۰۸ آذر ۱۳۹۱

اولین نمایشگاه عکس سه بعدی ایران در تلویزیون های ال جی آغاز به کار کرد

 

اولین نمایشگاه عکس سه بعدی کشور عصر دیروز در محل نگارخانه دانشگاه تهران افتتاح شد.

 

 

در این نمایشگاه آثار خلاقانه دانشجویان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در قاب تلویزیون های سه بعدی ال جی به نمایش در آمده اند.

اولین تجربه نمایشگاهی عکاسی سه بعدی در کشور اکنون چشم مخاطبان را با افق های جدیدی از لذت بصری آشنا می کند.

نمایشگاه در محل نگارخانه دانشگاه تهران تا دهم آذرماه پذیرای بازدیدکنندگان است.

۵ نظر

حسین ۸ آذر ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
با توجه به اینکه فن آوری پخش تصاویر سه بعدی به دو گروه شاط فعال که بترتیب تصاویر را برای چشم راست و چپ بطور متوالی پخش و در زمان پخش تصویر برای چشم چپ در سمت راست تصویری مشاهده نمی شود و بر عکس که بعلت سرعت توالی تصاویر در صورتیکه تروموشن و یا توالی پخش تصاویر در ثانیه بیش از ۱۰۰ هرتز باشد کمتر بچشم می آید اما به هر حال سو سو زدن تصویر و کاهش روشنائی تصاویر نسبت به زمان پخش دو بعدی از نقص های این فن آوری بشمار می روند البته در تلوزیونهای با فن آوری بالاتر که طبیعتا قیمت بالاتری هم دارند این نقیصه با فن آوریهای نوین تا حدود زیادی بر طرف شده اما نیاز به شارژ باطری عینک و سنگینی آن و در کنار همه قیمت سرسام آور هر یک از این عینکها هم باعث میشود استفاده گروهی از این تلوزیونها براحتی مقدور نباشد اما در فن آوری غیر فعال یا PSSIVE یا همان فن آوری انحصاری ال جی که در حال حاضر توسط برخی از تولید کنندگان داخلی و خارجی مانند توشیبا ، مارشال ، ایکس ویژ ن و …. نیز مورد استفاده قرار می گیرد خصوص دو تصویر چ÷ و راست بصورت یک در میان اسکن و در زمان استفاده از عینک یک در میان خطوط توسط چشم چپ و یک در میان بقیه خطوی توسط چشم راست مشاهده و منجر به درک سه بعدی تصاویر می گردد در این فن آوری بعلت مشاهده همزمان دو تصویر مشکل سو سو زدن و کاهش روشنائی تصویر در زمان مشاهده تصاویر سه بعدی وجود ندارد اما مانند تلوزیونهای لامپی در صورت مشاهده تصویر از فاصله نزدیک خطوط افقی مشکی بسیار نازک مشاهده می گردد قطعا مشاهده کنندگان بعاها امان مشاهده تصاویر سه بعدی در تلوزیونهای با شاتر فعال و مقایسه را خواهند داشت
موفق باشید .

حسین ۱۵ آذر ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام
احتراما ، حس سه بعدی در دید اشیا از تلفیق دو تصویر متفاوت که از چشمهای چپ و راست انسان که با فاصله هفت سانتیمتر از یکدیگر قرار دارند ایجاد و بدینوسیله نزدیکی و بعد اشیا بوسیله انسان درک میگردد عکس های سه بعدی از چهل سال پیش در دسترس می باشد اگر از نزذیک سطح این عکس ها را لمس کرده باشید سطح این عکس ها زیکزالی شکل می باشد و باعت شکست بازتاب نور و ایجاد دو تصویر متفاوت برای دو چشم راست وچپ و ایجاد عمق در تصویر گردد البته این تصویر در زاویه خاصی ایجاد و بنابر این در بقیه زاوایا باعث دیدن همزمان دو تصویر توسط یک چشم میگردید بعد از این عکسها که هنوز هم در بازار به وفور یافت میشود عکسهای دیگر سه بعدی که به عنوان عکسهای سه بعدی کام÷یوتری معروف هستند در حدود ده سال قبل به وفور در نشریات و تقویوم ها جا باز کرد در ظاهر در این تصویرها به جز خطوط در هم ریخته چیزی دیده نمی شد اما با زل زدن به این عکسها و کمی انحراف در چشمها شی و یا حیوانی به صورت شفاف و سه بعدی در مقابل شما جان می گرفت اصوا کار بسیار ساده است اگر شما یک برگ از دفترچه های خط دار مدارس را به گونه ای مقابل چشمان خود قرار دهید که خطوط دفترچه در حالت عمودی قرار بگیرند و با انحراف چشم سعی کنید خطوط کنار هم را بر روی هم مطابق نمائید بنظر می رسد خطوط از روی صفحه کاغذ جدا شده و با فاصله از کاغذ قرار دارند بعد از آن نوبت به فیلم های سه بعدی رسید فیلم های اولیه سه بعدی که سالها پیش به معرض نمایش قرار داده شدند و به وسیله عینکهای ساده کاغذی که طلق یکی از آنها به رنگ آبی و رنگ طلق دیگر به رنگ قرمز بود قابل مشاهده بود اگر بدون عینک به این فیلم ها نگاه می کردید مشاهده می کردید که رنگهای فیلم بر روی هم منطبق نیستند مثلا بجای یک گل بنفش شما دو گل به رنگ قرمز و آبی در کنار هم مشاهده می کردید خوب زمانیکه از طلق آبی به فیلم نگاه می کردید فقط از طریق چشمی که طلق آبی بر روی آن قرار داشت یکی از گلها و از طریق چشم دیگر نیز گل دیگر را مشاهده می کردید با توجه به اینکه این دو کل از طریق دو دوربین جداگانه با فیلنرهای آبی و قرمز با فاصله تقریبی ۷ سانتیمتر که معادل فاصله دو کانون چشم انسان فیلمبرداری شده بودند و از هر چشم یکی از این تصاویر دیده میشد نتیجه ایجاد یک تصویر سه بعدی از همان گل با ترکیب این دو رنگ بود تعدا سالن هایی که امکان پخش این فیلم ها را داشتند انگشت شمار و تماشای این فیلم ها برای بسیار از افراد مشکل و با حالت سرگیجه همراه بود در سالهای اخیر نیز دو فیلم مخصوص کودکان بر روی سی دی به بازار عرضه و در بسته بندی آنها هم دو عدد عینک مقوایی با طلق های آبی و قر مز موجود بود واضح است در زمان پخش در تلوزیون دنگهای آبی و قرمز تصویر با فاصله از یکدیگر که بسته به صحنه و عمق تصویر چند ملی متر با هم فاصله داشتند مشاهده و درک سه بعدی تصویر در فاصله معینی ( بسته به سایز یا همان اندازه لامپ تصویر )و در صورت قرار گرفتن صورت به حالت کاملا افقی مقدور بود که قطعا کیفیت تصاویر سه بعدی امروز را نیز نداشت با توجه به مطالب بالا برای همه دست اندر کاران مشخص شده بود مشکل در بخش فیلمبرداری با گرفتن دو تصویر مجزا با دو دوربین که فاصله کانونی آنها برابر با فاصله میانگین چشم انسان باشد حل میشود اما مشکل در زمان نمایش مجزا دو تصویر برای چشمهای راست و چپ می باشد تولید کنند گان تلوزیون و مانیتور دو الگوریتم متفاوت برای حل این مشکل یافتند یکی فن آوری شاتر فعال که بسیاری از تولید کنندگان از جمله ال جی در سری اول تولیدات تلوزیونهای خود به آن روی آورد و آن نمایش متوالی تصاویر برای چشمهای چپ و راست بود در این فن آوری ابتدا تصویر سمت چ÷ برای چشم چپ نمایش و در این زمان چشم راست تصویری نمی بیند س÷س تصویر دوربین سمت راست برای چشم راست نمایش داده می شود و در این حالت چشم چ÷ تصویری نمی بیند با توجه به اینکه چشم انسانها توانائی دیدن ۲۴ تصویر در هر ثانیه را دارد و به عبارت دیگر اثر هر تصویر چهار صدم ثانیه بر روی شبکیه چشم ما باقی می ماند چشم ما متوجه قطه و پخش تصاویر با این فاصله کوتاه نمی شود و بیننده فقط حالت سو سو زدن تصویر را احساس می کند برای قلبه بر این مشکل سازندگان در مدلهای گرانقیمت تر تعداد تصاویر نمایش داده شده در هر ثانیه را بصورت شبیه سازی مجازی افزایش داده اند که در اصطلاح به تروموشن تصویر معروف است همانگونه که می دانید تصاویر تلوزیونی با فرکانس ۵۰ هرتز یعنی ۲۵ تصویر در ثانیه پخش می شوند تلوزیونهای صد هرتز ۵۰ تصویر در ثانیه نمایش می دهند به همیت ترتیب تلوزیونها ۲۰۰، ۴۰۰، ۶۰۰ و ۸۰۰ هرتز بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ تصویر در ثانیه تولید و پخش می نمایند بعلاوه در مدلهای گرانقیمت تر حس گر حضور و محل قرار گیری تماشاگر که در تلوزیون و عینک نصب گردیده با توجه به محل قرار گیری و فاصله تماشاگر عمق سه بعدی مناسب تصویر را نیز محاسبه و شبیه سازی می کنند و با توجه به اینکه بعضی از مدلهای میتوان گفت به شدن گران قیمت تر علاوه بر ایجاد حس سه بعدی در برجسته کردن تصاویر قادر به ایجاد حس سه بعدی در عمق تصویر نیز هستند با حرکت بیننده به سمت چپو راست احساس قرار گرفتن در محیط و دیدن بخشی از تصویر در محل جدید که در چند قدمی و محل قبلی قادر به دیدن آن نبود به بیننده دست می دهد پس میتوان نتیجه گرفت در این الگوریتم کیفیت تصاویر ارائه شده یکسان نیست و یک برند خاص مانند سونی انواع تلوزیون سه بعدی با قابلیتها و کیفیت های متفاوت را به بازار عرضه م کنند این فن آوری مشکل گران قیمت بودن عینکها به علت وجود مدارات الکترونیکی و نیاز به باطری و یا شارژو نیز زاویه دید افقی محدود و کاهش روشنائی تصویر در زمان تماشی فیلم های سه بعدی و در مدلهای ارزانتر خستگی چشم و حالت سرگیجه و سو سو زدن تصویر را به همره دارد در مدلهای گران قیمت جدید برندهای معروف با سبکتر شدن عینکها کیفیت تصاویر و زاویه دید بهبود یافته است و فن آوری جدید ال جی که برخی از برتدها نیز رفته رفته به آن روی آورده اند فن آوری اسکن یک در میان خصوص تصاویر بوسیله عینکهای پولاریزه می باشد
این عینک ها بسیار سبک و بسیار ارزان قیمت بدون مدارات الکترونیکی و بدون نیاز به باطی و شارژ هستند و بطور همزمان دو تصویر برای چشم های راست وچ÷ ایجاد می کنند مشکل آنها در تماشای تصاویر از فاصله خیلی نزدیک مشاهده شدن خطوط بسیار نازک افقی همانند خطوطی که در تلوزیونهای سی آر تی یا همان لامپ تصویر های قدیمی می دیدیم می باشد در مدلهای قدیمی قابلیت تنظیم عمق تصویر وجود نداشت اما در مدلهای جدید این امکان اضافه شده اما باز هم امکان تنظیم عمق تصویر به صورت هوشمند حسب فاصله و محل قرار گیری بیننده وجود ندارد چون عینکها فاقد چنین ویژگی هستند و اصولا سازندگان با دید اینکه افراد خانواده و یا دوستان قادر باشند بصورت گروهی از تماشای تصاویر سه بعدی لذت ببرند این تلوزیون را تولید کرده اند بنابر این حسب چیدمان مبلمان منزل و قرار گیری افراد فقط کافیست یک با از نظر کسیکه دقیقا مقابل تلوزیون می نشیند و برای یکبار عمق مناسب تصویر را تنظیم نمائید این تلوزیونها از زاویه دید افی بیشتری بر خور دار هستند و بنا بر این کسانیکه از کناره ها به تلوزیون نگاه می کنند نیز مشکلی از این بابت نخواهند داشت مشکلی که رقبا به آن اشاره می کنند زاویه محدود تر دید عمودی است که با توجه به اینکه کس از بالا و یا پتئین به تماشی تلوزیون نمی نشیند و در شرایط دراز کش مقابل تلوزیون هم تصاویر به اندازه کافی واضح و شفاف است این موضوع مشکل مهمی به شمار نمی رود اما مهمترین مزیت ارزانی عینکها است که امکان استفاده گروهی را برای این نوع تلوزیونها فراهم می سازد و شما میتوانید باقیمت مناسب یک بسته ده تایی از این عینکها را خریداری و به همراه چهار عدد عینک همراه در گروها ۱۴ نفره به تماشای تلوزیون بنشینید بدون نگرانی از تمام شدن شارژ عینک و شکستن و مفقود شدن عینکها چرا که با هرینه کم امکان جایگزینی عینک ها وجود دارد و نگرانی از این بابت نخواهید داشت شایان ذکر است غولهای الکترونیک در حال کار بر روی تلوزیونهای سه بعدی بدون نیاز به عینک هستند اما نمونه های تولید شده اعم از تلوزیون و مانیتور در ایجاد عمق واقعی سه بعدی با تلوزیونهای فعلی فاصله زیادی دارند ضمنا سونی یک عینک مخصوص بدون نیاز به تلوزیون برای تماشای تصاویر سه بعدی به بازار عرضه که هر چند در نمایش تصویر بسیار با کیفیت است ام حس با هم دیدن تلوزیون را در بیننده ایجاد نمی کند اما از همه اینها که بگذریم این نمایشگاه فرصت خوبی بود برای تماشای تصاویر سه بعدی قطعا بینندگان محصولات دیگر تولید کنندگان را نیز مشاهده و مقاسه خواهند نمود موفق باشید.

حسین ۲۲ آذر ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با عرض سلام ،ادب احترام
در دنیای امروزی هر تولید کننده ای شعار تبلیغاتی خاصی را برای کسب و کار خود بر می گزیند برخی از تولید کنندگان شعارهای تبلیغاتی مانند یا برند ما یا هیچ چیز دیگر ، ما فقط فلان برند را می سازیم ، ما چیزی را می سازیم که به آن اعتقاد داریم یا فلان کالا هم فقط برند ما و …. اما متواضع ترین تبلیغاتی که تا کنون دیده ام این بود دو کلمه و یک جمله ( مقایسه کنید. ) این بمعنی تام احترام به مشتری یعنی شما مشتری عزیز از چنان آگاهی و قدرت تشخیص بالائی برخورداری که خود باید انتخاب کنی پس اگر دنبال کالائی خاص می گردی برو و از نزدیک آن را ببین در باره امکانات آن بررسی و با دیگرکالاهای تولید شدخ توسط سایرین مقایسه کن و خودت تصمیم بگیر انتخاب با خودت می باشد در ئنیای امروز هستند کسانی که بر اساس احساس نوستالوژیک خود خرید می کنند و دنبال برندو یا برند هایی که خاطرات دوران جوانی و یا کودکی آنان را زنده می کند و یا قبلا از آن برند کالائی داشته اند ، بعضی بدنبال برندهایی می گردند که به گرانی اجناس شهره می باشند و بدینوسیله مایلند حس فخر فروشی خود را ارضا نمایند در حالیکه شاید استفاده ای از آن کالا نیز در طول سال نداشته باشند، بعضی با دیدن اینکه تابلو کدام برند بیشترین فراوانی در سطح شهر را دارد و یا دربین فامیل و دوستان بیشترین دستگاه مورد نظر او از کدام برند است و بعضی بر عکس علاقه مند هستند انتخاب آنها تک باشد ، بعضی دوست دارند بهترین های برندهای مختلف را در کنارهم داشته باشند و بعضی ها که اغلب تیپ جوان هستند دنبال ست کردن کلیه لوازم خانگی از یک برند ، بعضی ها هم هستند که انقدر گرفتار مسائل روز مره هستند که انتخاب را به عهده فروشنده می گذارند اما افراد زیادی هم هستند که در انتخاب جنس :
۱- قیمت ها را بررسی و مقایسه می کنند .
۲- نیاز سنجی می کنند مثلا کسی که برای محل کار خود و نمایش امکانات محصول و یا دوربین های مدار بسته تلوزیون می خرد نیازی به امکانات پخش سه بعدی و یا تلوزیونهای هوشمند ندارد و برای یک پذیرائی کوچک انتخاب سایز بزرگ و برعکس برای یک پزیرائی کو چک انتخاب سایز کوچک معقول بنظر نمی رسد .
۳- دوام کالا قطعا امروزه در بازار بسیاری از برندهای نوظهور وجود دارند برندهایی که بعضا بسیار شبیه به برندهای بسیار معروف و باسابقه دنیا هستند و حتی لوگوی آنها نیز تقلیدی است حتی یک محصول کاملا مشابه با برندهای مختلف که حتی طراحی و شکل و رنگ کارتن آنها دقیقا مشابه و متاسفانه برخی از آنها با اینکه اصلا در ایران تولید نمی شوند اسامی فارسی را برای برند برگزیده اند این مورد برای لامپ های کم مصرف بسیار متداول می باشد مثلا بر روی جعبه همگی نوشته شده یکسال ضمانت از تاریخ تولید و تاریخ تولید بر روی بدنه چاپ شده اما روی بدنه چیزی نمی بینید و فروشنده هم از همان اول می گوید این لامپ ایرانی نیست و ضمانت ندارد این محصولات باقیمت های بسیار ارزان و باور نکردنی به بازار عرضه و علاوه بر نداشتن دوام و کارائی بعضا سلامت مصرف کننده را نیز به خطر می اندازد .
۴- خدمات بعد از فروش و سهولت امکان تامین قطعات یدکی و مصرفی
از مهمترین پارامترهای انتخاب محصول بویژه در مورد خانواده های ایرانی است بطور مثال در مورد محصولات خانگی کوچک ( اقلامی مانند چرخ گوشت ، پلوپز ، آبمیوه گیری ) علی رغم تنوع محصولات در بازار ایران یک تولید کننده قدیمی ایرانی که قطعات یدکی محصولات تولید شده در دهه چهل آن هنوز به وفور در بازار یافت می شود و محصولا ت آن بعضا از برخی از برندهای وارداتی گرانتر نیز می باشد بیشترین سهم در بازارایران را دارد .
۵- هزینه های بعدی کالا بطور مثال برخی از تولید کنندگان یک و یا دو عینک برای تماشای فیلم های سه بعدی همراه تلوزیون به مشتریان خود ارائه می کنند طبیعتا میانگین نفرات یک خانواده چهار نفر و در دید و بازدیدهای خانوادگی که از مهمترین ویژگیهای خوب خانواده های ایرانی است میانگین ده نفر همزمان می خواهند از تلوزیون استفاده نمایند قطعا پرداخت یک و نیم میلیون تومان فقط برای خرید عینک و دلهره شکستن عینک توسط بچه ها و یا زیر دست و پا ماندن این عینک خای گرانقیمت و دردسر شارز مجدد و مضرات ناشی از امواج مغناطیسی تولید شده توسط مدارات الترونیکی این عینکها که نزدیک حساس ترین عضو بدن یعنی مغز قرار گرفته است بخصوص برای بچه ها آنها بسیاری از خانواده ها را از لذت تماشای یک فیلم سه بعدی در کنار نزدیکان و دوستان منصرف می نماید در مقابل عینکهای با شاط غیر فعال که فاقد هرگونه مدار الکترونیکی و بی نیاز از باطری می باشند علاوه بر عدم مشکل سو سو زدن تصاویر که باعث سرگیجه و عدم تحمل بسیاری از افراد برای تماشای کامل یک فیلم می شوند و از طرفی با قیمت بسیار ارزان که حتی در بسته های ده عددی قیمتی کمتر از یک عینک با شاطر فعال دارند و در صورت نگهداری صحیح ( جلوگیری از شکستن در اثر زیر دست و پاماندن )امکان خراب آنها صفر است و بعلاوه زاویه دید بسیار وسیعی دارند که حتی در گوشه های اتاق پذیرائی امان تماشای تلوزیون را فراهم می سازند دغدغه های فوق را ندارند هرچند نمایش خط های بسیار باریک افقی در تماشای بسیار نزدیک تلوزیون و عدم انطباق عمق سه بعدی بصورت هوشمند با محل قرار گیری تماشاگر و تبدیل برجستگی تصویر به عمق داخلی تصویر که در خصوص مدلهای گران قیمت برخی از برندها وجود دارد در تلوزیونهای با شاتر غیر فعال که با عینکهای سبک بدون باتری کار می کنند وجود ندارد اما این امکان تعیین هوشمند عمق سه بعدی و انتقال حس سه بعدی به داخل فقط در زمان تماشای انفرادی تصویر کاربرد دارد و نه تماشای دسته جمعی قطعا برگزاری چنین نمایشگاهی از سوی ال جی نیز برخ کشیدن امکان لذت بردن ارزان و دسته جمعی از تماشای تلوزیون این برند می باشد قطعا در مراکز اصلی فروش تلوزیون دیده اید که برخلاف سایر برندها که فقط یک یا دو عینک برای تست تصاویر سه بعدی توسط مشتریان اختصاص داراده وندرتا با اکراه این عینکها برای تست در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهند در فروشگاههای ال جی و یکی از برندهای ایرانی ( ایکس ویژن ) که از پنل های ال جی و فن آوری آن استفاده می کند تعداد عینکهایی که برای استفاده بازدید کنندگان اختصاص یافته گاه از گنجایش فضای داخلی فروشگاه بیشتر است .
۶ – کیفیت ظاهری ، هرچند تلوزیونهای با قاب مشکی براق با لبه شفاف و بی رنگ که به قاب کریستالی معروف هستند تقریبا در بین تمامی تولید کنندگان رواج دارد اما با تمیز کردن روزانه سطح براق آن خیلی زود مات شده و در زیر نور چراغ خراشهای بسیار ریز ایجاد شده توی ذوق می زند مضاف بر اینکه خراش های ایجاد شده ناشی از برخورد اجسام و یا شیطنت کودگان بر روی این قابها خیلی زود و بیش از حد معمول به چشم می آید بطوریکه اغلب تولید کنندگان در سال جاری مدلهای جدید خود را با قاب مشکی کدر و طرح دار ( خش دار و یا طرح چوب ) به بازار عرضه نمودند در این میان ال جی با به حداقل رساندن اندازه لبه قاب و طراحی فلز گونه خش دار در قاب تلوزیون و رعایت یک سبک خاص و منحصر به فرد در طراحی ظاهری علاوه بر هویت بخشیدن به محصولات خود که مانند اتومبیلهای بنز و ب ام و بدون مشاهده لوگوی آن و حتی از فاصله دور نمایانگر هویت ال جی می باشد و به جرات میتوان گفت در مدل ال دبلیو ۶۷۱۰۰ این طراحی به اوج خود رسیده ( به جهت اینکه در مدلهای گرانقیمت تر پایه و بدنه با نمای کاملا صیقلی و صاف و براق آب کروم مانند با اولین تماس انگشت جای آن بر روی قاب باقی مانده و کمترین نشانه گرد و غبار را برخ بیننده می کشند و در مدلهای ارزانتر پایه پلاستیکی مشکی براق نیز تقریبا این نوآوری در طراحی را تا حدودی محو نموده اما در مدل ال دبلیو ۶۷۱۰۰ بواسطه طرح خش دار استیل گونه بدنه ( مانند بدنه هود ، لباسشوئی و یخچالها جدید )که علاوه بر افزودن بر جلوه زیبائی و جلوگیری از انعکاس بیش از حد نور باعث عدم نمایان شده اثر انگشت و گرد و غبار و در نتیجه عدم نیاز به تمیز کردن روزمره که علاوه بر خستگی موجب فرسایش زود هنگام بدنه ( که قطعا در مقابل تلوزیونهای دارای قاب مشکی براق بسیار مقاومتر می باشند ) می گردد ضمنا گرایش رنگ بدنه کمی به رنگ بژ طلائی هماهنگی کامل و بی نظیر آن آن با رنگ قالب در رنگ امیزی فضای داخلی خانه های ایرانی که به رنگ کرم استخوانی ( یا روشن ) که به جهت افزایش نور و بزرگتر به چشم آمدن فظای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین میزهای زیر تلوزیون جدید از جنس ام دی اف و یا اچ دی اف با تلفیق شیشه های برنزی می گردد . مضاف بر اینکه این مدل بهترین گزینه برای مدل محبوب ال دبلیو ۵۷۰۰۰ که دیگر تولید نمی شود و محبوب ترین و پر فروش ترین مدل ال جی در سال ۲۰۱۱ میلادی بود می باشد که هم اکنون مدل ۴۷ اینچ آن با قیمت چهر میلیون و چهل هزار تومان با ده درصد تخفیف تا ششم دیماه با قیمت شش میلیون و ششصد و سی و شش هزار تومان که برخی از فروشگاهها با قیمت کمتر حدود سه میلیون و ششصد هزار تومان ارائه می کنند قابل تهیه است مدلهای گرانتر صد البته فقط از کنتراست و تروموشن بالاتر و یک ساب وافر اضافه و با قاب متفاوت ارائه اما از نظر امکانات و تعداد ورودیها و خروجی ها کاملا یکسان هستند که بنظرم با توجه به جلوه ظاهریو مقاوم در برابر اثر انگشت و گرد و غبار ( بقولی چرک تاب بودن بدنه که باعث عدم نیاز به تمیز کردن روزانه و در نتیجه حفظ زیبائی تلوزیون برای سالهای متمادی می گردد بیاد داشته باشید جنس اصلی بدنه فلزی نیست و آبکاری شده و تمیز کردن روزانه بخصوص با پارچه های خشن در دراز مدت باعث ز بین رفتن روکش و نمایانگر شدن جنس لصلی که ابندا از گوشه ها شروع و رفته رفته یک خط نازک مشکی دور تا دور بدنه ایجاد می کند البته این موضوع حتی در مورد افراد وسواسی که هر روز این کار را انجام می دهند نیز در طول چند سال اتفاق می افتد در حالیمه در مدل خش دار اگر این تمیز کردن هفتگی صورت گیرد حدا قل تا ده سال ( و شاید تا پایان عمر ) این اتفاق ناخوشایند بروز نکند هر چند مقاومت این نوع بدنه بمراتب از بدنه های رنگ امیزی شده برنگ نقره ای بمراتب بیشتر می باشد ضمنا این مدل نسبت به مدلهای بالاتر از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است در حالیکه تفاوت قیمت آن نسبت به مدلهای پائین تر ( ال دبلیو ۶۲۰۰۰ و ال دبلیو ۵۸۰۰۰ که فاقد امکانات تلوزیونهای هوشمند است ) چندان زیاد نیست .
۷ – خدمات پس از فروش با کمترین هزینه بالا سری برای مشتری : اگر شما به بازار تلوزیون سر بزنید متوجه شده اید متاسفانه در ماههای اخیر تلوزیونهای بدون گارانتی و قاچاق بشدت افزایش یافته اما جالب توجه اینکه علی رغم پشتیبانی بسیار خوب و گارانتی بمعنی واقعی محصولات ال جی که توسط نماینده آن در ایران انجام میشود اولا مدلهای سه بعدی ال جی بصورت قاچاق ( بدون گارانتی) تقریبا در بازار وجود ندارد و در مورد مدلهای ارزانقیمت نیز تفاوت بسیار اندک می باشد اما در مورد یک برند معروف و خوشنام ژاپنی که تا سال ۲۰۰۶ بزرگترین تولید کننده تلوزیون در دنیا بود تفوت قیمت در مورد پرفروش ترین مدل ها در سایز ۴۶ اینچ بین یک تا دو میلیون تومان است و متاسفانه آمار فروش تلوزیونهای بدون گرانتی که اغلب مونتاژ مالزی نیز می باشد حتی در نمایندگیهای رسمی آن بالاست جالب اینجاست که بقول یکی از فروشندگان اگر شما این مارک را بخری خیلی بد شانس باید باشی که در سال اول خراب شود و تجربه نشان داده که اگر در سال اول خراب نشد تقریبا خرابی آن تا ده سال در شرایط استفاده عادی و روزانه ۸ ساعت غیر ممکن است و حتی پیشنهاد می دهند در مقابل پرداخت مبلغی بین صد تا دویست هزار تومان خود فروشگاه برای یکسال آن را برایتان ضمانت کند حال پشتوانه آن چیست ؟؟!!
۷ – تولید سفارشی محصول یکی از انتقادهایی که از بابت نام گذاری تلوزیونهای ال جی در ایران و سایر کشورها می گردد نیز در این رابطه می باشد بطور مثال یک برند معروف ژاپنی تلوزیونهای خود را با امکانات یکسان برای کل قاره آسیا و اروپا تولید می کند و بطور مثال بعضی از مدلها ی آن تقریبا تمامی سیستمهای پخش تلوزیونی دنیا و جندین زبان را در نمایش اطلاعات بر روی صفحه و تله تکست پشتبانی می کند که این موضوع کار تولید در پایگاههای اصلی تولید و نیز ارسال قطعات سی کی دی برای تولید در سایر کشورها را بسیار آسان می کند (البته همین تولید کننده نیز تلوزیونهای تولیدی برای آمریکا را نیز بصورت سفارشی با استاندارهای خاص آن کشور تولید می کند )
طبیعتا تولید محصولی که با تمامی استانداردهای جهانی پخش تلوزیونی و بیشترین زبانهای ئنیا سازگاری داشته باشد هزینه بیشتری دارد تا اینکه مثلا ال جی که تلوزیونهای تولیدی آن در ایران و یا مدلهای وارداتی آن بر مبنای نیازها و استانداردهای پخش تلوزیونی در ایران طراحی و تولید شده باشد البنه در ورودیها ی صوت و تصویر بمنظور امکان استفاده از دستگاههای پخش کننده فیلم با استانداردهای متفاوت وضعیت فرق می کند و از سایر فرمتها نیز پشتیبانی می کند البته قدرت دریافت سیگنال های دیجیتال و سازگاری کامل گیرنده با استاندارد پخش تلوزیون دیجیتال در ایران باعث شده کسانیکه در طبقات بالای ساختمان سکونت دارند با آنتن های کوچک رو میزی علاوه بر کیفیت خوب تصاویر از سایر امکانات تلوزیونهای دیجیتال از جمله تله تکست و جدول پخش برنامه های روز جاری و روهای آتی که فعلا بصورت آزمایشی بر روی برخی از شبکه های دیجیتالی تلوزیون از جمله شبکه شما در حال اجراست و همچنین عنوان فیلم ر حال پخش و فیلم بعدی ( بزبان فارسی ) از مواردی است که تلوزیونهای ال جی موجود در ایران بخوبی از آنها پشتیبانی می کنند ضمن اینکه هرچند پاور و یا همان منبع تغذیه برای فرکانس و ولتاژهای گونا گون طراحی و تولید شده لیکن تولید آن بر اساس استانداردهای ایران صورت گرفته است .
به هر حال بهترین انتخاب با مقایسه صورت می گیرد و بهتر است برای خرید تلوزیون که در مورد اکثر خانواده ها برای خرید آن باید پس انداز و دسترنج حاصله چند ماهه را صرف نمود زمان بیشتری برای مقایسه بگذاریم اگر حوصله بیشتری داشته باشد در اینجا نگاهی اجمالی به تاریخچه تلوزیون و سابقه ال جی در تولید تلوزیون و همکاری با سازندگان ایرانی داشته باشیم قطعا با مطالعه آن برای خیلی ها خاطاتی از استفاده تلوزیون بخصوص تلوزیونهای مبله چوبی سیاه و سفی که از زمان روشن کردن تا زمان نمایش تصویر دو سه دقیقه ای طول می کشید و تا زه چند دقیق نیز زمان لازم بود تا وضوح تصویر به حد قابل قبولی برسد زمانیکه بچه ها مدت کمی برای تماشای برنامه های مخصوص خود را داشتند و ساعت ۵ بعد از ظهر جلوی تلوزیون دراز کش ر حالیکه بعضا پاهایشان زیر تلوزیون ( فاصله بین بدنه تا زمان یا همان بین پایه های تلوزیون قرار می گرفت . همان تبلوزیونهایی که درب لولائی و چوبی آن دارای قفل و کلید بود و اگر نمره درسی ات کم می شد بعنوان تنبیه تا نمره بعدی لوزیون قفل می شد و تو می دانستی برای رفع این محرومیت باید زحمت بیشتری در انجام تکالیف و مرور درسهایت بکشی
برویم سر اصل مطلب :تلوزیون از اجزاء تفکیک ناپذیر زندگی امروزیست و به جرات میتوان گفت در طول حضور در منزل و بیداری بیشترین زمان صف شده در استفاده از لوازم زندگی را این جعبه جادو بخود اختصاص داده است و صد البته وسیله ای است که بیشتز بعلت نوآوری و نه پایان عمر مفید جایگزین می گردد زمانی کمتر از یک قرن از اختراع تلوزیون توسط جان لاجی برد انگلیسی می گذرد و هفتاد و پنج سال از اولین پخش تصاویر زنده تلوزیونی در آلمان در ایران نیز قبل از شروع بکار تلوزیون دولتی ایراندر سال ۱۳۴۱ بخش خصوصی در این زمینه پیشگام بود ثابت پاسال اولین فرستنده تلوزیونی را در حوال پلرک ملت کنونی در سال ۱۳۳۷ را اندازی کرد اگر از پدر بزرگهایی که در آن زمان در تهران ساکن بوده اند بپرسید به خاطر دارند اولین گیرنده های تلوزیون سیاه و سفید در همان دوران
در فروشگاهی در خیابن لاله زار تهران عرضه و مردم با تعجب به این جعبه جادو می نگریستند ژس از آن ثابت ژاسال اقدام به واردات تلوزیون با برند
RCA نمود و به فاصله کمی کارخانه تولید تلوزیون با برند ایرانی RTIکه مخفف سه کلمه رادیو ، تلوزیون ، ایران بود را در خیابان جیحون پشت کارخانه نوشابه سازی پپسی و جنب شرکت فولکس ماشین نماینده فولکس واگن در ایران که ین دومجموعه نیز متعلق به خودش بود راه اندازی کرد تمامی تولیدات این کارخانه در یابزهای ۲۴ و ۲۵ اینچ به بازار عرضه می شد و مانند تمامی تلوزیونهای آن زمان از ولوم و تیونرهای چرخان بهره مند بود بعدها تولید مدلهای ۲۵ اینچ متوقف و تولید مدلهای ۲۴ اینچ که همگی فقط در کابینت متفاوت بودند و از نظر اجزا، درونی و فریم یکسان بودند ادامه یافت در زمانی که برندهایی همچون ال جی و سامسونگ هنوز متولد نشده بودند در سالهای پایانی دهه ۳۰ و ابتدای دهه چهل کارخانه های مونتا‍ تلوزیون مانند شرکت شهاب ، کارخانه پارس الکتریک ، رادیو الکتریک ایران و بلموند تاسیس شدند در آن زمان هنوز آسیا در این شاخه تولیدی حرفی برای گفتن نداشت و برندهای تولیدی در ایران اکثرا اروپایی بودند تلوزیونهایی مانند شاوب لورنس ، بلر ؛ بلموند ، فیلیپس و برندهای آمریکایی مانند وستینگهاوس بازار آن زمان را در اختیار داشتند بتریج برندهایی همچون ناسیونال ، بلاپونکت نیز وارد گود شدند در سال ۱۳۵۲ شرکتهای شهاب و آرتی آی مدلهای تمام ترانزیستوریدر سایز ۲۴ اینچ و شرکت ژارس الکتریک تلوزیون ۱۲اینچ تمام ترانزیستوری توشیبا را به بازار عرضه نمودند جالب لینجاست که همزمان تلوزیون ۲۰ اینچ پرتابل آزمایش که تنها مدل تلوزیون تولید شده شرکت آزمایش نیز م‍یباشد با تکنولو‍ی لامپی به بازار عرضه و با توجه به تبلیغات وسیع انجام شده از مدلهای پرفروش این سال بود در همین سال اولین تلوزیونهای آرتی آی با تیونر یو اچ اف نیز به بتزار عرضه که تیونر دوم در محل لوگوی آرتی آی قرار گرفت و لوگوی آرتی آی برای اولین بار از بالای تیونر وی اچ افتلوزیون به زیرآن یعنی بالای بلند گو منتقل شد در این زمان کابینت تمام تلوزیونها چوبی و شامل مدلهای ساده رومیزی مدلهای پایه دار و مدلهای درب دار بودند در برخی از مدلهای با تعبیه بلندگوهای اضافه و قوی در جنب فریم اصلی تلوزیون که باعت افزایش پهنای تلوزیون و در نتیجه پهن تر شدن کابینت آن شده بود تلوزیونها را با دری تاشو با بازار عرضه نموند که با توجه به اینکه هر لنگه از در از دو قسمت لوله شده تشکیل میشد در اصطلاح بازار به آن چهار درب می گفتند با توجه به اینکه این تلوزیونها داری قفل و کلید بودن شایر بهتر باشد اختراع قفل کودک را به ارائه اولین سری این تلوزیونها نسبت دهیم با توجه به تبلیغات گسترده در ارتباط با مصرف ناچیز این تلوزیونها ی ترانزیستوری تقریبا تمامی کارخانه های تولیدی تولید تلوزیون لامپی را متوقف و با عرضه تلوزیونهای چرخدار با بدنه چوبی مشکی براق که در اصطلاع پیانویی به آن اطلاق میگردد رقابت در عرضه تلوزیونهای زیاباتر جهت کسب سهم هرچه بیشتر از بازار آغاز شد ارائه تلوزیون آرتی آی مدل پیکادلی با ژایه های کوتاه چرخدار و رنگ پیانوئی و استفاده از خصوص منحی در طراحی بدنه را میتوان سرآمد تولیدات این دوره به شمار آورد که با اقبال خوبی هم مواجه شد در این دوره سه کانل تلوزیونی در حال پخش برنامه بودند و شبکه ها به کانالی که برنامه بر روی آن پخش می شدند معروف بودن شبکه پنج که برنامه آن به زبان انگلیسی پخش می شد و استاندارد پخش صدای آن با دیگر کانالها فرق میکرد برخی از گیرنده های تلوزیونی بصورت اتوماتیک از هر دو استاندارد پشتیبانی می کرد در برخی از تلوزیونها مانند انواع تلوزیونهای شاوب لورنس با فشردن یک کلید این تغییر استاندارد پشتیبانی و تلوزیونهای خیلی قدیمی قادر به پشتیبانی صدا در این شبکه نبودند کانال ۷برنامه های شبکه یک را پخش می کرد و کانال ۹ هم شبکه دو که هنوزهم پخش این دو شبکه بر روی این دو کانال ادامه دارد در تابستان ۱۳۵۳ همزمان با بازیهای آسیائی پخش تصاویر رنگی تلوزیون آغاز و همزمان با سیستم پال آلمان و سکام فرانسه پخش می شد و همزمان ورود تلوزیونهای رنگی که آن زمان کلای بشدت تجملاتی محسوب می شد آغاز گردید تلوزیونهای لوه آلمان در مدلهای پایه دار چرخدار فازی به رنگ کروم با بدنه سفید و گردوئی که اولین تلوزیونهای عرضه شده به بازار با قابلیت دریافت همزمان تصویر با استانداردهای پال و سکام را داشت و اولین تلوزیون مجهز به دستگاه کنترل از راه دور بود باقیمت ۱۲۵۰۰ توامان به بازار عرضه شد که طبق تبلیغات شرکت عرضه کننده در قبال خرید هردستگاه تلوزیون تلوزیون قدیمی شما را بمبلغ ۲۵۰۰ تومان در هرشرایط هر مدل و هر مارکی حتی ناسالم باز خرید میکرد تلوزیون گروندیک با مشخصات تقریبا مشابه و قیمت ارزانتر و بعد هم اولین تلوزیون سونی با کلید وتیونر گردان با تکنولو‍ی تنیترون و قابلیت دریافت تصاویر با استاندارد سکام وارد بازار شدند گروندیک هم با فاصله کمی تولید مدل پرتابل با بدنه پلاستیکی و با قیمتی در حدود شش هزار و ششصد تومان که ارزانترین مدل تلوزیون رن زمان بود را به بازار عرضه کرد در تابستان سال ۱۳۵۵ با سفر رئیس جمهور وقت فرانسه ( زیسکاردستن ) سیستم سکام ۳ ب که امروزه به بی جی معروف است به عنوان سشیستم استاندارد پخش تلوزیونی ایران انتخاب شد شایان ذکر است پس از اتمام بازیهای آسیائی فقط برخی از برنامه های تلوزیون مانند برنامه دانش و برخی از برنامه های آموزشی بصورت رنگی پخش می شد که قبل از شروع برنامه و یا در هنگام اعلام برنامه ها بصورت تاکیدی این موضوع به اطلاع بینندگان می رسید در همین زمان پخش صدای اصلی فیلم های خارجی به زبان انگلیسی بر روی موج اف ام رادیو نیز آغاز کردید که در بقیه زمانها امکان شنیدن صدای تلوزیون برای شنوندگان رادیو را نیز فراهم می ساخت در سال ۱۳۵۵ ابتدا شبکه دوم تلوزیون بصورت تمام وقت پخش برنامه های رنگی را آغاز نمود و دلیل آن نیز پوشش محدود شبکه دو نشبت به پوشش گسترده شبکه یک و جلوگیری از تقاضای سنگین برای خرید تلوزیون رنگی در بازار در یک برهه کوتاه مدت بود این بار برعکس در هنگام پخش فیلم های سیاه و سفید آگاهی رسانی می شد که این فیلم به طریقه سیاه و سفید پخش میشود لطفا دست به گیرنده های خود نزدید این برنامه به طریقه سیاه و سفی پخش می شود . با توجه به اینکه سیستم پخش سیاه و سفید ایران برمبنای سیستم سی سی ای آر اروپا و ۶۲۵ خطی بود که در مقابل سیستم ان تی اس سی آمریکا که با استاندارد ۵۲۵ خط پخش می شد انتخاب سیستم سکام فرانسه که علی رغم جدید تر بودن نسبت به سیستم پال از نظر ایجاد سایه روی تصویر و کیفیت ضعیفتر از پال بود با انتقاداتی مواجه شد که مسئولان جلوگیری از قاچاق تلوزیون از کشورهای همسایه را دلیل آن برشمردند در سال ۱۳۵۷ با ورئد تلوزیونهای سیاه و سفید ۱۴ اینچ و با فاصله کوتاهی رادیو ضبط پرتابل سه موج با مارک ستاره طلائی که در کارخانه صنایع الکترونیک معلولان کشور مونتا‍‍‍‍ژ میشد برای اولین بار پای تلوزیون های کره ای به کشور باز شد این تلوزیون که با همکاری گلد استار در ایران تولید و نام آن هم ترجمه همین برند بود با توجه به قیمت بسیار مناسب با استقبال خوبی مواجه شد که تا اوایل دخهه شصت تولید آن در کشور ادامه یافت با توجه به ورود اولین دستگاههای پخش ویدئویی در اوایل دهها ۶۰ که با فرمت ویدئویی پال کار می کردند و در تلوزیونهای سه کام تصاویر آنها بصورت سیاه و سفی قابل مشاهده بود جهت رفع نقیصه توزیع بردهای پال سکام که اکثر آنها تولید شرکتهای اصلی تولید کننده تلوزیون هم نبودن در بازار آغاز شد این برها برای مارک ها و مدلهای مختلف تلوزیون متفاوت بودند و در نشریات الکترونیک آن زمان مقالات و دستورالعمل هایی مثلا برای نصب برد پال سکام تلوزیون پارس تولید شرکت نشاط بر روی یک مدل خاص از تلوزیون سونی چاپ می شد و در انتها نیز اشاره می شد که مثلا منبعد دکمه تن صدا برای روشنائی دکمه روشنائی برای کنتراست و .. قابل استفاده می باشد در سال ۱۳۶۳ اولین تلوزیون ۲۰اینچ شهاب با قابلیت دریافت همزمان سیستم های پال و سکام در شرکت شهاب با همکاری گلد استار به بازار عرضه شد بدنه این تلوزیون طرح چوب فریم آن برنگ کرم و تیونرها و ولوم های آن چرخان بودند به فاصله یکسال بعد تلوزیون ۲۰ اینچ دیگری با مشخصات تقریبا مشابه به کانالهای فینگر تاچ و بدنه نقره ای تیره با نام ایرانی تماشا با همکاری گلد استار توسط شرکت رادیو الکتریک ایران به بازار عرضه که بعلت تعداد
کم تعداد تو لید این دو مدل تفاوت فاحشی بین قیمت کارخانه و قیمت بازار این دو مدل وجود داشت ژس از پایان جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۹ همزمان با آغاز بکار شبکه سه سیما که در ابتدا برروی کانال ۱۲ بان وی اچ اف پخش می شد تقریبا اکثر کارخانجات تولیدی کشور بطور همزمان با یک پلت فرم مشترک اقدام به تولید تلوزیونهای رنگی همگی با سایز ۲۰ اینچ مدل تیونر و بلندگو زیر لامپ تصویر ( بجای سکت راست آن که تا آن زمان متداول بود با همکاری شرکت گلد استار نمودند در برخی از مدلها مانند تماشا برروی دریچه دسترسی به تنظیمات دستی و کانالها عبارت تولید شده بوسیله قطعات منفصله گد استار نیز چاپ شده بود به هر حال این مدلها از نظر ضاهربی تفاوت کمی داشتند و به غیر از مارک بلر که به لحاض استفاده از کابینت چوبی و برجستگی لامپ تصویر از نظر ظاهری متفاوت به نظر می رسی تولید بقیه شرکتها به لحاظ استفاده از رنگ مشکی یکسان در بدنه و داشتن صفحه محافظ برروی لامپ تصویر کلید های فشاری تعویض کانال و کلید روشن وخاموش کردن تلوزبون بصورت مربع شباهت زیادی به هم داشتند تنها تفاوت آنها مجهز بودن برخی از مارکها مانند شهاب و برخی از مدلهای تلوزیونهای بلر به دستگاه کنترل از راه دور بود عملکرد کنترل از راه دور این تلوزیونها به روشن و خاموش کردن تلوزیون و کمو زیاد کردن صدای آن وتعویض کانل محدود شده بود و برای تنظیم کانلهای تلوزیون شدت روشنائی ، رنگ و شفافیت بایستی تنظیمات با بزکردن دریچه های که زیر لامپ تصویر قرار داشت صورت می گرفت مهمترین ویزگی این تلوزیونها عرضه بسیار گسترده توسط چندین کارخانه از جمله کوفرد ( اصفهان ) پیام ، تماشا، بلر و به طبع آن کاهش فاصله بین قیمت کارخانه و قیمت باز محصولات بود که خرید تلوزیون را از انحصار خانواده های پولدار در آورد و استفاده از آن را در بین عموم مردم رایج نمود این تلوزیونها اولین سری تلوزیونهای دارای لامپ تصویر تیره بودند که در صول روز به جهت بازتاب کمتر نور تماشای تلوزیون را راحت تر میکرد هرچند کنتراست پائین این تلوزیونها نسبت به تلوزیونهایی مانند ناسیونال و سونی تنها اشکال آنها به حساب می آمد اما همین موضوع باعث افزایش چشمگیر طول عمر لامپ تصویر و در نهایت طول عمر تلوزیون گردید بطوریکه اکثر تلوزیونهای موجود هنوز با لامپ تصویر فابریک بدون نیاز به شارز لامپ تعویض گان ویا کل لامپ کار میکنند این تلوزیونها فاقد قابلیت نمایش عملکرد بر روی صفحه نمایش یا به عبارت دیگر OSD
بودند
این تلوزیونها بطور همزمان قابلیت دریافت تصویر با استاندارد پخش پال و سکام بی جی را داشتند و از همه مهمتر برای اولین بار با ورودی صوت و تصویر بی جی به بازار عرضه شدند وجود این امکانات استفاده دارنده تلوزیون از دستگاههای پخش ویدئویی خانگی و بازیهای کامپیوتری آن زمان مانند آتاری و سگا را آسانتر نمود و به لطف همین ورودی این تلوزیونهای بیست و چند ساله قابلیت اتصال آسان به دستگاههای گیرنده دیجیتالی (DVB-T) در حال حاضر را دارند در مدلهای قدیمی تر خرید و استفاده از مبدل AVبهRF برای استفاده از دستگاههای گیرنده دیجیتال ضروریست که استفاده از این مبدل ضمن استفاده از برق بیشتر باعث کاهش قابل توجه کیفیت تصویر نیز می گردد با توجه به انتقال پخش تصویر شبکه سه از باند وی اچ اف به باند یو اچ اف و راه اندازی شبکه های چهار وپنج سیما بر روی باندیو اچ اف بازار خرید دستگاههای مبدل یو اچ اف به وی اچ اف و نصب تیونر وی اچ اف بر روی برخی از مدلهای تولید داخل مهمتر بازار گرمی بازار الکترونیک درآن زمان بود در اواخر دهها هفتاد ابتدا شبکه ۵ سیما استاندارد پخش پال را جایگزین سکام نمود که با فاصله کوتاهی این رخداد برای سایر شبکه ها نیز تکرار و از شبکه ششم یا همان شبکه خبر شبکه های بعدی شامل آموزش و قران نیز بصورت آنالوگ بر روی باند یو اچ اف و بصورت آنالوگ پخش برنامه های خود را با استاندارد سکام ایران آغاز نمودند
با توجه به عرضه تلوزیونهای دارای لامپ تصویر مسطح fst که دارای کوشه های تیز بودن به بازار عرضه شدند که به فاصله دو سال تلوزیونهای دارای صفحه تخت جایگزین تلوزیونهای دارای لامپ تصویر نیمه گرد گردیدند در حال حاضر تلوزیونهای قدیمی در خواندن زیر نویس های تبوزیون بعلت تهدب لامپ تصویر در کناره های لامپ تصویر باتا حدودی با مشکل مواجه و گیرنده های دیجیتال نقص نداشتن امکانات تله تکست این تلوزیونهای قدیمی را مرتفع نموده است در اواسط دهه هشتاد سیل تلوزیونهای پروجکشن بازار را فرا کرفت و نمونه ۴۳ اینچ با برند ال جی نیز توسط شرکت شهاب به بازار ایران عرضه شد این سیل خیلی زود با ورود تلوزیونهای پلاسما و ال سی دی
فروکش کرد در همین زمان سرعت پیشرفت تکنولو‍زیکی ال جی برای رسیدن و پس از آن پشت سر گذاشتن رقبا آغاز گردید و در سال ۲۰۱۲ به نقطه اوج ود رسید
صد البته نبایستی مانند مانند تولید کنندگان خوشنام ژاپنی که سالها یکه تاز صنایع الکترونیک دنیا بودند و غفلت آنها در تطبیق مدلها با سلیقه مشتری و بالا بودن قیمت تمام شده باعث واگذاری بخش عمده بازار به تولید کنندگان کره ای گردید این بار تولید کنندگان چینی برای تصاحب بازار دور خیز کرده اند و صد البته با شیوه ای دیگر و آن خریدن حق امتیاز برندهای قدیمی و خوشنام جهانی که بعلت بالا بودن هزینه تولید در کشورشان امکان رقابت با تولید کنندگان آسائی را ندارند و همزمان با تولید محصول با برند خودشان با برند های خریداری شده تلوزیون تولید و به کشوری که قبل صاحب آن برند بوده صادر می کنند بطور مثال برند نوپای تی سی ال با خرید برند آرسی ای ( که تلوزیونهای آن در سالهای دهه چهل و پنجاه در ایران با برند ایرانی آرتی ای تولید و سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار داشت و هنوز هم نمونه های سالم آن در خانه پدربزرگها یافت می شود ) تلوزیونهای آرسی ای را برای بازار آمریکا تولید و ارسال می کند و ….
با آرزوی موفقیت شما

حسین ۲۲ آذر ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با عرض سلام ، ادب و احترام
سبد کالائی ال جی روز به روز در حال تکمیل شدن است کالاهایی که هم اکنون عدم وجود انها بیشتر در بازار احشاس می گردد گیرنده دیجیتال DVB-T با برند سونی برای خریداران مدلهای ۲۰۱۰ و قدیمیتر تلوزیونهای ال جی ، داستگاههای بلو ری مجهز به گیرنده دیجیتال و امکانات تلوزیونهای هوشمن از جمله اتصال به اینترنت و مرور گر وب برای کسانیکه می خواهند این امکانات را یکجا داشته باشند و البته سینماهای خانکی کامپک و یا به عبارت روشنتر کم حجم که شامل یک دستگاه ساب ووفر و یک ردیف بلند گو در یک محفظه کشیده مستطیل شکل با طول قاب تلوزیونهای ۴۲ و ۴۷ اینچ که در زیر قاب تلوزیون نصب می گردد همچنین اسپیکر دارای آمپلی فایر برای کسانیکه دارای پخش کنند بلو ری و یا دیوی دی و حتی دستگاه ضبط دی و دی ساده و یا همراه با هارد اکسترنال هستند و می خواهند بدون خرید یک سینمای خانگی کامل از ترکیب این دستگاه با دستگاه پخش موجود خود یک سینمای خانگی کامل داشته باشند
دستگاههای بهداشتی شخصی از دستگاههای سنجش پزشکی مانند فشار خون و شنجش میزان قند و چربی خون گرفته تا وسایل اصلاح صورت و پاک کننده موهای زائید داخل و اطاف گوش و بینی ، سشوار و …
تا صندلیهای ماسازور .
دوربین های عکاسی و فیلمبرداری اعم از مدلهای کوچک و قابل حمل گرفته تا مدلهای حرفه ای و استودیوئی و رادیو و رادیو ضبط های کوچک قابل حمل
دستگاههای الترونیکی شخصی از دستگاههای شخصی پخش صوت یا همان ام پی تری و دستگاههای پخش فیلم و انواع هدفون و هد ست
انواع باطری با مصرف روزانه تا باطری مخصوص دوربین های عکاسی و ضبط صوتهای خبرنگاری و همچنین تلفن های ثابت بویژه تلفن های بی سیمی
لوازم کوچک آشپزخانه از جمله دستگاههای غذا ساز ، پلوپز ، چرخ گوشت ،آسیاب برقی ، مخلوط کن ، آبمیوه گیری ، تخم مرغ پز ، سانویچ ساز، سرخ کن ، مینی سرخ کن ، آرام پز ، زود پز آ چای ساز ، قهوه ساز ، خشک کن میوه و سبزی جات
سماور ، جارو شارژی و….
امیواریم این اقلام که جای آنها در سبد لوازم خانگی منازل خای است هر چه سریعتر پر شود بویژه کالاهای صوتی و تصویری که امکان ساخت آن با توجه به قطعات مشترک با لوازم صوتی و تصویری موجود در بازار با کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن وجود دارد .
موفق باشید

LG ۱۹ دی ۱۳۹۱ پاسخ

سلام
در حال حاضر همین روند مثبت در حال ادامه هست و نمایشگاه و مسابقه سه بعدی ال جی در مشهد نیز بزودی برگزار میشود.
علاقه مندان میتوانند در آدرس ۳D.lgnews.ir اطلاعات بیشتر را کسب نمایند

نظر دهید