۲۰ تیر ۱۳۹۲

معرفی باریکترین پنل ال سی دی دنیا برای گوشی های هوشمند

 LG Display باریک‌ترین پنل ال‌سی‌دی دنیا برای گوشی‌های هوشمند را معرفی کرد.

این پنل جدید گوشی‌های هوشمند تمام اچ‌دی را باریک‌تر و تجربۀ دید برتری را فراهم می‌کند.

سئول، کره (11 جولای، 2013)- LG Display، مبتکر پیشگام در فناوری صفحه‌نمایش، امروز اعلام کرد که از باریک‌ترین پنل تمام اچ‌دی برای گوشی‌های هوشمند پرده‌برداری خواهد کرد. این شاهکار هنری یک پنل 5.2 اینچ است که پیشرفت هیجان‌انگیزی در بازار تلفن‌های همراه پیشرفته به حساب می‌آید و منجر به تولید گوشی‌های هوشمند تمام اچ‌دی باریک‌تر با قابلیت در دست گرفتن بهتر و تجربۀ دید برتر می‌شود.

ین پنل جدید LG Display، که تنها 2.2 میلی‌‌متر ضخامت و لبۀ 2.3 میلی‌تری دارد، باریک‌ترین پنل تمام اچ‌دی است که برای گوشی‌های تلفن همراه طراحی شده است. این باریک‌ترین پنل تمام اچ‌دی دنیا فضای مشاهدۀ بزرگتری را در صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند مهیا می‌کند که برای مشاهدۀ محتوای چندرسانه‌ای در گوشی‌های موبایل بیش از قبل اهمیت دارد. همچنین، پنل مذکور گرفتن گوشی در دست را، به دلیل وزن سبک‌تر، راحت‌تر می‌کند.

یکی از روش‌های اصلی برای تشخیص باریک‌ترین پنل دنیا فناوری راهکار تک‌شیشه‌ای پیشرفتۀ LG Display یا همان Advanced One-Glass-Solution OGS است. این فناوری جدیدترین فناوری لمسی است که تجربۀ لمسی پیشرفته‌ای را میسر می‌کند و برای اولین بار تولید و در پنل جدیدی اعمال شده است. مدارهای چاپی منعطف دوگانه، که از مدارهای تکی برتر هستند، بین پنل و لایۀ لمسی وارد می‌شوند تا تعداد خطوط پنل را تا 30 درصد کاهش دهند. استفاده از سیستم باندینگ مستقیم نیز منجر به ایجاد رزین واضح نوری بین پنل و لایۀ لمسی می‌شود تا نور بهتری را ایجاد کند.

برتری پنل جدید در وضوح، روشنی و نسبت تصویر نمایش باعث خوانایی بیشتر در فضای آزاد می‌شود. این پنل با به کار بردن 1920×1080 پیکسل، که حاوی پیکسل‌های فرعی قرمز، سبز، آبی (RGB) است، یک صفحه‌نمایش تمام اچ‌دی واقعی است. پنل LG Display با روشنایی حداکثری 535 نیت، از تمامی پنل‌های تمام اچ‌دی ال‌سی‌دی عملکرد بهتری دارد. در نتیجه، اندازه‌گیری کنتراست در محیط اطراف زندگی واقعی با نسبت کنتراست پیرامون منجر به خوانایی 3.74:1 بر پایۀ 10 هزار لاکس می‌شود. این میزان عملکرد بی‌عیب و نقص پنل را در شرایطی که نور خورشید شدید است تأیید می‌کند.Intertek ، مؤسسۀ مشهور آزمایش، به طور رسمی این نتایج را تصدیق کرده است.

دکتر بیونگ-کو کیم، نایب رئیس و مسئول گروه تولید موبایل و فناوری اطلاعات در LG Display، گفت: «معرفی باریک‌ترین پنل ال‌سی‌دی تمام اچ‌دی نمایانگر پیشرفت هیجان‌انگیز برای بخش تلفن‌های هوشمند پیشرفته است و به دلیل مهارت جهانی ما در فناوری IPS و لمسی امکان‌پذیر شده است. LG Display بر تعهدات خود در ایجاد محصولاتی که ارزش مشتری را بیشتر کند و دروازه‌های صنعت موبایل و تبلت‌های کامپیوتری را بگشاید همچنان ادامه خواهد داد.»

۱ نظر

حسین ۲۱ تیر ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام
در حال حاضر فن آوری IPS گرانترین فن آوری از نظر قیمت تمام شده و برترین فن آوری از نظر کیفیت می باشد در تصویر اول تصویر نمایش داده شده از پهلو و زاویه دوربین و شخصی که پنل را در دست گرفته زاویه ای تقزیبا ۱۷۰ درجه با صفحه نمایش دارند اما کیفیت تصویر همچنان خوب می باشد در پنل های دیگر در این زاویه کیفیت تصویر به شدن کاهش می یابد زاویه دید افقی در فن آوری IPS بالترین زاویه دید در پنل های ال سی دی و ال ای دی می باشد در سال ۲۰۱۲ ال جی بزرگترین تولید کننده پنل های IPS در سطح دنیا بود و علاوه بر تامین پنل برای محصولات خود برای برندهای خوشنام جهانی هم پنل تولید می کرد این محصولا ت شامل صفحات نمایش تلفن های همراه تا صفحات نمایش بزرگ برای تلوزیونها را شامل می گردد پنل های تولیدی ال جی با نام IPS Plus یا همان +IPS شناخته می شوند سایر تولید کنندگان هم با توجه به اندک تفاوت فن آوری نام تولیدات خود را با پسوند مشخصی از دیگران متمایز کرده اند بطور مثال پنل های تولید شرکت ماتسو شیتای ژاپن که محصولات تصویری آن را در بازار با نام پاناسونیک می شناسید پنل های IPS تولیدی خود را با پسوند Alpha به بازار عرضه کرده و بنام IPS Alfa شناخته میشود حسن دیگر پنل های IPS تحمل فشار و ضربه بیشتر نسبت به سایر پنل هاست با فشار ملایم انگشت بر روی این نوع پنل و پنل های دیگر بوضوح به هم ریختگی رنگ در سایر پنل ها را مشاهده خواهید کرد شدت روشنائی این پنل ۵۳۵ نیت و در سایر پنل ها بین ۳۸۰ تا ۴۰۰ نیت است با توچه به ضخامت تقریبا دومیلیمتری پنل اندازه ال ای دی های تامین کننده نور پس زمینه بایستی در حد حیرت انکیزی کوچک باشد که در حین کوچکی امکان تولید این شدت نور اهم داشته باشد البته باریک سازی صفحه نمایش علاوه بر ایجاد امکان موبایل های بسیار سبک و باریک امکان تولید موبایل های پر قدرتر ( بواسطه فضای بیشتر برای نصب تجهیزات الکترونیک ) و همچنین امکان تعبیه باتریهای بزرگتر که توانایی نگهداری شارژ بیشترتری یا بهتر بگوئیم زمان استفاده طولانی تری را فراهم می سازد
موفق باشید .

نظر دهید