۱۴ مرداد ۱۳۹۲

راهنمای خرید تلویزیون – قسمت سوم

اندازۀ صفحه‌نمایش؟؟؟ – (بخش اول)

انتخاب اندازۀ صفحه‌نمایش تلویزیون شاید یکی از موضوعاتی باشد که در برخی از خانواده‌ها بحث‌برانگیز است اما شما می‌توانید یک تلویزیون عالی در هر اندازه‌ای داشته باشید. مهم‌ترین چیز این است که به اندازۀ اتاقی که تلویزیون را می‌خواهید در آن بگذارید فکر کنید. اما  پیدا کردن بهترین اندازه لذت مشاهده را خیلی بیشتر می‌کند.

هرچه بزرگتر بهتر

معمولاً اندازۀ 32 اینچ برای اتاق خواب خوب است و 47 اینچ برای اتاق نشیمن و برای اتاق تلویزیون 55 اینچ به بالا بهتر است. اگر تصمیم دارید دستگاه تلویزیون کنونی خود را با مدلی جدیدتر جایگزین کنید، این اندازه‌ها ممکن است خیلی بزرگ به نظر برسد اما به ما اطمینان کنید. داشتن تلویزیون بزرگ خیلی خوب است J

در واقع، بیش از ویژگی دیگری مانند هوشمند یا سه‌بعدی بودن یا سرعت بالاتر نوکردن صفحه (Refresh Rate)، تأکید بر اندازۀ صفحه‌نمایش نیز، به دلیل پولی که می‌پردازید، اهمیت دارد. یکی از بیشترین شکایاتی که مردم بعد از خرید تلویزیون دارند کسانی هستند که تلویزیون بزرگ نخریده‌اند.

اندازۀ بزرگتر به بودجه، سلیقه و فضایی که شما تلویزیون را در آن می‌گذارید بستگی دارد. اگر می‌خواهید با میز تلویزیون کنونی شما متناسب باشد (اگر تلویزیون داخل آن می‌رود) باید حداقل دو و نیم سانت در اطراف برای تهویه و گردش هوا جا بگذارید. یا می‌توانید میز تلویزیون قدیمی خود را عوض کنید و یک مدل بزرگتر و جادارتر بخرید. شما می‌توانید انتخاب‌های زیر را داشته باشید:

  • 19 تا 20 اینچ
  • 26 تا 32 اینچ
  • 37 تا 42 اینچ
  • 47 تا 50 اینچ
  • 55 اینچ به بالا

نمی‌دانید کدام اندازه را بخرید؟ دیگر جای نگرانی نیست.

بیشتر مردم حدود 4 متر (کمی بیشتر یا کمتر) با تلویزیون فاصله دارند. THX توصیه می‌کند که نمایشگر 40 درجه از میدان دید شما را پر کند.

32؟ 37؟ 42؟ 50؟ 65؟ 84؟ 90 اینچ؟ اتاق و بودجۀ شما هر اندازه‌ای که باشد می‌توانید یک تلویزیون HD بخرید.

اما اگر میز تلویزیون برای شما محدویت ایجاد نمی‌کند و می‌توانید تلویزیون خود را در هر اندازه‌ای بخرید، بهتر است کدام را انتخاب کنید؟

پاسخ کوتاه: هر چقدر که پولتان می‌رسد.

پاسخ طولانی: اندارۀ تلویزیون به اتاق شما، فاصلۀ نشستن شما از تلویزیون، چشمان شما و تأیید اعضای دیگر خانواده بستگی دارد.

 

توصیۀ ما

بین اندازۀ صفحه‌نمایشی که ما توصیه می‌کنیم و فاصلۀ نشستن شما از تلویزیون ارتباط مستقیمی وجود دارد. هر چه دورتر بنشینید، تلویزیون شما کوچک‌تر به نظر می‌رسد. بهترین کار این است: تلویزیونی را انتخاب کنید که مقدار خاصی از میدان دید شما را پر کند اما اینکه چه اندازه‌ای ایده‌ال است هنوز جای بحث دارد.

برای اطلاعات بیشتر در این مورد و استفاده از پیشنهادات ما، منتظر مطالب بعدی باشید….

۲ نظر

حسین ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
یک رابطه خیلی ساده
قطر تلوزیون را در عدد ۴ ضرب کنید عدد به دست آمده مناسب ترین فاصله شما با تلوزیون است بنابراین اگر طول حال شما ۶ متر می باشد با توجه به ۲۵ سانتیمتر فاصله تلوزیون از دیوار و فاصله محل نشستن شما از دیوار پشتی با احتساب قطر مبلمان و فاصله چشمان از دیوار که میشود ۷۵ سانتیمتر فاصله تلوزیون منضور صفحه نمایش تا چشم شما میشود ۵ متر که اگر آن را به عدد ۴ تقسیم کنین می شود ۱۲۵ سانتیمتر با توجه به اینکه قطر صفحه نمایش تلوزیون ۴۷ ینچ ۱۲۳ سانتیمتر می باشد بهترین گزینه برای چنین مکانی تلوزیون ۴۷ اینچ می باشد که در زمان تماشا هم حدود ۴۰ در جه از کل زاویه دید شما زا پر می کند قطر تلوزیون ۴۲ اینچ ۱۱۰ سانتیمتر و ۳۲ اینچ ۸۰ سانتیمتر است بنا بر این تلوزیون ۴۲ اینچ برای تماشا از فاصله کمتر از ۴.۵ متر و ۳۲ این برای فاصله کمی بیش از ۳ متر مناسب هستند با سایزهای بزرگتر ممکن است در نگاه اول ایده ال بنظر برسد اما در طولانی مدت هم خستگی چشم و هم نمایان شدن پیکسل ها و خطوط افقی در زمان تماشای فیلم های سه بعدی مشکل ساز می گردد در حال حاضر بترتیب تلوزیونهای ۴۲ و ۴۷ اینچ ال جی بیشترین تقاضا را دارند با توجه به ۵ اینچ اختلاف تفاوت قیمت تلوزیونهای ۴۷ با ۴۲ چندان زیاد نیست اما با جهش به سایز ۵۵ اختلاف قیمت دو برابر می شود متناسب بودن اندازه تلوزیون با فضای مورد استفاده علاوه بر موارد مورد اشاره بر جلوه و زیباتر بنظر آمدن تلوزیون تاثیر بسزائی دارد مسئله ای که در بسیاری از موارد به آن توجه نمی شود بطور مثال در فروشگاههای علی و دفینه تلوزیونهای ۸۴ اینچ را درست پشت شیشه فروشگاه با معبری حدود دو ونیم متر قرار داده اند که علی رغم وضوح بالا پیکسلهای تلوزیون براحتی به چشم می آید اما در فروشگاه هدیه نمایندگی سامسونگ تلوزیون۸۵ اینچی سامسونگ با درب ورودی فروشگاه حداقل ۴.۵ متر و در نمایشگاه دنیای سونی تلوزیون ۸۴ اینچی سونی در فاصله ۵ متری پیاده رو واقع شده و در نمایشگاه پاناسونیک در جنب پاساژ یگانه تلوزیون پلاسمای ۱۰۹ اینچی پاناسونیک در انتهای مغازه قرار گرفته این پنج فروشگاه در نزدیکی یکدیگر واقع شده اما اثر نامطلوب چیدمان تلوزیونهای ال جی و جانمائی مناسب تلوزیونهای رقیب باعث می گردد تصاویر تلوزیونهای رقبا از نظر بازدید کنندگان با کیفیت تر بنظر برسد با توجه به اینکه دفینه و دنیای سونی مقابل هم و تلوزیونهای سونی و ال جی هم سایز و مقایل هم هستند خودتان قضاوت کنید در واقع زیبائی تصاویر تلوزیونهای ال جی از پیاده رو سمت دیگر خیابان به چشم می آید نه از پیاده رو سمت نمایشگاهها در چیدمان فروشگاهها هم اگر دقت کنید معمولا سایزهای کوچک در نزدیکی درب ورودی و سایزهای بزرگتر به تر تیب تا انتهای فروشگاه نصب می گردد حتی اگر با فرزندتان از نزدیک این فروشگاهها عبور کرده باشید احتمالا به شما گفته اند که تصویر این تلوزیون ۳۲ اینچه که بغل تلوزیون ۸۴ اینچه هست واضح تره شما چه نظری در این رابطه دارید ؟
موفق باشید

علیرضا شهبازی فرد ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

از ادمین و آقا حسین به خاطر مطالب کارآمد و مفید شخصا قدردانی میکنم.
پیروز باشید.

نظر دهید