۲۶ تیر ۱۳۹۲

راهنمای خرید تلویزیون – قسمت اول

آنچه باید قبل از خرید یک تلویزیون جدید بدانید

تلویزیون‌ها در صدها مدل و اندازۀ مختلف در بازار وجود دارند اما اینکه کدام یک برای شما بهتر است نه تنها برای شما بلکه همیشه برای خیلی‌ از مشتریان یک مسئلۀ پیچیده و گیج‌کننده بوده است. از تلویزیون‌های ارزان‌قیمتی که همۀ خانواده را شاد می‌کند تا تلویزیون‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ که تجربۀ سینمایی و لم دادن روی کاناپه را برای شما فراهم می‌کند، ما اینجاییم که به شما بگوییم کدام تلویزیون برای شما مناسب است. کدام را بخرید و کدام را نخرید!

اول از همه، بد نیست چند نکته را در نظر داشته باشید:

  • چقدر می‌خواهید برای خرید تلویزیون هزینه کنید؟ قیمت‌ها متفاوت هستند و کمترین قیمت را معمولاً تلویزیون‌های 22 اینچ دارند و بیشترین را تلویزیون 84 اینچ. دو تلویزیون با یک اندازۀ صفحه‌نمایش نیز ممکن است قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. این امر بستگی به امکانات تلویزیون‌ها و نوع صفحه‌نمایش و عوامل دیگری دارد.
  • می‌خواهید تلویزیون شما در چه اندازه‌ای باشد؟: حتماً نمی‌‌خواهید مجبور شوید که بینی خود را به صفحۀ تلویزیون بچسبانید یا آنقدر بزرگ باشد که هم فضای زیادی اشغال کند و هم تماشای آن خیلی راحت نباشد. یادتان باشد که اگر خیلی به تلویزیون نزدیک شوید نتیجۀ دلخواه عایدتان نمی‌شود.

در این راهنما سعی داریم نگاهی نزدیک‌تر به انواع رایج تلویزیون‌ها بیندازیم و ببینیم هنگام خرید به چه نکاتی باید توجه کنیم. مثلاً چه امکاناتی برای ما مهم است و  به چه چیزهای دیگری باید توجه کنیم.

چه نوع تلویزیونی بخرم؟ ارزان، هوشمند یا سه‌بعدی؟

لازم نیست برای خرید یک دستگاه تلویزیون مبلغ هنگفتی هزینه کنید؛ فرقی نمی‌کند این تلویزیون در اتاق نشیمن باشد یا برای اتاق خواب یا آشپزخانه در نظر گرفته شده باشد. اگر خیلی هوشمند یا سه‌بعدی بودن تلویزیون برایتان اهمیت ندارد، لازم نیست هزینۀ اضافی متقبل شوید. یک تلویزیون ارزان‌قیمت برای شما گزینۀ مناسبی خواهد بود.

اگر دوست دارید با تلویزیون به اینترنت متصل شوید و از محتوا و خدمات آنلاین بهره‌مند شوید، به شما تلویزیون‌های هوشمند را توصیه می‌کنیم. (در مورد این فناوری در مطالب بعدی بیشتر صحبت خواهیم کرد.)

تلویزیون‌های سه‌بعدی هم دیگر در رویا نیستند، امروزه آن قدر رواج پیدا کرده‌اند که تقریباً در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شوند. اما داشتن تلویزیون سه‌بعدی به این معنی نیست که شما می‌توانید روی کاناپه لم دهید و همۀ برنامه‌ها را سه‌بعدی ببینید. (در مورد این فناوری نیز بیشتر صحبت خواهیم کرد.)

در مطالب بعدی منتظر ادامۀ این راهنمای خرید باشید…

۱۲ نظر

حسین ۲۶ تیر ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام
تلوزیونهای موجود در بازار از جمله ال جی از نظر فن آوری قابل ارائه به چهار گرده تقسیم می شوند الف : تلوزیونهای ساده که فقط بعنوان تلوزیون قابل استفاده هستند و طبیعتا تلوزیونهای ارزانتری می باشند ب : تلوزیونهای هوشمند که قابلیت اتصال به اینترنت و اجرای برخی اپلیکیشن ها و نیز در برخی از مدلها مجهز به مرور گر وب یا همان Web Browser هستند که به کاربر امکان گشت و گذار در دنیای مجازی را می دهد و کاربر می تواند علاوه بر اپلیکیشن ها و سایت های از پیش تعریف شده به تمامی سایتها دسترسی داشته باشد بنا بر این تلوزیونهای فاقد مرورگر وب را نمی توان هوشمند کامل نامید خوشبختانه ال جی تمامی مدلهای هوشمند خود را به مرور گر وب مجهز نموده است برخی از تولید کنندگان برای سهولت کاربران در استفاده از امکانات هوشمند تلوزیون کنترلهای جداگانه ای بنام کنترل جادوئی به همراه تلوزیون ارائه که کار با اینترنت را بسیار ساده و لذت بخش می نماید پیشتاز ارائه کنترل هوشمند ال جی بوده و تمامی مدلهای سری LA بیشتر مدلهای سری LM و برخی مدلهای سری LW با کنترل جادوئی ( داخل کارتن ) به بازار عرضه می شود البته برخی از مدلهای سری LM مانند ۶۴۱۰۰ قابلیت کار با کنترل هوشمند را دارند که در داخل کارتن نبوده و بایستی جداگانه خریداری شود . از نظر اتصال به اینترنت نیز تلوزیونهای هوشمند به سه دسته الف – دارای پورت RG45 ب – دارای وای فای داخلی برای اتصال بی سیم به اینترنت و پورت RG45 بطور همزمان و ج دارای قابلیت اتصال دانگل وای فای و پورت RG45 می باشند که در این صورت دانگل مربوطه که مانن یک فلش یا بهتر بگوئیم کول دیسک است باید جداگانه خریداری و به یکی از پورتهای USB تلوزیون وصل شود تلوزیونهایی که دارای وای فای داخلی هستند نیاز به کابل شبکه ندارند و جلوه تلوزیون بخاط کابل ضخیم شبکه خراب نمی شود
تلوزیونهای سه بهدی به دو دسته عینکهای اکتیو یا شاتر فعال که نیاز به شارژ داشته و سنگین هستند و قیمت بالاتر و زاویه دید محدود تری دارند و عینکهای پسیو یا عینک های سبک بدون باتری ارزان قیمت تقسیم می شوند تلوزیونهای ال جی از فن آوری عینک های پسیو که در حال توسعه بین سایر برندها نیز می باشد استفاده می نماید از ورود این تلوزیونها بیش از سه سال نمی گذرد در ابتدا بعلت گرانی دستگاههای بلو ری و نیز کم بودن زمینه فیلم های سه بعدی با استقبال خوبی مواجه نشد اما با ارزانتر شده دستگاههای پخش سه بعدی و امکان پخش فیلم های سه بعدی از روی فلش و یا هارد بطور مستقیم و بدون استفاده از دستگاه بلو ری در سری جدید تلوزیونها از جمله ال جی و متنوع شدن عرضه فیلم های سه بعدی و ارزان شدن آنها و نیزامکان ک÷ی آنها بر روی فلش با کیفیت بالا و هزینه بسیار کم توس انواع کامپیوتر و نوت بوک و عرضه محصولات انیمیشن با دوبله فارسی روز بروز طالبین خریدار تلوزیونهای سه بعدی در حال افزایش می باشد .
انواع تلوزیونهای موجود در بازار از نظر ساخت یا همان تولید به سه گروه تقسیم می شوند تلوزیونهای با برند خارجی و مونتاز خارج مانند فیلیپس ، توشیبا و جی وی سی که به دلیل تعرفه بالای تلوزیونهای ساخته شده از تلوزیونهای همتراز گرانتر و کمترین سهم از بازارایران را دارند ، تلوزیونهای با برند خارجی مونتاز داخل مانند انواع مدلهای سونی ، ال جی ، ساموسونگ ، شارپ و تی سی ال که بخش عمده بازار را در اختیار دارند و گروه سوم تلوزیونهای با برند ایرانی مونتاژداخل مانند ایکس ویژن که در اکثر مدلهای آن از پنل ساخت ال جی استفاده می گردد . انواع تلوزیون از نظر فن آوری صفحه نمایش شامل تلوزیونهای دارای لامپ تصویر ، تلوزیونهای پروجکشن ، تلوزیونهای پلاسما ، تلوزیونهای ال سی دی ، تلوزیونهای ال ای دی و جدید ترین فن آوری یعنی ال ای دی ارگانیک یا OLED در میان این فن آوریها تلوزیونهای سی ارتی رفته رفته در حال توقف کامل تولید در دنیا می باشد ، تلوزیونهای پروجکشن که عمر کوتاهی داشتند نیز دیگر تولید نمی شود و تلوزیونهای OLED بعلت قیمت گران آن در سطح بسیار محدود تولید می شود تلوزیونهای پر طرفدار بازار شامل پلاسما می باشد که دارای مزایایی از جمله قیمت ارزان بخصوص در سایزهای بزرگتر ، کنتراست فوق العاده بعلت اینکه پیکسل ها جهت تولید نور وابسته به نور پس زمینه نیستند و خودشان نور تولید می کنند ، روشنائی بالای تصویر و درخشانتر بودن رنگها ، سرعت پاسخگوئی بسیار بالای پیکسلها که در صحنه های با تحرک بالا مانند مسابقات ورزشی و بازیهای رایانه ای تصویر با حداقل ماتی و واماندگی تصویر روبروست و صفحه نمایش شیشه ای مقاوم در برابر ضربه و خط و خش که براحتی مانند شیشه پنجره منزل تمیز می گردد معایب آن مصرف برق بالاتر ، تولید حرارت در زمان کار ، سنگینی وزن آن می باشد تلوزیونهای ال سی دی که تا قبل از به بازار آمدن تلوزیونهای ال ای دی پر طرفدار بودند و مصرف برق کمتری نسبت به پلاسما دارند کنتراست تصویر آنها پائین و بعلت وابستگی به نور پس زمینه قادر به تولید رنگ مشکی خالص نیستند و معمولا در صحنه های پر تحرک با واماندگی و ماتی تصویر همراه می باشند و دست آخد تلوزیونهای ال ای دی که هم محاسن تلوزیونهای پلاسما و هم ال سی دی را تا حد زیادی با هم دارند مصرف برق آنها بسیار پائین و عمر آنها بیشتر و طبیعتا گرانتر هستند با وجود این بیشترین محبوبت را دارند
از ننظر سایر تلوزیونها با سایزهای ۲۲ ، ۲۵،۲۶،۲۷،۳۲،۳۷،۳۹،۴۰،۴۲،۴۶،۴۷،۵۰،۲۵،۵۵،۶۰،۶۵،۷۰،۷۲،۸۴،۸۵،۱۰۸،۱۰۹،۱۱۰،۱۴۵ و سایزهای نامتعارف مانند پلاسمهای ۴۳ و ۵۱ اینچ سامسونگ تولید می شوند تا دو سال قبل سایز ۳۲ و در حال حاضر سایزهای ۴۲ تا ۴۷ اینچ بیشترین تقاضا را دارند
موفق باشید .

مصطفی ۲۷ تیر ۱۳۹۲ پاسخ

دوستان من در به در دنبال ۴۲ اینچ LA86000 هستم. کسی می دونه کجا دارند؟ برام خیلی مهمه؟ دوستان اگه می دونند کجا دارند خواهش آدرس با تلفن رو بدن. ممنون.

admin-user4 ۲۷ تیر ۱۳۹۲ پاسخ

مصطفی عزیز این سری تا یکماه دیگر در بازار است

حسین ۲۷ تیر ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام
چرا تلوزیون ال جی را برگزیدم ؟
۱ – دلیل اقتصادی – تلوزیون ال جی بواسطه مونتاژ در منطقه آزاد سیرجان استان کرمان و استفاده از تعرفه پائین واردات قطعات و معافیتهای مالیاتی با قیمت بسیار ارزانتر از سایر برندها به دست مصرف کننده می رسد . بنا براین امکان خرید یک تلوزیون با صفحه نمایش بزرگ ۴۷ اینچی با تمامی امکانات و قابلیتهای پخش سه بعدی و تلوزیونهای هوشمند در زمان جشنواره ها با قیمت حدود سه و نیم میلیون تومان برای مصرف کننده وجود دارد .
۲- علاوه بر زیبائی در زمان خرید ماندگاری جلوه و زیبائی تلوزیون برای سالهای طولانی استفاده از آن برایم مهم است بطور مثال تلوزیونهای زیادی در بازار با قاب مشکی براق وجود دارند که در سال اول بسیار زیبا می باشند اما بمرور با تمیز کردن آن حتی با دستمال و یا حوله نرم براقیت لبه ها از بین رفته و در مقابل نور خش های ریز ایجاد شده توی ذوق می زنند و بعد از دو سه سال تلوزیون کهنه تر از آنچه که واقعا عمر کرده بنظر می رسد به شرط اینکه بچه های شیطان چیزی روی آن نکشند چون براحتی خط برمی دارد و بواسطه نوع جنس قاب خراش روی آن بیشتر از قابهای مات به چشم می آید در تلوزیونهای سینما اسکرین بواسطه نازکی بیش از حد لبه ها و جلوه فلی قاب پائین در بسیاری از مدلها اولا گرد و غبار و کثیفی بدنه براحتی به چشم نمی آید و دوما براحتی تمیز می شوند و براحتی و خیلی زود خش بر نمی دارند علاوه بر آن ظاهر بسیار زیبای آن هم در سالن پذیرائی و هم در هر کجای منزل چشم نواز است .
۳- تقریبا قادر به پخش تمامی فرمت های صوت و تصویری موجود در بازار از جمله فیلم های سه بعدی ا طریق درگاه USB بر روی فلش مموری و یا هارد اکسترنال کوچک و بدون آدابتور می باشد و شما میتوانید با خرید یک هارد اکسترنال ۵۰۰ گیگابایتی و یک عدد کابل افزایش طول یو اس بی و قراردادن هارد اکسترنال در میان پایه روبان تلوزیونهای سینما اسکرین در زیر لوگوی ال جی بنحوی که در زاویه مقابل دیده نشود و از بالا بع عنوان بخشی از پایه تلوزیون جلوه نماید دنیایی از فیلم های سه بعدی ، فیلم های سینمائی و شخصی و عکس و موسیقی را بطور دائم در دسترس داشته باشید و هر زمان با فشردن دکمه INPUT بر روی کنترل هر عنوان فیلم ، عکس و یا موسیقی را پخش نمائید همین هارد فسقلی امکان ذخیره بیش از ۲۰۰ فیلم سه بعدی با فرمت فشرده و یا صد فیلم سینمائی با فرمت دی وی دی با کیفیت بالا و یا هزاران ساعت موسیقی را دارد .
بسیاری از تلوزیونهای گران قیمت تر موجود در بازار قابلیت پخش فیلم سه بعدی و یا فیلم های با کیفیت بالا با فرمت فشرده از طریق درگاه یو اس بی را ندارند و برخی دیگر فقط از هاردهای با منبع تغذیه جداگانه که می بایست به برق وصل شوند را پشتیبانی می کنند . برند هارد اکسترنال انتخابی من سی گیت بود چون بسیار باریک و در سمت جلو مانند اتومبیل های کورسی با انحنای بسیار زیبائی از جلو و دو زاویه کناری به سمت پائین غم می شد و رنگ مشکی براق آن که با رنگ شیشه میز هم خانی داشت و ابعاد بسار کوچک آن که در زیر تلوزیون تا لبه قاب پائین امتداد می یافت باعث میشد اصلا از زاویه روبرو دیده نشود و از جلو هم بنظز بخشی از پایه قاب بنظر می رسد
۳ – قابلیت پشتیبانی از هاب یو اس بی یعنی با اتصال یک هاب یو اس بی که اخیرا نمونه های زیبائی به اشکال مختلف آن که بعضا قابلیت اتصال انواع رم SD , Micro SD راهم دارند با بازار عرضه شده اند مثلا یک نمونه آن به شکل زیر دریائی کوچک می باشد که همزمان رو و چند درگاه یو اس بی پشتیبانی و برای اتصال فلش و یا رم نیازی به اتصال آنها به ÷شت تلوزیون نیست با توجه به اینکه این مدل زیاد جلب توجه و حس کنجگاوی بسیارب از جمله کودکان را بخود جلب می کند ترجیح دادم از نوع یک به چهار سیمی استفاده کنم و چهار ورودی آن را در کنار هم با لنت یا همان چسب برق مشکی مهار کنم و زیر میز کنار دستگاه پخش بلو ری قرار دهم .
۳ – امکانات تلوزیون هوشمند واقعی به دلایل ذیل :
اول : اتصال راحت به اینترنت بعلت داشتن وای فای داخلی و جستو و شناسائی هوشمند مودم های فعال در نزدیکی تلوزیون و نمایش همگی آنها در یک صفحه و انتخاب و اتصال راحت توسط کاربر
دوم : داشتن صفحه کلید دو زبانه فارسی و انگلیسی بوسعت تقریبا نصف صفحه نمایش و سهولت انتخاب زبان و تایپ یر روی آن با کنترل جادوئی تلوزیون برای جستجو موضوعات مختلف توسط موتور جستجو گر معروف گوگل
سوم : داشتن مرور گر وب یا همان WEB BROWSER عالی با امکان افزودن سایت های مورد علاقه به فهرست علاقه مندیها و فراخوانی فوری آنها از فهرست بدون نیاز به تایپ آدرس در مراجعات بعدی و … بنظر من تلوزیونهای هوشمند فاقد مرورگر وب که فقط به برخی از آدرس های اینترنتی پیش فرض دسترسی دارند هوشمند نیستند . همچنین این تلوزیون دسترسی به سایت های پیش فرض و کاربردی ایرانی و محتواهای سه بعدی خوبی را دارد .
سوم امکان نمایش برنامه تلوزیون بر روی گوشه تصویر که باعث می شود از تماشای برنامه مورد علاقه خود غافل نشوی
۴- قابلیت اتصال به اینترنت از طریق کابل شبکه RG45
4 – پخش سه بعدی خوب تا اینجای کار خیلی ها ممکن است بگویند حداقل یک برند دیگر موجود در بازار یعنی سامسونگ هم این قابلیت ها را دارد اما تماشای فیلم سه بعدی با تلوزیون ال جی برخی از ویزگیهای خاص خود را دارد مثلا :
الف برای کسانیکی عادت دارند بصورت دراز کش در عرض تلوزیون فیلم سه بعدی ببینند فقط با عینکهای پسیو امکان تماشای فیلم با زاویه ۹۰ درجه نسبت به صفحه نمایش میسر است در زمان تماشای تلوزیون های سه بعدی با فن آوری عینکهای اکتیو در زاویه ۹۰ درجه یر نسبت به صفحه نمایش کل صفحه نمایش سیاه می شود می توانید امتحان کنید .
ب : بواسطه قیمت ارزان عینک زیاد نگران بخواب رفتن و شکستن عینک نیستم نهایت قیمت هر دستگاه از این عینک ها ۱۵ هزار تومان است البته این اتفاق تا حلا برایم نیفتاده است
ج : تماشای دسته جمعی فیلم با اعضای خانواده و اقوام نزدیک حس و حال دیگری دارد زمانیکه من تلوزیون ال جی را خریدم علاوه بر ۴ عینک داخل کارتن ۵ عدد عینک هدیه هم شامل حالم شد به هر حال جعبه عینک های دو تایی مشکی با قیمت ۳۰ هزار تومان و جعبه عینک های ۵ عددی با قیمت ۶۰ هزار تومان هم در نمایندگیها و هم از طریق سفرش تلفنی در دسترس شما هستند با توجه به زاویه باز ۱۶۰ درجه تلوزیونهای پسیو مانند ال جی تقریبا از هر زاویه اتاق و به میران ظرفیت اتاق امکان تماشای فیلم سه بعدی با هزینه ارزان وجود دارد در تلوزیونهای اکتیو زاویه دید حدود ۱۲۰ درجه و بعلت گران قیمت بودن عینکها امکان خرید تعداد زیاد آنها برای خیلی ها مقدور نیست همیشه هم باید دلتان شور بزند که عینکها زمین نخورند و آسیب نبینند خای شدن شارژ عینک وسط تماشای فیلم ها از دیگر معضلات است پس فقط تماشای فیلم سه بعدی ارزان با ال جی و برخی از برندهایی که از فن آوری پسیو پشتیبانی می کنند مقدور است ضمنا برای افرادی که از عینک طبی استفاده و دید دو چشمشان یکی نیست و همچنین کودکانی که عینک های معمولی برای آنها خیلی بزرگ است ال جی عینک کلیپسی تولید نموده که در برخی از فروشگاههای ال جی موجود و امکان سفارش و دریافت آن درب منزل و یا محل کار از طریق تلفن موجود است بنا بر این افراد سالمند یعنی پدر بزرگها و مادر بزرگها و همچنین افرادی که مشکل بینایی دارند و حتی کودکان سه سال به بالا هم فقط با تلوزیون ال جی امکان تماشای
فیلم های سه بعدی را دارند .
۵ – خاطره خوش از ال جی در اولین روزهایی که شاغل بکار شده و در منزل پری زندگی می کردم یک تلوزیون مبله ۲۴ اینچ برنگ مشکی پیانویی چرخدار آرتی آی داشتیم که خبر دار شدم تعاونی محله برای تلوزیون رنگی شهاب ۲۰ اینچ ثبت نام می کند قیمت دولتی تلوزیون ۳۶ هزار تومان و قیمت بازار آزاد آن ۵۷ هزار تومان بود و من پس انداز یکساله خودم را بابت ثبت نام آن دادم و در قرعه کشی یکی از دونفر برنده متن بودم در آذرماه ۶۹ تلوزیون ۲۰ اینچ ۳۷ هزارتومانی را ز تعاونی تحویل گرفتم زمانی که تلوزیون ۲۰۱۰ ناسیونال ۲۰ اینچ ۱۰۰ و سونی ۲۰۹۲ ۱۱۰ هزار تومان قیمت داشتند این تلوزیون در خانه پدریم ماند و هنوز بعد از ۲۲ سال مادرم از آن استفاده می کند در این مدت فقط یکبار تعمیر شد این تلوزیون در واقع یک مدل گلد استار یعنی ستاره طلایی بود که در کارخانه شهاب تهران مونتاژ شده بود همین ستاره طلائی بعدا به ستاره طلائی خوشبختی LUCKY GOLD STAR تغییر نام داد که به اختصار LG نامیده میشود زمالنی محصولات الکترونیکی آلمانی به صول عمر مشهور بودند و آن زمان کسی محصولات ژاپنی را قبول نداشت بعد ها باور مردم به عمری بودن محصولات ژاپنی مبدل شد اما با تلوزیون ۲۰ اینچ شهاب که تحت لیسانس گلد استار تولید شده و در ۲۳ سالگی خدمت بخوبی کار می کند برای من دوام محصولات ال جی به اثبات رسید رچند امروز مادرم ناگزیر از یک دستگاه ست آپ باکس در کنار این تلوزیون برای دریافت شبکه های دیجیتال استفاده می کند تلوزیون آرنی ای مدل ۱۳۵۲ یعنی ۴۰ ساله پدرم که تحت لیسانس RCA در شرکت رادیو تلوزیون ایران در خیابان جیحون تهران تولید شده بود و اولین تلوزیون ترانزیستوری مبله بعد از شهاب هیتاچی تولید شده در ایران بود بعلت ضعیف شدن لامپ تصویر همان سال بازنشست شد و سلها بعد با هزینه چند برابر قیمت اولیه نسبت به باز سازی لامپ تصویر و تعویض چرخها و قطعات ظاهری آن مانند سر کانال شکسته آن که با جستجو زیاد در پاساژفتوت تهران یدکی آن رایافتم و تعمیر و نو نوار کردن بدنه چوبی آن و به عبارت دیگر باز سازی در حد اکبند بسته بندی و بعنوان یادگاری نگهداشته ام زمانیکه تلوزیون شهاب را خریدم اصلا فکر نمی کردم لامپ تصویر آن یک و نیم برابر تلوزیون آر تی آی دوام بیاورد و هنوز هم تصویر با کیفیتی داشته باشد انهم در خانه ای که پدر مرحومم از ساعت ۶ صبح تلوزیون را روشن و منهم ساعت ۱۲ آن را خاموش می کردم شاین ذکر است تلوزیون قبلی من سونی بود که واقطعا کیفیت تصویر خوب داشت و هیچگاه هم خراب نشده اما یک تلوزیون لامپی ۲۹ اینچ بود که هنوز هم مورد استفاده است اما واقعا دلم نیامد نزدیک به پنج میلیون و ششصد هزار توامان برای یک تلوزیون سونی ۴۶ اینچ سه بعدی مونتاز ایران که برخی از امکانات الی جی را هم نداشت بپردازم
در خاتمه میتوان گفت ارزانترین و در دسترس ترین وسیله گذران اوقات فراغت در حال حاضر تلوزیون می باشد زمانی کانلهای تلوزیونی در دسترس به دو کانال و با مدت پخش چند ساعت در شیانه روز محدود بود هم اکنون تعداد شبکه های تلوزیونی قابل دریافت در تهزان به ۲۰ شبکه تلوزیونی می رسد و اکثر مراکز استانی هم شبکه مخصوص خود را دارند که متناسب با گویش و فرهنگ آن استان برنامه تولید و پخش می کنند اگر از دسترسی بخشی از مردم به ماهواره و دریافت شبکه های ماهوراه ای هم صرف نظر کنیم در سالهای اخیر علاوه بر صدها عنوان فیلم سینمایی سریالهای جذاب نیز در شبکه ویدئو خانگی کشور از چند سال پیش راه خود را به خانه های مردم باز کرده اند اگر از فروش کپی غیر مجاز با فرمت فشرده که چند فیلم سینمائی را در یک حلقه DVD عرضه می کنند قیمت فروش فیلم های سینمائی روز و سریالها آن قدر پائین است که دیگر مانند ۲۰ سال قبل کرایه فیلم از ویدئو کلوپ برای نسل فعلی واژه ناشناخته ای است فیلم های سه بعدی که در آغا فقط بر روی بلو ری و باقیمت حدود ۵۰ هزار تومان عرضه می شدند هم اکنون با قیمت ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان در دسترس هستند بعلاوه بسیاری از فروشگاهها فیبلم های سه بعدی را با حق الزحمه بسیار پائین بر روی فلش برای شما کپی می کنند که براحتی امکان کپی آن بر روی کامپیوتر ، هارد اکسترنال و حتی فلش دیگر مقدور می باشد عناوین فیلم های سه بعدی در همه زمینه ها از شمارش خارج و براحتی امکان دسترسی به انواع فیلم های کارتون مورد علاقه بجه ها به زبان فارسی و فیلم های مستند در زمینه هوا و فضا ، جغرافیا ، خیات وحش و … در دسترس است آیا شما هم معتقدید در خرید تلوزیون برای اینکه بیشتر از هر وسیله ای در مقابل چشمان ما قرار دارد باید دقت بیشتری به خرج دارد ؟
موفق باشید .

محمد ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

سلام گفته بودین ال ای دی ۴۲LA86000تامردادواردبازارمیشه پس چی شد؟

admin-user4 ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

سلام

تا ۲ هفته دیگه ان شاالله در بازار خواهد بود

سانترال ۵ بهمن ۱۳۹۲ پاسخ

عالی بود ممنون از راهنماییتون

hossein ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

با سلام به مشورت باشما نیاز دارم ی تلویزیون میخوام ۴۲اینچ که اسمارت باشه و سه بعدی و بلوتوث usb و پنل های خروجی A/V به اندازه کافی داشته باشه و رزولوشن و کیفیت۱۰۸۰pباشه خلاصه کنم ؛ عالی باشه قیمتش هم نسبت به تلویزیون های دارای خصوصیات گفته شده ارزون تر باشه.باتشکر من منتظر پاسختان هستم ضمنا اگه میشه لطف کنید جواب رو برام به ایمیلم هم بفرستید خیلی ممنون میشم آدرس ایمیلم:haa1996@yahoo.com

حامد21 ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ پاسخ

سلام تلویزیونهای ماهواره دارتون مدل lg-lv5400 را چرا نمایندگی هاتون ندارن؟ چجوری باید تهیه کرد

ال جی ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
ال جی تلویزیونهای خود را به صورت قانونی وارد کرده و طیق ظوابط ایران هستند

ali ۲ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

کیفیت تصویر ال جی از سامسونگ بهتره

کریم ۲۵ دی ۱۳۹۳ پاسخ

نظرتون در مورد سامسونگ اچ۶۸۰۰ چیست؟(منحنی هست)
چه مدلی را از ال جی جایگزین مناسب میدونید.

نظر دهید