۲۱ تیر ۱۳۹۲

گسترش خط تولید تلویزیون‌های ULTRA HD با معرفی دو مدل جدید

جدیدترین تلویزیون‌های ULTRA HD با نوردهی پس‌زمینۀ تمام ال‌ای‌دی نانو (NANO FULL LED) و موتور Tru-ULTRA HD کیفیت تصویر بی‌مانندی را فراهم می‌کند.

 

ال‌جی با معرفی دو مدل جدید خط تولید تلویزیون‌های ULTRA HD خود را گسترش می‌دهد.

سئول، 12 جولای 2013– به دلیل استقبال زیاد از تلویزیون‌های Ultra HD با ابعاد ۸۴ اینچ، ال‌جی اضافه شدن مدل‌های 55 و 65 اینچ را به تلویزیون‌های Ultra HD در بازارهای سراسر دنیا اعلام کرد و از این پس مشتریان بیشتری می‌توانند از مزایان فناوری 4 هزار رنگ بهره‌مند شوند. دو سری LA9700 از تلویزیون‌های فوق اچ‌دی، که ماه گذشته برای اولین بار در کرۀ جنوبی معرفی شدند، این هفته در امریکا عرضه شدند و در بازارهای فرامرزی دیگری مانند انگلیس، روسیه و استرالیا به تدریج به فروش می‌رسند.

هاویس کوان، ریاست و مدیر اجرایی شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی الکترونیکس، گفت: «سال گذشته، وقتی ما برای اولین بار تلویزیون‌های Ultra HD با ابعاد ۸۴ اینچ را در نمایشگاه CES معرفی کردیم، استقبال از آن پدیده‌ای بی‌نظیر بود. طرح تلویزیون‌های Ultra HD برای ماندن آمده‌ و در ابعاد جدیدی عرضه می‌شوند. این مدل‌ها مجهز به نوردهی پس‌زمینۀ تمام ال‌ای‌دی نانو و موتور اختصاصی Tru-ULTRA HD هستند و در طبقۀ خاص خودشان قرار می‌گیرند.»

کیفیت تصویر و صدای بی‌مانند

سری جدید LA9700 کیفیت تصویری باورنکردنی، با بیش از 4 برابر وضوح بیشتر از تلویزیون‌های معمول اچ‌دی، دارد. تلویزیون‌های فوق اچ‌دی 55 و 65 اینچ با وضوح 8.3 میلیون پیکسل در فریم تصاویری واضح و حیرت‌انگیزی ایجاد می‌کنند. موتور Tru-ULTRA HD وضوح تصاویر را بیشتر و مقیاس‌بندی بالا و فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند که مشتریان می‌توانند هر فرمت ویدئویی را نزدیک به کیفیت فوق اچ‌دی ببینند. علاوه بر این، مدل‌های LA9700 ال‌جی مجهز به نوردهی پس‌زمینه تمام ال‌ای‌دی نانو هستند که نتیجۀ آن مشکی عمیق‌تر و روشنایی و کنتراست پایدارتر است. با اعمال پنل‌های پیشرفتۀ IPS In-Plane Switching، تلویزیون‌های جدید توصیف رنگ دقیق‌تر همراه با زاویۀ دید وسیع 178 درجه فراهم خواهند کرد.

هر دو مدل LA9700 سیستم صدای فراگیر 4.1 کانال دارند که شامل بلندگوهای شیک و کشویی روبه‌جلو است. این واحد با عملکرد فرکانس متوسط و پیشرفته می‌تواند در موقعیت مخفی یا مرئی قرار بگیرد و از هر طرف صدایی بی‌نظیر منعکس کند. بلندگوهای کشویی می‌توانند هنگام روشن شدن تلویزیون به صورت خودکار باز شوند و هنگام خاموش شدن دوباره بسته شوند. یک ساب‌ووفر قدرتمند هم زیر صفحه‌نمایش تلویزیون قرار دارد که عملکرد عالی صدای بم را تضمین می‌کند.

طراحی هوشمند، تلویزیون هوشمند

طراحی هوشمندانۀ تلویزیون‌های Ultra HD LA9700 به گونه‌‌ای است که به یمن وجود لبه‌های فوق باریک در طراحی صفحه‌نمایش سینمایی ال‌جی (CINEMA SCREEN) تصور بصری خیره‌کننده‌ و تجربۀ مشاهدۀ تأثیرگذارتری ایجاد می‌شود. پلت‌فرم بی‌نظیر تلویزیون هوشمند ال‌جی دسترسی آسان به گسترۀ وسیعی از برنامه‌های کاربردی و سرویس‌های محتوا را از سراسر جهان امکان‌پذیر می‌کند. کنترل جادویی (Magic Control) عالی این شرکت از قابلیت تشخیص زبان، اشاره‌گر، غلتک و گزینه‌های کنترل حالت برخوردار است که دسترسی به فهرست‌ها، جست‌وجوی محتوا یا بازی‌های هیجان‌انگیز تلویزیون هوشمند را میسر می‌سازد. علاوه بر این، SmartShare سادگیِ برچسب زدن (با کمک قابلیت جفت شدن دستگاه‌ها با NFC) و راحتی آینه کردن صفحه با WiDi و Miracast را فراهم می‌کند. قابلیت Now On در سری LA9700، بر اساس الگوی مشاهدۀ کاربر و خرید برنامه‌های قبل، محتوا پیشنهاد می‌کند.

کیفیت تصویر تأییدشده

کیفیت تصویر دوبعدی و سه‌بعدی استثنایی در تلویزیون‌های Ultra HD دارای 55 و 65 اینچ توسط اعضای محترم مؤسسۀ Intertek، مرکز آزمایش و تأیید محصولات بین‌المللی، Underwriters Laboratories تأیید شده است. هر دو سازمان از روندهای ارزیابی سخت‌گیرانه‌ای استفاده می‌کنند و مشخصات زیادی مانند زاویۀ دید، پایداری کنتراست، دقت رنگ و عملکرد سه‌بعدی را مورد سنجش قرار می‌دهند.

مدل‌های LA9700 با قیمت پیشنهادی 7999 دلار امریکا برای مدل 65 اینچ و 6999 دلار برای مدل 55 اینچ در ایالات متحدۀ امریکا به فروش خواهند رسید. قیمت‌ها در خارج از امریکا در زمان عرضه اعلام خواهند شد.

۲ نظر

حسین ۲۲ تیر ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
این دو مدل هر چند در طبقه بندی در کلاس LA طبقه بندی شده اند همانند ۸۴lLM96000 که به خاطر خاص بودن در وضوح تصویر ( UHD ) در خانواده LM
منحصر بفرد بود این دو مدل از نظر طراحی پایه ها با دوسطح اتکای مجزا در جلو وعقب تلوزیون که در امتداد کامل لبه پائینی قاب بطور کاما امتداد یافته علاوه بر زیبائی میزان سطح اتکای و پایداری تلوزیون را در تکان های شدید از پهلو و همچنین از جلو و عقب به میزان بسیار زیادی افزایش و زیبائی خاصی به آن بخشیده سال گذشته با ورود سری ال ام هم در بخش اظهار نظر بر اینکه کشیدگی پایه ها به دو سمت لبه پائینی بر زیبائی تلوزیون و پایداری آن خواهد افزود اشاره کرده بودم هر چند تلوزیون تی سی ال مدل وی ۶۵۰۰ و سامسونگ سری ۷ و ۸ مدل ۲۰۱۲ قبلا مدلهای دارای سطح اتکای دوگانه را به بازار عرضه کرده بودن اما پایه ها در سطح کل قاب امتداد نداشت و نوعی نا همگونی بین قاب و پایه مشاهده می شد حتی در هماهنگی بین ضخامت لبه پائینی با پهنای لبه پایه هم در این مدل هارمونی وجود دارد ارائه نوع خاص بلند گوهای باز شو مانند چراغ های اتومبیلهای کورسی قدیمی ( تویوتا سلیکای مدل ۲۰۱۲ و … ) که همزمان با روشن شدن دستگاه باز و در زمان خاموش شدن مانند فلاپ کولرهای گازی ال جی بسته می شود برای اولین بار در این مدل عرضه و نوعی نو آوری محسوب می گردد به شرط اینکه باعث کاهش حجم جعبه بلندگو نشده باشد در این مدل ارائه بلند گوی خطی ویژه یا همان ساند باکس استیل با پوشش توری فلزی مانند نمونه عرضه شده توسط شرکت لوه آلمان دقیقا به عرض تلوزیون و در فاصله بین قاب تا لبه پائینی پایه با عمق مناسب نیز مناسب بنظر می رسید ضمن اینکه می بایست این نمونه تمامی امکانات و قابلیت های رده پائینتر یعنی LA8600 vhkdc nhaji fhan
l,tr fhadn .

حسین ۲۲ تیر ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام
با عرض پوزش در پاراگراف آخر یعنی LA8600 را دارا باشد صحیح است که بعلت فارسی نشدن صفحه کلید با کلمات انگلیسی چاپ شده است
اضافه مینماید امکانات فوق شامل دوربین وب کم داخلی ، دو تیونر دیجیتال جداگانه برای امکان نمایش تصویر در تصویر دو کانال تلوزیونی بطور همزمان که بر روی دو باند فرکانسی متفاوت در حال پخش هستند و ضبط همزمان یکی از این دوکانالها که به ماشین زمان نسل دوم مشهور است ، داشتن حافظه داخلی جهت ضبط برنامه های فرستنده های دیجیتالی تلوزیون بدون نیاز به اتصال حافظه جانبی مانند هارد اکسترنال و یا فلش مموری هماهنگ سازی کامل با گوشیهای هوشمند ال جی امکان کنترل با حرکت دست و یا فرامین صوتی از طریق میکروفن نصب شده بر روی نسل جدید کنترلهای جادوئی امکان کنترل تلوزیون با موبایل هوشمند ال جی و برعکس امکان پخش محتوای در حال پخش تلوزیون بر روی تلفن همراه و بلعکس امکان نمایش محتوای در حال پخش بر روی نوت بوک و نت بوکهای مجهز به فن آوری WIDI امکان اتصال بی سیم با مودم های دارای قابلیت وای فای بدون نیاز به نصب دانگل وای فای جداگانه پشتیبانی از نسل سوم درگاه یو اس بی برای افزایش سرعت انتقال داده ها و نسل چهارم HDMI برای انتقال تصاویر UHD قابلیت پخش تصاویر دوگانه با عینکهای مخصوص تبدیل تصاویر دو بعدی به سه بعدی و عینکهای سبک بی نیاز از شارژ و ….
البته احتمالا فن آوریهای دیگری شامل ارتقاء هوشمند وضوح تصویر از FULL HD به ULTERA HD ( شبیه به فن آوری DRC MF سونی که قابلیت ارتقاء تصاویر استاندارد به تصاویر با کیفیت FULL HD را دارد و فن آوری مشابه به آن در برخی از مدلهای سینما خانگی ال جی البته برای ارتقاء تصاویر از FHD به UHD jki تنها مشکل باقیمانده قیمت آن می باشد که بیش از دوبرابر قسیمت تلوزیونهای فول اچ دی با امکانات مشابه می باشد نظر شما در این رابطه چیست ؟

نظر دهید