۲۴ تیر ۱۳۹۲

اولین بررسی اجمالی Optimus G Pro در ایران با نارنجی

Optimus G Pro با صفحه‌نمایش 5.5 اینچ 1080P FULL HD IPS ، پردازندۀ 4 هسته‌ای کوالکوم Snapdragon و باتری 3140 میلی‌آمپر، در حال حاضر پیشرفته‌ترین تلفن همراه هوشمند ال‌جی به حساب می‌آید. به کاربران عزیز این نوید را می‌دهیم که این گوشی حدوداً تا ماه دیگر وارد بازار ایران می‌شود.

اما برای اولین بار مدل نمونه یا پروتوتایپ از Optimus G Pro برای بررسی اجمالی به وبلاگ نارنجی سپرده شد تا این گوشی هوشمند پیشرفته را زیر ذره‌بین فنی خود قرار دهند. جزییات بیشتر را از زبان نارنجی بخوانید:

آپتیموس جی پرو بی شک شاخص ترین فبلت ال جی به حساب می آید. این محصول که چندی پیش به بازار جهانی عرضه شد، اکنون هوای سفر به ایران دارد. دفتر ال جی در ایران، به نارنجی این امکان را داد تا نگاهی نزدیک به این محصول بیندازد.اگر دوست دارید تا با ویژگی های آپتیموس جی پرو بیشتر آشنا شوید و در جریان ورود آن به بازار قرار گیرید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

 هنگامی که دستگاه را در دست می گیرید در نگاه اول قطعا یاد گلکسی نوت 2 سامسونگ خواهید افتاد. اما باید بگوییم که ال جی توانسته دستگاه بسیار خوش دست تری را در مقایسه با سامسونگ به بازار عرضه کند. عرض جی پرو تنها 76.1 میلیمتر است که در مقایسه با گلکسی نوت 2، حدود 2.6 میلیمتر کمتر است و همین عامل باعث می شود که این فبلت به راحتی در دست شما جای گیرد.

دستگاه دارای دکمه فیزیکی Home است که اطراف آن نیز به چراغ LED مجهز شده و به طرز زیبایی وظیفه اطلاع رسانی تماس ها و یا پیام های از دست رفته را بر عهده دارد. در سمت راست دستگاه فقط دکمه Power قرار دارد. در سمت چپ نیز علاوه بر دکمه های به هم پیوسته صدا، دکمه دیگری به نام QuickNote دیده می شود. این دکمه در واقع از صفحه نمایش اسکرین شات تهیه می کند و بلافاصله با باز کردن اپلیکیشن مخصوص ال جی، به شما اجازه می دهد تا نکات مورد نظر خود را با انگشت بر روی تصویر تهیه شده، رسم نمایید.

ال جی نیز مانند سامسونگ، از پلاستیک در ساخت فبلت خود استفاده کرده که البته با در نظر گرفتن ابعاد دستگاه، به نظر تصمیم درستی برای کاهش وزن آن به حساب می آید. در پشت این مدل، لنز دوربین، فلش LED و اسپیکر قرار دارد. اگر درب پلاستیکی پشت دستگاه را باز کنیم، با باتری 3140 میلی آمپر در ساعت این محصول مواجه می شویم که درگاه های ورود میکرو سیم و حافظه جانبی Micro-SD نیز در پایین آن، قرار دارد.

صفحه نمایش 5.5 اینچی جی پرو، دارای کیفیت Full HD است و از تراکم پیکسل 401 ppi بهره می برد. این نمایشگر که از تکنولوژی LCD نیز برخوردار است، در عین اینکه رنگ ها را با کنتراست بالایی نمایش می دهد، اما مانند Super AMOLED سامسونگ چندان اغراق آمیز عمل نمی کند، و رنگ بندی تصاویر را واقعی تر ارائه می دهد.

 

آپتیموس جی پرو به صورت پیش فرض با اندروید 4.1.2 عرضه می شود. به محض اینکه وارد محیط نرم افزاری دستگاه شوید، متوجه می شوید که با محصولی بسیار سریع و قدرتمند طرف هستید. جی پرو به لطف پردازنده Snapdragon 600 چهار هسته ای خود که بر روی فرکانس 1.7 گیگاهرتز تنظیم شده، دستورات شما در اندروید را تقریبا بدون تاخیر اجرا می کند و تمام اپلیکیشن ها را در چشم بر هم زدنی، می گشاید.

ال جی از قدرت سخت افزاری دستگاه به خوبی بهره برده و ویژگی های نرم افزاری جالبی را در رابط کاربری اختصاصی خود گنجانده. اگر به Notification Center دستگاه نگاهی بیندازید، با مجموعه برنامه هایی به نام QSlide مواجه می شوید. این برنامه ها در واقع در پنجره ای کوچک بر روی محیط اپلیکیشنی دیگر باز می شوند و به شما اجازه می دهند تا دو کار را به صورت همزمان انجام دهید. برای مثال می توانید در حالی که اپلیکیشن مرورگر را باز کرده اید و مشغول مطالعه نارنجی هستید، از بخش QSlide، برنامه ویدیو را نیز باز کرده و سریال محبوب خودرا نیز تماشا کنید.

در نهایت اگر بخواهیم به دوربین 13 مگاپیکسلی این محصول اشاره کنیم، باید بگوییم که بدون شک از عکس هایی که با جی پرو شکار می کنید، راضی خواهید بود. در کنار گرمی رنگ ها و ثبت جزییات با دقت بالا، این دستگاه فوکوس بسیار خوبی را نیز بر روی سوژه ها انجام می دهد و همچنین از سرعت ثبت بسیار بالایی نیز برخوردار است.

پیش بینی می شود آپتیموس جی پرو، پس از پایان ماه رمضان به صورت رسمی وارد بازار ایران شود. نارنجی به زودی بررسی کامل این دستگاه را منتشر خواهد کرد، اما تا آن زمان، شما درباره فبلت ال جی چه نظری دارید؟

۷ نظر

شهریار همایونی ۲۴ تیر ۱۳۹۲ پاسخ

با سلام
این گوشی قیمتش در چه حدود است ؟
ایا با همان مشخصات و همان محتویات که وارد بازار امریکا شده به ایارن می اید ؟

admin-user4 ۲۶ تیر ۱۳۹۲ پاسخ

باید کمی صبر کنید تا وارد ایران شود

علیرضا شهبازی فرد ۲۴ تیر ۱۳۹۲ پاسخ

حکایت جی پرو نیز همانند جی میشود .
من نمیدانم که کی مدیران عزیز شرکت الجی میخواهند تصمیم بگیرند که باید مثل رقبا سریع باشند و گوشی های سطح بالای این شرکت را زودتر وارد کنند؟؟؟؟؟؟؟ به احتمال بسیار زیاد که تا زمان ورود جی پرو نسل سوم فبلت های سام پلاستیک معرفی شده و متاسفانه اکثر ایرانیان منتظر ورودش مینشینند البته خوشبختانه سام اصلا باعث ناراحتی کاربران خود نمیشود زیرا بسیار سریع گوشی ها را وارد کرده و در امر آپدیت نیز بسیار قوی تر از سایر رقبا است.

مهرداد ۲۵ تیر ۱۳۹۲ پاسخ

کیفیت مطلب و تصاویر گرفته شده اصلا خوب نبود
دلیل انتخاب این مطلب برام جای سوال داشت

admin-user4 ۲۶ تیر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
این اولین بررسی بود و سایر بررسی ها هم در روزهای آتی در بلاگ قرار خواهد گرفت

حسین ۲۵ تیر ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
مهمترین مزیت لین مدل نسبت به نسل قبلی یعنی اپتیموس G قابلیت نصب حافظه جانبی Micro SD می باشد با توجه به پلاستیکی بودن بدنه که احتمال خراش برداشتن و مات شدن بدنه بمرور و در اثر استفاده روزمره را بدنبال دارد ارائه محافظ صفحه نمایش و کیف مناسب با آرم ال جی بعنوان هدیه برای خریداران ال جی پیشنهادی است که میتواند ورد بررسی قرار گیرد قطعا باز خورد خوبی خواهد داشت و دیگر اینکه این گوشی از نظر ظاهری شبیه به گوشی های آیفون و سامسونگ است بنظر شما ارائه طراحی متفاوت متناسب با سلیقه مشتریان به اندازه کارائی و امکانات گوشی در فروش آن موثر است به نظر شما احنای کوشه های گوشی اگر کمتر شود و بدنه بجای پلاستیک از فلز برنگ تستانیوم مقاوم در برابر ضربه و آب و گرد و خاک طراحی و لنز دوربین دارای محافظ باشد که فقط در زمان استفاده محافظ آن کنار رود و صفحه نمایش دارای لایه محفظ ضد خش باش هر چند این تغییرات کمی گوشی را سنگین تر کند برای گوشیهای ال جی مناسب نیستند رفته رفته استفاده از فبلت ها یا همان ترکیب تلفن همراه و تبلت در بین همه اقشار در حال رواج است روز بروز از خریداران PC و نوت بوک و نت بوکها کاسته اما بر فروش فبلت ها یا همان تبلیت های با قابلیت نصب سیم کارت تلفن همراه افزوده می شود و بتریج در بین اقشار میانسال جامعه هم جا باز می کند همان کسانیکه علی رغم داشتن گوشی تلفن همراه ساعت مچی هم به دستان خود می بندند و دوست دارند تلفن همراه ایشان نیز همانند ساعت مچی آنها در هر شرایط کاری در خدمت آنها باشد نظر شما در این رابطه چیست ضمنا اعلام قیمت فروش محصولات جدید مانند این گوشی در سهولت امر مقایسه و انتخاب مشتریان و سرعت در خرید آنها بدون نیاز به استعلام قیمت از فروشندگان مختلف تاثیر بسزائی دارد اینطور نیست . ؟

محمد جواد ذکی زاده ۲۵ تیر ۱۳۹۲ پاسخ

یک معرفی بهتر تو این سایت دیدم که عکس ها و توضیحاتش خیلی بهتر بود:

http://www.zoomit.ir/articles/mobile/6072-optimus-g-pro-%D8%A7%D9%84-%D8%AC%DB%8C

نظر دهید