۳۱ خرداد ۱۳۹۲

ال‌جی بر فراز ابرها

 

برنامۀ کاربردی ال‌جی کلاود (LG Cloud) امکان دسترسی به ویدئوها، تصاویر و قطعات موسیقی را، که قبلاً در حساب کاربری شخص بارگذاری یا آپلود شده‌اند، ممکن می‌کند. این برنامه که در فروشگاه مجازی Google Play یا LG Smart World در دسترس است، برنامه‌ای است که به راحتی نصب می‌شود و با تلویزیون‌های هوشمند سینما سه‌بعدی ال‌جی، کامپیوترهای شخصی و گوشی‌های هوشمند اندروید سازگار است. بعد از انجام روند نصب سریع، کاربران می‌توان پخش رایگان 5 گیگابایت محتوا را از تلویزیون سینما سه‌بعدی هوشمند، بدون نیاز به دانلود اولیه در یک دستگاه ذخیرۀ هوشمند، آغاز کنند. محتوا می‌تواند با استفاده از کلاینت کامپیوتر، وب‌سایت یا دستگاه هوشمند دیگری در ال‌جی کلاود بارگذاری شود. در آیندۀ نزدیک، لوازم خانگی هوشمند نیز می‌توانند با ال‌جی کلاود ارتباط برقرار کنند و با آن اشتراک‌گذاری کنند؛ این یعنی تجربه‌ای آسان و بسیار یکپارچه.

چه دستگاه‌هایی پشتیبانی می‌شوند؟

این خدمات انحصاری ال‌جی به اعضا امکان می‌دهد تا محتوا را به راحتی در حساب کاربری خود در ال‌جی کلاود ذخیره کنند. به یمن وجود پروتوکل اتوماتیک SSO یا Single Sign On، ورود به حساب کاربردی از طریق تلویزیون سینما سه‌بعدی هوشمند بسیار سریع و آسان است. این پروتوکل هویت کاربر در ال‌جی کلاود و  تلویزیون هوشمند ال‌جی را می‌شناسد. کاربران از طریق ال‌جی کلاود می‌توانند محتوا را در میان چندین دستگاه نظیر کامپیوتر، موبایل و تلویزیون هوشمند ال‌جی به اشتراک‌گذارند.

چقدر می‌توانم در ال‌جی کلاود ذخیره کنم؟

تمامی اعضای جدید 5 گیگابایت حافظۀ آزاد در اختیار دارند و می‌توانند ظرفیت خود را به فضای بیشتر ارتقا دهند.

چه نوع فایل‌هایی را می‌توانم در ال‌جی کلاود استفاده کنم؟                                                

ال‌جی کلاود انواع فایل‌های زیر را پشتیبانی می‌کند:

–       ویدئو:  ASF, AVI, MPEG, MP4, WMV, MOV, MKVو غیره.

–       موسیقی:  FLAC, MID, MP4, OGG, WMA, RM, WAVو غیره.

–       تصویر:  GIF, JPG, PNG, TIFF, BMP, PSDو غیره.

–       اسناد:  DOC, PPT, XLS, TXT, HTML, PSDو غیره.

با این حال، اگر تلویزیون یا تلفن همراه شما فایل‌های نام‌برده را پشتیبانی نکرد، ممکن است فایل به خوبی نمایش داده نشود.

 

N-Screen چیست؟

با N-Screen و Streaming، کاربران می‌توانند بدون ور رفتن با کنترل‌های آزاردهنده برای جلو زدن یا به عقب برگرداندن ویدئو در دستگاه‌های مختلف از تماشای ویدئو لذت ببرند. در اینجا نمونه‌ای عنوان می‌کنیم: تصور کنید در حال تماشای فیلمی در تلویزیون هوشمند خود هستید. فایل فیلم در ال‌جی کلاود ذخیره شده است. با این حال، وقتی فیلم در حال نزدیک شدن به پایان هیجان‌انگیزش است، یادتان می‌افتد که باید برای تولد بهترین دوستتان با عجله راه بیفتید. معمولاً شانسی ندارید و مجبورید یکی از آنها را انتخاب کنید. اما با ال‌جی کلاود، شما می‌توانید قسمت پایانی فیلم را از همان جایی که ترک کرده بودید در خانۀ دوستتان با گوشی هوشمندتان ببینید. لازم نیست دوباره فیلم را در گوشی تلفن همراهتان دانلود کنید.

نگران مشکلات فنی، مانند وضوح یا کُدک‌های ویدئوی متفاوت در دستگاه‌های مختلف، نباشید زیرا ال‌جی کلاود به راحتی و به صورت اتوماتیک آنها را فایل‌های ویدئویی تبدیل می‌کند تا از هر دستگاهی که دارید بتوانید آن را پخش کنید.

همین الان ال‌جی کلاود را دانلود کنید

اگر تلویزیون هوشمند ال‌جی دارید می‌توانید به راحتی از میان برنامه‌های کاربردی تلویزیون ال‌جی، ال‌جی کلاود را دانلود کنید. این برنامه‌های کاربردی از طریق داشبورد خانگی تلویزیون شما در دسترس است و برای گوشی هوشمند اندرویدتان می‌توانید Google Play را امتحان کنید. برای دانلود ال‌جی کلاود در کامپیوتر به وب‌سایت https://gb.lgecloud.com مراجعه کنید.

(توجه: با توجه به بسته بودن مارکت گوگل در برخی مناطق، باید برنامه را از مارکتهای دیگر یا با آی پی غیر آن منطقه دانلود کنید)

۱ نظر

حسین ۱ تیر ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام :
نرم افزار LGCloud_client_setup با حجم ۱۰ مگابایت به سادگی قابل دانلود و نصب می باشد . با توجه به اینکه درصدی از دارندگان تلفن های همراه هوشمند ال جی با واژه ها و اصطلاحات عنوان شده آشنا نیستند اما مایل به کسب اطلاعات بیستر و استفاده بهینه از گوشی ، تلوزیون هوشمند و سایر محصولات مرتبط خود با برند ال جی هستند بنظر می رسد همانگونه که برای تلوزیونهای هوشمند ال جی راهنماهای متعددی به زبان فارسی بصورت راهنمای الکترونیک یا E_ manual و یا بصورت فایل های قابل چاپ مانند فرمت pdf به زبان بسیار ساده تهیه شده امکان تهیه راهنمای الکترونیکی بصورت یک برنامه کاربردی یا اپلیکیشن قابل اجرا روی تلفن همراه و یا فایل جداگانه که از روی بخش فارسی سایت رسمی الجی قابل دانلود باشد و به زبان ساده و همراه با تصویر مراحل اجرای کار (snap shot) را مرحله به مرحله به کاربران آموزش دهد برای کاربرانی که به به اصطلاحات کامپیوتری و زبان انگلیسی آشنائی ندارند بسیار کارگشا خواهد بود . با توجه به ارائه آمار فروش ۱۰ میلیونی گوشیهای اپتیموس و فضای ۵ گیگابایتی اختصاص داده شده به هرکاربر فضای ذخیره سازی یا همان ابر ال جی باید گنجایش حداقل ۵۰۰۰۰ ترابایتی برای ذخیره دیتا داشته باشد که در این صورت سرمایه گذاری سنگینی برای برقراری این سرویس توسط ال جی انجام شده هر چند فضای اختصاص داده شده به هر کاربر به اندازه حافظه متوسط یک کول دیسک همراه هر نفر می باشد اما امکان ذخیره سازی در فضای مجازی به علت عدم نیاز به نگهداری و جابجائی کول دیسک و دسترسی به آن در هر زمان و هر مکان و امنیت بیشتر در مقابل سرقت ، صدمات فیزیکی و … محاسن بسیاری برای کاربران دارد هرچند به دلیل امکان دسترسی راهبر سیستم به این اطلاعات محرمانه و شخصی از نظر من مناسب نمی باشد اما به هر حال برای جابجائی اطلاعات غیر محرمانه و غیر شخصی حجم بالایی که امکان جابجائی آن از طریق ایمیل وجود ندارد سرو یس مناسبی است نظر شما در این رابطه چیست ؟ موفق باشید .

نظر دهید