۲۲ تیر ۱۳۹۲

فوت‌و‌فن‌هایی برای کار با Nexus 4- سری سوم

اگر تا کنون مطالب وبلاگ را دنبال کرده‌ باشید، حتماً با سری اول و دوم از ترفندهای کار با Nexus 4 آشنا شده‌اید. در این مطلب می‌‌خواهیم قسمت آخر از فوت‌وفن‌های کار با این گوشی را، که محصول مشترک ال‌جی و گوگل است، بررسی کنیم. البته ممکن است چیزهایی از قلم ما افتاده باشد. در صورتی که شما از میانبر یا ترفند دیگری مطلع هستید خوشحال می‌شویم آن را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک گذارید.

17- دسترسی به موسیقی بر فراز ابرها

سرویس Google Music هم اکنون برای انگلیسی‌ها در دسترس است و Nexus 4 اولین تلفن همراهی است که از این قابلیت بهره‌مند می‌شود. شما می‌توانید آهنگ‌های خود را از طریق کامپیوتر شخصی بارگذاری یا آپلود کنید و سپس از طریق برنامۀ Google Music در گوشی نکسوس خود، که از پیش روی آن نصب شده است، به آنها دسترسی پیدا کنید. اگر موسیقی شما نمایش داده نشد، تنظیمات برنامه را بررسی کنید تا از سینک یا یکپارچه شدن با حساب گوگل خود اطمینان حاصل کنید.

18- مشاهدۀ محتوای Google Play در صفحه‌نمایش خانگی

ابزارک کتابخانۀ Google Play، که اوایل امسال معرفی شد، نمایی از موسیقی، کتاب و فیلم‌های جدیدی، که به تازگی آنها را خریداری کرده یا به آنها دسترسی داشته‌اید، را نشان می‌دهد. علاوه بر مشاهدۀ آنها، به شما امکان می‌دهد تا به سرعت به سراغ محتوایی که طی چند روز گذشته از آنها لذت برده‌اید بروید. با انتخاب این ابزارک از Application Drawer، شما می‌توانید آن را روی هر کدام از 5 صفحه‌نمایشی که می‌خواهید قرار دهید.

19- یکپارچه کردن بوک‌مارک‌ها با گوگل کروم

مرورگر پیش‌فرض اندروید در نسخۀ 4.2 رسماً کنار گذاشته شد و مرورگر گوگل کروم اکنون در محوریت اندروید است. اگر از کامپیوتر و دیگر محصولات برای وب‌گردی استفاده می‌کنید، اکنون می‌توانید فعالیت وب خود را با Nexus 4 یکپارچه کنید.

20- Nexus 4 خود را در Daydream قرار دهید

Daydream قابلیت جدید دیگری در اندروید 4.2 است که به شما امکان می‌دهد تا محتوایی که روی صفحۀ Nexus 4 است را، چه زمانی که روی داک قرار دارد و چه در حال شارژ است، مشاهده کنید. شما می‌توانید از یک ساعت، رنگ‌های گوناگون یا محتوای رخدادهای حساب گوگل خود یا منتخبی از تصاویرتان، برای نمایش روی صفحه استفاده کنید.

21- مصرف اطلاعات را کنترل کنید

اگر سیم‌کارت اعتباری دارید و به مقدار معینی می‌توانید از اطلاعات استفاده کنید، حتماًٌ می‌خواهید از این قابلیت تا آنجا که ممکن است به خوبی بهره‌مند شوید. برای این کار، در قسمت تنظیمات، گزینۀ Data Usage یا مصرف اطلاعات را انتخاب کنید. در آنجا نمودار و فهرستی از برنامه‌های کاربردی، که بیشتری میزان مصرف را دارند، به شما نشان داده می‌شود. شما می‌توانید این برنامه‌های کاربردی را غیرفعال کنید زیرا مگابایت بیشتری مصرف می‌کنند. علاوه بر این، می‌توانید برای خود محدودیت ماهانه‌ای ایجاد کنید تا هیچ گاه از میزانی که از طرف اپراتور مجاز هستید فراتر نروید.

22- انرژی را کنترل کنید

این یکی از مفیدترین ابزارک‌های اندروید است و باید روی صفحۀ همۀ کاربران باشد. ابزارک کنترل انرژی (Power Control) به شما امکان می‌دهد تا امکاناتی مانند وای-فای، بلوتوث، یکپارچگی خودکار و روشنایی صفحه‌نمایش را تنها با یک ضربه کنترل کنید.

23- برای مخاطبین خود نام‌های آوایی اختصاص دهید تا شماره‌گیری صوتی راحت‌تر شود

با اینکه قابلیت تشخیص صدا در اندروید بسیار دقیق است اما ممکن است کمی در اسامی گیج شود و این احتمال وجود دارد که به طور تصادفی تماس‌های اشتباه برقرار کند و هنگام شماره‌گیری صورتی مخاطب دیگری را به شما متصل کند. خوشبختانه، اکنون شما می‌توانید نام‌های آوایی به مخاطبان بیافزایید تا شماره‌گیر صوتی تفاوت بین مامان و پیتزا ماما را بفهمد.

24- با فعال کردن روشنایی خودکار صفحه‌نمایش، عمر باتری را بیشتر کنید

وقتی شما در حال استفاده از تلفن همراهتان در اتاقی تاریک هستید روشنایی صفحه‌نمایش لازم نیست به چشم شما فشار زیادی بیاورد. بنابراین، بهترین ایده آن است که آن را در حالت روشنایی خودکار قرار دهید. با کنترل میزان نور اتاق، Nexus 4 شما می‌تواند تعیین کند که صفحه‌نمایش چقدر باید روشن باشد و به طور بالقوه باتری را از خالی شدن غیرضروری نجات دهد.

25- برنامه‌های کاربردی را در حالت به‌روزرسانی خودکار قرار دهید

وقتی شما Nexus 4 خود را پر از برنامه‌های کاربردی می‌کنید، به‌روزرسانی آنها، به طور دستی، کمی عذاب‌آور خواهد بود. خوشبختانه، شما می‌توانید به صورت خودکار دانلود و نصب به‌روزرسانی‌ها را بدون دست زدن به گوشی انجام دهید. تنها کافیست به فروشگاه مجازی Google Play بروید و یک برنامۀ کاربردی را به این منظور انتخاب کنید. سپس، مربعی که می‌گوید “Allow automatic updating”، به معنی فعال کردن به‌روزرسانی خودکار، را علامت بزنید.

۳ نظر

حسین ۲۲ تیر ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام واحترام
این سی و پنجمین خبر انتشار یافته در ماه جاری یعنی تیر ماه ۱۳۹۲ می باشد و رکورد تعداد خبر خردادماه ۱۳۹۲ با تعداد۳۴ خبر امروز ۹۲/۰۴/۲۲ شکست با توجه به اینکه هنوز ۹ روز تا پایان ماه باقی مانده می توان امیدورار بود در سال جدید این سایت پویا تر از همیشه است به هر حال مانند روزنامه اطلاعات قدیمی ترین روزنامه درحال انتشار کشور که پس از اتمام هر پاورقی مجموعه کامل کتاب را نیز منتشر می کند می خواستم پیشنهاد بدهم در پایان هر فصل کل مطالب منتشره در ارتباط با موبایل ال جی بصورت یک مجموعه در قالب فایل بر روی سایت قرار گیرد تا به عنوان یک مجموعه با ارزش توسط دارندگان تلفن های همراه هوشمند ال جی و سایر علاقه مندان مورد استفاده قرار گیرد با آرزوی موفقیت روز افزون شما

ناشناس ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

باسلام‌. من فقط یک‌مشکل دارم‌ و آن این است که نمی توانم آهنگ هایم را بلوتوث کنم. خواهش دارم چگونگی آن را به ایمیلم بفرستید

ال جی ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
یک فایل منیجر روی نکسوس خود نصب کنید

نظر دهید