۲۹ مرداد ۱۳۹۲

فناوری سه‌بعدی FPR: کیفیت تصویر برتر

LG Display با فناوری سه‌بعدی FPR یا (Film-type Patterned Retarder) راهی غیرمرسوم برای نسل جدید پنل سه‌بعدی انتخاب کرده است. بر خلاف این شرکت، دیگر سازندگان نمایشگر از فناوری سه‌بعدی عینک شاتر (Shutter Glass) استفاده می‌کنند. در این فناوری جلوۀ سه‌بعدی با غربالگری تصاویر نمایشگر در سکانس‌های سریع و پشت سر هم به چشم راست و چپ ایجاد می‌شود و در همان حال عینک‌ها با باز و بسته کردن میدان دید مناسب پاسخ می‌دهند.

با این حال، روند ایجاد جلوۀ سه‌بعدی با عینک‌های شاتر منجر به پرش زیاد می‌شود و به دلیل مناسب نبودن و نگرانی‌هایی که به دلیل سردرد، گیجی و خستگی چشم به همراه آسیب بالقوه چشم برای سلامت وجود داشت انتقاد بسیاری از مشتریان را از همان آغاز با خود به همراه داشت. علاوه بر این، فناوری عینک‌های شاتر (SG) نیاز به عینک‌های الکترونیک و سنگین دارد که حرکت سر را محدود می‌کند و در نهایت باعث تجربۀ دید ناخوشایند و ناراحت برای کاربران می‌شود.

در فناوری سه‌بعدی FPR شرکت LG Display، دو تصویر جداگانه به چشم‌های چپ و راست روی صفحه هم‌زمان نمایش داده می‌شوند و عینک‌های سه‌بعدی که بینندگان بر چشم می‌زنند دو تصویر را با هم روی صفحه ادغام می‌کند و تصویر سه‌بعدی را ایجاد می‌کند. در نتیجه، این فناوری پرش یا تداخلی ندارد و بر مشکلات فناوری عینک‌های شاتر غلبه کرده است. فناوری سه‌بعدی FPR ببینندگان را قادر می‌سازد تا محتوای سه‌بعدی را از هر جایی که نشسته یا دراز کشیده‌اند ببینند. در حالی که عینک‌های شاتر (SG) بینندگان را به نشستن در کنار هم و زاویۀ دید باریک محدود می‌کند.

طبق آمار مرکز Display Search، صادرات پنل‌های تلویزیون سه‌بعدی FPR در سه ماهۀ چهارم 7.62 میلیون بوده که نسبت به همین سه ماهه در سال 2011 به میزان 135درصد افزایش داشته است. برعکس، صادرات ثبت‌شدۀ عینک‌های شاتر با 56 درصد افزایش 7.15 میلیون بوده است. در سه ماهۀ اول سال 2011، پنل‌های FPR با کسب سهام 51.6 درصدی بازار را از آن خود کردند و از SG با 48.4 درصد سبقت گرفتند.

علاوه بر پیشگام بودن در بازار، سه‌بعدی FPR مورد حمایت کارشناسان سراسر جهان نیز بوده است. مثلاً، مجلۀ مشهور مشتریان، Consumer Reports، در ارزیابی تلویزیون‌های سه‌بعدی FPR را با استقبال گرمی برنده اعلام کرده و جایزۀ خود را به این فناوری اهدا کرده است. فناوری FPR جایزۀ Special Technology (فناوری خاص) را در بیست‌وهفتمین GrandPrix HiVi که در توکیوی ژاپن برگزار شد را دریافت کرد. این اولین باری بود که یک شرکت کره‌ای مفتخر به دریافت این جایزه می‌شد.

در جدول ذیل برخی از تفاوت‌های فناوری FPR با عینک‌های شاتر را می‌توانید ببینید.

برتری فناوری سه‌بعدی FPR

محتوا

FPR

SG

1

بدون پرش

پرش

ضعیف

قوی

2

روشنایی زیاد

روشنایی

روشن

تاریک

3

عینک‌های راحت

وزن

سبک

سنگین

قیمت

ارزان

گران

نوع گیره

موجود است

موجود نیست

شارژ مجدد باتری

لازم نیست

لازم است

عملکرد چندمنظوره با عینک

غیرممکن

ممکن

4

بدون تداخل

تداخل

ضعیف

قوی

5

سرعت تازه‌سازی (ریفرش) بالا

تازه‌سازی

240

60

6

نسل جدید فناوری سه‌بعدی

نوع سه‌بعدی

پنل

شیشه

۱۸ نظر

كاظم ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

با سلا و عرض خسته نباشد چند سوال داشتم:
۱-آپدیت جدید برای تلویزیون مدل LM 64100چه موقع می آید؟(مدت زیادی است که آپدیت برای آن ها نیامده) یا این که برای آن ها به دلیل وارد شدن تلویزیون های مدل۲۰۱۳ دیگر آپدیت نمی آید؟
۲-آیا با آمدن آپدیت جدید می توان انتظار داشت که صفحه HOME هوشمند آن ها به مدل ۲۰۱۳ تغییر یابد؟
با تشکر

admin-user4 ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
معمولا ۲ بار در سال آپدیت می آید و احتمالا اواخر دسامبر آپدیتی خواهیم داشت
تغریات هم در داشبورد بیشتر است
در مورد ۲۰۱۳ هم مطلبی بیان نشده

حسین ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام
با توجه به تصاویر و متن خبر بنظر می رسد متن اصلی خبر مربوط به سال ۲۰۱۰ میلادی باشد فن آوری FPR یا همان PASSIVE در سال ۲۰۱۰ میلادی در انحصار ال جی بود اما امروزه بزرگان صنعت تلوزیون ( از جنبه پیش کسوت بودن در تولید تلوزیون و خوشنامی در کیفیت محصول ) نیز فن آوری شاتر فعال(ACTIVE SHATER یا به اختصار َُAS ) را رها کرده و رفته رفته به سوی فن آورِی PASSIVE کوچ کرده اند . با توجه به تنوع مدلها و برند ها فقط به ذکر چند نمونه بسنده می کنم :
۱- پرفروش ترین مدل تلوزیون پاناسونیک در دنیا و بازار ایران مدل ET5 می باشد که قطعا بیلبوردهای تبلیغاتی آن در سطح شهر تهران را مشاهده کرده اید این تلوزیون نیز همانند ال جی از فن آوری IPS در پنل این تلوزیون سود جسته است .
۲ – علاوه بر تلوزیون اولترا اچ دی سونی در سایز ۸۴ اینچ عرضه شده در بازار ایران مدلهای جدید سونی که از نظر بنده بهترین کیفیت تصویر در بین تلوزیونهای اکتیو شاتر مربوط به این برند می باشد مدلهای جدید خود را که در سایر کشورها عرضه آن بصورت تجاری آغاز و بنحوی در طراحی آن نیز گوش چشمی به مدلهای سینما اسکرین الجی گردیده را با فن آوری PASSIVE به خرج داده بنظر می رسد سونی در مقابل فن آوریهای رقیب همیشه رفتار منطقی از خود بروز می دهد بطور مثال با پذیرش برتری فن آوری VHS جی وی سی نسبت به فن آوری Betamax که متعلق به خودش بود براحتی تولید دستگاههای پخش ویدئو خود را به VHS تغییر داد برای مشاهده محصول جدید سونس و مشخصات فنی آن بر روی آدرس اینترنتی :http://store.sony.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10551&storeId=10151&langId=-1&productId=8198552921666519667#specifications کلیک کنید در بخش مشخصات فنی ( Specification) بخش امکانات سه بعدی ( ۳D Features) به سه بعدی پسیو (۳D Passive) و همچنین طراحی لبه باریک قاب و بخصوص پایه روبان حلقه ای تلوزیون که بسیار شبیه به مانیتور ها و تلوزیونهای جدید ال جی می باشد توجه فرمائید .
۳ – توشیبا تنها برند ژاپنی که در سال ۲۰۱۳ توانست جایگاه خود را در بین بزرگترین تولید کنندگان تلوزیون دنیا ارتقا داده و به رتبه جهارم جهانی بعد از سونی دست یابد نیز از سال ۲۰۱۱ میلادی به فن آوری Passive روی آورده مدل موفق و پرفروش این شرکت هم از فن آوری PASSIVE استفاده می کند لطفا جهت مشاهده تصویر و مشخصات فنی کلیک کنید بر روی آدرس اینترنتی : http://www.toshibadirect.com/td/b2c/electronics-detail.to?poid=2000019358
4 – شرکت گروندیک اولین عرضه کننده تلوزیون رنگی در ایران در سال ۱۳۵۳ همزمان با مسابقات آسیائی ۱۹۷۴ که سرآغاز پخش تلوزیونی به طریقه رنگی در ایران بود نیز از فن آوری Passive در تولید تلوزیونهای سه بعدی خود استفاده و تنها تولید کننده ای است که ۶ عینک در کارتن بسته بندی محصول خود قرار می دهد لطفا به آدرس اینترنتی : http://www.toshibadirect.com/td/b2c/electronics-detail.to?poid=2000019358
رجوع فرمائید تا یک دهه قبل تلوزیونهای گروندیک بواسطه تولید در شرکت پارس الکتریک بیشترین سهم فروش را در بازار ایران داشت
۵ – اولین و پرفروش ترین تلوزیون سه بعدی با برند ایرانی X.vision ساخت شرکت مادیران می باشد که از پنل ال جی در تولید این تلوزیون استفاده شده ضمنا مانینورهای ال جی در این شرکت تولید و در گذشته تولید موبایل ال جی نیز در این شرکت انجام می شده است جهت مشاهده این تلوزیون و مشخصات فنی آن رجوع کنید به آدرس اینترنتی : http://maadiran.ir/1017_TV_LE-47K3D100.aspx
ضمنا ارزانترین سه بعدی عرضه شده در بازار ایران با برند مارشال نیز از فن آوری Passive سود می جوید
تجهیزات پردیس سینمائی ملت در سال جاری تعویض و تجهیزات جدید آن بر اساس فن آوری Passive فیلم های سه بعدی را نمایش می دهد .
در برشورهای جدید تلوزیونهای ال جی عبارت فن آوری انحصاری FPR ال جی حذف شده است
بنظر می رسد پاشنه آشیل سامسونگ سرسختی آن در ادامه تولید تلوزیون سه بعدی با فن آوری شاترفعال می باشد که با استقبال روز افزون مردم از تلوزیونهای سه بعدی و سهولت دسترسی مردم به عناوین فیلم های مستند از کارتون و فیلم مستند گرفته تا فیلم های سینمائی زبان اصلی و دوبله و با زیر نویس فارسی در صورت ادامه پافشاری بر فن آوری سه بعدی طی ماههای آینده باید جایگاه اولی خود در فروش تلوزیون را به ال جی واگذار نماید .
جالب اینجاست که تلوزیونهای سه بعدی پسیو از سایزهای استاندارد ال جی منظوزم ۴۲ و ۴۷ اینچ پیروی می کنند در حالیکه مثلا سایزهای استاندارد سونی تا کنون ۴۰ و ۴۶ اینچ بوده متاسفانه علی رغم بررسیهای انجام شده مشخص نیست کدامیک از بزرگان دنیای الکترونیک از پانل های ال جی در تولیدات خود سود می جویند شاید این عدم اطلاع رسانی توسط ال جی به مفاد قرارداد تامین کالا برای این شرکتها باشد با توجه به اینکه از مسئول این بخش ADMIN-USER4 تذکر گرفته ام که زیاد پر حرفی نکنم به همین مختصر بسنده می کنم و بقیه را در اظهار نظر بعدی بیان می کنم .

admin-user4 ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

ممنون که پر حرفی نمیکنید
🙂

حسين ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

دارم زحمت شمارو میکشم دوست من

حسین ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
در بخش اول قول دادم بقیه مطلب را در اظهار نظر دیگری بگویم آنچه در متن خبر آمده از دیدگاه ال جی است خوب مثل همیشه رقبا هم حرفهایی برای گفتن دارند که بهتر است حرف آنها را هم بشنویم .
۱ – در سال ۲۰۱۲ سامسونگ ادعا کرد تلوزیونهای Full HD که با فن آوری Passive کار می کنند قابلیت پخش سه بعدی با کیفیت Full HD را ندارند و کیفیت پخش سه بعدی آنها از HD نیز پائین تر است دلیل آنهم این بود که در فن آوری پسیو تصویر های مربوط به چشم چپ و راست بصورت یک خط در میان اسکن میشود و در نهایت از ۱۰۸۰ خط اسکن ۵۴۰ خط اسکن تلوزیون تصویر سمت چپ و ۵۴۰ خط اسکن تصویر سمت راست را همزمان نمایش می دهند با توجه به اینکه در تلوزیو نهای HD تععداد خط اسکن ۷۲۰ خط است بنابر این کیفیت نمایش تصاویر سه بعدی در تلوزیون ال جی از اسناندارد ۵۲۵ خط بالاتر و از استاندارد HD پائین تر است البته اگر شما هم از فاصله خیلی نزدیک مثلا کمتر از یک متر تصاویر سه بعدی با فن آوری Passive را ببینید خطوط بسیار بازیک افقی مانندخطوط صفحه نمایش تلوزیونهای CRT البته بسیار باریکتر را مشاهده می کنید که اگر از تلوزیون کمی فاصله بگیرید دیگر این خطوط را نخواهید دید ال جی در مقابل اعلام نمود به دلیل اینکه این دو تصویر در مغز انسان ترکیب و ترکیب این دو تصویر در مغز باعث خلق یک تصویر واحد سه بعدی می گردد ادعای رقبا مورد تائید نیست بعد هم رفت و برای تلوزیون سه بعدی خود از معتبر ترین مرکز تائید سه بعدی Full HD گرفت تا جلوی انتشار این شایعات گرفته شود .
۲ – زاویه دید عمودی تلوزیونهای با فن آوری Passive کمتر از تلوزیونهای اکتیو است این بار ال جی این مشکل را پذیرفت و در مقابل عنوان کرد زاویه دید افقی تلوزیونهای Passive بیشتر است و مهمانان با زاویه ۱۶۰ درجه و به عبارت خودمانی می توانند از گوش تا گوش اتاق بنشینند و براحتی فیلم سه بعدی ببینند و قرار نیست کسی از سقف یا از کف اتاق درست از بغل تلوزیون فیلم ببیند !
توضیحات اضافی :
۱- با مطالعه مجدد متن خبر مربوط به سال ۲۰۱۱ میلادی است که من درذ اظهار نظر قبلی آن را ۲۰۱۰ حدس زده بودم .
۲- منظور از عملکرد چند منظوره احتمالا Duall Play و یا همان نمایش همزمان دو تصویر مجزا از دو زاویه دید متفاوت که هر تصویر با عینک جداگانه قابل مشاهده و برای بازیهای جدید رایانه ای کاربرد دارد می باشد .
۳ – فقط جنس صفحات تلوزیونهای پلاسما از شیشه است و تلوزیونهای ال ای دی و ال سی دی ا صفحه نمایش کریستال مایع مانند تلوزیونهای سامسونگ هم هستند که از فن آوری کریستال مایع استفاده می کنند بنظر می رسد تولید صفحات نمایش پلاسما با فن آوری Passive امکان پذیر نیست زیرا تا کنون حتی ال جی نیز تلوزیون پلاسما با فن آوری Passive تولید نکرده است در نهایت از کلیه کاربران گرامی و نویسنده متن خبر استدعا میشود اگر ابهام و یا اشکالی در متن اظهار نظر مشاهده نمودند به بنده حقیر گوشزد فرمایند
با سپاس مجدد

حسین ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
توضیحات تکمیلی :
۱- برای فن آوری Passive علاوه بر عینک های معمولی و عینک های کلیپسی که بر روی فریم عینک های طبی نصب میشود عینک در سایز بچه گانه نیز تولید و در بازار موجود می باشد البته ال جی عینک در سایز بچه گانه تولید نکرده و عینک موجود در باز ایران با برند مارشال ساخت کشور چین می باشد قیمت عینکهای مارشال حدود نصف قیمت عینک های ال جی می باشد
۲- برخلاف فن آوری اکتیو که عینک های هر برند فقط برای تماشای تلوزیونهای تولیدی همان برند کاربرد دارد در خصوص عینکهای Passive این محدودیت به ظاهر وجود ندارد و میتوان از عینکهای پسیو ال جی که پر فروش و در دسترس ترین عینک سه بعدی در بازار ایران است برای سایر تلوزیونهای دارای فن آوری Passive تولید سایر برندها استفاده نمود .
۲ – سرعت تازه سازی تا اسکن تصویر در سیستم پال و سکام ایران ۵۰ سیکل در ثانیه و افزایش سرعت نیز بر اساس ضریبی از این ععد بطور مثال ۱۰۰ هرتز ،۲۰۰هرتز و … می باشد و در سیستم NTSC ( آمریکا ) و پال ۶۰ سرعت اسکن ۶۰ سیکل در ثانیه و افزایش آنهم ضریبی از آن مثلا ۱۲۰ هرتز و ۲۴۰ هرتز می باشد .
۳- تلوزیونهای دارای فن آوری شاتر فعال هم از افزایش سرعت اسکن برای کاهش سو سو زدن تصویر استفاده می کنند و بطور مثال مثال سرعت اسکن تلوزیونهای سونی تا ۸۰۰ هرتز در ثانیه افزایش یافته است که با توجه به قدیمی بودن متن اصلی ترجمه شده می بایست این توضیح ضروری داده شود تلوزیونهای سامسونگ و دیگر برندها که از فن آوری اکتیو استفاده می کنند برای پوشاندن نقص سو سو زدن تصویر در پخش سه بعدی بایستی از افزایش سرعت اسکن استفاده کنند در حالیکه بعلت عدو موجود مشکل سو سو زدن تصویر در تلوزیونهایی که با فن آوری پسیو کار می کنند این الزام وجود ندارد و مثلا تلوزیون ایکس ویژن تولید داخل با سرعت اسکن ۵۰ سیکل که سرعت اسکن عادی تلوزیون حسوب می شود بدون کوچکترین مشکل تصاویر سه بعدی را نمایش می دهد البته تفاوت کیفیت در تلوزیونهای با سرعت بالای اسکن تصویر در صحنه های پر تحرک بوضوح قابل مشاهده است .
۴ – درحالت قرار گرفتن سر بصورت عمود بر صفحه نمایش یعنی با زاویه ۹۰ درجه نسبت به صفحه نمایش در تلوزیونهای اکتیو تصویر محو و صفحه نمایش بصورت سیاه دیده می شود اما در تلوزیونهای داری فن آوری پسیو این مشکل وجود ندارد و میتوانید به حالت درازکش در پهنای تلوزیون باز هم از تماشای فیلم های سه بعدی لذت ببرید .
موفق باشید .

کاظم ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

با سلام
دیروز سوال در مورد آپدیت برای تلویزیون LM64100 اما هنوز پاسخ آن را دریافت نکرده ام
با تشکر

admin-user4 ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
معمولا ۲ بار در سال آپدیت می آید و احتمالا اواخر دسامبر آپدیتی خواهیم داشت
تغریات هم در داشبورد بیشتر است

حسین ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
در بخش اول اضهار نظر در مورد این خبر یاد آور شذم هر چند فن آوری شاتر فیر فعال یا PASSIVE برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ میلادی توسط ال جی معرفی و در تلوزیونهای ال جی به صورت تجاری عرضه شد اما با توجه به استقبال روز افزون مردم از این فن آوری بسیاری از تولید کنندگان تلوزیون به این فن آوری روی آوردند از ارزانترین تلوزیون موجود در بازار ایران با برند مارشال ساخت کشور چین که هم اکنون تلوزیون ۴۷ اینچ سه بعدی آن با چهار عدد عینک به قیمت دومیلیون و ششصد هزار تومان در بازار عرضه می شود تا برند محبوب سونی که هم اکنون مدلهای جدید آن در سایز ۴۲ و ۴۷ و .. با فن آوری سه بعدی Passive یا شاتر غیر فعال که در بخش فارسی سایت رسمی سونی ایران با واژه منفعل از آن یاد شده با قیمتی تقریبا مشابه و حتی ارزانتر از تلوزیونهای ال جی یعنی کمتر از سه میلیون تومان برای سایز ۴۲ و قیمتی حدود سه میلیون و هفتصد هزار تومان عرضه و با توجه به اینکه مدت کمی از عرضه این مدلهای جدید در بازار ایران می گذرد برخلاف مدلهای ۲۰۱۳ که به لحاظ قیمت بالای آن با اقبال چندانی در بازار ایران مواجه نشد با استقبال خوبی نیز مواجه شده از این فن آوری برای پخش سه بعدی استفاده می کند ورودی MHL که برای اتصال گوشیهای هوشمند به تلوزیون کاربرد دارد و امسال برای اولین بار در سری LA تلوزیونهای ا ل جی ارائه شد و پخش انواع فرمتها از جمله فرمت سه بعدی از درگاه USB که همواره از نقاط ضعف تلوزیونهای سونی به شمار می رفت در این سری امکان پذیر است نکات منفی آن در طراحی تلوزیون که فاقد نو آوری و بیشتر شبیه به تلوزیونهای ال جی می باشد و تعداد کم درگاههای ورودی HDMI و USB و قطز زیاد تلوزیون نسبت به ال جی می باشد برای یکی از محبوبترین مدلهای عرضه شده در بازار ایران و بررسی مشخصات فنی آن بر روی آدرس اینترنتی : http://www.sony.co.ir/product/kdl-47w804a کلیک کنید با توجه به قدمت برند سونی در دنیا و شهرت محصولات آن از جنبه دوام و کیفیت بنظر می رسد رقیب جدیدی برای محصولات ال جی در ایران پیدا شده جالب اینجاست که این برای اولین بار است که سونی اقدام به تولید تلوزیون با سایز ۴۲ و ۴۷ نموده یعنی سایزهایی که تا دو سال پیش بعنوان سایز های نامتعارف در بازار مطرح و به غیر از ال جی تعداد کمی از تولید کنندگان از این سایزها پیروی می کردند با توجه به اینکه تمامی تلوزیونهای با فن آوری PASSIVE در این سایز ها عرضه میشوند در حال حاضر مشخص نیست گدامیک از پنل های ال جی در تولیدات خود استفاده نموده اند به یقین در صورت پافشاری سامسونگ بر عرضه تلوزیون با فن آوری اکتیو با عینک های شارزی و باتری خور حد اقل در بازار تلوزیونهای سه بعدی در آینده نزدیک توان رقابتی خود با ال جی را از دست خواهد داد
نظر شما در این رابطه چیست .

افشار ۷ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام اپدیت مدل ۸۶۰۰lmکی می اید ایا امکان اضافه کردن دوربین به این مدل هست مانند مدل ۲۰۱۳

سعید ۱۲ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

با عرض درود خدمت همه بازدید کنندگان
قبل از هر چیز بگم که بنده یکی از علاقمندان به محصولات ال جی مخصوصا در بخش لوازم خانگی هستم

به شخصه از حسین بابت اطلاعات بسیار خوب و کاملشون تشکر میکنم
ضمنا به نظر بنده ایراد ادمین اصلا وارد نیستش. جناب ادمین شما از مطالب حسین وقتی باید ایراد بگیرین که خودتون مطالب پرمحتواتری برای بازدید کنندگان ارائه بدین. فکر میکنم بجای ایراد گرفتن از افرادی همچون حسین ۳تا کار رو انجام بدین
۱) اطلاعات اپراتورهای شرکت گلدیرانو بالا ببرین(همون خانمهایی که وقتی با تلفن ۸۴۷۳۳ تماس میگیریم جوابمونو میدن) که بارها توسط خود من سئوال پیچ شدن و نتونستن منو قانع کنن
۲) اطلاعات مربوط به محصولاتتونو در سایت گلدیران تکمیل و ایرادهای فراوان اونو برطرف کنین
۳) مقاله و مطلبهای متعدد و کاملی در خصوص فناوریهای استفاده در محصولات ال جی ارائه بدین و اون فناوریها رو با محصولات سایر رقبا بررسی کنین
موفق باشین

حسين ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

ممنون از لطف شما الان کادر این درگاه ارتباطی کلا عوض شدن و شرایط خوب شده

سایت ساز ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ پاسخ

سلام
ممنون از سایت بروزتون
استفاده کردیم

هاست ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

ممنون از سایت بروزتون
موفق باشید

هتل آپارتمان مشهد ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

مرسی ممنونم عالی بود سپاس
http://www.irhotelbooking.ir/mashhad-hotel-apartment

ناشناس ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ پاسخ

خوب بود

سفره ۲۶ آبان ۱۳۹۷ پاسخ

سایت بسیار خوبی دارین

نظر دهید