۰۹ بهمن ۱۳۹۱

ال جی الکترونیکس با خانه هوشمند خود در CES 2013 درخشید

شرکت ال جی الکترونیک راحتی و آسایش خانه هوشمند(Smart Home) خود را در نمایشگاه بین المللی CES امسال به نمایش گذاشته است.

در این سیستم پیشرفته، با ترکیب تکنولوژی بی نظیر اشتراک گذاری هوشمند (SmartShare) به همراه مدیریت هوشمند لوازم خانگی ،  کاربران قادرند که کنترل و مدیریت کاملی بر روی محیط زندگی خود داشته باشند.

مصرف کنندگان می توانند در حالی که خارج از خانه هستند کارهایی از جمله شستشوی لباس ها، بررسی وسایل داخل یخچال و جارو کردن اتاق ها را انجام دهند. علاوه براینها امکان کنترل ماشین لباسشویی و یا تنظیم درجه حرارت فر از طریق کنترل جادویی(Magic Control) تلویزیون، در زمانی که درحال استراحت روی کاناپه هستید نیز وجود دارد. “قابلیت کنترل هوشمند” ال جی  که قابلیت کنترل لوازم خانگی را از راه دور ممکن ساخته موجب می شود تا به راحتی به تماشای فیلم و یا برنامه مورد علاقه خود بنشینیم.

به گفته مدیر ارشد ال جی در این بخش،‌ سرویس خانه هوشمند ال جی نمونه ای از تعهد ال جی به ارائه خدمات یکپارچه در خانه های کاربران خود است. قابلیت اشتراک گذاری هوشمند (SmartShare) راهی برای به اشتراک گذاشتن محتویات دیجیتالی بین دستگاه های مختلف می باشد. کنترل هوشمند ال جی (SmartControl) این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند از هر مکانی،‌ تنها با استفاده از برنامه کنترل هوشمند موجود در تلفن همراه یا تلویزیون هوشمند خود، لوزام خانگی ال جی و محصولات تفریحی و رفاهی خانه خود را کنترل نمایند.

ویژگی به اشتراگ گذاری موجود در دستگاه های لمسی NFC ال جی، جابه­جایی سریع محتوا را از یک دستگاه به دستگاه دیگر از طریق Wifi و یا 3G/4G  امکان­پذیر
می سازد. کاربران می توانند به راحتی عکس ها،‌ ویدئوها و دیگر محتویات ذخیره شده روی گوشی های هوشمند و یا لپ تاپ خود را با تلویزیون های هوشمند ال جی به اشتراک بگذارند. برنامه (SmartShare) قادر به تهیه لیست یکپارچه ای از محتویات داخل دستگاه های متصل بوده و دسترسی به محتوا و جستجو در آنها را آسانتر می سازد.

سیستم مدیریت و ‌کنترل هوشمند ال جی،اهمیت و ‌ارزش لوازم خانگی هوشمند و  منحصر به فرد ال جی را چندین برابر می نماید. بعد از ثبت نام در سیستم لمسی NFC‌،امکان مدیریت موثر و هوشمند ماشین لباسشویی، ‌یخچال فریزر، اجاق گاز یا
جارو برقی روباتیک Hom-Bot  ال جی از طریق کنترل هوشمند (SmartControl) امکان پذیر می گردد.

برای راحتی بیشتر، کنترل جادویی و برنامه های کاربردی جدا از موقعیت مکانی افراد، آنها را قادر می سازد محیط خانه خود  را مدیریت و کنترل نموده و از سوی دیگر با استفاده از گوشی های هوشمند دستورات صوتی ساده ای به لوازم خانگی هوشمند خود ارسال کنند.

درانتها لازم به ذکر است،‌سرویس خانه هوشمند ال جی موفق به دریافت جایزه از نمایشگاه CES 2013  برای رابط کاربری و قابلیت های بی نظیر خود  گردیده است.

۱ نظر

حسین ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام
در حدود ۱۵ ماه که از زمان راه اندازی وبلاگ رسمی فارسی ال جی می گذرد فن آوریهای مختلف از سوی ال جی معرفی شده که بعضا با اختراعات و نو آوریهای خلاقانه روبرو بوده در این رابطه زیرکی خاصی در ال جی دیده میشود در حالیکه تمامی تولید کنندگان تمامی سعی خود را در زیبا سازی گرانترین مدلها بخرج می دهن ال جی این نهایت زیبائی را در مدلهای متوسط به بالا بخرج می دهد مانند ال دبلیو ۵۷۰۰۰ موفق ترین و پر فروش ترین مدل در سال ۲۰۱۱ میلادی و مدل محبوب ال ام ۶۷۱۰۰ در سال ۲۰۱۲ میلادی خوب بخاط دارم در اولین دیدگاه خود دیدگاه انتقادی نسبت به استفاده از لبه های پلاستیکی مشکی براق در تلوزیونهای مدل ۲۰۱۰ ال جی به لحاظ کد شدن زود هنگام ، نمایان شدن و بچشم آمدن کوچکترین خراشیدگی و کمترین میزان گرد و غبار و اثر انگشت را از مهمترین مشکلات این سری از تلوزیونها اعلام و استحکام و دوام ظاهری و زیبائی تلوزیون را به همان میزان کیفیت و دوام اجزای داخلی مهم و پیشنهاد مدلی شبیه به مدلهای جدید تلوزیونها با قاب فلز گونه و پایه های متناسب با آن را مطرح نمودم . ضمنا پیشنهاداتی در خصوص تولیدات جدید ارائه دادم که در اینجا مجموع آنها را بعنوان تلوزیون ایده ال من ارائه میکنم میخواهم بدانم آیا این تلوزیون مورد پسند شما هم هست یانه .
۱ – تفاوت قیمت تلوزیونها گران قیمت بیشتر در ارتباط با نوع پنل و کیفیت تصویر می باشد که البته این تفاوت کیفیت در نمایشگاههای ال جی به لحاظ محتویات فیلمهای پخش شده با توجه به اینکه اکثرا دارای غنای رنگ و وضوح بالا و صحنه های کم تحرک و در نور آفتاب هستند قابل لمس نیست این پارامترها شامل کنتراست ایستا و پویا یا همان داینامیک یا نسبت روشن ترین به تاریکترین بخش صفحه نمایش ، میزان شدت نور منتشره در هر سانیمتر مربع ، وضوح تصویر یا تعداد خصوط افقی و عمودی تصویر ، سرعت اسکن و قابلیت انطباق تصویر یا به عبارت بهتر تعداد تصاویر نمایش داده شده در یک ثانیه و قدرت انطباق حداکثری دستگاه با دستگاههای پخش فیلم که قدرت اسکن بالاتری نسبت به تلوزیون دارند ، سرعت پاسخگوئی پیکسل ها ، فن آوری پنل که نقش کلیدی در زاویه دید و غنای رنگ و تحمل ضربات را دارد ، تنظیم و یا عدم تنظیم هوشمند نور پس زمینه در صحنه های مختلف و تنظیم دقیق نور نقطه ای ( مانند فن آوری نانو در تلوزیونهای ال جی ) قابلیت و نوع فن آوری پخش سه بعدی و پخش دوگانه تصویر در این خصوص پنل و مشخصات مدل ال ام ۶۷۱۰۰ بنظر من کفایت می نماید و هزینه بیشتر را اقتصادی نمی دانم . این نکته را هم بخاطر داشته باشید ارتباط مستقیم بین شدت کنتراست و روشنائی تصویر با عمر پنل تلوزیون وجود دارد و بالاترین عمر پنل تلوزیون در حالت تماشای فیلم با تنضیمات سینمائی که کمترین شدت کنتراست و نور را در تنظیمات پیش فرض تلوزیون دارد حاصل می گردد .
۲ – در سالهای اخیر همه سعی در نازکتر کردن هر چه بیشتر تلوزیون داشته اند در حالیکه بین ۲۰ تا سی سانتیمتر از لبه های جانبی و بالائی تلوزیون معمولا در دید نیست و با افزایش قطر در این قسمت ها و بویژه در قسمت پائین علاوه بر اینکه تهویه تلوزیون به مراتب بنحو بهتری انجام که این موضوع بر افزایش عمر تلوزیون اثر مستقیم دارد امکان استفاده از بلند گوهای قطور تر ( از نظر عمق ) و تولید صداهای با کیفیت بالاتر بخصوص صداهای بم فرهم می آید ضمنا علاوه بر امکا استفده راحت تر امکان استفاده از کیت و دستگاهاای جانبی بیشتر که مستقیم امکان نصب روی بدنه تلوزیون را دارند براحتی فراهم میگردد .
۳ – آبشن های اضافه قابل نصب روی تلوزیون که بصورت جداگانه عرضه و خریدار امکان خرید همزمان و یاموکول نمودن خرید آنها به آینده را خواهد داشت از این قبیل است .
الف بلند گوهای جانبی و یا بلند گوی زیر قاب ( به دلخواه مشتری ) به همراه آمپلی فایر مربوطه بدیهی است جانمائی نصب آمپلی فایر و اتصالات بلندگوها ( اعم از بلند گوهای جانبی در سمت راست و چپ و یا زیر قاب الزانیست .
۲ -مانند تلوزیونهای بدون قاب مدل ۲۰۱۰ ال جی با اضافه نمودن لایه پلاستیکی شفاف و مناسب لبه های جانبی تلوزیوم بطور کاکل حذف و لبه بالائی بعلت نصب دوربین و سنسورهای حرکتی و چشم الکترونیک برای تنظیم هوشمند نور صفحه نمایش با توجه به نور محیط تا ۱۰ میلیمتر افزایش می یابد جهت جلوگیری از سایش لبه های تلوزیون بر اثر نضافت روزانه این لبه ها بصورت محدب و در گوشه ها بصورت تقریبا کروی تولید و رنگ پلاستیک تزریقی تا حد امکان با رنگ بدنه هماهنگ تا در صورت از بین رفتن رنگ آسیب دیدگی بدنه به چشم نیاید ضمنا بلند گوها با یستی با روکش توری و یا مشبک و دقیقا به رنگ بدنه ترجیحا مانند بدنه ال ام ۶۷۱۰۰ استیل خش دار مایل به بژ با لبه های قابل تعویض ارائه گردد ضمنا قاب بالا و پائین براحتی قابل تعویض باشد تا در صورت نیاز با تعویض آن جلوه اولیه تلوزیون بازیابی و با توجه به تغییرات در دکوراسیون امکان تعویض آنها براحتی امکان پذیر باشد این فریم ها در طیف کسنرده شامل استسل خش دار برنگ نقره ای ، تیتانیوم ، مشکی و در طرحهای چوب از رنگ های خیلی روشن معروف به خود رنگ تا فندقی تیره و رنگهای ساده و بخصوص شاد بصورت جداگانه در اختیار مصرف کنندگان بصورت انتخابی قرار گیرد سطوح صیقلی و براق بعلت مشخص شدن سزیه اثر انگشت و گرد و غبار برروی آن توصیه نمی گردد ضمن اینکه انعکاس نور شدید آنها اذیت کننده است .
۳ – تعبیه جای پیچ مانند برخی از مانیتورها از جمله مانیتور های ال جی برای نصب تین کلاینت و یا نانو پی سی برای کسانیکه می خواهند از تلوزیون بعنوان یک کامپیوتر با صفحه نمایش بزرگ استفاده نمایند بدیهای است این تین کلاینت از خروجی برق پشت تلوزیون ( مانند برخی از کیسها که دارای خروجی برق برای تغذیه مانیتور بهره مند هستند ) استفاده و از ورودی وی جی ای تلوزیون برای نمایش تصویر استفاده و با استفاده از موس و کی برد بیسیم که از بخش فرستنده و گیرنده آن به پورت یو اس بی تین کلاینت متصل می گردد استفاده می نماید این تین کلاینت دارای پورت ار جی ۴۵ و همچنین کارت شبکه بی سیم برای ارتباط با رایانه اصلی موجود در منزل که نقش سرور منزل را خواهد داشت استفاده خواهد نمود . علی رغم پیش بینی محل نصب وب کم در قسمت فریم بالئی تلوزیون این دوربین بصورت جداگانه خریداری و نصب می گردد.
لوگوی ال جی در قسمت پائین تلوزیون بزرگتر از لبه قاب بطوریکه نیم دایره پائینی خارج از قاب قرار می گیرد و این لوگو دارای نور پس زمینه سفید می باشد که در زمان روشن شدن تلوزیون نام سازنده آن را برخ می کشد این لو گو هم زمان کلید پاور تلوزیون نیز خواهد بود در این صورت لوگو با محافظ کریستالی پوشش داده میشود تا در اثر تماس مکرر انگشت دست آسیب نبیند هم اکنون کلید پاور با ابعاد بسیار کوچک و برنگ بدنه بر روی قاب قرار دارد که در اثر استعمال زیاد علاوه برکثیف شدن کلید و اطاف آن بمرور کلید و اطاف آن کد می شود بخصوص در بین افرادی که عادت به خاموش کردن تلوزیون با استفاده از کنترل از راه دور ندارند .
۳ – تلوزیون دارای سه منو شامل منوی ساده ، منوی متوسط و منوی پیشرفته باشد ، از منوی ساده بیشتر کسانیکه استفاده صرف از برنامه های تلوزیون و افراد سالمند و کودکان و منوی پیشرفته برای کسانیکه می خواهند از طیف گسترده برنامه ها استفاده کنند مناسب می باشد . ضمنا این تلوزیون دارای سه کنترل شامل کنترل متعارف و کنترل جادوئی و یک کنترل اضافی با دکمه های درشت و امکانات اولیه شامل تعویض کانال ، کم و زیاد کردن صدا ، انتخاب ورودیها ، تله تکست و راهنمای الکترونیک برنامه ها یا همان EGP و صد البته تکمه روشن و خاموش کردن تلوزیون و فیش هدفون یا همان گوشی است که برای استفاده افراد سالمند خانواده مناسب می باشد .
کیت مربوط به تلوزیون هوشمند با قابلیت تعویض بخش پردازنده از آبشن های این دستگاه می باشد ، ضمنا پایه تلوزیون بصورت جداگانه برای کسانیکه علاقه مند به طرح و یا ارتفاع و یا محل قرار گیری تجهیزات اضافه هستند علاوه بر پایه استاندارد توسط ال جی ارائه خواهد شد . این تلوزیون در حالت پایه بدون آبشن برای مدل ۴۲ اینچ حدود دو و نیم و برای ۴۷ حدود سه میلیون قیمت و آبشن های اضافه حداکثر دو میلیون تومان قیمت خواهن داشت که برای نصب روی تمامی سایزها اعم از ۴۲ تا ۵۵ اینچ بصورت یکسان تولید می گردد ( اسپیکرها از این قائده مستثنی می باشند .
امکانات تلوزیون در صورت فول آبشن .
۱ – ارتباط مستقیم صوت و تصویر بدون نیاز به خط تلفن و جایگزین تلفن های تصویری
۲ – کنترل کامل محل کار از طریق دوربین های مدار بسته ضمنا در صورت نصب دوربین های دارای ال ای دی مادون قرمز و دارای سنسورهای حساس به حرکت و مرتبط با سیستم های حفاظتی نصب شده و همچنین سنسورهای حساس به دود و آتش و گاز طبیعی در صورت بروز هرگونه حادثه ضمن ارسال یک پیام کوتاه تلوزیون را روشن و شما را در جریان حادثه قرار می دهد .
۳ – در منزل امکان دسترسی به کارتابل و امضاء الترونیک نامه ها ، مشاهده پیام های همکاران و گذاشتن پیام برای آنها بررسی اسناد مالی و … رسیدگی به حسابها ، بررسی سفارشها و موجودیها و تمامی امور بصورت غیر حضوری فراهم می گردد .
امکان برنامه ریزی برای روزها و هفته های آینده یاد آوری مناسبت ها و ارسال اتوماتیک پیامک برای شخص یا گروههای خاص مانند تبریک روز تولد و … یا آوری قرارهای ملاقات . …
۳ راه اندازی اتوماتیک لوازم خانگی در ساعات خاص مانند راه اندازی لباسشوئی در نیمه شب که تعرفه برق کمتر است و روشن کردن چراغهای منزل در زمان مناسب با توجه به زمان اذان مغرب و خاموش کردن آن در زمان معین برای کسانیکه در حین مطالعه و یا گوش کردن به رادیو و یا تماشای تلوزیون خوابشان می برد . یاد آوری زمان پرداخت شارژ آپارتمان ، زمان تعویض فیلتر دستگاه تسویه آب و …
۴ – پرداخت اینترنتی قبوض و انتقال وجه و بررسی موجودی حسابهای بانکی ،
۵ – پخش مستقیم فیلم و موسیقی و عکس از موبایل های هوشمند بدون اتصال کابل ارتباطی ، قابلیت برنامه ریزی جهت ضبط برنامه های مختلف از شبکه های گوناگون بخصوص در زمان مسافرت اعضای خانواده .
ارسال گزارشات گوناگون از قبیل درجه حرارت و رطئبت منزل ، میزان برودت یخچال و فریزر ؛ و تصویر مجیط منزل از زوایای مختلف و …. بر روی گوشی موبایل ،
امکان پاسخگوئی به زنگ درب منزل از راه دور بطوریکه کسی متوجه عدم حضور شما در منزل نگردد .
۵ – امکان مشاهده متویات یخچال و فریزر بخصوص در زمانیکه با ورود مهمان ناخوانده روبرو هستید .
و هزاران مورد دیگر
موفق باشید .

نظر دهید