۱۹ بهمن ۱۳۹۱

نشست خبری معرفی تلویزیون Ultra HD در تهران برگزار شد.

 چهارشنبه 18 بهمن 1391سالن زیبای همایش های هتل آزادی تهران، کاملا تحت تاثیر تلویزیون غول آسای ال جی قرار داشت. حتی کارلوس کیروش و فوتبالیست هایی که در سالن مجاور حضور داشتند، و نمای زیبای تهران از طبقه بیست و ششم هتل هم نتوانستند تا نگاه ها را نسبت به یکی از اولین Ultra HDهای دنیا بربایند.

مراسم با سخنان آقای Kim به عنوان مدیر محصول تلویزیون ال جی در ایران، آغاز شد. ایشان با لهجه ای دوست داشتنی و به زبان فارسی، ضمن خوش آمدگویی به حضار، اشاره کردند که ال جی یکی از پیشتازان تلویزیون های 4K در نمایشگاه CES بود. به عقیده آقای کیم، تفاوت اصلی ال جی با سایر رقبایی که وارد بازار UHD شده اند، آن است که این کمپانی کره ای به ارائه نمونه بسنده نکرده و فروش خود در بازار را آغاز کرده است.

در ادامه سخنرانان سخنان خود را با مقایسه ای بین انواع تلویزیون ها آغاز کردند. طبق آمار ارائه شده تلویزیون های Full HD دارای ۲۰۷۳۶۰۰ پیکسل هستند. در شرایطی UHDها این عدد را ۴ برابر کرده و به رقم خیره کننده ۸۲۹۴۴۰۰ پیکسل رسانده اند که این تعداد پیکسل در یک صفحه نمایش ۸۴ اینچی جای گرفته اند. اما چرا این قدر غول آسا؟ به گفته آقای دارمی، سیاست ال جی آوردن لذت تماشای فیلم در سینما، به خانه های شما است. و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. 
سخنرانان  اضافه کردند که ایران یکی از کشور های استراتژیک برای فروش این محصول به شمار می رود و ال جی خدمات ویژه ای را برای خریداران این تلویزیون در نظر گرفته است. که علاوه بر خطوط پشتیبانی ویژه، مدیریت در هنگام نصب در خانه مشتری حاضر و ضمن قدردانی، یک عدد نکسوس ۴ را به خریدار هدیه می دهد. این جلسه با پرسش و پاسخ خبرنگارن خاتمه یافت.

تلویزیون 84 اینچ ال جی تجربه نفس گیر تماشای واقعی ترین تصویر در سایز باور نکردنی  در صفحه نمایش به قطر 213 سانتی متر  را برای شما به ارمغان می آورد . در کنار سایز بسیار غول آسای آن اصلا نگران  از دست دادن کیفیت تصویر نباشید زیرا ال جی به عنوان اولین برند ، کیفیت تصویرUltra HD ، 4 برابر Full HD  را در برابر چشمان شما قرار می دهد.

تلویزیون سه بعدی Ultra HD ال جی دارای تصویری با رزولوشن بیش از 8 میلیون پیکسل (2160×3840) می باشد که 4 برابر بیشتر از پنل تلویزیون های Full HD متداول است. با برخورداری از طراحی فوق باریک ال جی، این محصول بهترین تجربه مشاهده تصاویر سه بعدی را در اختیار شما قرار می دهد.

از دیگر ویژگیهای این تلویزیون 84 اینچی می توان به تکنولوژی کنترل عمق تصاویر سه بعدی(3D Depth Control)  اشاره کرد. شما قادر خواهید بود از تصاویر سه بعدی در کنار صدای سه بعدی  نیز بهره مند گردید و تجربه یک سینمای خانگی سه بعدی واقعی را داشته باشید.

از طریق صفحه نمایش غول پیکر این محصول، کاربران به نرم افزارهای تلویزیون های هوشمند ال جی دسترسی داشته و می توانند از حدود 1200 برنامه متنوع استفاده نمایند ، ازسرویس ها و قابلیت های برتر آن بهره مند شده و محتوای سه بعدی مورد علاقه خود را مشاهده نمایید. همچنین موتور مبدل 2 بعدی به 3 بعدی (2D to 3D)در این تلویزیون محدودیت دسترسی به محتوا را از بین برده است.

تلویزیون هوشمند Ultra HD Cinema 3D ال جی با چهار برابر کردن جزئیات، وضوح تصویر را از FULL HD 1080 بهUltra HD 2160 P افزایش می دهد. حتی قبل از وجود محتوای 4K،‌ موتور مبدل قدرتمند ال جی با نام            Resolution Upscaler Plus  قادر به ایجاد تصاویری با جزئیات بالاتر نسبت به دستگاه های HD/SD متداول بوده است.

این تلویزیون 84 اینچی سه بعدی پاسخی به تقاضای مشتریان در جهت برخورداری از صفحه نمایش بزرگتر به همراه عملکردی بهتر بوده و دارای ویژگیهای بارزی در جهت راحتی و آسایش هرچه بیشتر افراد می باشد.

بازار نمایشگرهای ال جی ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است  و به همین دلیل ال جی سعی دارد سهم خود را در بازار افزایش داده و به فعالیت بیشتری بپردازد . از طرف دیگر تلویزیون سه بعدی Ultra HD ال جی تحولی شگرف در صنعت محصولات صوتی و تصویری بوده و شما را از تجربه ای متفاوت بهره مند می سازد.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این تلویزیون ‌84 اینچی سه‌بعدی ال‌جی ، مجهز بودن به تکنولوژی جدید Dual-Play است که به افراد این امکان را می‌دهد تا به صورت همزمان بتوانند با یکدیگر از بازی‌های دو نفره لذت بیشتری ببرند. این تکنولوژی با اسکن خطوط زوج و فرد، دو گروه تصویر جداگانه برای دو سری عینک ایجاد می نماید و کاربران قادر خواهند بود تصاویر بازی خود را در یک صفحه بزرگ به جای نیم صفحه مشاهده کنند. تلویزیون Ultra HD ال جی دارای صدای سه بعدی  2.2کاناله یکپارچه به همراه دو بلندگوی 10W و دو ساب ووفر 15W می باشد. همچنین تکنولوژی نوین ال جی شدت صدای خروجی را با عمق تصاویر اشیاء مختلف روی صفحه تلویزیون سه بعدی همگام ساخته و نتیجه این کار حس عمیق و تجربه واقعی صدای سه بعدی را برای شما فراهم می کند.

 برتری بازار تلویزیون های سه بعدی هوشمند ال جی

ال جی قصد دارد همچنان به گسترش تولید موفق تلویزیون های CINEMA 3D خود که مجهز به تکنولوژی FPR می باشند ادامه دهد. طیف وسیع تلویزیون های سه بعدی ال جی، از 32 تا 84 اینچ، درک افراد را از عبارت LG=3D افزایش داده است.

علاوه بر گسترش تولید تلویزیون های CINEMA 3D، ال جی در معرفی محصولاتی جدید و متفاوت برای دستیابی به رتبه اول جهانی در فروش تلویزیون های سه بعدی برتری دارد. ‌به عنوان مثال می توان به تلویزیون Ultra HD 3D ال جی اشاره کرد. همچنین تلویزیون های 84 اینجی ال جی نیز که در سال جاری به بازار عرضه شده اند از نمونه های موثر در استحکام موقعیت ال جی در بین رقبای خود بوده است.

در بخش تلویزیون های هوشمند،‌ ال جی سعی دارد جایگاه اول را در زمینه اتحادیه تلویزیون های هوشمند به همراه شرکای اصلی خود کسب نماید و برنامه های کاربردی سازگار با تلویزیون های هوشمند را راه اندازی نماید.

ال جی و دریافت جایزه نو آوری از CES 2013

شرکت ال جی به عنوان یک شرکت پیشرو در طراحی و ارائه نوآوری ، ‌موفق به دریافت جایزه در نمایشگاه بین المللی CES 2013  نیز گردید. از جمله این جوایز می توان به، جایزه “بهترین نو آوری” در بخش نمایشگر های ویدئویی،‌ برای تلویزیون 84 اینچ  با وضوح تصویر فوق العاده بالای (Ultra HD) که چهار برابر تلویزیون های Full HD متداول است، اشاره کرد.

 

۸ نظر

حسین ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام
احتراما ، پیرو ارسال نظرات قبلی به استحضار می رساند .
۱- تلوزیون اولترا اچ دی سونیدر سایز ۸۴ اینچ با قیمت ۸۰ میلیون تومان و تلوزیون اولترا اچ دی ال جی در سایز ۸۴ اینچ با قیمت ۴۷ میلیون تومان در بازار تهران در دسترس می باشد .
۲ – علی رغم اینکه در تبلیغات ال جی انحصاری بودن فن آوری FPR در محصولات ال جی مورد تاکید قرار گرفته سونی در تلوزیون ۸۴ اینچی خود نیز از این قن آوری استفاده و استفاده از عینکهای سبک و بی نیاز از باتری و شارژ و مدارات داخلی در این تلوزیون برخلاف سایر تولیدات سونی که از عینکهای دارای شاتر فعال یا همان اکتیو استفاده می نمایند و همچنین استفاده از فن آوری DUAL PLAY یا همان پخش دو تصویر مختلف از طریق یک نمایشگر واحد که البته تماشای آن برای هریک از بینندگان از طریق استفاده از یک عینک جداگانه پولاریزه امکان پذیر است و همچنین تاکید سونی در میکرو سایت این محصول به زبان فارسی به آدرس اینترنتی : http://WWW.sony.co.ir/microsite/4k_tv/index.html بر استفاده از این فن آوریها و همچنین فن آوری PSSIVE د نمایش تصاویر سه بعدی در این تلوزیون این سئوال را در ذهن متبادر می سازد که یا سونی از پنل ال جی در تولید تلوزیون اولترا اچ دی خود استفاده نموده و یا اینکه تحت امتیاز ال جی نسبت به تولید پنل این تلوزیون نموده و یا اینکه فن آوری کاملا مشابه ای را تولید نموده است . با توجه به سایز و کیفیت نسبتا مشابه تصویر دو تلوزیون قیمت ارزانتر تلوزیون ال جی رقابت پذیری سونی را در بازار این نوع تلوزیون کاهش می دهد در طراحی ظاهری تلوزیون سونی با بلندکوهای گوشواره ای و طراحی خاص و عظلانی پایه ها استحکام را در ذهن بیننده القا می نماید البته در هر دو تلوزیون برای تماشای مناسب تصاویر سه بعدی رعایت حداقل فاصله ۱۰ متری از صفحه نمایش الزامیست .
۲ – اخیرا مدل ET5 تلوزیون پاناسونیک در سایزهای ۴۲ و ۴۷ اینچ با تفاوت قیمت بالا تر از ۴۰% با محصولات ال جی در بازار ایران عرضه شده که علاوه بر فن آوری PASSIVE از فن آوری IPS نیز در تولید پنل آنها استفاده شده است هر چند نمی تو ان از دانش فن بالای پاناسونیک در تولید پانل های پلاسما که علاوه بر پیشتاز بودن بالاترین آمار تولید و همچنین ارائه دهنده فن آوری نئو پلاسما برای کاهش قطر پنل و در نتیجه تولید تلوزیونهای باریک پلاسما چشم پوشی نمود اما باز هم سئوال مشابه استفاده از پنل ال جی ، خرید امتیاز و یا دست یابی به این فن آوری در ذهن شکل می گیرد با توجه به اینکه در جال حاضر سه تولید کننده با سابقه و خوشنام و دارای بالتریت تیراژتولید تلوزیون ژاپنی یعنی سونی ، پاناسونیک و توشیا و همچنین زبسیاری از تولید کنندگان دیگر مانند جی وی سی و مارشال و …. نیز از فن آوری PASSIVE در تولید تلوزیونهای سه بعدی استفاده و روز به روز برندهای دیگری به استفاده از این فن آوری روی می آورند لطفا در صورت امکان مشخص نمائید سایر تولید کنندگان پنل های مورد نیاز را مستقیما از ال جی خریداری و یا تحت امتیاز تولید و یا به این فن آوری یا فن مشابه دست یافته و به انحصار ال جی در این فن آوری پایان داده اند اطلاع رسانی لازم صورت گیرد .
۴ – با توجه به اینکه استهلاک تجهیزات تولید و پخش تجهیزات تلوزیونی یک دوره ۵ تا ۱۰ ساله می باشد و با توجه به جهش چشمگیر فن آوری تلوزیون در ۵ سال گذشته آیا ال جی برنامه ای برای تولید تلوزیونهای نسل بعدی ۸K با وضوح چهاربرابر اولترا اچ دی معادب ۱۶ برابر فول اچ دی دارد یا خیر با توجه به تجربه حاصله احتمالا تغییر سیستم پخش از فول اچ دی به اولترا اچ دی با توجه به نو بودن تجهیزات پخش فعلی بصورت محدود و سیستم پخش آتی تلوزیون در جهان ۸K که فقط یک نمونه از آن بصورت آزمایشی در ژاپن تولید شده می باشد .
۴ – انتقادی که صرفا به طراحی این تلوزیون ۸۴ اینچی وارد است این است که در طراحی تلوزیونهای با سایز خیلی بزرگ نباید از همان الگوی تلوزیونهای کوچک استفاده نمود زیرا بیشتر استفاده از این تلوزیونها تجاری و یا در منازل دارای پذیرایی بسیار بزرگ می باشد بنا براین طراحی تلوزیون متناسب با سایز بزرگ تلوزیون باید عضلانی تر و سیستم صوتی آن نیز باید با سایز آن مناسب و قدرتمند تر طراحی گردد . همچنین در طراحی تلوزیونهای سایز کوچکتر مانند ۳۲ و کمتر بایستی ظرافت و تنوع رنگ بیشتری وجود داشته باشد بیاد داشته باشید حدود ۴۰ سال پیش قیمت یک دستگاه تلوزیون سیاه و سفید شاوب لورنس لامپی مبله چهار درب ( دو درب تاشو ) سه هزار و ششصد تومان تقریبا برابر با پس انداز یک سال خانواده بود و تا عرضه تلوزیون ۱۲ اینچ ترانزیستوری توشیبا کوچکترین سایز تلوزیون سیاه و سفید در بازار سایز ۲۰ اینچ بود که قیمتی در حدود سه هزار تومان داشت در حال حاضر داشتن چند دستگاه تلوزیون در بسیاری از خوانواده ها باب شد بنابر این بسیاری دوست دارند از تلوزیونهای با قاب رنگی شاد در اتاق کودکان استفاده نمایند ضمنا فقدان سایز ۳۷ اینچ در تولیدات جدید ال جی که متنایب با فضای آپارتمانهای ۵۵ تا ۷۵ متری ( مورد استفاده عموم مردم در شهرهای بزرگ ) مشهود است بد نیست بدانید شرکت تی سی ال بزرگترین صادر کننده تلوزیون چین و دومین فروشنده تلوزیون در چین بعد از هایسنس که یکسالی از ورود آن به بازار ایران نیز می گذرد و با جهش تولید در سال گذشته بعد از سامسونگ ، الجی ، سونی و توشیبا توانست مشترکا با پاناسونیک در مکان پنجم تولید تلوزیون دنیا قرار گیرد ( با توجه به اینکه این تولید کننده همزمان تلوزیون آرسی ای( برند قدیمی آمریکائی که تلوزیونهای آرتی ای در دهه ۴۰ و ۵۰ خورشیدی تحت امتیاز و با دانش فنی آن ر ایران تولید می شد ) را برای بازارهای آمریکا و کانا دا و برند تامسون ( برند فرانسوی تامین کننده تجهیزات فرستنده های رنگی صدا و سیما در دهه های ۵۰ و ۶۰ خورشیدی و همکار شرکت تکتا و ابسته به صدا و سیما تولید کننده تجهیزات فرستنده های تلوزیونی و رادیوئی و دستگاههای مبدل دیجیتال با برند تک ویژن در سال اول تاسیس شرکت تکتا ) در بازهارهای اروپائی با احتساب تولیدات این دو برند جهانی موفق به کسب رتبه پنجم دنیا شده است یا فقط تولیدات تلوزیون با برند تی سی ال در این آمار تولید لحاظ گردیده است .
۵ – همانگونه که توجه به سلایق مشتریان در سراسر دنیا تولید تلوزیون در سایزهای مختلف با امکانات و مشخصات فنی گونا گون ، سرمایه گذاری کلان در بخش تحقیق و توسعه که منجر به اختراعات و نو آوریهای گوناگون و کاهش چشمگیر هزینه ساخت گردیده که باعث گردیده امکان تولید و عرضه محصولات با کیفیت با فیمت نازل در ساسر دنیا فراهم و یکی از عمده ترین عرضه کنندگان قطعه برای سایر تولید کنندگان گردد با حفظ این خط مش و استراتژی جایگاه خود را روز به روز بهبود بخشد ده سال قبل حتی تصور چنین موقعیتی برای ال جی سخت بود و هم اکنون هم باید برنامه ریزی برای رقابت با تولید کنندگانی نوظهور چینی که زمانی مونتاژکنندگان برندهای اروپائی و آمریکائی و حتی زاپنی و کره ای از جمله ال جی بوده و هنوز هم هستند و در مرحله بعد یا با این تولید کنندگان ادغام یا سرمایه گذاری مشترک انجام و یا برخی از برندها را یکجا خریداری کرده و حتی با کپی برداری از محصولات موفق از جمله ال جی و عرضه محصولات در رنج کیفیتی متفاوت و حتی با کیفیت بالا و شاید در آینده نزدیک قابل رقابت با تولید کنندگان مطرح و صد البته ارزانتر از همه تولید کنندگان رقب جدی ال جی در آینده خواهند بود البته با هوشیاری ال جی در انعقاد قرادارهای همکاری مشترک و حل اختلافات حقوقی با سایرین و حتی تواضع در تبلیغات ( به شعار مقایسه کنید ال جی در مقابل ال ای دی هم فقط … ، یا فلان برند یا هیچ چیز ، یا ما فقط فلان را می سازیم و یا خالق چیزی که به آن اعتقاد داریم . …. توجه کنید ) بنظر می رسد دور خیز ال جی برای رسیدن به رتبه اول جهانی در تولید تلوزیون و حفظ آن برای مدت طولانی از هم اکنون آغاز شده باشد سیاستی که تولید کنندگانی مانند سونی و پاناسونیک برای تبادل دانش فنی و تولید مشترک پنل تلوزیون بمنظور بقا در بازار پیش گرفته اند و پیش بینی می شود علاوه بر کاهش چشمگیر زیان این دو شرکت در سال گذشته این شرکتها در سال جاری بعد از چند سال زیان مجددا طعم شیرین سود آوری را احساس نمایند .
موفق باشید .

حامد ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ پاسخ

خود سونی گفته که پنل تلویزیون اولترا اچ دی مطلق به شرکت ال جی هستش

حسین ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام

با فرا رسیدن روزهای پایانی سال و جنب و جوش مردم برای استقبال از سال نو سنت پسندیده خانه تکانی و خریدهای سال نو به اوج می رسد یکی از لوازم خانگی که بیشتر در معرض دید و خانواده های ایرانی علاقه مند به بروز رسانی آن هستند و خوب یا بد سعی می کنند قبل از سال نو آن را خریداری کنند تلوزیون است نمایندگی تمام برندهای تولید داخل با برند ایرانی ، مونتاژداخل با برندهای خارجی و یا نمایندگی تلوزیونهای تولید خارج نیز از این فرصت نهایت استفاده را بعمل آورده و با معرفی مدلهای جدید ( بیشتر تولید کنندگان داخلی ) و ارائه تخفیفات مناسب بخصوص در مدلهای قدیمی تر و ارائه جوایز و هدایا سعی در جلب مشتری دارند در مورد تلوزیون در حال حاضر سینمای خانگی و دستگهای پخش بلو ری بیشتر بعنوان هدیه در نظر گرفته میشود و باز در شرایط رقابتی موجود بسیاری از خرده فروشان برای جلب مشتری حاضرند سینمای خانگی و یا دستگاه بلو ری را حتی بدون کسر قیمت به قیمت رسمی از خریدار باز خرید کنند بخصوص دستگاههای بلو ری که در خصوص دارندگان سینماهای خانگی قدیمی به عنوان مکمل تلقی و در برخی از موارد با خرید یک دستگاه سه کاره شامل پخش بلو ری مجهز به گیرنده داخلی و دارای امکانات تلوزیونهای هوشمند هزینه بروز رسانی تجهیزات قدیمی را برای مصرف کننده بشدت کاهش می دهند ( متاسفانه هنوز این نوع دستگاه با برند ال جی در بازار نیست ) و برخی از فرو شندگان هم پیشنهاد خرید میز تلوزیون بجای سینمای خانگی می دهند به هر حال این روش باعث می گردد تلوزیون با هزینه پائینی به منزل خریدار برسد اما ال جی یا بهتر است بگوئیم نماینده انحصاری تلوزیونهای ال جی یا همان شرکت گلد ایران کارت هدیه ال جی را برای خریداران در نظر گرفته که در کنار قیمت بسیار مناسب تلوزیون ال جی ( در قیاس با امکانات ، مشخصات فنی محصولات ال جی با سایر برندها بعد از یک پرس و جوی چند ساعته برای خریداران به اثبات خواهد رسید . ) تخیفات مذکور نیز در افزایش انگیزه خریداران بسیار مناسب می باشد . اما زمانیکه از چند و چون آن جویا می شوید می بینید بطور نمونه در خصوص مدلهای ۴۷ اینچ که بیشترین اقبال را در بازار دارد مبلغ هدیه ۵۰۰ هزار تومان ودر صورت خرید همزمان با سینمای خانگی مبلغ هدیه به ۷۵۰ هزار تومان افزایش می یابد هر چند در روزهای اخیر قیمت تلوزیونها حدود ۵ تا ۷% افزایش یافته اما با تخیفیفات مذکور باز هم کفه ترازو به نفع ال جی می چربد اما موضوعی که باعث دل چر کینی می شود این است که بعد از خرید تلوزیون در یک بازه زمانی کوتاه مدت بایستی حتما تلوزیون و سینمای خانگی نصب و پس از تائید کارشناس ال جی ۹ عدد عینک هدیه و کارت هدیه برای خریدار پست و خریدار می تواند با مراجعه به فروشگاهی که تلوزیون را خریداری کرده به میزان ارزش کارت خرید نماید در این صورت :
۱- با توجه به اینکه خریدار همزمان میز را خریداری می کند یا باید با این کارت را با کسر در صدی به فروشنده بفروشد مثلا ده درصد یا جنسی که نیاز ندارد خریداری کند برخی از فروشندگان پیشنهاد می کنند خرید میز را به بعد موکول و خرید میز را با کارت هدیه انجام دهند که قطعا جای چانه زنی در آن زمان برای مشتری باقی نمی نماید .
۲- با توجه به اینکه برخی تلوزیون را برای استفاده بعدی مثلا جهیزیه و استفاده در منزل جدید ( که در حال حاضر در حال ساخت است ) و …. خریداری می کنند بایشتی ابتدا ان را نصب و دوباره جمع کنند و شاید بخواهند مثلا سینمای خانگی همراه محصول را به یکی دیگر از اعضای خانواده و یا غیر هدیه دهند .
۳ – در شرایط فعلی امکان اشتغال همزمان اعضای خانواده و یا اشتغال به تحصیل داشته باشند در این صورت بعد از برگشت هدیه سرگردانی مشتری در دفاتر پستی و یا تماس و پیگیری از مرکز ارتباط با مشتری گلد ایران بر مشکلات خریدار اضافه می گردد
برای رفاه حال مشتریان پیشنهاد می گردد مانند جشنواره پائیزه مبلغ هدیه بصورت نقدی از قیمت تلوزیون و سینمای خانگی کسر گردد تا امکان خرید با حد اقل قیمت و سهل ترین شرایط برای خریدار فراهم گردد حتی در صورت امکان عینک هدیه نیز در محل خرید تحویل گردد ضمنا برای کسانیکه در دوره مشخصی نسبت به نصب دستگاه اقدام کنند افزایش دوره گارانتی بعنوان هدیه در نظر گرفته شود و یا مانند برخی تولید کنندگان اتمام دوره گارانتی از تاریخ ساخت محصول در نظر گرفته و در برچسب پشت دستگاه درج گردد .
موفق باشید

حسین ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ پاسخ

با سلام و احترام
در خصوص خبر دیگران در مورد آن صحبت می کنند ما آن را می سازیم منتشره در تاریخ سوم بهمن ماه امسال در همین وبلاگ در خصوص نظرات آقایان سعید و محمود ذکر نکاتی را ضروری دانستم
۱- تلوزیون ۸K که به تلوزیون سوپر های ویژن (SUPER HI VISION ) معروف می باشد و تعداد پیکسلها و به عبارت بهتر وضوح تصویری آن چهاربرابر تلوزیونهای اولترا اچ دی ( UHD) و شانزده برابر تلوزیونهای فول اچ دی ( FULL HD ) و ۳۲ برابر تلوزیونهای اچ دی ( HD ) می باشد با وضوح تصویری ۳۲ مگاپیکسل در سایز ۱۴۵ اینچ در یک پروژه مشترک بین تلوزیون ملی ژاپن (NHK) و پاناسونیک در سایز ۱۴۵ اینچ تولید و در چند نمایشگاه از جمله IFA 2012 به نمایش درآمده است در پنجره موتور جستجوی اینترنتی خود کلمات PANASONIC 8K و یا NHK 8K جستجو کنید عکس و مقالات متعددی در این زمینه خواهید یافت با توجه به اینکه اندازه صفحه نمایش بر اساس قطر صفحه نمایش اندازه گیری می شود با دو برابر قطر یا اینچ تلوزیون مساحت صفحه نمایش چهار برابر می گردد با یک محاسبه ساده ریاضی میتوان نتیجه گرفت مساحت صفحه نمایش این تلوزیون نزدیک سه برابر تلوزیون ۸۴ اینچی ال جی و با توجه به چهار برابر شدن تعداد پیکسل ها در سایز کمتر از چهاربرابر اندازه پیکسل های تلوزیون پاناسونیک کوچکتر و بنابراین وضوح آن نیز بیشتر خواهد بود ضمنا با توجه به ساخت تجهیزات فیلمبرداری و ضبط ویدئویی با این فن آوری بنظر می رسد شبکه تلوزیونی دولتی ژاپن اولین شبکه تلوزیونی پخش کننده برنامه های تلوزیونی با این استاندارد بعد از سال ۲۰۱۶ میلای باشد .
۲ – با توجه به اجرائی شدن استانداردهای تولید سخت گیرانه تر تلوزیونهای جدید هم از نظر مصرف و هم از نظر آلایندگی محیط زیست در شزایط بسیار بهتری نسبت به تولیدات چند دهه قبل دارند بطور مثال مصرف تلوزیونهای ال ای دی در سایز ۳۲ اینچ امروزی کمتر از یک ششم تلوزیونهای لامپ تصویر سیاه و سفید با فن آوری لامپ خلا در سایزهای ۲۴ و ۲۵ اینچ تولیدی در دهه های ۴۰ و ۵۰ هجری شمسی ( مانند تلوزیونهای شاوب لورنس ، آرتی آی و بلر و … مبله و رومیزی) می باشد ضمن آنکه مواد سمی خطرناک مانند جیوه در تولید این محصولات جدید حذف و بخش عمده موارد بکار رفته در تولید آنها قابل بازیابی است .
۳ – استفاده بسیاری از تولید کنندگان پیش کسوت تر تلوزیون و موبایل از قطعات بخصوص صفحات نمایش تولیدی ال جی که در سایت های رسمی خود تولید کنندگان نیز مورد تاکید قرار می گیرد و قطعا از پس از عبور از آزمایشات کنترل کیفی سختگیرانه این شرکتها امکان استفاده از این قطعات در محصولات نهایی آنها داده شده موید کیفیت مورد انتظار در تولید صفحات نمایش و سایر قطعات تولیدی توسط ال جی می باشد .
۴ – استفاده از پنل ال جی توسط شرکتهای بنام ژاپنی که قبلا در اضهارنظرهای قبلی به آن اشاره شد در بسیاری از موارد برای اقتصادی و یا ارزانتر تمام شدن محصول نهایی صورت می گیرد همانگونه که استحضار دارید تولید یک محصول با هزینه ثابت و متغییر همراه است بنابر این در تولید با تیراژ بالاتر به علت سرشکن شدن هزینه هلای ثابت یا همان هزینه های سربار بر تعداد بیشتر محصول قیمت تمام شده محصول قیمت نهایی هریک از واحد محصول کاهش می یابد و برای محصولی که بعلت قیمت بالا و سایز بزرگ آن تعداد تیراژ تولید و فروش نسبت به سایزهای رایج بسیار پائین است ایجاد یک خط تولید جداگانه بسیار پر هزینه است و طبیعتا در چنین مواردی تولید کننده ترجیح می دهد از یک تولید کننده خوشنام پنل با کیفیت مناسب را خریداری کند که هم به نفع تولید کننده به لحاظ اقتصادی شدن تولید و هم به نفع خریدار و استفاده کننده از پنل در محصول نهایی است در خصوص استفاده کنندگان از قطعات و پنل های ال جی معمولا از طرف ال جی اطلاع رسانی صورت نمی گیرد که احتمالا ریشه آن توافق با خریداران این پنل ها و قطعات که ممکن است حتی بصورت کتبی در قراردادها و تفاهم نامه های مبادله شده نیز درج شده باشد و یا تواضع مدیران ال جی در این رابطه می باشد قطعا در صورتیکه فهرستی از این تولید کنندگان کار کشته و پیشکسوت و خوشنام توسط ال جی ارائه گردد با توجه به نقش پانل در کیفیت تصویر و دوام تلوزیون و یک باور کلی که معمولا قطعات تولیدی یک تولید کننده با هم سازگار تر هستند کسی دنبال خرید تلوزیون با یک برند دیگر که قیمتی بین ۴۰ تا ۵۰% گرانتر از مدل کاملا مشابه با ال جی دارد نخواهد رفت با عرض پوزش از اینکه بدلایلی دوست ندارم نام تک تک این برندها را بیاورم و تصور می کنم اگر ال جی صلاح می دانست و یا اگر محدودیتی در این زمینه نداشت قطعا خود فهرست این تولید کنندگان را ارائه می نمود فقط اشاره می کنم استفاده کنندگان از این پنل یا به عبارت بهتر صفحات نمایش ال جی در تلوزیون و تلفن های همراه از تولید کنندگان ژاپنی تا چینی و حتی تولید کنندگان خوشنام ایرانی که با برند ایرانی محصولات خود را به بازار عرضه می کنند هستند .
موفق و سرافراز باشید .

حسین ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
۱ -با مشخص شدن توان خروجی صوتی تلوزیون ال جی شامل دو بلندگوی ۱۰ و دو ساب ووفر ۱۵ واتی مجموعا ۵۰ وات مشخص شد از نشظر توان صوتی نیز تلوزیون ۸۴ اینچ اولترا اچ دی سونی و ال جی هم پایه و تفاوت در تعداد بلندگوها که در سونی ده بلند گو است می باشد .
۲ – با مقایسه فنی و قیمتی با قیاس قیمت ۴۷ میلیون تومانی ال جی در مقابل ۸۰ میلیون تومانی سونی و فن آوری یکسان پنل کفه ترازو به سمت ال جی خواهد چرخید .
۳ – تنها انتقاد به طراحی ظاهری ال جی یا همان سینما اسکرین بر می گردد که هر چند بهترین طذاحی برای تلوزیونهای ۴۲ ، ۴۷ و ۵۵ اینچ می باشد برای تلوزیونی به این ابهت مناسب به نظر نمرسد و بایستی طراحی آن متناسب با سایز تلوزیون عضلانی تر باشد که فقط در این زمینه میتوان سونی را موفقتر ارزیابی کرد .
۴ – با توجه به ارتباط بی سیم تجهیزات جانبی و بررسی مدلهای جدید تلوزیون دنیا بنظر می رسد ایده های ارائه شده توسط اینجانب در دو سال پیش در حال تحقق است با توجه به اینکه ال جی از نظر کیفیت محصول ، مشخصات و امکانات و تنوع محصول و از همه مهمتر قیمت در بازار امروز جایگاه مناسبی دارد و زیایی در طراحی محصول را نیز در سال ۲۰۱۲ به حد کمال رساند و هرچند سهم خود را در بازار جهاتی ترقی داد اما کماکان در جایگاه دوم جهانی قرار گرفت با بررسی مدلهای جدید ال جی نیز موارد نوآوری متناسب با فن آوریهای تلوزیون جدید مشاهده نشد .
این موارد نصب بلندگوها در زیر لبه پائینی تلوزیون و یا بصورت جانبی و استفاده از پایه های تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاء مشابه با پایه نخستین تلوزیون اولد OLED جهان در سایز بزرگ ۵۵ اینچ که در سال گذشته توسط ال جی رو نمایی شد البته با توجه به اینکه این پایه بایستی برای عبور و مخفی کردن سیم و کابل مورد استفاده قرار گیرد باید دارای قطر بیشتر و توخالی باشد ضمنا چهار پر پائینی پایه بصورت چهر قطعه جداگانه قابل اتصال به بخش پائینی پایه بوسیله پیج مشابه پایه صندلیهای چرخدار و صد البته بدون چرخ ( برای حفظ ثبات و پایداری تلوزیون ) باشد بخش اصلی نیز مانند انتن تلسکوپی رادیو از دو یا سه بخش مجزا قابل حرکت در داخل همدیگر که پس از تنظیم ارتفاع دلخواه متناسب با نوع مبلمان و حتی استفاده از پشتی که در میان ایرانیان و بسیاری از کشورهای دیگر مرسوم است با استفاده از پیچ ثابت کننده این قطعات در یکدیگر ثابت می گردند این قسمتها در داخل یکدیگر قفل می گردند و در قسمت پشت نیز به اندازه یک چهارم محیط دایره باز و دارای دو لبه صاف که در فاصل معینی برای پیچ های ثابت کننده رزوه شده و در فواصل معین با نصب قطعات پلاستیکی دو سر پیچ از خارج شدن کابل ها از داخل لوله جلوگیری و امکان اتصال طبقات ذو زنقه ای با ظلع های خمیده و منحنی که امکان قراردادن تجهیزاتی از قبیل تجهیزات پخش بلو ری و دی وی دی و تویتر سینمای خانگی را می دهد و کل این پک در یک بسته بسیار کوچک قابل بسته بندی و حتی قابلیت اتصال به بدنه تلوزیونهای قدیمی را دارد. قابل عرضه باشد به همراه لبه قابها و روکش کفشک پایه های رنگی و قابل تعویض با نقش طرح چوب از رنگ روشن خود رنگ تا رنگ تیره فندوقی و استیل تراش داده شده با طیف نقره ای ، تیتانیوم و مشکی متناسب با دکوراسیون منزل و محل قرار گیری تلوزیون با قابلیت نوکردن ظاهر تلوزیون با اندک هزینه تعویض روکش ها چیزی شبیه اما کاملتر از طراحی تلوزیونهای خیلی جدید شرکت لوه آلمان سری
individual slim frame که در سایت این شرکت پیش کسوت و ۹۰ ساله در زمینه تولید تجهیزات الکترونیکی بنشانی http://WWW.LOEWE.TV نمونه شبیه به آن ( البته نه به تکمیلی آنچه گفته شد ) را میتوانید مشاهده کنید .
۵ – تولید تلوزیونهای قابل ارتقاء به معنی واقعی کلمه یعنی نصب تمام تجهیزات از دوربین تا تین کلاینت و پشتیبانی از ماوس و کیبرد ( صفحه کلید بی سیم ) و … پس از ارائه تلوزیونهای قابل ارتقاء از طریق تعویض کیت استاندارد همراه تلوزیون با کینت های با پردازنده قدرتمند تر که امکان اجرای همزمان چند برنامه با هم توسط کاربر و افزایش سرعت اجرای برنامه را بدنبال دارد مانند سری ۸ مدلهای ۲۰۱۲ سامسونگ و مدل وی ۶۵۰۰ تی سی ال ( که دارای کنترل از راه دور دارای سنسور حرکتی مشابه ال جی می باشد ) و بزودی با ضمانت شرکت شهاب در ایران عرضه خواهد شد . بدیهی است لبه باریک باعث زیبائی تلوزیون اما در قسمت مرکزی پشت تلوزیون که در معرض دید نیست افزایش قطر تلوزیون علاوه بر ایجاد تهویه بهتر که باعث افزایش عمر قطعات می گردد امکان نصب این قطعات را فراهم و همانگونه که در ایران کیس کامپیوتر به دلخواه مشتری و متناسب با بودجه و نیازهای او جمع می گردد و امکان نصب تجهیزات اضافی و ارتقاء آن در آینده به خریدار را می دهد این تلوزیونهای قابل ارتقاء چنین امکانی را برای خریدار ایجاد و قطعا با استقبال
بازار مواجه می گردد .
۶ نکته تکمیلی اینکه تلوزیون سوپر های ویژن ۱۴۵ پاناسونیک ( با وضوح چهار برابر اولترا اچ دی ) که اولین تلوزیون ۸K دنیا می باشد بر اساس فن آوری پلاسما تولید شده و پاناسونیک پیشتاز این فن آوری شناخته می شود و هم اکنون رکورد بزرگترین تلوزیون دارای صفحه نمایش یک پارچه ( یک تکه ) دنیا را دارد بزرگترین تلوزیون عرضه شده این برند در ایران با وضوح فول اچ دی در سایز ۱۰۳ اینچ می باشد که علاوه بر نمایندگیهای این برند احتمالا در ایستگاه مترو و یا مراکز خرید در تهران
و یا برنامه های تلوزیونی آن را مشاهده کرده اید مصرف بالاتر برق و گرمای ساتع شده از صفحه نمایش که لزوم نصب فن های خنک کننده در پشت تلوزیون را الزامی می سازدو سنگینی وزن آن به لحاظ استفاده از شیشه در تولید پنل و بازتاب نور از صفحه نمایش بعلت استفاده از شیشه از مهمترین مشکلات و در کنار آن قیمت ارزان بخصوص در سایزهای بزرگ در قیاس با تلوزیونهای ال ای دی ، مقاومت صفحه نمایش شیشه ای در مقابل خراش و راحتی تمیز کردن صفحه نمایش با استفاده از پارچه نمدار و سرعت بسیار بالاتر واکنش پیکسلها که باعث نمایش بهتر تصاویر دارای تحرک بالا مانند برنامه های ورزشی می گردد و توانایی تولید مشکی مطلق به علت عدم وابستگی به نور پس زمینه نیز از محاسن تلوزیونهای پلاسما می باشد . البته شرکتهای تولید کننده از جمله ال جی تلاش زیادی در ارتباط با رفع ضعف ها و رسیدن به نقطه قوتها در هر دو فن آوری داشته اند و در محصولات جدید این معایب و محاسن کمتر بچشم می خورد .
موفق باشید .

حسین ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام
بسیاری از اوقات برای خرید یک وسیله به بازار می روید بعد از خرید متوجه می شوید چیزی که خریدید متناسب با نیاز شما نیست پس در حال حاضر تقریبا تمامی برند های موجود در بازار دارای وب سایت فارسی هستند و علاوه بر نمایش کالا در زوایای گوناگون مشخصات فنی و امکانات و حتی دفترچه راهنمای استفاده محصول را در اختیار شما می گذارند . بسیاری از جوانها دوست دارند از اولین حقوق خود وسیله زندگی مورد استفاده در خانه پدری خود خریداری کنند و یا دستگاههای بسیار قدیمی دارند که بقول معروف از آنها دل نمی کنند و بخشی از خاطرات آنها را تشگیل می دهد و یا بچه های بسیار علاقه مند به فن آوری و کنجکاو دارید که یک تلوزیون معمولی آنها را راضی نمی کند و از همه مهمتر بودجهای است که به این منظور اختصاص می دهید
مسئله بعد ابعلد تلوزیون می باشد معمولا تلوزیونهای بدون قاب یا با قاب بسار باریک در نمایشگاهها و فروشگاهها کوچکتر بنظر می رسند و مثلا در یک نمایشگاه وقتی شما اندازه تلوزیون ۵۵ اینچ را با ۴۷ اینچ مقایسه می کنید بنظرشما کوچک جلوه می کند اما در یک آ÷ارتمان متوسط ۷۵ متری احساس می کنید یه اندازه کافی بزرگ است برای افراد سالمند کار کردن با تلوزیونهای فول امکانات بعلت تعدد دکمه های کنترل از راه دور سخت است بنا براین اگر به فکر خرید تلوزیون برای والدین سن بالای خود هستید بهتر است به جای امکانات به بزرگی صفحه نمایش توجه داشته باشید در این موارد تلوزیون ۴۲ اینچ پلاسما با قیمت حدود یک و نیم میلیون تومانی هم به صرفه است هم نظافت آن به لحاظ شیشه ای بودن پنل آن براحتی با پارچه نرم نمناک صورت می گیرد خوشبختانه اکثر تلوزیونهای پلاسما داری گیرنده دیجیتال داخلی هستند استفاده از دستگاه گیرنده جداگانه یا ست آپ باکس جداگانه برای افراد سالمند مشکل است و ساعات استفاده آنها از تلوزیون نیز معمولا بعلت کم حوصلگی محدود می باشد بنابر این اندکی مصرف بیشتر برق تلوزیونهای پلاسما مشکلی ایجاد نمی کند .
در خصوص افراد جوانتر که فقط استفاده برای تماشای برنامه های تلوزیون مهم است تلوزیونهای ال ای دی ساده توصیه می گردد در صورت داشتن دستگاههای قدیمی مانند ویدئو های بتا ماکس و وی اچ اس دارای قابلیت ضبط برنامه بدانید اکثر مدلهای تلوزیون موجود در بازار فاقد خروجی AV هستند بنا براین بررسی نمائید تلوزیون شما دارای قابلیت PVR یا همان ضبط برنامه های تلوزیونی باشد ضمنا در زمان خرید حتما وضعیت حروف در منوی
EGP جدول پخش برنامه ها و تله تکست فارسی و راهنمای روی صفحه OSD را کنترل نمائید برخی از تلوزیونهای موجود در بازار در نمایش فونت های فارسی در این بخش ها مشکل دارند برای تلوزیونهای ۴۲ اینچ به بالا وضوح فول اچ دی تصویر جزء پارامترهای کاملا ضروریست تعداد ورودی های صوت و تصویر و متناسب بودن آن با تجهیزات موجود در منزل و نیازهای آتی حتما بررسی گردد .
هگر علاقه مند به خرید تلوزیونهای هوشمند هستید از وجود مرور گر وب در تلوزیون مطمئن شوید برخی از تلوزیونهای هوشمند فاقد این امکان هستند ضمنا در صورت استفاده از مودم های بی سیم در منزل از وجود امکان وای فای داخلی در تلوزیون اطمینان حاصل نمائید بیاد داشته باشید در صورتیکه تلوزیون شما برای این منظور نیاز به خرید و نصب دانگل وای فای جداگانه داشته باشد علاوه بر هزینه خرید دانگل که قیمت آن در برند های مختلف متفاوت است شما عملا از استفاده از یکی از پورت های یو اس بی تلوزیون بعلت استفاده از آن برای نصب دانگل وای فای محوم می گردید و اگر بودجه کافی دارید خری تلوزیونهای فول امکانات که قابلیت پخش تصاویر سه بعدی نیز دارند بهترین انتخاب محسوب می گردد تفاوت قیمت در این سری از تلوزیونها در سایز یکسان به کیفیت پنل و تصویر از جمله سرعت اسکن و قابلیت انطباق تصویر ، وجود و یا عدم وجو امکان تنظیم نور نقطه ای ، کنتراست و سرعت پاسخگوئی پیکسل ها و … بستگی دارد ضمنا زیبائی قاب و مقاومت آن در برابر تمیز کردن روزمره و خراشیدگی از مهمترین مسائل برای خانواده های بچه دار می باشد من خرید تلوزیونهای با قاب مشکی براق را بعلت کدر شدن زود هنگام و بچشم آمدن کوچکترین اثر خراشیدگی توصیه نمی کنم و دست آخر اینکه حتما از گارانتی و خدمات پس از قروش دستگاه قافل نشوید هر چند در مورد برخی از برندها تلوزیونهای فاقد گارانتی با قیمت بسیار وسوسه انگیز از سوی فروشندگان پیشنهاد می گردد خوشبختانه در مورد ال جی تفاوت قیمت تلوزیونهای فاقد گارانتی با گارنتی دار آنقدر کم است که باعث کمیاب شدن مدلهای قاچاق فاقد گارانتی آن در بازار گردیده است
موفق باشید .

حسین ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام
فن آوریهای تولید تلوزیون :

در دنیای امروز تلوزیونها با فن آوریهای گونا گون تولید و به بازار عرضه می شوند هریک از این فن آوریها زمانی ظهور می کنند به مرور زمان تکامل می یابند و زمانی نیز از چرخه تولید خارج می شوند در مورد تلوزیون قدیمی ترین فن آوری تولید لامپ تصویر یا همان سی آرتی بود در تلوزیونهای خیلی قدیمی چیدمان پیکسلها مانند لانه زنبور و رنگ صفحه نمایش خاکستری بسیار روشن متمایل به سبز و الگوی لامپ تصویر قالب صابونی یا محدب با لبه های منحنی گرد بود این فن آوری مدت زیادی در خط تولید بود ابتد برای جلوگیری از بازتاب نور که تماشای تلوزیون در روز را با مشکل مواجه می ساخت با تغییر در موارد پوشاننده صفحه نمایش و استفاده از مواد برنگ تیره این مشکل بر طف گردید سپس تلوزیونهای با گوشه تیز به جای منحنی و با تحدب کمتر بنام اف اس تی و بعد از آن نیز فن آوری کاملا مسطح که هریک از سازندگان نام خاصی بر آن نهاده بودند مانن فلترون که توسط ال جی انتخاب شد و یا پلانو که سامسونگ برای تولیدات خود بر گزید آرایش پیکسلها هم از شش گوش لانه زنبوری به مسطتیل های ریز و در فن آوری تری نیترون سونی با حذف پیکسل بصورت نوارهای ریز عمودی درآمد که با خط اسکن های صفحه آرایش پیکسلی می گرفت این تغییرات بر شدت تابش نور و کنتراست تاثیر گذار بود در گام بعدی با کاهش عمق لامپ تصویر و ورود سری اسلیم مشکل جا گیر بودن این تلوزیونها تا حد زیادی مرتفع و با استفاده از بدنه مشکی براق طراحی این تلوزیونها به تلوزیونهای ال سی دی شبیه تر شد . با ارائه فن آوری دی آر سی ام اف در سال ۲۰۰۵ میلای توسط سونی در سری وگا این فن آوری به نقطه کمال خود رسید این سری از تلوزیونها که بیشتر با نسبت سه به چهار و فقط یک مدل با سایز ۳۶ اینچ با نسبت تصویر تولید شدند علاوه بر اینکه قابلیت پخش تصاویر با وضوح فول اچ دی را داشتند تصاویر استاندارد شبکه های تلوزیونی را نیز بصورت هوشمند به وضوح فول اچ دی ارتقاء داده بودند و حتی در سایزهای بزرگ نیز از فاصله نزدیک خصوط افقی خط اسکن بزجمت دیده می شدند با توجه به عدم وابستگی این فن وری به نور پس زمینه و استفاده از فن آوری اسپارگینگ وگا یا وگای درخشان در این سری تولید نور سفید درخشان نیز در این تلوزیونها بر افزایش کنتراست تصویر تاثیر گذار بود مهمترین مشکل این تلوزیونها حجیم بودن تلوزیون و وزن بسیار زیاد در سایزهای بزرگتر و محدودیت در تولید تلوزیونهای با سایز بزرگ بود بزرگترین سایز استاندارد عرضه شده در ابعاد استاندارد از سوی تولید کنندگان ۳۴ و در ابعاد واید ۳۶ اینچ و فقط سونی یک مدل در سایز ۴۰ اینچ تولید که تا آنجا که اطلاع دارم نمونه ۴۰ اینچ آن در بازار موجود نیست ابتدا سونی در سال ۲۰۰۷ بعلت زیان دهی تولید تلوزیونهای سی آرتی را متوقف و بعد از آن پاناسونیک و سامسونگ و برخی از تولید کنندگان دیگر تولید تلوزیون با این فن آوری را متوقف نمودند ال جی از معدود تولید کنندگانی است که هنوز بر اساس این فن آوری در سایزهای ۱۴و۲۱و۲۹ اینچ در برخی از کشورها مانند هند و ایران ( توسط شرکت شهاب ) با برند ال جی تلوزیون تولید و شاید تامین کننده اصلی لامپ تصویر برای برندهای ایرانی باشد بعد از تلوزیونهای لامپی تلوزیونهای پروجکشن برای تامین نیاز بازار به تلوزیونهای صفحه عریض وارد بازار شد که در واقع از فن آوری دستگاههای ویدئو پرو زکتور که تصویر را با استفاده از آینه بر روی یک صفحه نمایش پلاستیکی نیمه شفاف منعکس می کردند در این تلوزیونها مورد استفاده قرار گرفت این تلوزیونها مشکلاتی از قبیل جاگیر بودن ، وزن زیاد و زاویه دید بسیار محدود و لزوم رعایت یک حداقل فاصله توسط بیننده داشتند و علی رغم تولید در داخل کشور از جمله مدل ۴۳ اینچی ال جی که توسط شهاب تولید شد برای استفاده در منازل متوسط و کوچک مناسب نبودند و این فن آوری با زمان عرضه بسیار کم به فراموشی سپرده شد فن آوری بعدی پلاسما بود هر چند این فن آوری در اوایل دهه ۷۰ میلادی توسط ناسیونال ( پاناسونیک فعلی ) رو نمایی شد اما بعلت تولید نور آبی و سفید در ابتدا قادر به پخش تصاویر رنگی مناسب نبود تلوزیونهای پلاسما توسط شرکت پاناسونیک و بمرور تکامل یافت و امروز مشکلات آن نسبت به نمونه های اولیه بمراتب کاهش یافته است این مشکلات عبارت بودند از بازتاب نور محیط از صفحه نمایش شیشه ای که در مدلهای جدید با شیشه های ضد بازتاب نور این مشکل بر طرف شده . سنگینی بیش از حد تلوزیون به لحاظ استفاده از پنل شیشه ای و تولید حرارت بسیار زیاد پنل در زمان کار که با نزدیک کردن دست به صفحه نمایش این تلوزیونها و یا در صسمت بالای قاب کاملا محسوس است و برای خنک کردن آن نیاز به نصب فن های خنک کننده می باشد همین اشکال باعث افزایش مصرف برق تلوزیونهای پلاسما نسبت به ال سی دی و ال ای دی می گردد . سونی در سال ۲۰۰۵ میلای تولید تلوزیونهای پلاسما را متوقف کرد و پاناسونیک که در همان سال پیش بینی می کرد فن آوری پلاسما یکه تاز میدان در تولید تلوزیونهای با صفحه نمایش بالای ۴۲ اینچ خواهد بود نیز بعدها برای تولید تلوزیونهای ال سی دی و ال ای دی روی آورد در آخرین محصول پاناسونیک ای تی ه نیز علاوه بر استفاده از فن آوری ای پی اس در تولید پنل از فن آوری پسیو ( دقیقا مانند ال جی ) استفاده شده است در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان مانند ال جی در کنار سایر فن آوریها با فن آوری پلاسما نیز تلوزیون تولید می کنند با توجه به افزایش قیمت تلوزیون در ماههای اخیر در ایران و قیمت مناسب تلوزیونهای پلاسما با قیمت یک و نیم ملیون تومانی در سایز ۴۲ اینچ میزان عرضه و فروش تلوزیونهای پلاسما در ماههای اخیر در بازار ایران با افزایش رو برو بوده در این میان سامسونگ با عرضه تلوزیونهای پلاسما در سایزهای نامتعارف ۴۳ و ۵۱ اینچ تبلیغات گسترده ای برای فروش این محصولات که با باریک شدن بدنه شبهت زیادی به تلوزیونهای ال ای دی پیدا کرده اند انجام داده و حتی صنام بعنوان اولین برند ایرانی در آینده نزدیک یک مدل پلاسما با سایز ۵۰ اینچ تولید و به بازار عرضه خواهد نمود تولید کوچکترین پلاسمای دنیا که بصورت تجاری درسال ۲۰۰۹ در بازار دنیا از جمله ایران عرضه شد و تولید تلوزیونهای با فن آوری قلم لمسی یا پن تاچ در سال ۲۰۱۱ میلادی که نقطه اوج فن آوری ال جی در تولید تلوزیونهای پلاسما به شمار میرود قطعا در صورت تولید و عرضه آن هنوز هم مشتریان زیادی به این تلوزیون جلب می گردد در حال حاضر تنوع و عرضه محصولات پلاسما توسط ال جی بسیار محدود می باشد و در صورت ارائه مدلهای جدید با طراحی سینما اسکرین در سایزهای بزرگ با اقبال خوبی در بازار ایران مواجه می گردد قیمت بسیار مناسب ( نصف تا یک سوم تلوزیونهای ال ای دی ) کنتراست بسیار خوب ، سرعت بسیار بالای پاسخگوئی پیکسلها که تماشای صحنه های پرتحرک مانند مسابقات ورزشی و بازیهای کامپیوتری را بسیار دلنشین می سازد راحتی تمیز کردن صفحه نمایش شیشه ای با آب و مایع ظرفشوئی و با استفاده از پارچه نرم معمولی از مهمترین مزایای تلوزیونهای پلاسما می باشد نقطه اوج جهانی این فن آوری تلوزیون سوپر های ویژن پاناسونیک در سایز ۱۴۵ اینچ می باشد . فن آوری بعدی ال سی دی یا فن آوری کریستال مایع می باشد ال جی در ابتدا تلوزیونهای ال سی دی با سایز بزرگ را نیز با ابعاد استاندارد یعنی سه به چهار تولید می نمود که بعد ها به تبعیت از دیگران ابعاد واید یا صفحه گسترده را برای تولیدات خود برگزید این فن آوری بعلت وابستگی به نور پس زمینه که از طریق نور اشعه کاتدی سرد شبیه به لامپ های مهتابی و کم مصرف تامین می شدند از نظر تولید نور مشکی خالص بعلت پدیده فرار نور مشکل داشتند و سرعت پائین پاسخگوئی پیکسلها در مدلهای قدیمی که باعث محو شدن تصویر در صحنه های پر تحرک می گردید این مشکلات در مدلهای جدید تا حد زیادی برطرف و قیمت ارزانتر تلوزیونهای ال سی دی که البته قطر بدنه بیشتری نسبت به تلوزیونهای ال ای دی دارند باعث شده این تلوزیونها هنوز مشتریان خاص خود را داشته باشند در حالیکه در حال حاضر فقط یک نمونه ۳۲ اینچی توسط سامسونگ در بازار موجود است شرکت سونی و ال جی مدلهای جدیدی با این فن آوری تولید و برای فروش به بازار عرضه نمده اند . فن آوری بعدی فن آوری ال ای دی که در بسیاری از کشورها به ال ای دی ال سی دی معروف هستند می باشد که در تولید نور پس زمینه با تلوزیونهای ال سی دی متفاوت و با جایگزینی دیودهای نورانی ال ای دی بجای نور سفید کاتدی سرد یا سی سی اف ال علاوه بر شدت روشنائی بیشتر امکان تولید تلوزیونهای باریک با مصرف برق کمتر را فراهم ساخته اند در برخی از مدلهای با کنتراست بالاتر این دیودها در تمام سطح پشت صفحه ال سی دی پراکنده و در فن آوری حاشیه در لبه های پنل وجود دارند که در فن آوری اخیر امکان هرچه باریکتر ساختن پنل و در نتیجه بدنه تلوزیون را فراهم می کنند البته این نور توسط یک صفحه سفید نیمه شفاف در سطح کل پانل توزیه می گردد در مدلهای گرانقیمت تر امکان کنترل نور این ال ای دی ها بصورت هوشمند و حتی نقطه به نقطه وجود دارد اوج این فن آوری در سری نانو ال جی ( سری ال ام ۹۶۰۰۰ ) می باشد که قیمت نسبتا بالائی دارد . جدید ترین فن آوری تولید تصویر فن آوری او ال ای دی یا اولد می باشد که بعلت قیمت تمام شده بسیار بالا در حال حاضر سهم بسیار کمی از بازار دارد عدم نیاز به نور پس زمینه ، امکان تولید صفحات نمایش منحنی ( مقعر برای ایجاد عمق بیشتر در تصاویر ) تلوزیونهای بسیار سبک ، و صفحات نمایش انعطاف پذیر ( قابل لوله کردن در هنگام حمل ) و تولید صفحات بسیار شفاف بصورتیکه در زمان خاموش بودن تلوزیون تصویر پشت پنل مانند دیوار براحتی مشاهده گردد ( فن آوری لوه آلمان ) از مهمترین این ویژ گی هاست که پیش بینی می شود بین ۵ تا ده سال آینده فراگیر شود تولید اولین تلوزیون اولد با سایز ۵۵ اینچ و تولید اولین تلوزیون ال ای دی با صفحه مقعر با فن آوری چهار رنگ ( اضافه کردن رنگ سفید برای تولید نور سقید درخشان خالص و افزایش کنتراست ) و بستن قرارداد با دولت کره جنوبی در خصوص توسعه فن آوری صفحات او ال ای دی قابل انعطاف از مهمترین موفقیت های ال جی در این رابطه می باشد .

موفق باشید

حسین ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام

آیا می دانید ؟
۱ – استفاده از هارد دیسک داخلی برای ذخیره سازی برنامه های تلوزیونی در سال ۲۰۰۷ در سری تلوزیونهای مجهز به ماشین زمان توسط ال جی به بازار معرفی و در حال حاضر توسط سایر تولید کنندگان و نه ال جی برای ذخیره اطلاعات توسط کاربر در تلوزیون های هوشمند و همچنین ضبط برنامه های تلوزیونی مورد استفاده قرار می گیرد .
۲- برخلاف تصور فن آوری استفاده از فن آوری لامپ خلا بعد از اختراع ترانزیستور و مدارات مجتمع یکپارچه یا همان ای سی به تاریخ سپرده نشد و در برخی از ست های گران قیمت و کارت های صوتی مورد استفاده قرار می گیرد و حتی نمونه هایی از آن را در بازار صوت و تصویر پایتخت می توانید بیابید . ۳- کیفیت پخش تصاویر تلوزیونی اعم از آنالوگ و دیجیتال در ایران بالاتر از آمریکاست علت آن نیز قدمت پخش سیگنالهای آنالوگ و دیجیتال در آمریکا نسبت به ایران می باشد ( تعداد خطوط تصویر در سیستم استاندارد آنالوگ ایران ۱۰۰ خط بیشتر است )ایران در ابتدا از سیستم سکام فرانسه و بعد از راه اندازی شبکه ۵ از سیستم پال آلمان برای پخش تصاویر تلوزیونی استفاده می کند بعدا بمرور شبکه های یک تا چهار نیز سیستم پخش خود را از سکام به پال تغییر دادند سیستم پال توسط شرکت تلفنکن آلمان اختراع و توسعه داده شد . و فراگیر ترین استاندارد پخش تصاویر تلوزیونی در دنیاست اکثر کشورهایی که قبلا سیستم سکام را مورد استفاده قرار می دادند آن را به پال تغییر دادند . سیستم سکام بعد از پال اختراع شد و هدف فرانسه از تولید این سیستم جلوگیری از ورود تلوزیون تولیدی سایر کشورها و حمایت از تولید کنندگان داخلی فرانسه بود کیفیت پخش تصاویر با سیستم پال از سیستم های سکام و ان تی اس سی ۳.۵۸ آمریکا و ان تی اس سی ۴.۴۳ ژاپن بهتر است .
۴ – تماشای یک کانال تلوزیونی و ضبط برنامه کانال دیگر در تلوزیونهای دیجیتال فقط در صورتی امکان پذیر است که هر دو کانال بر روی یک فرکانس در حال پخش باشند .
۵ – اکثر موبایل های موجود در بازار برنامه های تلوزیونی را از فرستنده های آنالوگ ( شبکه یک تا ۸ ) دریافت می کنند در حالیکه برای موبایل ها استاندارد پخش تلوزیونی دیجیتال دی وی بی اچ می باشد که امکان پخش تصاویر با کمترین پرش در حال حرکت و با آنتن کوچک موبایل را فذاهم می سازد .
۶ – اکثر تلوزیونهای هوشمند از سیستم عامل اندوئید اسمارت استفاده می کنند که یک سیستم عامل اپن سورس بر پایه سیستم عامل لینوکس می باشد سیستم عامل قدرتمندی که در اکثر ابر رایانه های جهان مورد استفاده قرار می گیرد
۷- در عینک های سه بعدی ال جی از دو صفحه پولاریزه استفاده می شود که یکی از آنها فقط اجازه عبور نور و دیدن خطوط اسکن فرد را به بیننده می دهد و دیگری فقط خطوط زوج را به همین دلیل زمانیکه از نزدیک با این عینکها تصاویر سه بعدی را می بینیم خطوط بسیار ریز افقی همانند تلوزیونهای لامپ تصویر قدیمی را می بینیم حال اگربنا بر این شیشه یا همان طلق عینک از این نظر برای دو چشم متفاوت می باشد حالا اگر طلق عینکها را یکسان و برروی دو عینک نصب نمائیم ( دو طلقچشم سمت چپ را روی یک عینک و دوطلق چشم راست را روی یک عینک دیگر نصب کنیم ) چه اتفاقی می افتد خوب معلوم است هربیننده فقط یک تصویر از دو تصویر در حال پخش را می بیند ( یکی فقط خطوط اسکن فرد و نفر دیگر فقط تصویر خطوط اسکن زوج را می بیند ) پس این اختراع یک اختراغ ثانوی دیگر را برای ال جی به ارمغان آورد و آن فن آوری دید دوگانه تصویر یا دوئال پلی الجی که امکان مشاهده دو تصویر جداگانه برای دو نفر با عینکهای مخصوص می دهد که فعلا برای بازیهای رایانهای کاربرد و صحنه بازی را از دو زاویه مختلف برای بازیکنان بمعرض نمایش قرار می دهد احتمالا در تولیدات بعدی با ارسال جداگانه صدا برای گوشیهای بی سیم می توان بطور همزمان دو کانال تلوزیونی و یا دو فیلم مختلف را از طریق دی وی دی و … تماشاکرد البته در این حالت امکان تماشای سه بعدی تصاویر امکان پذیر نخواهد بود .
۸ – بعلت استفاده از فن آوری ای پی اس در تولید پنلهای تلوزیون ال جی علاوه بر زاویه دید بیشتر این پنل ها مقاومت بیشتری در مقابل ضربه دارند .
۹ – ارائه کنترل هوشمند بصورت جداگانه برای تلوزیونهای هوشمند برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ میلادی توسط ال جی صورت گرفت و در سال ۲۰۱۲ با اضافه کردن حس گرهای صوتی و حرکتی نمونه تکامل یافته تر آن به بازار عرضه شد .
۱۰- تلوزیونهای دارای گیرنده دیجیتال و هوشمند و همچنین دستگاههای گیرنده دیجیتال یا ست آپ باکس بصورت نرم افزاری قابل ارتقاء هستند و در خصوص اولین سری دستگاههای گیرنده دیجیتال که برای اولین بار در سال ۱۳۸۸ به بازار عرضه شدند مشکلاتی از قبیل نمایش غیر صحیح کلمات ( فونت ها ) در تله تکست و راهنمای جدول پخش برنامه ها ( ای جی پی ) بر طرف و حتی قابلیت هایی مانند انجام برخی از بازیها به گیرنده دیجیتال و یا تلوزیون دیجیتال شما اضافه می گردد . آدرس سایت جهت دریافت آخرین وضعیت نرم افزار در بسته بندی محصول و سایت شرکت تولید کننده موجود و در چند دقیقه امکان انجام آن مقدور است .
۱۱- برخلاف تصور بسیاری مبنی بر اینکه امکان استفاده از دستگاه ست آپ باکس برای تلوزیونهای خیلی قدیمی که فاقد ورودی صوت و تصویر ( ای وی ) هستند وجود ندارد با خرید یک مبدل ای وی به آر اف از بازار براحتی امکان استفاده از ست آپ باکس با این تلوزیونها حتی تلوزیونهای فاقد تیونر یو اچ اف که مثلا در تهران فقط قابلیت دریافت شبکه یک بر روی کانال ۷ و شبکه ۲ بر روی کانال ۹ را دارند فرهم خواهد شد ضمنا با استفاده از یک دستگاه یک به چهار و یا یک به ۳ ای وی می توان همزمان ویدئو و دیوی دی را هم به این تلوزیونها متصل و فیلم های جدید را روی تلوزیونهای سیاه و سفید مبله قدیمی چهل تا پنجاه ساله ببینید البیته به خاطر داشته باشید لوازم یدکی این تلوزیونها نایاب و تعمیرگاههای آنها نیز در تهران انگشت شمار است بنابراین سالی چند بار بیشتر آنهم برای تجدید خاطره بیشتر از این تلوزیونها استفاده نکنید البته هنوز قطعات یدکی آنهم کم و بیش در بازار هست و مراکزی هستند که با نصب یک گان نو بر روی لامپ تصاویر قدیمی که دچار کم سو وماتی تصویر شده اند آنها را باز سازی می کنند و صد البته در همین تهران با کمی پرسو جو مکانهایی که صرفا کار بازسازی تلوزیون ، گرامافون و رادیوهای لامپی قدیمی را در حد اکبند ( لاک الکل و رنگ کاری بدنه تا تعویض پارچه پوشش دهنده بلندگو و مرمت و جوش رنگ آمیزی قطعات پلاستیکی با پیستوله و ساخت فیبر پشت تلوزیون و رادیو با استفاده از طرح اصلی بطوریکه بنظر می رسد دستگاه دیروز از کارتن خارج شده است . موفق باشید .

نظر دهید