۱۴ مرداد ۱۳۹۲

تلویزیون‌های جدید OLED؛ وصف‌ناپذیر

اولین عکس عاشقانه، اولین تاتی‌تاتی کردن‌های کودک، عظمت آفتاب بیابان. بعضی چیزها را در زندگی نمی‌توان توصیف کرد و باید تجربه شوند تا بتوان آنها را باور کرد. همین ایده در مورد تلویزیون OLED جدید ال‌جی صدق می‌کند. این تلویزیون با رنگ‌های عمیق‌تر و غنی‌تر و همین طور کنتراست حیرت‌انگیز شبیه هیچ فناوری دیگری نیست که ممکن است دیده باشید. تصویر تلویزیون OLED تخیل افسارگسیختۀ شما را فراتر می‌برد. بعضی چیزها را در زندگی باید دید تا باور کرد. تلویزیون OLED ال‌جی را به این فهرست اضافه کنید. این فناوری را قبلاً تجربه نکرده‌اید؛ مطمئن باشید!

از آنجا که تلویزیون‌های OLED هم قابلیت سینمای سه‌بعدی دارند و هم تلویزیون هوشمند، با دسترسی به برنامه‌ریزی شگفت‌انگیز تنها یک کلیک جادویی (Magic Remote) فاصله دارید. عینک‌های سبک‌وزن باعث می‌شود سینمای سه‌بعدی ال‌جی ذهن افراد را بیشتر غرق در شگفتی کند زیرا تصویر تلویزیون‌های OLED واقعاً حیرت‌انگیز است. برنامۀ World App ال‌جی و دسترسی به اینترنت برای فیلم، برنامۀ کاربردی و بازی یک دنیای ناتمام از محتوای بی‌نظیر را فراهم می‌کند.

تلویزیون OLED چیست؟

بر خلاف تلویزیون‌های معمول و سنتزیLED (دیودهای ساطع‌کنندۀ نور)، تلویزیون‌های OLED از موادی طبیعی ساخته می‌شوند که در حضور جریان برق می‌درخشند. این مادۀ بنیادین بخشی از رویکرد طراحی جدیدی است که به طرز چشم‌گیری از قطر و وزن تلویزیون می‌کاهد. نور از طریق ترکیبی از فیلترها عبور می‌کند تا تصاویر باکیفیت و خارق‌العاده‌ای را بازتولید کند.

تلویزیون OLED از این فناوری شگفت‌انگیز در صفحه‌نمایش‌های 55 اینچ، که قبلاً غیرممکن بود، استفاده می‌کند و نمایشگری فوق‌العاده را به خانۀ شما می‌آورد. ال‌جی تمام امکانات و بهترین‌ ویژگی‌ها را در این تلویزیون‌هایش گرد هم آورده تا برای مشتریان تجربۀ مشاهدۀ بی‌بدیلی را ایجاد کند.

 

نحوۀ عملکرد تلویزیون OLED

راز OLED ساختار منحصربه‌فرد دیودها ساطع‌کنندۀ نور با لایۀ الکترولومینیسنت است؛ این یک لایۀ نازک است که از مواد ارگانیک و ترکیبات کربن ساخته شده و وقتی جریان برق به آن می‌خورد از خود نور ساطع می‌کند. یک لایه تزاتزیستور نازک (TFT)، در پشت، پیکسل‌های خاصی را خاموش و روشن می‌کند. این ساختار باعث می‌شود نمایشگری نازک، سبک، با وضوح بالا و بزرگ و با تجربۀ سینمای خانگی ایجاد شود.

 

مقایسۀ OLED با LCD

از آنجا که نمایشگرهای OLED نیاز به نوردهی پشت ندارند، پیکسل‌هایی که خاموش می‌شوند واقعاً سیاه هستند. بنابراین، تلویزیون‌های OLED، در مقایسه با تلویزیون‌های ال‌سی‌دی (نمایشگری با کریستال مایع) که با لامپ فلورسنت کاتود سرد (CCFL) نوردهی می‌شوند، بیشترین میزان سیاهی و بالاترین نسبت کنتراست را دارند. عدم حضور CCFLهای حجیم و لایه‌های دیگر، که الزامی برای وجودشان نیست، باعث می‌شود سخت‌افزار سبک‌تر و باریک‌تر شود.

 

مقایسۀ OLED با LED

تلویزیون‌های LED LCD به دلیل آرایش دیودهای ساطع‌کنندۀ نور ریز، که نوردهی لازم را به جای CCFL فراهم می‌کند، ظاهر جمع‌وجورتر و نسبت تصویر بهتری دارند اما باز هم هیچ کدام از آنها در OLED لازم نیست. پس تلویزیون‌های OLED از نظر شکل و شمایل باریک‌ترین تلویزیون به حساب می‌آیند که از برترین بازتولید رنگ، بازده انرژی بالا و پیسکل‌هایی که برای ایجاد سیاهی عمیق‌تر خودشان خاموش می‌شوند برخوردار است. اینها مزایایی هستند که موجب تمایز OLED از تلویزیون‌های LED می‌شود.

۱ نظر

حسین ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام
تلوزیونهای OLED در واقع مزایای تلوزیونهای پلاسما شامل سرعت بالای پاسخگوئی پیکسلها ، کنتراست و توانئی تولید نورهای سفید و مشکی واقعی ، تولید نور وروشنائی بالا و مزایای تلوزیونهای ال سی و ال ای دی شامل سبکی ، حجم کم ، توان مصرفی پائین و وضوح تصویری بالا را همزمان دارند تنها مشکل تلوزیونهای ال ای دی اورگانیک یا همان OLED کمیابی مواد اولیه مورد نیاز برای تولید پنل آنهاست که باعث کاهش تیراژ تولید و قیمت بالای این نوع تلوزیون گردیده است در حال حاضر شرکتهای سامسونگ و ال جی هر دو مدعی تولید اولین تلوزیون OLED با صفحه نمایش منحنی مقعر در دنیا هستند و هرد و شرکت هم همزمان در نمایشگاه CES 2013 که در دیماه ۱۳۹۱ در شهر لاس و گاس آمریکا برگزار شد برای اولین بار از محصولات خود رونمائی کردند هر دو تلوزیون هوشمن و سه بعدی و هردو در سایز ۵۵ اینچ تولید شده بودند البته فن آوری سه بعدی سامسونگ فن آوری اکتیو یا شاتر فعال و فن آوری ال جی همانند سایر محصولات ال ای دی این شرکت از فن آوری سه بعدی پسیو با عینک های بی نیاز از شارژ استفاده می کند هر چند تا کنون هیچیک از این دو محصول در ایران رونمائی نشده اما با توجه به استفاده از فن آوری پیکسلهای چهار رنگ در تلوزیونهای ال جی که تعداد کل پیکسلهای صفحه نمایش را از ۶ میلیون به ۸ میلیون پیکسل ارتقاع و برای جا دادن این دو میلیون پیکسل ابعاد پیکسل ها یک سوم کاهش یافته طبیعی است که میزان وضوح تصویری تلوزیون ال جی ۳۰% بالاتر از تلوزیون سامشونگ می باشد در این تلوزیون که بعد از شارپ دومین تلوزیون دارای فن آوری چهار رنگ در دنیا می باشد با این تمایز که بجای اضافه کردن نور زرد که در تلوزیونهای شارپ برای افزایش غنای رنگ زرد به پیکسلهای قرمز و آبی و سبز استاندارد اضافه شده و به فن آوری کواترون YRGB معروف و مدلهایی از آن در ابعاد ۴۰ ، ۴۶و ۶۰ اینچ در ایران توسط شرکت مادیران نیز تولید و عرضه می گردد در تلوزیونهای OLED ال جی رنگ سفید به سه رنگ اصلی اضافه و این فن آوری با نام WRGB که از اول نام رنگهای سفید ، قرمز ، سبز و آبی در زبان انگلیسی گرفته شده همانگونه که می دانیم تولید ال ای دی ساتع کننده نور سفید خالص مقدور نیست و بنظر می رسد ال جی برای رسیدن به نور سفید درخشان از تحریک فسفر در کنار فن آوری ال ای دی استفاده نموده باشد بنابر این بدون اینکه از نزدیک این دو تلوزیون را در کنار هم ببینیم می توان گفت تنها تلوزیون ال جی امکان تولید رنگ سفید مطلق درخشان در کنار سیاه مطلق را دارد که این موضوع باعث کنتراست اعجاب آور تصویر می گردد و در نهایت شدت روشنائی تصویر را بنحو چشمگیری افزایش و از آنجا که سفید ترکیب کامل کلیه رنگها در طبیعت می باشد غنای رنگ و نزدیکی رنگ تصاویر برنگ طبیعی آنها با این فن آوری بنحو خیره کننده ای افزایش می یابد و باز هم در تئوری این تلوزیون باید زنده ترین رنگهای طبیعی را باز تولید نماید در بخش فن آوری و طراحی نیز بنظر می رسد هر آنچه ال جی در توان داشته در خلق این محصول صنعتی که نه محصول هنری صنعتی بکار بسته اگر طالب دیدن عکس های این محصول از زوایای مختلف و همچنین دانستن مشخصات فنی و امکانات آن هستید بر روی آدرس اینترنتی : http://www.lg.com/us/tvs/lg-55EA9800-oled-tv کلیک نمائید موفق باشید .

نظر دهید