LG_Curved_OLED_TV

ال جی برای اولین بار از تلویزیون OLED جدید خود با طراحی متفاوت منحنی شکل،‌ در نمایشگاه CES 2013 لاس وگاس پرده برداری کرد. EA9800 در ابعاد ۵۵ اینچ اولین تلویزیون دارای صفحه نمایش منحنی است که از تکنولوژی Cinema 3D پشتیبانی می کند. خمیدگی صفحه نمایش در این محصول سبب می شود که فاصله تمام نقاط تصویر از چشم افراد یکسان و مشکل موجود در تلویزیون های مسطح را نیز برطرف گردد.

تلویزیون های OLED ال جی از تصویری کاملا” واقعی و شفاف برخوردار می باشند. این محصول مجهز به تکنولوژی چهار رنگ در پیکسل و Color Refiner بوده و از قابلیت ارائه تصاویری روشن، واضح و با دقت رنگ بالا برخوردار است. تکنولوژی چهار رنگ در پیکسل ال جی با استفاده از ساب پیکسل‌های رنگ سفید، تصویری با دقیق‌ترین رنگ‌ها و کاملا” طبیعی به شما ارائه می‌کند. علاوه بر این، تکنولوژی جدید WRGB در این OLED، آن را در مقایسه با سیستم ‌های متداول سه رنگ RGB متفاوت ساخته است. طراحی بدون قاب این تلویزیون، صفحه نمایشی یکپارچه با زاویه دید عالی فراهم آورده و همچنین زیبایی ظاهری دستگاه آن را برای هر دکوراسیونی مناسب ساخته است. تلویزیون ۵۵ اینچی OLED ال جی دارای نسبت کنتراست بسیار بالا بوده و همچنین از زاویه دید گسترده‌ و روشنایی فوق العاده تصویر برخوردار است.

از آنجایی که OLED ها نور خودشان را تأمین می کنند، نیازی به نور پس زمینه وجود ندارد و بنابراین با یک تلویزیون باریک و سبک روبرو هستیم که در دسته بندی تلویزیون های هوشمند نیز قرار می گیرد.

EA9800 دارای طراحی بسیار مدرنی بوده و صفحه نمایش منحنی آن بدون هیچ خطای دیدی بهترین تجربه مشاهده تصاویر را برایتان فراهم می کند. استفاده از فیبر پلاستیکی مخصوص و بدون کربن (CFRP) در ساخت قاب خارجی دستگاه، این امکان را به ال ‌جی داده تا تلویزیون OLED خود را باریک و سبک طراحی کند، به طوری که ضخامت قاب آن تنها ۴ میلیمتر و وزن دستگاه نیز معادل ۱۰ کیلوگرم است.

طراحی بدون قاب و بسیار باریک این تلویزیون،‌ صفحه نمایشی یکپارچه با زاویه دید عالی فراهم آورده است و از سوی دیگر نیز طراحی CINEMA SCREEN ال جی لبه های این دستگاه را کاملا” از دید شما پنهان و بهترین تجربه مشاهده تصاویر دو بعدی و سه بعدی برایتان فراهم می کند. همچنین نصب و راه انداری این محصول بر روی دیوار توسط پایه مخصوص بسیار آسان و به راحتی توسط یک فرد امکان پذیر می باشد. فاصله کمتر از یک اینچ بین دیوار و تلویزیون OLED شما، ‌این شاهکار طراحی ال جی را به یک اثر هنری تبدیل کرده است.

علاوه بر این،‌ کنترل لمسی هوشمند ال جی یکی از تفاوت های تلویزیونOLED  ال جی با محصولات دیگر رقباست. در پایین صفحه نمایش نیز کلیدهای لمسی تجربه متفاوتی را از کنترل عملکرد هایی مانند تغییر کانال ها،‌ تنظیم صدا یا خاموش کردن دستگاه، در اختیار شما قرار می دهند.

تلویزیون های OLED ال جی ترکیبی از تکنولوژی منحصر به فرد CINEMA 3D ال جی به همراه قابلیت های تلویزیون هوشمند بوده و تصویری یکپارچه با کیفیت بی نظیر برایتان به ارمغان می

1 دیدگاه در “اولین تلویزیون OLED با صفحه نمایش منحنی در نمایشگاه CES 2013 به نمایش در آمد.

  1. بنام خدا
    با سلام و احترام

    فن آوری تلوزیونهای چهاررنگ با معرفی سری کواترون از سوی شرکت شارپ زاپن معرفی گردید البته در تلوزیونهای شارپ رنگ چهارم زرد می باشد که در تلوزیونهای دیگر که شامل سه رنگ اصلی آبی ، سبز و قرمز می باشد رنگ زرد از ترکیب نور سبز و آبی ایجاد می گردد در تلوزیونهای چهار رنگ بعلت اینکه هر پیکسل کامل بجای سه پیکسل سبز ، آبی و قرمز از چهار پیکسل تشکیل می گردد و مجموع تعداد پیکسل ها در تلوزیونهای فول اچ دی از حدود شش میلیون به هشت میلیون می رسد تصاویر با وضوح بهتری نمایش داده می شود البته هر چند در فن آوری شارپ غنای رنگ بهبود یافته و مثلا رنگ طلا به واقعیت نزدیکتر است اما مشکل سفید خالص درخشان مانند منظره های برفی وجود دارد یعنی با توجه به اینکه در تلوزیونهای رنگی با اختلاط نورهای آبی و سبز و قرمز نور سفید تولید می گردد شما حتی در مناظر کاملا سفید مانند مناظر برفی سفید درخشان مطلق را نمی بینید و رنگ خاکستری بسیار روشن ( در صورت تنظیم دقیق رنگها در تلوزیون ) را بجای سفید درخشان مشاهده می کنید ضمنا با توجه به عدم نیاز به نور پشت زمینه در تلوزیونهای اولد یا همان او ال ای دی امکان تولید مشکی مطلق در این تلوزیونها وجود دارد در حالیکه در تلوزیونهای ال سی دی و ال ای دی بعلت وجود نور پشت زمینه حتی در پیشرفته ترین و گرانترین مدلها نیز به میزان ناچیز فرار نور دارید که این فرار نور در تلوزیونهای گرانقیمت تر ال ای دی که درارای تنظیم نور نقطه ای هستند به حد اقل می رسد البته این مشکل در تلوزیونهای پلاسما کمتر می باشد با این اوصاف هر چند در این گزارش نسبت کنتراست ایستا و پویای تلوزیون مشخص نیست اما می توان حدس زد بمراتب از گرانقیمت ترین تلوزیونهای ال ای دی موجود بالاتر باشد ضمنا همانگونه که در سینماهای مدرن با پرده منحنی آلومینیمی ( برنگ نقره ای ) عمق تصویر بمراتب بیشتر احساس می گردد قطعا تصاویر سه بعدی بر روی این صفحات منحنی شکل واقعی تر بنظر خواهد رسید .نمایشگاه امسال از نظر ابعاد و فن آوریها و نوآوریها ی ارائه شده بسیار خوب بود تکیه تولید کنندگان تلوزیون بر ارائه فن آوریوضوح فوق العاده بالا یا اولترا اچ دی بخصوص در ابعاد خیلی بزرگ از ۸۴ اینچ تا ۱۱۰ اینچ و ارائه تلوزیونهای اولد یا همان او ال ای دی سایز بزرگ ( ۵۵ اینچ ) و همچنین صفحات نمایش او ال ای دی انعطاف پذیر متمرکز شده بود طراحی ظاهری تلوزیونها هم از مدلهای با لبه مشکی براق و پایه های مستطیلی شکل به سمت قابهای فوق العاده باریک و فلز گونه براق و طرح استیل تراش خورده با برجستگی در محل اتصال به پایه برای نمایش پرشکوه تر لوگوی تولید کننده که در زمان روشن شدن تلوزیون با نور پشت زمینه ایجاد شده که معمولا توسط ال ای دی برنگ سفید صورت می گیرد جلوه خاصی به تلوزیون می دهد در خصوص پایه تلوزیونها هم علاوه بر طراحی سناره ای چهار پر که اولین بار در سال ۲۰۰۹ توسط شرکت لوه آلمان ارائه شد و پایه های گرد و بیضی بسته مانند طرح روبان ال جی برای تلوزیونهای مدل ۲۰۱۲ و مانیتورهای جدید این شرکت و حلقه دوبل مانند سری ۷ و ۸ سامسونگ که این طرحها ی کره ای نیز توسط بسیاری از تولید کنندگان تا حدودی تقلید شده بود و همچنین توسعه ارائه تلوزیونهای سه بعدی با فن آوری شاتر غیر فعال ( همان عینکهای سبک بدون نیاز به شارژ و یا باتری ) در بین سایر تولید کنندگان ( غیر ال جی ) کنترلهای صوتی و حرکتی ( در مورد سایر برندها با استفاده از دوربین نصب شده در قسمت وسط لبه بالائی قاب و میکروفن داخلی و در مورد ال جی با استفاده از میکروفن نصب شده داخل کنترل و حس گر حرکتی در داخل دستگاه کنترل از راه دور همچنین استاندارد شدن نصب مرورگر وب در کلیه تلوزیونهای هوشمند و ارائه تلوزیونهای هوشمند قابل ارتقاء توسط برخی از سازندگان تلوزیون ( که با تعویض یک کیت امکان پذیر می باشد ) تلوزیونهای با قابلیت اجرای همزمان دو سیستم عامل متفاوت و بسیاری از نو آوریهای خلاقانه دیگر که در جهت کاهش مصرف برق و سازگاری هرچه بیشتر با محیط زیست در تلوزیونها صورت گرفته ارتقاء فن آوری در درگاههای ورودی و خروجی تلوزیون و افزایش فرمتهای قابل پشتیبانی از جمله پخش انواع فرمتهای فول اچ دی و انواع فرمتهای سه بعدی از طریق درگاه یو اس بی از روی هارد اکسترنال و یا فلش ارتباط بی سیم با سایر دستگاههای صوتی و تصویری و نوت بوک و تلفن همراه افایش چشمگیر سرعت اسکن و انطباق دستگاه با سایر دستگاههای پخش تصویر با سرعت اسکن فوق العاده بالا که بیشتر این نو آوریها در تلوزیونهای ال ای دی صورت پذیرفته است ( مرز ۸۰۰ هرتز در اسکن و ۱۰۰۰ هرتز در قدرت انطباق در بهترین تلوزیونهای موجود در بازار با ارائه تلوزیون با قابلیت اسکن ۱۶۰۰ هرتز در ثانیه شکسته شد ) که با توجه به اینکه رکورد سرعت پاسخگوئی پیکسل ها در تلوزیونهای ال ای دی که متعلق به فیلیپس با یک میلی ثانیه می باشد و یک صدم ثانیه در تلوزیونهای پلاسما و قدرت چشم انسان بنظر می رسد سرعت اسکن به حد نهایی خود رسیده است با توجه به سرعت فن آوری تولید تلوزیون در سالهای اخیر و تولید اولین تلوزیون ۸ کی با وضوح جهار برابر تلوزیونهای اولترا اچ دی یا ۱۶ برابر تلوزیونهای فول اچ دی و بررسی آمارهای رسمی تولید جهانی تلوزیون که حاکی از رشد سهم جهانی ال جی از حدود ۱۳% سهم جهانی تلوزیون به ۱۳٫۵% و حفظ رتبه دوم در سال ۲۰۱۲ و ارتقاء جایگاه توشیبا در بین تولید کنندگان ژاپنی و رشد برند تی سی ال چین می باشد و با بررسی اخبار نمایشگاه سال جاری میتوان نتیجه گرفت .
    الف : با توجه به هزینه بالای تعویض تجهیزات فرستنده های تلوزیونی و دستگاههای پخش و خرید تلوزیونهای فول اچ دی و دستگاههای پخش با این استاندارد توسط مردم در سه سال گذشته ا فن آوری اولترا اچ دی عالمگیر نشده و فن آوری پیشرفته تر ۸ کی تا پنج سال دیگر جهانی خواهد شد و تا ده سال دیگر بتدریج این فن آوری جایگزین استاندارد های پخش تلوزیونی می گردد با توجه به اینکه حد نهایی تشخیص چشم انسان ۱۳۳ مگا پیکسل تخمین زده شده است و لزوم رعایت حد اقل فاصله از تلوزیون ارائه استاندارد بالاتر از ۸ کی حداقل برای تلوزیونهای زیر صد اینچ موضوعیت نخواهد داشت . ب : با آغاز پخش برنامه های سه بعدی از فرستنده های تلوزیونی فن آوری شاتر غیر فعال ( عینک های بدون نیاز به شارژو سبک مانند ال جی ) توسعه بیشتری خواهد یافت و کم کم بعنوان استاندارد توسط بسیاری از تولید کنندگان پذیرفته خواهد شد .
    ج : تلوزیونهای اولد حداقل تا ۵ سال دیگر رواج نخواهد یافت و تا ۵ سال دیگر هم فقط ۱۰% سهم بازار را در اختیار خواهند داشت سهم تلوزیونهای لامپی از بازار تلوزیون کاهش می یابد اما همچنان در بازار مصرف کشورهای جهان سوم موجود خواهند بود
    د : سهم بازار تلوزیونهای پلاسما و ال سی دی کاهش و سهم تلوزیونهای ال ای دی افزایش و بیشترین حجم فروش متعلق به تلوزیونهای سه بعدی و هوشمند خواهد بود .
    ه : با توسعه پخش دیجیتال تیونر آنالوگ دیگر بر روی تلوزیونها نصب نخواهد گردید و تلوزیونها فقط با تیونر دیجیتال به بازار عرضه می گردد ضمنا استاندارد پخش دیجیتال تلوزیونی تلفن های همراه یا دی وی بی اچ برای تلفن های همراه و اتو مبیلها رواج خواهد یافت .
    و تلوزیونهای جدید در واقع یک رایانه کامل خواهند بود و ارتباط ویدئو کنفرانس از طریق این تلوزیونها جایگزین تماس های تلفنی می گردد این تلوزیونها کاربران را از خرید کنسول بازی بی نیاز و امکان اتصال به سرورهای نصب شده در محل کار و اجرای برنامه های کاربردی بوسیله ماوس و کیبردهای بی سیم را خواهد داد .
    پیش بینی بازار تلوزیون در سال ۱۳۹۲ در ایران
    با افزایش قیمت تلوزیون در ماههای اخیر و کاهش تقاضا با ثبات قیمت در بازار میتوان انتظار داشست در شش ماهه اول سال ۱۳۹۲ کم کم رونق به بازار تلوزیون برگردد با توجه به قیمت مناسب تلوزیونهای پلاسما خانواده های با درآمد متوسط به سمت خرید این تلوزیونها در سایزهای ۴۲ تا ۵۱ اینچ که در حال حاضر قیمتی معادل یکدستگاه تلوزیون ۳۲ اینچ ال ای دی دارند تمایل بیشتری نشان خواهند دااد بنظر می رسد اکنون فرصت مناسبی جهت تبلیغ تلوزیونهای پلاسما و درج قیمت آن در تبلیغات تولید کنندگان تلوزیونی از جمله ال جی باشد در حال حاضر تلوزیونهای پلاسما که بیشتر یاد آور برند پاناسونیک می باشد توسط برندهای پاناسونیک ، سامسونگ و ال جی به بازار عرضه و در سایزهای استاندارد ۴۲ و ۵۰ اینچ بیشترین تقاضا را دارند ضمنا سامسونگ تلوزیونهای پلاسما را در سایزهای نامتعارف ۴۳ و ۵۱ اینچ به بازار عرضه نموده است در حال حاضر زمینه تلوزیونهای پلاشمای ال جی بخصوص مدل قلم لمسی یا همان پن تاچ در سایز ۵۰ که بسیار شیک طراحی شده در بازار کم است در حالیکه بیشترین عرضه توسط سامسونگ صورت گرفته و بسیاری از خریداران تمایل به خرید این تلوزیونها با قیمت کمتر از یک و نیم میلیونی در سایزهای ۴۲ اینچ برای سایر برندها و تلوزیونهای ۴۳ اینچ سامسونگ می گردند البته در تلوزیونهای جدید مشکل تولید حرارت و مصرف برق بالای تلوزیونهای پلاسما تا حدودی بر طرف گردیده و با نازک شدن لبه قاب و طراحی جدید مانند تلوزیونهای ال ای دی طالب بیشتری در بازار پیدا کرده است سونی نیز از سال ۲۰۰۵ تولید تلوزیون پلاسما را متوقف و سایر برندهای موجود مانند شارپ و توشیبا و فیلیپس و جی وی سی هم تلوزیون پلاسما به بازار عرضه نمی نمایند دربرندهای داخلی( ون تولید کنندگان داخلی که با برندهای خارجی در داخل کشور تلوزیون تولید می کنند ) هم صرفا صنام بزودی تلوزیون پلاسمای تولید ایران در سایز ۵۰ اینچ را به بازار عرضه خواهد نمود در این زمینه تبلیغات ال جی بسیار کمتر از رقبا می باشد .
    در خصوص تلوزیونهای ال سی دی هم به غیر از برندهای داخلی اخیرا مدل های جدید تلوزیون سونی در سایز ۳۲ و ۴۰ و۴۶ اینچ به بازار عرضه شده و سامسونگ فقط یک مدل در سایز ۳۲ را به بازار عرضه می نماید و تنوع محصولات ال جی نسبت به سایرین بیشتر است ضمنا تلوزیون لام÷ تصویر ال جی کماکان توسط شرکت شهاب به بازار عرضه و احتمالا در سال ۱۳۹۲ این برند تنها تامین کننده تلوزیونهای لامپ تصویر در بازار خواهد بود
    در خصوص تلوزیونهای ال ای دی هم رقابت اصلی در سال ۹۲ همچنان با سامسونگ و ال جی خواهد بود تلوزیونهای سونی و پاناسونیک بعلت قیمت بالاتر و تلوزیونهای تس سی ال ساخت شهاب با تفوجه به قیمت مناسب و طراحی زیبا و امکانات ، تنوع در سایز و مدل شانس بیشتری برای توفیق در بازار خواهد داشت در میان برندهای ژاپنی تلوزیون شارپ مونتاژ ایران بیشترین اقبال را در بازار ایران خواهد داشت و تلوزیونهای مونتاژ خارج مانند فیلیپس ، توشیبا و جی وی سی نسبت به سالهای قبل با کاهش فروش مواجه خواهند شد . سهم برندهای ایرانی نیز در سال آتی با رشد چشمگیری مواجه خواهد شد که مهمترین علت آن تسهیلات ارزی و نیز ارائه مدلهای جدید با گیرنده دیجیتال داخلی و قابلیت پخش سه بعدی خواهد بود . در مورد تلوزیونهای خارجی مونتاژ ایران تلوزیون ال جی مدل ال ام ۶۷۱۰۰ تلوزیون سامسونگ مدل ای ۶۶۵۰ تلوزیون سونی مدل اچ ایکس ۷۵۰ و تی سی ال مدل وی ۶۵۰ با توجه به امکانات مناسب و رنج قیمتی مناسب و طراحی زیبا بعنوان پرفروش ترین مدل از هر برند شانس بیشتری برای فروش در بازار ایران خواهند داشت .
    ضمنا خبر گزاری بین المللی رویترز گزارش داد ال جی قصد دارد تا مبلغ ۲۰ تریلیون ون معادل با ۱۱/۶۹ میلیارد پوند افزایش دهد این گروه که یکی از چهار شرکت فراملیتی کره جنوبی است با چهل شرکت تابعه محصولات خود را به بازار های جهان عرضه می کند بر اساس این گزارش هزینه های شرکت به ۱۴ تریلیون ون رسیده که بنا بر اعلام گروه ال جی ۱۹/۱ درصد نسبت به سال گذشته میلادی افزایش یافته است گفته میشود ال جی ۱۳/۴ تریلیون ون را در قسمت الکترونیک خرج خواهد کرد که عمده آن در قسمت های LCD ، OLED تلفن های همراه هوشمند و خط تولید تلوزیون خواهد بود با این نحو سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه بنظر می رسد ال جی برای تصاحب رتبه اول بازار تلوزیون دورخیز خوبی انجام داده و مصمم است به هر طریق تنها رقیب خود را پشت سر بگذارد
    با آرزوی موفقیت روز افزون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


کد امنیتی تصویر جدید

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


جستجو

تصاویر

ويدئو