۲۸ فروردین ۱۳۹۲

ال جی مانیتورهای IPS جدید خود را به نمایش گذاشت

شرکت ال جی  در نمایشگاه CES امسال در لاس وگاس مجموعه ای از مانیتور های IPS  خود را به نمایش گذاشت. این مجموعه دارای ویژگی هایی خاص بوده که مورد توجه متخصصین و همچنین کاربران معمولی است.

 این مجموعه شامل مانیتورهای سری Ultra Wide،Color Prim و Touch 10 است که برای کاربری های حرفه ای و علاقه مند به سرگرمی طراحی شده و از  هر سه فناوری برای ارائه بهترین کیفیت تصویر بهره می برند.

به گفته مدیر ارشد ال جی در این بخش: در حال حاضر شرکت ال جی بیشترین توجه خود را بر روی ادغام کاربرد های حرفه ای با فناوری IPS گذاشته است و این سه مانیتور نیاز ها و انتظارهای کاربران را به بهترین نحو پاسخ خواهد داد. مانیتور های سری Ultra Wide،Color Prim و Touch 10 تقریبأ برای هر نوع کاربری ایده آل می باشند خواه این تماشای یک فیلم باشد یا انجام یک طراحی گرافیکی ، آموزش کودکان و یا هر چیز دیگر.

 

مانیتور Ultra Wide و کاربری های چند منظوره و چند رسانه ای (Multitasking)

مانیتور Ultra Wide مدل EA93 اولین مانتیور 29 اینچی جهان با نصبت تصویر 21:9 است که قادر به ارائه تصاویر گسترده و همچنین ارائه کاربری های چند منظوره و چند رسانه ای است. این مانیتور همچنین با بکارگیری فناوری صفحه نمایش گسترده و استفاده از طراحی بدون قاب برای تماشای فیلم بسیار ایده آل می باشد. این مانیتور با داشتن صفحه گسترده امکانی را ایجاد می کند تا ستون های بیشتری در صفحات  گسترده Excel  قابل دیدن باشند و فایل های متنی دو صفحه ای راحت تر خوانده شوند.

در مواقعی که کاربری چند منظوره مورد نیاز باشد، این ‌مانیتور قادر به بهبود کاربردهای چند رسانه ای است. ویژگی سینماتک(Cinematic Proportion) بوده که صفحه نمایش را به چهار قسمت کاملأ مجزا با قابلیت تنظیم جداگانه تبدیل نموده و گرافیست ها  را قادر می سازد تا چیز های بیشتری در صفحه نمایش مشاهده و حداکثر استفاده را از زمان خود ببرند. . این مانیتور فوق عریض قادر است از طریق سیستم Dual Link Up به هر دستگاه خارجی از قبیل نوت بوک،‌ تلفن هوشمند،‌کامپیوتر رومیزی و … وصل گردد و تصاویری با رنگهای پایدار بدون لبه تصویر( که در مانیتور های Dual مرسوم است) را ایجاد نماید. این مانیتور انتخابی ایده آل برای کاربران بانک،‌محققان،‌طراحان گرافیک و خبر نگاران می باشد و همچنین ارائه  دهند رنگ های 100% SRGB بوده که بسیار مورد توجه طراحان گرافیکی قرار گرفته است.

مانیتور Touch 10،‌بهینه شده برای ویندوز 8 با کنترل لمسی 10 انگشتی

مانیتور مدل ET83، Touch 10 ال جی با قابلیت لمسی 10 نقطه ای گزینه مناسب برای کاربران ویندوز 8 می باشد. مانتیورهای لمسی سابق تنها دارای قابلیت لمسی برای دو انگشت بودند ولی این مانیتور جدید دارای قابلیت لمسی برای استفاده همزمان از ده انگشت است. این بدین معناست که در هنگام استفاه از صفحه کیبورد بر روی صفحه در ویندوز 8،‌ فرآیند تایپ کردن به طور سریع و طبیعی انجام می پذیرد.

این مانیتور 23 اینچی برای اپلیکیشن های موسیقی از جمله پیانوهای مجازی و آلات موسیقی ترکیبی ،‌ عالی می باشد. همچنین داشتن صفحه نمایش بزرگتر موجب لذت بخش بودن تماشای فیلم ها،‌ انجام بازی ها و و نرم افزار های آموزشی کودکان می شود. همچنین صفحه نمایش درخشان IPS این مانیتور زاویه دید بسیار گسترده ای را ایجاد می کند و این مانیتور را تبدیل به گزینه ای مناسب برای کاربردهای بسیار  در محیط های آموزشی و عمومی کرده است.

اپلیکیشن های لمسی در فروشگاه Windows Store در دسترس می باشند و شما به محض وصل کردن این مانیتور به کامپیوتر قادر به استفاده از قابلیت های لمسی  آن می باشید و هیچ نرم افزار اضافی دیگری مورد نیازتان نمی باشد. ال جی ،‌مانتیور ET63 خود را نیز که دارای قابلیت لمسی ده نقطه ای است، در نمایشگاه CES امسال به نمایش گذاشت.

 

مانیتورهای Color Prim:  مدیریت رنگها

مانیتور EA83 با قابلیت Color Prim گزینه ای مناسب و جامع برای فیلمسازان،‌عکاسان،‌طراحان و سایر متخصصین گرافیک است که قادر به ایجاد تصاویری با سطح کیفیت بالا می باشد. این مانیتور استثنائی قادر به ایجاد تصاویر حیرت انگیر و گسترده HD با رزلوشن  1440*2560 پیکسل است و  قادر به نمایش تصاویری با 100%‌رنگ های SRGB و همچنین تصاویری با  99% رنگهای  Adobe RGB است، به بیان دیگر مانیتور Color Prim مدل EA83 یک نیروگاه گرافیکی می باشند.

جعبه رنگ این محصول در حین تولید،‌در کارخانه کلیبره شده و به منظور حصول اطمینان از ایجاد رنگ های واقعی و دقیق، سخت افزار و نرم افزار ویژه ای در هر مانیتور قرار داده می شود. همچنین این مانیتور قادر به چرخش 90 درجه ای تصاویر می باشد که این قابلیت نمایشی، بسیار مورد توجه متخصصین گرافیکی قرار  گرفته است.

تکنولوژی IPS : رنگ های درخشان و وضوح تصویر عالی

هر سه مدل مانیتور فوق با بهره گیری از فناوری پنل های  IPS،‌تصاویری با بهترین کیفیت ممکن را نمایش می دهند. فروش مانتورهای IPS هر ساله سه برابر افزایش یافته و گزارشات متتوعی در مجلات IT مطرح سراسر جهان در این باره به چاپ رسیده است . فناوری IPS نسبت به نمایشگر های سنتی (TN) دارای مزایایی است که منجر به ایجاد تصاویری با رنگ های درخشان و واضح تر شده که خستگی چشم ها را به حداقل می رساند.

۱ نظر

حسین ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
همانگونه که محصولات و فن آوریهای جدید ال جی ( البته به غیر از تلوزیون اولترا اچ دی ۸۴ اینچ ال جی ) با تاخیر توسط گلد ایران در ایران توزیع می گردد اخبار ارائه شده در این سایت هم با تاخیر زیاد منتشر می گردد مثلا اخبار مربوط به نمایشگاه CES2013 که زمان برگزاری آن نیمه دوم دیماه ۱۳۹۱ می باشد هم اکنون در این سایت منتشر می گردد و بازهم گله قبلی در مورد عدم توضیح در مورد فن آوریهای مورد اشاره در متن خبر که بدنیست به آن اشاره ای داشته باشیم . ابتدا فناوری VA در مقایسه با فناوری IPS را بررسی می کنیم همانگونه که میدانید در حال حاضر سه نوع فن آوری در بازار پنل های کریستال مایع موجود است موجود است .
۱- TN ارزانترین و قدیمی ترین فن آوری در تولید صفحات نمایش با تکنولوژی کریستال مایع
۲- فناوری VA قیمت متوسط : سامسونگ
۳ – فن آوری IPS که با کیفیت ترین و در مقابل گرانقیمت ترین فن آوری در تولید صفحات نمایش می باشد .
– به عبارت ساده تر تولید کنندگان ارزانترین پنلها واقع از قدیمی ترین فناوری یعنی TN استفاده می کنند و تولید کنندگان با کیفیت ترین تلوزیونها از گرانترین پنل با استفاده از فناوری IPS و مشتقات آن استفاده می کنند.
در فناوری پنلهای اولیه (Twisted Nematic) بعلت شکل قرارگیری مولکولهای کریستل مایع اشکالاتی مانند محدودیت زاویه دید و رنگهای غیر طبیعی دیده می شود.
این مشکلات در فناوری VA کمتر گردید ولی از بین نرفت. سامسونگ با استفاده از فناوری SPVA باز هم در تولید رنگ و بهبود زاویه دید گامی برداشت ولی به هیچ شکل قابل مقایسه با فناوری IPS که LG PHILIPS از آن استفاده می کند نیست.
تصور کنید تصویری که شما از ال سی دی خود می بینید تصویر های ستون وسط باشد.اگر صفحه نمایش را کمی براست یا چپ مایل کنیم تصاویر پنلهای (IPS) که ساخته ال جی هستند تغییری نمی کنند ولی تصاویر پنلهای (VA) که ساخته سامسونگ هستند تغییر می کنند.
مشکل بعدی پنلهای VA مشکل پاسخ زمانی است. پاسخ زمانی در پنلهای VA و مشتقات آن باز هم بیشتر از پنلهای IPS است . با توجه به اینکه شرکتهای بزرگی همچون اپل در تولیدات خود مثل Iphone و Ipod بعلت پاسخ زمانی بهتر از پنلهای IPS استفاده می کنند تبلیغات خلاف واقع شرکتهای تولید کننده پنل VA پاسخ زمانی حدود ۱ میلی ثانیه را عنوان می کند که کاملا غیر طبیعی است.
بعلت پاسخگوئی سریع پیکسلها در فن آوری IPS در صحنه های پر تحرک نیز تصویر بدون لرزش و ماتیمشاهده ولی در فن آوریهای دیگر تصویر ناواضح نمایش داده می شود . موضوع بعدی حساسیت نسبت به ضربه می باشد.
در پنلهای (IPS ) بعلت شکلقرارگیری مولکولهای کریستال مایع هنگامی که روی پنل فشار وارد می کنیم در نور و رنگصفحه تغییری مشاهده نمی کنیم ولی این موضوع در پنلهای(VA)تذاخل رنگها در بخش فشرده شده کاملا مشخص می باشد .
همچنین در هنگام نمایش فیلم این عیب به شکل پسماند تصاویر قبلی مشاهده می شود.
در مجموع بعلت پیچیدگی فناوری استفاده شده و مزایای آن نسبت به بقیه تولید کنندگان پنل , پنلهای IPS گرانتر از پنلهای VA هستند. در حال حاضر علاوه بر ال جی و فیلی÷س تولید کنندگان خوش نامی مانند توشیبا و پاناسونیک و سونی نیز از پنلهای تولید شده با این فن آوری در تولید تلوزیون استفاده می کنندو باید اضافه کنم در سال گذشته ال جی بزرگترین تولید کننده پنل های IPS nv nkdh f,ni hsj . البته در گذشته نیز خبری از این مانیتور در همین بخش منتشر گردید شایان ذکر است در حال حاضر به غیر از این مانیتور که دارای صفحه فوق عریض با انسبت عدد ۹ در ارتفاع و ۲۱ در عرض است فقط یک مدل در سری ۹ تلوزیون فیلپس از این ابعاد استفاده می کند که برای تماشای فیلم های سینماعی عریض ( سینما اسکوپ طراحی و به بازار عرضه شده که بعلت عدم پشتیبانی فرستنده های تلوزیونی و دستگاههای پخش فیلم از این استاندارد با استقبال خوبی مواجه نشد اما با توجه به نوع کاربری مانیتور بخصوص برای گرافیست ها و مدیران مالی که امکان مشاهده تعداد بیشتری از ستونهای مربوط به نرم افزارهای اداری و مالی را بطور همزمان بر روی یک صفحه نمایش خواهند داشت گزینه مناسبی است از نظر طراحی نیز این مدل هماهنگی ماملی با تلوزیونهای LM57000 و LM58000 که در سال گذشته به بازار عرضه شد دارد
موفق باشید .

نظر دهید