۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲

دستگاه تهویه مطبوع متناسب با شرایط آب و هوایی ایران

اینورتر گرمسیری LG کارکرد تا درجه حرارت بالای 60 درجه سانتی‌گراد

با 60 درصد صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی

شرایط  آب و هوایی بسیار گرم – درجه حرارتی خارج از محدوده مطلوب – می‌تواند سبب ناراحتی و عدم آسایش گردد. اگر جدی تر به این قضیه نگاه کنیم، حتی می‌تواند بر سلامتی‌مان نیز تاثیر بگذارد.  بدن انسان بگونه‌ای طراحی شده است که برای حفظ ارگان‌های حیاتی و سیستم گردش خون، قادر به تنظیم دمای داخلی خویش می‌باشد. با این‌حال، بدن در دمای بسیار زیاد محیط، در ایجاد اقدامات حفاظتی ناتوان می‌گردد. در نتیجه به کم آبی، خستگی مفرط، گرما زدگی یا حتی بیماری‌های تنفسی دچار خواهد شد.

در مناطقی که درجه حرارت اغلب تا 40 درجه سانتی‌گراد و حتی بیشتر، بالا می‌رود، دستگاه‌های تهویه مطبوع می‌توانند نقش بسیار مهمی را در بهبود شیوه زندگی ایفا کنند. با این‌حال خنک نگاه داشتن یک وسیله مکانیکی می‌تواند خواسته زیادی باشد. بسیاری از دستگاه‌ها در شرایط آب و هوایی بسیار گرم زمین دچار خرابی زودرس می‌گردند. از کار افتادن یخچال فریزر، خرابی کامپیوتر و رادیاتور ماشین از این جمله‌اند. سیستم‌های تهویه مطبوع نیز به همان اندازه به هنگام استفاده بیش از حد مستعدخرابی و از کار افتادگی هستند.

LG  الکترونیک هم اکنون ارایه دهنده راه‌حل جدیدی است.

60 درجه سانتی‌گراد؟ بدون عرق ریختن!

دمای بسیار زیاد سبب فرسایش و خوردگی دستگاه می‌شود. در حقیقت، طبق نتایج بدست آمده از انجمن ملی مهندسی خوردگی (NACE) میزان خوردگی و سایش دستگاه به ازای هر 10 درجه افزایش دما در شرایط عادی، دو برابر می‌شود. به عنوان مثال این مسئله در کشور ایران، مشکل ساز بوده است. مسلما ایران داری طیف گسترده‌ای از شرایط آب و هوایی چون جنگل‌های نیمه‌گرمسیری با نسیم خنک، و مناطق کوهستانی  سرد و زمستان‌های برفی می‌باشد.  اما در عین حال مناطق بسیار خشک بیابانی نیز دارد. درواقع کویر لوت یکی از خشک‌ترین بیابان‌های این سیاره است که شن‌های سیاهش آن را به یکی از داغ‌ترین مکان‌های روی این سیاره مبدل ساخته است. دمای شن های کویر لوت بطور متناوب تا 70 درجه سانتی‌گراد  نیز ثبت شده است.

طوفان شن باعث می شودکه این وضعیت حتی بدتر گردد.به هنگام کار شدید، قسمت بیرونی محرک دستگاه به راحتی می‌تواند به سبب توده‌ای از شن و ماسه در حال حرکت آسیب دیده، و بطور موقت ازکار بایستد یا صدمه غیرقابل جبرانی به دستگاه وارد آورد. علاوه بر آن، بسیاری از دستگاه های تهویه مطبوع ارایه شده در بازار ایران قادر به خنک سازی مداوم هوا در گرم ترین ماه های سال نبوده‌اند. در جنوب ایران که دمای هوا اغلب تا 50 درجه سانتی‌گراد رو به افزایش است، این عدم اطمینان سبب ناراحتی و عدم آسایش افراد گشته است. پس برای افرادی که در این مناطق زندگی می‌کنند، فناوری ضد خوردگی همراه با عملکرد خنک سازی مستمر، از عوامل ضروری مورد نظر برای تمامی دستگاه‌های تهویه مطبوع در این شرایط می‌باشد. 

آخرین دستگاه‌های تهویه مطبوع LG مجهز به کمپرسور گرمسیری، بطور خاص مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی بسیار شدید،  بگونه ای طراحی شده‌اند که علیرغم وجود گرمای سوزان محیط بیرون، دارای عملکردی عادی می‌باشند. فن‌آوری جدید کمپرسور باور نکردنی کنترل دمای LG،  دستگاه را قادر می‌سازد تا با وجود دمای بالای 60 درجه سانتی‌گراد، هوا را  خنک و تازه نگاه دارد. از مزایای دیگر این دستگاه، وجود مبدل حرارتی، با ویژگی‌های Gold Fin™ ال جی است که قادر به مقابله در برابر خوردگی و سایش حاصل از شرایط آب و هوایی خارجی می باشد. سیستم Gold Fin™ دارای یک پوشش ضد خوردگی بسیار موثر بر روی سطح مبدل حرارتی دستگاه‌ است. LG همچنین علاوه بر ارایه فن آوری های پیشرفته با قیمت مناسب، بواسطه وجود اجزای بادوام، مقاومت دستگاه را در سخت‌ترین شرایط و طی گذر زمان تضمین می‌نماید.

صرفنظر از ثبات و دوام، عملکردهای خنک سازی فوق العاده دستگاه های تهویه مطبوع LG، قابل توجه می‌باشند. کارایی فن مورب بزرگ آخرین محصولات LG ، این دستگاه ها را قادر به ارایه توانایی‌های خنک کنندگی سریع و قدرتمند، با انتشار هوای خنک تا مسافت بالای 15 متر نموده‌ است.  

خنک‌کنندگی قدرتمندبا60 درصد کاهش مصرف انرژی

به گواهی بسیاری از صاحبان خانه‌ها، استفاده مکرر از محصولات تهویه مطبوع منجر به برخی صورتحساب‌های ناخوشایند در زمینه مصرف برق می‌گردد. وجود این صورتحساب‌ها در ایران با توجه به وجود گرمای بی‌امان برخی مناطق امری عادی می‌باشد. در چنین شرایط آب و هوایی، بسیاری از دستگاه‌های تهویه مطبوع به جهت ایجاد و حفظ دمای مطلوب در تلاش هستند که تا حد زیادی منجر به اتلاف انرژی و صرف هزینه‌های بالا می‌گردد. با فن‌آوری‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی LG و ویژگی‌های پیشرفته آن، مصرف‌کنندگان می‌توانند بدون نگرانی و اضطراب از دریافت صورتحساب‌های بالا، از خنک سازی عالی این دستگاه‌ها لذت ببرند.

به عنوان مثال، مدل flagship  ال جی، Titan Tropical Inverter V، قادر به کاهش مصرف انرژی تا 60 درصد بیشتر از مدل‌های معمولی است. این امر به نوبه خود تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه مصرف انرژی برای مصرف‌کننده خواهد داشت. بخشی از این میزان کاهش مصرف انرژی را می‌توان تا حدودی بسته به کمپرسور BLDCدستگاه‌ تهویه مطبوع بواسطه وجود آهنربای نئودیمیمقوی آن دانست. و از آنجا که کمپرسور BLDCدر مقایسه با همتای AC مرسوم خود کارآمدتر است، موتور فن آن بگونه‌ای تنظیم شده‌ است که به دستگاه اجازه می‌دهد تا عملکرد خنک‌سازی هوا را هرچه بی‌صداتر انجام دهد.

علاوه بر این، نمایشگر انرژی دستگاه امکان بررسی میزان برق مصرفی را میسر ساخته و به مصرف‌کنندگان در بهبود مدیریت مصرف انرژی یاری می‌رساند. پیشرفت در فن‌آوری اینورتر LG نه تنها به افزایش اثربخشی محصول منجر شده است، بلکه سبب کاهش میزان صدای دستگاه تا 19dBگشته است. 

بطور کلی، با بهره‌گیری از فن‌آوری‌های مبتکرانه – و نتایج حاصل از آنها بر حسب قابلیت اطمینان و بهره‌وری انرژی – جدیدترین دستگاه تهویه مطبوع LG، مساعد و متناسب با بدترین و سخت‌ترین شرایط آب و هوایی کویر لوت در ایران ساخته شده است. علاوه بر ارایه عملکردهای مناسب و فن‌آوری‌های پیشرفته تصفیه هوا، این دستگاه‌ها از طراحی‌های شیک و تقریبا قابل تحسین متناسب با هرگونه دکوراسیون داخلی برخوردارند. و از همه مهمتر، آسایش و قابلیت کنترل آنها شیوه‌زندگی مصرف‌کننده را به شیوه‌ای متفاوت معنا %

۰ نظر

ارسال نظر در این پست بسته شده است.

نظر دهید