمره ۱۰ که دارای پهنای بیشتر و عمق کمتر است سهولت بیشتری دارد ضمنا در صورت تفاوت مسیر کابل برق با مسیر لوله ها میتوان از داکت ۲ برای مسیر کابل استفاده نمود بیاد داشته باشید استفاده از بست کمر بندی صرفا برای داخل ساختمان مناسب می باشد برای محکم کردن لوله مسی و کابل داخل داکت و محک کردن درب داکت حتما علاوه بر بست کمربندی از سیم مفتولی مسی ( و نه سیم افشان ) دارای روکش استفاده نمائید .
۴ – در صورت قرار گرفتن یونیت کولر گاذی بر روی پشتبان بجای قرار دادن موزائیک و یا آجر زیر کولر از پایه های مخصوص از جنس لاستیک و پلاستیک که براحتی در زیر کولر نصب میشود و قابلیت ارتجاعی دارد استفاده نمائید این پایه ها علاوه بر کاهش صدا باعث افزایش عمر قطعات متحرک کولر خواهد شد
۵ – رعایت حداقل ۳۵ سانت فاصله از دیوار برای قراردادن یونیت برای تهویه مناسب و کمک به دفع گرمای یونیت توصیه میشود
۶ استفاده از سایبان برای کولر جهت جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید و بارش مستقیم باران علاوه بر افزایش راندمان ( خنک کنندگی ) و کاهش مصرف برق در افزایش عمد مفید دستگاه نیز بسیار موثر می باشد .
۶ – کولرهای دارای تسویه هوا علاوه بر فیلترهای هوای مرسوم که بر روی پره های کندانسور قرار می گیرند و بایستی ماهانه با قرار گرفتن زیر جریان آب و بدون ایتفاده از اسکاچ تمیز شوند دارای دو فیلتر برای بخش تصفیه هوا هم هستند که فقط بایستی با استفاده از جریان هوا ( بلوور یا جارو برقی از وجود گرد و غبار پاکسازی شوند ) قطعا تمیزی این فیلتر ها در افزایش عمر و راندمان دستگاه موثر میباشد .
۶- لوله های مسی در بسته بندیهای پنج متری عرضه میشوند در صورت نیاز با جوش دادن دو لوله میتوان به طول لوله بیش از پنج متر دست یافت در این صورت محل جوش دو لوله نسبت به بقیه لوله شکننده و آسیب پذیر تر خواهد بود با قرار دادن یک لوله سبک و غیر قابل انعطاف در کنار محل جوش کاری و بستن لنت برق و نوار پرایمر بر روی دو لوله بر استحکام محل جوشکاری شده بیفزائید .
۷ – وجود اثار روغن در محل اتصال لوله های مسی به یونیت و پانل نشانه نشتی گاز میباشد جهت رفه نشتی با سرویس کار تماس بگیرید .
۸ – در ابتدای فصل با قراردادن درجه برودت بر روی ۱۶ درجه سانتی گرد و قراردان دماسنج شیشه ای بر روی دهانه خروج هوا ( محل قرار گرفتن فلاپها بایستی در عرض پنج دقیقه درجه نشان داده شده به ۱۱ تا ۱۲ درجه سانتی گرد برسد در صورت نرسیدن به این درجه احتمال کاهش فشار گاز و یا نقص فنی در دستگاه وجود دارد .
۷ – کولر گازی را متناسب با محل زندگی و محل کار خود تهیه نمائید
علاوه بر قدرت سرمایشی در مکانهایی که فاصله نصب پنل با دیوار مقابل زیاد می باشید و یا پنل در پذیرائی و مقابل بخش اپن آشپزخانه
نصب شده باشد قدرت پرتاب باد کولر نیز مهم می باشد ضمنا برای اتاق خواب و یا دفاتر کار کوچک کولرهای گازی با طرح تابلو ( ۱۲۰۰۰ بی تی یو ) که توسط ال جی از سه سال قبل به بازار عرضه شده گزینه مناسبی می باشد بدیهی است این تابلو ها جریان هوا را از اطراف قاب در فضا پخش و از کوران جلوگیری می نمایند و بنابر این گزینه خوبی برای فضاهای محدود هستند و بعلت قدرت پرتاب هوای کمی که دارند برای فضای بزرگ
کارائی لازم را ندارند ضمنا توجه به برچسب انرژی را هم فراموش نکنید . معمولا کولرهای دارای یستم آنتی باکتریال و تصفیه هوا کمی بیشتر از کولرهای دیگر مصرف برق دارند و در رتبه بندی بر اساس استانداردهای ایران در رتبه مصرف B قرار می گیرند .
۸- استفاده از پرده ضخیم و پنجره های دوجداره بخصوص از جنس یو پی وی سی و استفاده از درجه حرارت مطلوب ( ۲۲ درجه سانتی گراد ) و رعایت موارد پیشگفت هزینه برق مصرفی شمارا به نصف کاهش داده و امکان استفاده از کولر گازی برای یک عمر با کمترین هزینه ممکن فراهم خواهد ساخت .
موفق باشید .

نظر دهید