۱۳ تیر ۱۳۹۲

نصب برنامه‌های کاربردی اندروید در آپتیموس (فایل‌های APK)

بیشتر برنامه‌های کاربردی برای سیستم‌عامل اندروید را می‌توان از فروشگاه مجازی اندروید (Android Market) نصب کرد. احتمالاً این امن‌ترین راه برای به دست آوردن برنامه‌های کاربردی و متعلقات یا افزونه‌های سیستم‌عامل است. با این حال، برخی از برنامه‌ها را می‌توان به طور مستقیم از وب‌سایت ناشر یا از دوستان و همکاران به دست آورد. معمولاً برنامه‌های کاربردی که از منابعی غیر از فروشگاه مجازی اندروید به دست می‌آیند به صورت خودکار نصب نمی‌شوند. به این معنی که شما باید راهی برای نصب برنامه‌ها پیدا کنید تا آنها عمل کنند. امکانات نصب برنامه برای سیستم‌عامل اندروید پسوند “.apk”  دارد. بنابراین فایل برنامه به شکل “MyApp.apk” به نظر می‌رسد. اگر ندارید، باید یک نسخه از فایل apk را در کارت میکرواس‌دی گوشی کپی کنید تا بتوانید آن را نصب کنید.

هشدار! نصب برنامه از منابعی که نمی‌شناسید ممکن است خطرناک باشد. ویروس‌ها و برنامه‌های جاسوسی به همین شیوه می‌توانند وارد گوشی شما شوند. فقط از منابع شناخته‌شده و مطمئن و آنهایی که توسط آنتی‌ویروس اسکن شده‌اند برنامه‌ها را نصب کنید.

قبل از نصب برنامه در گوشی اپتیموس با سیستم‌عامل اندروید، شما باید قابلیت نصاب برنامه (App Installer) را به گوشی اضافه کنید. چندین راه برای انجام این کار وجود دارد:

  • ساده‌ترین راه این است که آیکون بازار اندروید یا فروشگاه مجازی اندروید در صفحه‌نمایش اصلی گوشی را فشار دهید.
  • کلید جست‌وجو (Search) را فشار دهید و به دنبال برنامه‌هایی مانند App Installer یا Z-App Installer باشید؛ باید انتخاب‌های متنوع دیگری نیز وجود داشته باشد. وقتی دانلود شد فروشگاه مجازی به طور خودکار امکانات نصاب برنامه (App Installer) را نصب می‌کند تا کاربران بتوانند نصب‌های بعدی را انجام دهند. وقتی نصب انجام شد شما برای نصب برنامه‌های کاربردی از سایت‌های دیگری به جز فروشگاه مجازی اندروید آماده هستید.
    • برای استفاده از نصاب برنامه، به جایگاه برنامه‌ها بروید و نصاب برنامه را در آنجا قرار دهید. این آیکون را فشار دهید تا نصاب برنامه باز شود و فهرستی از فایل‌های apk که موجود است و شما می‌توانید نصب کنید را نشان دهد.
    • نامی با فایل apk را فشار دهید تا پنجرۀ تأیید نصب ظاهر شود و دسترسی به امکاناتی که برنامه به آنها نیاز دارد را به همراه کلیدی برای تأیید شما جهت ادامۀ روند نصب نمایش داده شود.
    • بعد از نصب، این برنامه باید در پنجرۀ برنامه‌های کاربردی، به ترتیب حرف الفبا یا در انتهای طبقه‌بندی دانلودها ظاهر شود.
    • روی آیکون برنامۀ جدید کلیک کنید تا برنامه اجرا شود.

راه دیگر این است که از برنامۀ کاربردی “ThinkFree Office” استفاده کنید که از پیش در تمام گوشی‌های اپتیموس نصب شده است. (Optimus V تحت اپراتور ویرجین موبایل برنامۀ ThinkFree ندارد.)

  • هم می‌توانید فایل‌های apk را در کارت میکرواس‌دی کپی کنید و هم آنها را از وب‌سایت ناشر دانلود کنید.
  • اگر در گوشی اندروید ال‌جی شما “ThinkFree Office” از پیش در پنجرۀ برنامه‌های کاربردی نصب شده باشد، می‌توانید برنامه‌ها را در گوشی خود نصب کنید.
  • ThinkFree office برنامه‌ای برای ایجاد و ویرایش اسناد است اما ما می‌توانیم از قابلیت‌های مدیریت فایل این برنامه برای نصب فایل apk استفاده کنیم.
  • اگر فایل apk را از کامپیوتر به کارت حافظه میکرو اس‌دی کپی کردید، باید کارت SD را از کامپیوتر جدا کنید و اتصال گوشی را از کابل یواس‌بی قطع کنید.
  • در گوشی خود، به پنجرۀ برنامه‌ها بروید، ThinkFree office را در آنجا قرار دهید و روی آیکون فشار دهید.
  • وقتی ThinkFree office باز می‌شود به شما محتوای کارت SD را نشان می‌دهد. فهرست پوشه‌ها و فایل‌ها را تا انتها مرور کنید تا نام برنامه‌هایی که فایل apk هستند و شما می‌‌خواهید روی کارت حافظه کپی کنید را ببینید.
  • بر روی نام برنامه‌ای که فایل apk است ضربه بزنید تا پنجرۀ تأیید نصب ظاهر شود و دسترسی به امکاناتی که برنامه به آنها نیاز دارد را به همراه کلیدی برای تأیید شما جهت ادامۀ روند نصب نمایش داده شود.
  • بعد از نصب، این برنامه باید در پنجرۀ برنامه‌های کاربردی، به ترتیب حرف الفبا یا در انتهای طبقه‌بندی دانلودها ظاهر شود.
  • روی آیکون برنامۀ جدید کلیک کنید تا برنامه اجرا شود.

مطالب مرتبط

Sorry, no related articles to display.

۱ نظر

mafco ۱۵ تیر ۱۳۹۲ پاسخ

ال جی ریموت ۲۰۱۳ روبرای دانلود بزارید

نظر دهید