۲۲ مرداد ۱۳۹۲

سینمای خانگی ضدصوت

بهترین اقدامات برای ضدصوت کردن سینمای خانگی و اتاق رسانه

برای هر سینمای خانگی شما باید از کیفیت صدا و میزان صدایی که از اتاق به بیرون درز می‌کند مطلع باشید. اعضای خانواده در دیگر قسمت‌های منزل و همسایگان نباید از تلویزیون تماشا کردن شما ناراحت و اذیت شوند. بنابراین، اتاق باید تا آنجا که می‌تواند عایق صدا باشد. برای این کار، دو راه وجود دارد که می‌توانید انجام دهید:

  1. استفاده از دیوارهای گچی عایق صدا و صداگیر (آکوستیک)
  2. استفاده از مواد کاهندۀ صدا مانند پنل‌های صوت، پرده یا فرش

برای خانه‌های جدید یا تغییر دکور، بهتر است دیوارهای گچی آکوستیک نصب کنید. این دیوارها صدا را جذب می‌کنند، ضخیم هستند و از آنجا که ضدصوت هستند شما می‌توانید با لوازم و رنگ‌آمیزی طبیعی اتاق را دکور بزنید.

برای اتاق‌های کنونی خود لازم نیست تغییر دکور کامل انجام دهید. استفاده از مسدودکننده‌های نور یا همان پرده‌های عایق و نیز فرش کردن کف اتاق به کم کردن صدا کمک می‌کند. فرش یا موکت کردن هم در تخفیف صدا نقش دارد. پس به دنبال فرش یا موکت‌هایی باشید که در ضدصوت کردن صدا مفید باشند.

گزینۀ دیگر نصب پنل‌های پلاستیکی آکوستیک روی دیوار است. این پنل‌ها مخصوص جذب و ایزوله کردن صدا و بهتر کردن صداگیری اتاق ساخته شده‌اند. تنها نقطه ضعف این دیوارها این است که خیلی جذاب و زیبا نیستند. البته برخی از آنها در رنگ‌های متفاوتی هستند و روی آنها عکس یا اثر هنری مشاهده می‌شود.

۱ نظر

حسین ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام
در سالهای اخیر کسانیکه بصورت شخصی ساز اقدام به تخریب و باز سازی منازل می نمایند و رعایت فاصله مجاز بین دو ساختمان بمیزان ۲۰ سانتیمتر و قراردادن تکه های یونولیت داخل شکاف سفالهای تیغه و ریختن پوکه معدنی در کف ساختمان قبل از نصب سرامیک و یا سنگ کف و نصی پنجره های دو جداره بخصوص از نوع UPVC می نمایند کمترین مشکل را در زمینه خروج صدا از منزل دارند استفاده از پرده ها های دو لایه
نصب تابلو فرش بر روی دیوار و وجود مبلمان و دکوریهای چوبی در حذف تراخل صدا بسیار موثر می باشد یکی از ابتکارات بسیار ارزان قیمت برای جلوگیری از انعکاس صدا در فضاهای کوچک و عاق کاری صوتی استفاده از شانه های خالی تخم مرغ می باشد بنا بر این جوانها و نوجوانها با هزینه بسیار کم می توانند با بهم چسباندن این شانه های تخم مرغ و نصب آن در اتاق کوچک خود یک اتاق عایق صوت و اگوستیک برای خود بسازند با استفاده از رنگهای بسیار ارزان قیمت و کمی سلیقه می توانید در زیبا سازی فضای اتاق هم نقش داشته باشید .
موفق باشید

نظر دهید