۰۶ مرداد ۱۳۹۲

آنچه باید در مورد THX بدانید

تصویری که THX تأیید کرده است، هیچ ال‌ای‌دی دیگری به پای آن نمی‌رسد.

ال‌جی بار دیگر استاندارد تلویزیون اچ‌دی را بالاتر برده است و تنها تلویزیون‌های ال‌ای‌دی این برند ارزش گواهی THX را برای کیفیت تصویر دارند.

 

گواهی تأیید THX چیست؟

اجازه بدهید اول با تعریف مفهوم THX آغاز کنیم. احتمالاً شما در سالن سینمایی بوده‌اید که ناگهان با لوگوی بزرگ THX روی صفحه‌نمایش روبه‌رو شده‌اید که همراه با آن صدایی پخش شده که موهای پشت گردنتان را سیخ کرده است. خب، از آنجا که THX همیشه مترادف با صدای سینمایی هیجان‌انگیز بوده است، اکنون الگویی برای کیفیت تصویر در تلویزیون‌های اچ‌دی نیز هست.

کسب گواهی THX کار ساده‌ای نیست. قبل از اینکه تلویزیون وارد بازار شود، THX 200 آزمایش که 400 حوزۀ اطلاعاتی را پوشش می‌دهد انجام می‌دهند. کارشناسان سینمایی در THX تمامی جنبه‌های کیفیت تصویر تلویزیون، شامل روشنایی، کنتراست، دقت رنگ و عمکرد تماشای بدون‌ زاویه را تحلیل می‌کنند. بر اساس یافته‌های آنها، ما کیفیت تصویر را ارتقا می‌دهیم تا با استانداردهای THX مطابقت داشته باشد. تنها آن موقع است که یک تلویزیون نشان گواهی THX را کسب می‌کند.

 

فناوری پدیدۀ زیبایی است

کارشناسان تلویزیون‌های اچ‌دی در THX گواهی غرورآمیزشان را برای کیفیت تصویر به ال‌جی، و فقط به ال‌جی، اهدا کردند. ما دوست داریم برای این افتخار از فناوری نوردهی باریک Full LED که حق امتیازش به نام ال‌جی است تشکر کنیم. این فناوری رنگ‌های زنده و باورنکردنی، سیاهی عمیق و جزییات دقیق تصویر را، فارغ از نوع تصویری که روی صفحه ظاهر شده است، ارائه می‌دهد؛  و THX هم این را تأیید کرده است.

همین چند وقت پیش، مهندسان ویدئو در THX ما را به چالش انداختند که تلویزیونی تولید کنیم که با تمام استانداردهای سخت برای ایجاد کیفیت عالی تصویر و ضمانت عملکرد عالی مطابقت داشته باشد. پس از آن، 200 آزمایش سخت را انجام دادند. اما ما تنها شرکتی نیستیم که گواهی THX برای تلویزیون LED دریافت کرده است ما اولین شرکتی هستیم که تلویزیون‌های LED اش گواهی گرفته است؛ التزام و تعهدی بر ابتکار در فناوری که در تمامی تلویزیون‌های HD ما ایجاد می‌کنیم وجود دارد.

 

حالت THX برای تماشای فیلم؛ علاقه‌مندان به فیلم شاد باشید!

آیا می‌شود تنها با فشار دادن یک کلید تصویر تلویزیون را به شکلی بی‌عیب و نقص و کامل کالیبره یا تنظیم کرد؟ با تلویزیون‌های LED ال‌جی که گواهی THX دریافت کرده‌اند، شما می‌توانید.

حالت THX برای تماشای فیلم (THX Movie Mode) فوراً روشنایی، کنتراست، رنگ و جزییات فیلم مورد علاقه‌تان را بهینه می‌کند و تنطیماتی که در استودیوی اصلی استفاده شده است را دوباره تولید می‌کند. نتیجۀ این کار، تجربۀ غنی‌تر در تماشای فیلم است که به تلویزیون شما تصویری سینمایی و واقعی می‌دهد. بنابراین، نه تنها شما تصویر بهتری را خواهید دید بلکه این تصویر بزرگتر هم خواهد بود.

تلویزیون LED ال‌جی که گواهی THX کسب کرده است در جشنوارۀ فیلم Tribeca در 2010 برای به تصویر کشیدن این رخداد هنری بین‌المللی استفاده شد. البته برای اتاق نشیمن شما نیز به اندازۀ کافی خوب است.

 

THX را به خانه بیاورید

زیبایی تلویزیون‌های LED ال‌جی با گواهی THX این است که فارغ از نوع چیزی که بر روی صفحه‌نمایش در حال اجرا است، فیلم، ورزش یا بازی‌های ویدئویی یا برنامه‌های تلویزیونی، شگفت‌انگیزترین تصویر و صدا را تضمین می‌کنند.

تلویزیون‌های LED، ال‌سی‌دی‌هایی هستند که نور پس‌زمینۀ LED دارند. مدل‌هایی از این تلویزیون‌ها که گواهی THX دارند فقط برای تلویزیون‌های دوبعدی هستند.

۵ نظر

حسین ۶ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام
دریافت گواهی THX برای برخی از مدلهای تلوزیون ال جی به سه سال قبل یعنی سال ۲۰۱۰ میلادی برمی گردد کما اینکه تصاویر به نمایش در آمده در این خبر هم مربوط به تلوزیونهای مدل ۲۰۱۰ ال جی می باشد از آن سال تا کنون تلوزیونهای ال جی موفق به دریافت گواهیهای کیفیت گونا گونی گردیده و قطعا کیفیت صوت و تصویر مدلهای جدید بهتر از مدلهای سه سال قبل ال جی می باشد بنظر من ایجاد تالار افتخارات ال جی بر روی این سایت یا سایت اصلی ال جی برای آشنائی با گواهی ها ی تائید کیفیت و جوائز اخذ شده در یک دهها اخیر توسط ال جی برای آشنائی افرادی که کمتر با ال جی آشنا هستند ضروریست i همانگونه که بخش تاریخچه تولیدات ال جی می تواند نظر بسیاری را در خصوص ال جی عوض کند هنوز هم در بازار و کوچه و خیابان از خیلی ها می شنوید که ال جی جدیده و هنوز امتحانشو پس نداده اگر منبع هم می خواهید با کلیک بر روی آدرس اینترنتی : http://www.radiomuseum.org/ نام سازنده و یا برند را Gold Star یا نام قدیم ال جی را انتخاب کنید و سیر تحولات تولیدات ال جی در ۵۵ سال گذشته را ببینید نظر شما در این رابطه چیست ؟
موفق باشید .

vahid ۶ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

از ال ی دی های جدید ال جی کدوم یکی thx رو داره؟ و از نظر کیفیت شما LM 96000 یا LA86000 را پیشنهاد میدین؟؟

admin-user4 ۷ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

در حال حاضر ۵۵EA9800 دارای THX است
از نظر امکانات LA 8600 جدیدتر و از لحاظ کیفیت تصویر LM 9600 بالاتر است

vahid ۸ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

تو سایت گلد ایران نوشته تلویزیون LA 86000 دارای THX 2D & 3D هست … میخواستم بینم منظورش همینه؟

admin-user4 ۹ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

منظورش اینه که از THX تایید گواهی تبدیل ۲ بعدی به ۳ بعدی را دارد

نظر دهید