۲۴ مرداد ۱۳۹۲

نبرد دو هیولا! (مقایسه گلکسی نوت ۲ با اپتیموس جی پرو) توسط ITResan

آخرین مسابقه حذفی ITCCup بین دو گوشی غول پیکر برگزار می‌شود، جایی که نوت مشهور سامسونگ در مقابل اپتیموس جی پرو قرار می‌گیرد، مدلی که به تازگی وارد بازار کشورمان شده و ادعای زیادی در توانایی‌های خود دارد. پس ما این دو مدل را رو به روی یکدیگر گذاشته تا ببینیم چه چیزهایی برای گفتن دارند. آی‌تی‌رسان را در این بازی حساس و جذاب همراهی کنید.

note-vs-g-pro

10 دقیقه ابتدایی: طراحی و ظاهر

به رسم مسابقات، بازی با به رخ کشی طراحی و ظاهر دو شرکت کننده آغاز می‌شود. همه چیز مهیاست تا دو حریف برای یکدیگر رخ بنمایند. در یک نگاه از نظر ظاهری تفاوت چندانی ندارند. هر دو در گوشه‌ها گرد بوده و ابعاد هم تقریبا نزدیک به هم هستند. اپتیموس با دو رنگ سیاه و سفید در مسابقات شرکت کرده است، اما گلکسی که از همان ابتدا هم تنوع طلب بود، با 6 رنگ گوناگون مثل آبی، صورتی، قرمز شرابی، قهوه‌ای کهربایی، سفید مرمری و نقره‌ای تیتانیومی به میدان آمد تا دل از تماشاچیان حاضر ببرد.

نوت ۲ به مانند دیگر محصولات سامسونگی تابع همان طراحی و جنس بدنه همیشگی‌ست، اما در میان اعضای خانواده خود یعنی نوت‌ها، بیشتر از آنکه شبیه مدل قبلی باشد، ترجیح داده است ظاهری نزدیک به گلکسی اس 3 را برای خود انتخاب کند. جایگاه دکمه‌هایش هم که دقیقا به مانند دیگر محصولات جدید سامسونگی ثابت و چیزی هم تغییر نکرده است. هم‌زمان با این صحبت‌ها متوجه شدیم که گلکسی با یک پاس اشتباه توپ را از دست داده و اپتیموس با قدرت و سرعت هر چه تمام‌تر به سمت دروازه حریف در حال حرکت است.  به دلیل وزن سبک‌تر، جی پرو راحت‌تر می‌دود اما گاهی اوقا ت به خاطر شباهتش با حریف به اشتباه گرفته می‌شود. در پشت گوشی سه حفره برای فلش، دوربین و بلندگوها دارد که شاید اگر مثل گلکسی قوسی روی قسمت بلندگو تعبیه می‌کرد زمان مصدومیت و درازکش روی زمین صدایش بیشتر به گوش می‌رسید! با وجود شباهت زیاد، اما این جی پرو است که خوش ترکیب‌تر بوده و از طراحی بهتر و جمع و جورتری بهره می‌برد. در ظاهر و آنچه با یک نگاه بیشتر به چشم می‌آید، شکل دکمه خانه این دو اسمارت فون بوده که فشردن کلید جی پرو به دلیل باریکی دشوار‌تر از نوت 2 است. البته تفاوت دیگری که این دو دکمه با یکدیگر دارند به لامپهای LED دور دکمه  خانه جی پرو باز می‌گردد، لامپی که به رنگ‌های مختلف روشن می‌شود. همچنین طراحی پشت محصول ال‌جی که یادآورد نکسوس ۴ است، زیبایی خاصی دارد که بسیاری را فریفته خود می‌کند.

led

دقیقه 10-20: وزن و کیفیت ساخت

نوت 2، با آهی که از نهادش بلند می‌شود، می‌داند که پدر در حق او کم کاری کرده است! پلاستیکی است، آن هم از نوع براق و لغزنده‌اش که در دست گرفتن آن را دشوار می‌کند. ابعاد بزرگی دارد، خب مقصر هم نیست جز فبلت‌هاست. به او می‌گوییم که زیاد هم نگران نباشد. در برابرش رقیبی دارد خوش دست، که در ساختش به قابلیت استفاده با یک دست توجه زیادی شده است، اما زیاد هم موفق نبوده است.از نظر ابعاد و کیفیت ساخت تفاوت چندانی ندارند، پس شاید در این بخش چیز زیادی برای رقابت بین این دو وجود نداشته باشد. اگرچه باید به این نکته توجه کرد که محصول ال‌جی به دلیل باریک‌تر بودن Bezzle پهنای کمتری دارد و با گرفتن یک رژیم لاغری، موفق شده تا ۱۱ گرم هم نسبت به گلکسی نوت ۲ سبک‌تر شود.

bottom

دقیقه 20-30: نمایشگر

با اینکه انتظار از تیم سامسونگ با سوپر آمولدهایش در این مرحله از بازی بیش از این‌ها بود، اما باید گفت که این جی پرو است که آمده تا رقیب را ناک اوت کند. هر دو مجهز به صفحه نمایش‌های کم نظیر 5.5 اینچی هستند. اما تنها شباهتشان در این زمینه فقط همین خواهد بود. یکی از جنس IPS LCD است و دیگری هم از تکنولوژی AMOLED بهره می‌برد.

فناوری ساخت در نوت ۲ خوب است اما به گرد پای ال‌سی‌دی جی پرو نخواهد رسید. رقیبی سرسخت و فول اچ دی با چگالی پیکسلی بی‌نظیر 401 در هر اینچ که ادعا می‌کند رنگ‌هایی که به نمایش می‌گذارد از رندر 100 درصد طبیعی بهره می‌برند. از نظر چگالی پیکسلی نوت در برابر حریف بسیار ضعیف ظاهر شده است. 267 رقمی است که در برابر 401 حرفی برای گفتن ندارد. AMOLED بودنش هم برای اغراق در رنگ‌ها به ویژه رنگ مشکی کافیست، که البته ناگفته نماند که این کنتراست بیشتر، به چشمان خیلی‌ها زیبا می‌آید!

برای اثبات تفاوت چشمگیر بین این دو صفحه نمایش با میکروسکوپ دیجیتالی به ماتریکس پیکسلی آن‌ها نگاهی انداخته‌ایم. نیازی به کلمات نیست چرا که تفاوت کاملا مشخص است. پیکسل‌ها در آمولد نوت (سمت چپ) بزرگ‌تر هستند و در پی آن  موجب کیفیت پایین‌تر می‌شوند.

 display-pixelss

در اینجا هم دو گوشی را در کنار یکدیگر گذاشته و عکس‌هایی به یادگار از آن‌ها گرفتیم (سمت چپ اپتیموس و در راست نوت قرار گرفته‌اند).

 dis4dis1dis2dis3

در همین مرحله است که نوت ۲ می‌خواهد از مسابقه انصراف دهد، اما با هزار خواهش و تمننا از وی می‌خواهیم که بماند. شاید در قسمت‌های بعدی به قول معروف فرجی شود. مشغول همین خواهش کردن‌ها بودیم که ناگهان جواب آزمایش قابلیت نمایش دو صفحه در زیر نور آفتاب آمد و در تصویر زیر عکس یادگاری گوشی‌ها را در کنار یکدیگر و حداکثر نور نمایشگر مشاهده می‌کنید.

 under-sun

دقیقه 30-40: رابط کاربری

مقایسه و انتخاب برتر زمانی می‌تواند صدق داشته باشد که در کنار تفاوت‌ها، چند شباهت هم بین دو گزینه مقایسه شونده موجود باشد. اما در این بخش شباهت‌های این دو رقیب بیش از پیش شده و انتخاب برنده نه تنها غیر حرفه‌ای بلکه غیر عقلانی هم است! هر دو مجهز به سیستم عامل اندروید نسخه آب‌نبات ژله‌ای هستند. جی پرو از آخرین اینترفیس خود در این مدل هم استفاده کرده و نوت 2 هم از تاچ ویزی که تا پیش از آمدن گلکسی اس 4 آخرین نسخه این رابط کاربری بود، بهره برده است.

شباهت‌ها زیاد است پس به گفتن تفاوت‌ها بسنده می‌کنیم. صفحه اصلی هر دو یکسان بوده و دارای ویجت قفل صفحه، تاریخ ، آب و هوا  و میانبر برنامه‌ها است. البته سامسونگ از دو روش قفل صورت و صدا و حرکت برای باز کردن صفحه قفل استفاده می‌کند.

در نوت 2 ویژگی به نام Quick glance وجود دارد که از طریق آن می‌توانید در زمان قفل بودن گوشی به اطلاعاتی از قبیل تماس‌های از دست رفته، پیام جدید، درصد باتری، اطلاعات ترک موزیک و آلارم‌های اجرا نشده نگاه بیندازید. باقی موارد یکسان بوده و تنها در نام با یکدیگر متفاوت هستند.

 رابط کاربری اپتیموس جی پرو

optimus-g-pro-ui

 رابط کاربری گلکسی نوت 2

note-ui

دقیقه 40-50: سخت‌افزار

از نظر ظاهر و طراحی دو گوشی شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند و در یک نگاه چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد، اما بحث که به سخت‌افزار می‌رسد بازی به سمت و سویی دیگر می‌رود. جی پرو که توپ را در اختیار دارد، با قدرت تمام با پردازنده چهار هسته‌ای اسنپدراگون 600 رو به جلو در حرکت است. فرکانس هر هسته 1.7 گیگا هرتز بوده و نوع آن Krait300 است و وقتی به حریف می‌رسد با یک دریبل حرفه‌ای پردازنده کورتکس A9 حریف با فرکانس 1.6 گیگاهرتز را به راحتی پشت سر می‌گذارد. کمی جلوتر با گرافیک قدرتمند پرو از نوع Aderno 320، این گوشی اقدام به شوت به سمت دروازه کرده که با دروازه بانی خوب نوت 2 به یاری پردازنده گرافیکی Mali 400MP روی چیپست اگزینوس 4412 موفق به گلزنی نمی‌شود. بازی از جلوی دروازه نوت دو از نو آغاز می‌شود و این بار نوت با سه قوای حافظه‌ای 16/32/64 و قابلیت ارتقا تا 64 گیگابایت (به وسیله کارت حافظه) از نیمه زمین عبور کرده و در این بخش کمی از جی پرو جلو می‌افتد. از نظر رم هم که مشابه و هر دو مجهز به رم 2 گیگابایتی هستند.

 cpugrmemoryiosmartbenchlinpackglbenchmark

دقیقه 50-60: دوربین

تا اینجا که بازی خیلی نزدیک به هم انجام شده و دو گوشی دربرابر یکدیگر به غیر از بخش صفحه نمایش که جی پرو با اقتدار به پایان رساند، پایاپای به مبارزه پرداخته‌اند. شاید بهتر بود اسم مسابقه را برای رویارویی این دو اسمارت فون در این بخش انتخاب نمی‌کردیم. مقایسه دوربین 13 مگاپیکسلی جی پرو با 8 مگاپیکسلی گلکسی نوت از آن مقایسه‌های عجیب و غریب است. این هم فراموش نشود که مگاپیکسل بالاتر حتما دلیل بر کیفیت برتر نیست. دوربین 13 مگاپیکسلی جی پرو تصاویر دقیق و بسیار خوبی تولید می‌کند ولی سیاست کاهش نویز نه چندان قوی‌اش باعث نویز دار شدن تصاویر در سایه می‌شود. اما خب دوربین 8 مگاپیکسلی نوت 2 با اینکه از نظر مگاپیکسل حرفی برای گفتن در زمین ندارد، اما از نظر کاهش نویز و البته سطح نویز در تصویربرداری در سایه بسیار بهتر عمل کرده و بازی را در دست می‌گیرد. دوربین نوت 2 هم به مانند صفحه نمایش این گوشی در رنگ‌ها اغراق داشته و در مقابل حریف که رنگ‌های طبیعی‌تری تولید می‌کند، ضعیف عمل کرده است.

g-pro-camera

هر دو دوربین از رابط کاربری شخصی سازی شده استفاده می‌کنند که در واقع از نظر کارایی و ظاهر بسیار شبیه به هم هستند. در سمت چپ ستونی از میانبرها با قابلیت شخصی سازی و یک نوار دارای دکمه شاتر می‌بینید و در قسمت راست میان‌بر گالری و کنترل vamera/camcorder را مشاهده خواهید کرد.
هر دو قابلیت عکس برداری پانوراما، HDR، پشت سر هم و عکس برداری در حین فیلم‌برداری را دارا هستند و از قابلیت تشخیص چهره و عکس‌برداری با صدا بهره می‌برند. البته جی پرو به دکمه صدا، قابلیت استفاده به عنوان کلید شاتر را هم بخشیده است.
بحث میزان پیکسل و نوع لنز به کنار، این ویژگی‌های اضافی هستند که باعث می‌شوند یک دوربین اسمارت فونی نسبت به دوربین اسمارت فونی دیگر بهتر و کامل‌تر عمل کند.
قابلیت جالبی در دوربین جی پرو به نام ماشین زمان وجود دارد که این دوربین را نسبت به دوربین رقیب متمایز می‌کند. با این ویژگی دوربین تا پیش از فشردن دکمه شاتر تا آنجا که بتواند عکس انداخته و پس از فشردن هم به کارش تا انداختن چند عکس دیگر ادامه می‌دهد. بدین طریق دیگر هیچ صحنه‌ای از دستانتان در نخواهد رفت.
ویژگی دیگری که جی پرو را تا پیش از آپدیت 4.2.2 برای نوت از آن جلوتر می‌اندازد، VR Panorama نام دارد که در واقع نام دیگر مود Photo Sphere  گوگل است. با این ویژگی یک عکس گرفته و با حرکت دوربین به اطراف تا آنجایی را که می‌خواهید تحت پوشش قرار می‌دهد. در این حالت مستطیل آبی شما را هدایت خواهد کرد.

note-2-camera

تا دیر نشده کمی هم از فیلمبرداری این دو حریف بگوییم تا همه چیز را گفته باشیم. هر دو با سرعت 30 فریم بر ثانیه و با کیفیت 1080p فیلم‌برداری می‌کنند و قابلیت عکس‌برداری و فوکوس لمسی در حین فیلم‌برداری را دارند. منتها نوت 2 عکس‌های 6 مگاپیکسلی و جی پرو با فاصله زیاد عکس‌های 2 مگاپیکسلی می‌گیرد. قابلیت بسیار مفید در نظر گرفته شده برای فیلم‌برداری نوت 2 که همگی از داشتنش احساس رضایت خواهیم کرد، به امکان توقف در حین فیلمبرداری و از سر گرفتن آن دقیقا در ادامه همان فایل قبلی است. اما خب جی پرو هم بیکار ننشسته و با تمام قوا یکی از جذاب‌ترین وژگی‌هایی را که تابه حال دیده‌ایم را رو می‌کند. این دوربین قادر است به طور هم‌زمان با هر دو دوربین به فیلمبرداری فول اچ دی بپردازد. تصورش را کنید! دیگر چیزی بهتری از این هم می‌شود؟
در آخر هم نا گفته نماند که جی پرو قادر به فیلم‌برداری HDR بوده که با افزایش محدوده دینامیک فیلم‌برداری همراه خواهد بود. البته این ویژگی بیشتر از آنکه مزایا داشته باشد معایب دارد!
خب ظاهرا تلاش‌های رنگارنگ جی پرو برای اثبات اینکه برتر است نتیجه نداده و در بخش پایانی این دقایق هر دو به صورت پایاپای پیش می‌روند.

PIC-NOTE-3
گلکسی نوت 2
PIC-PRO-3
اپتیموس جی پرو
PIC-NOTE-3HDR
گلکسی نوت 2 HDR
PIC-PRO-3HDR
اپتیموس جی پرو HDR
PIC-NOTE-2
گلکسی نوت 2
PIC-PRO-2
اپتیموس جی پرو
PIC-NOTE-1
گلکسی نوت 2
PIC-PRO-1
اپتیموس جی پرو
PIC-NOTE-4
گلکسی نوت 2 در تاریکی مطلق با فلاش
PIC-PRO-4
اپتیموس جی پرو در تاریکی مطلق با فلاش

دقیقه 60-70: پخش چند رسانه‌ای

به این بخش که می‌رسیم باز هم مقایسه دشوار می‌شود. هر دو بازیکن اندرویدی بوده و از ویژگی‌های پخش رسانه‌ای این سیستم عامل یکسان بهره می‌برند. از نظر پخش صدا نوت 2 در سطح بهتری قرار می‌گیرد که البته با گوش غیر مسلح قابل تشخیص نیست. حتی در زمان استفاده با هدفون هم تشخیص تفاوت‌های اندک میان این دو حریف کار کشته بسیار دشوار است. البته این نوت 2 است که در تست‌های تخصصی بهتر از جی پرو عمل کرده است. نوت 2 در پخش صداهای فرکانس بالا بهتر عمل می‌کند، اما نه به حدی که باعث شود لرزه به اندام حریف بیفتد. در تست صدا با بلندگو، صدای تولید شده با نوت 2 به مقدار 7+db از جی پرو بلندتر بود که البته زیاد هم فرقی به حال نوت 2 نکرد. هر دو فبلت هستند و مجهز به صفحه نمایش‌های بزرگ با کیفیت بالا. لذت تماشای فیلم یا بازی کردن در هر دو وصف ناپذیر است و چیزی از خوب رویان عالم کم ندارند. اگرچه میزان چگالی پیکسلی بالاتر در جی پرو، یک مزیت ویژه برای این گوشی به حساب می‌آید. همچنین محصول ال‌جی در این قسمت قابلیت جالبی را عرضه می‌کند که بسیاری آن را با گلکسی S4 شناختند! در این ویژگی گوشی چشمان شما را تشخیص داده و در هنگام تماشای فیلم اگر روی خود را برگردانید و حتی چشمانتان را ببندید، پخش کلیپ متوقف شده و با نگاه کردن شما دوباره به کار خواهد افتاد. البته این مود در نور مناسب کارایی دارد و در فضاهای تاریک دچار مشکل می‌شود.

pro-and-note

دقیقه 70-80: باتری

به دقایق پایانی بازی نزدیک می‌شویم و بدون احتساب وقت اضافه تنها 10 دقیقه دیگر می‌ماند تا این دو حریف سرسخت هر آنچه در چنته دارند رو کنند. به قسمت مقایسه باتری‌ها می‌رسیم. جزیی از یک اسمارت فون که اگر درست و با قدرت عمل نکند، هیچ یک از این بازی‌ها تا دقایق پایانی نمی‌رسید.

برای تست باتری، توان اسمارت فون‌ها را در سه شرایط مختلف سنجیده‌ایم. تماس در شبکه نسل سوم، مرور وب با شبکه وای فای و تماشای ویدیو. مثلا اگر هر یک از این کارها را به مدت یک ساعت در طول روز انجام دهید و سپس تلفن خود را به حالت استندبای بگذارید، چقدر دوام می‌آورد؟ با وجود توان تقریبا یکسان باتری‌ها، نوت 2، 3100 میلی آمپر و جی پرو 3140 میلی آمپر، باید به این نکات هم توجه داشت که جی پرو از چیپست نسل آینده و از یک صفحه نمایش ال‌سی‌دی و نوت 2 از بهترین چیپست اگزینوس 4 و صفحه نمایش کم مصرف AMOLED با رزولوشن پایین‌تر استفاده می‌کند.

حالت تماس معمولا بهترین مود برای آزمودن توان باتری است، چرا که صفحه خاموش است و پردازشگر کاری برای انجام ندارد. در این حالت جی پرو با مدت زمان 4 ساعت گلکسی نوت 2 را به راحتی پشت سر گذاشت.
در آزمون مرور وب هم جی پرو با 6 ساعت و 40 دقیقه، با اختلاف 2 ساعتی اما در جهت منفی از گلکسی نوت 2 شکست بدی خورد. در واقع در این قسمت AMOLED و رزولوشن پایین نوت 2 به کمکش آمد.
از نظر پخش ویدیو جی پرو با توان پخش 8 ساعت و 40 دقیقه به گرد پای توان پخش 11 ساعت و 27 دقیقه‌ای نوت 2 هم نرسید و در این قسمت هم توپ و میدان را به حریف واگذار کرد. اگرچه این برتری نوت به قیمت کیفیت پایین‌تر تصاویر در نمایش ویدئوها باشد.
در آخر و به طور کلی جی پرو با توان 50 ساعت کارکرد به طور کلی دستانش را در برابر 69 ساعت توان نوت 2 به نشانه تسلیم بالا برد و از ادامه بازی انصراف داد. اما نه! کجا؟ بازی ادامه دارد و جی پرو علی رغم میل باطنیش هم باید بماند.

81mmm10_3

 دقیقه 80-90: سایر امکانات

بخشی که نوت 2 باید تا نیمه‌هایش تنها به بازی بپردازد، به S-Pen مرتبط می‌شود. ویژگی که جزء ویژگی‌های منحصر به فرد خانواده نوت‌ها بوده و از زمان به بازار آمدن طرفداران خاص خود را داشته است. در این مدل، گوشی قابلیت تشخیص قلم حتی با فاصله از صفحه نمایش را دارد که به آن AirView گفته می‌شود. البته این ویژگی مرتبط به دیجیتایزر حساس‌تری است که روی نوت 2 نصب شده است. با کمک همین دیجیتایزر است که در زمان نقاشی در برنامه‌های ویژه، نوت 2 قابلیت تشخیص 1024 سطح از فشار را دارد.

خب از این لحظه که خود نمایی نوت 2 با قلم هوشمندش به پایان می‌رسد، دوباره مسابقه به روند قبلی و دو طرفه ادامه پیدا می‌کند. از نظر اتصالات هر دو گوشی از اتصالات نسل دوم و چهار باند پشتیبانی می کنند. جی پرو از HSPA 2 باند و نوت 2 از نسخه 3 بانده و 4 بانده پشتیبانی می‌کند. نوت در دو مدل با سرعت 21 Mbps و 42Mbps ارایه می‌شود و سرعت HSDPA جی پرو نیز تا 42 مگابیت در ثانیه می‌رسد.

اتصالات محلی هر دو تقریبا مشابه و هر دو از وای فای دو بانده، بلوتوث نسخه 4.0 و NFC، از ویژگی‌های پیشرفته‌ای چون وای فای مستقیم، اندروید بیم و DLNA، پورت خروجی HD-TV و USB –On-The-Go پشتیبانی می‌کنند. همه چیز در این دو حریف برای پایان رساندن مسابقه مهیا شده است. هر دو با حداکثر توان ممکن مبارزه کردند و منتظر سوت پایانی مسابقه هستند که جی پرو تصمیم به یک انتقام گیری در لحظات پایانی می‌گیرد و پورت اینفرارد خود را رو می‌کند! درگاهی که به واسطه آن نه تنها وسایل صوتی و تصویری اطراف خود، بلکه کولر گازی همسایه‌تان را هم می‌توانید نشانه گرفته و کنترل کنید!

optimus-g-pro-and-galaxy-note-2

وقت اضافه

در وقت اضافه که هر دو فبلت تقریبا نایی برای بازی ندارند، به بررسی قیمت  جهانی و بازار ایران آن دو خواهیم پرداخت. هر دو جز گرانقیمت‌ها و البته انتخاب‌های لوکس و برتر بازار هستند. جی پرو با قیمت جهانی 700 دلار، در بازار داخلی و در همین بدو ورود، با رقم بسیار مناسب و شاید شگفت انگیز 1.700.000 تومان و با گارانتی اصلی عرضه می‌شود و نوت با قیمت جهانی 550 دلار و قیمت داخلی کمی بالاتر از 1.600.000 تومان، جزء جیب خالی کننده‌ترین انتخاب‌های موجود هستند. حال شما بایستی انتخاب کنید که کدام مدل ارزش پرداخت چنین رقمی را خواهد داشت.

پس اگر از طرفداران Optimus G Pro هستید به لین زیر بروید و به این گوشی رای دهید.

لینک مسابقه

۵ نظر

oyama ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

کلا سری g بسیار عالی بودن و یکی از کارای عاقلانه الجی برند سازی دوباره و حذف نام optimus بود! که در g2 این امر صورت گرفت!

راستی ادمین جان معلوم هست چه نسخه ای از g2 به کشور وارد میشه؟
منظورم از نظر درگاه sd کارت هست آخه گفته میشه برای کره دارای این درگاه هست ولی برای باقی نقاط معلوم نیست کدوم نسخه باشه

admin-user4 ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

در مطالب آینده اعلام خواهیم کرد

asal ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

مطلب فوق العاده ای بود
ممنوووووووون
جی پرو له کرد نوت رو

حسین ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام
تنها نقطه ضعف ال جی طراحی است با توجه به اینکه محصول سامسونگ زودتر عرضه شده فکر نمی کنید با قرار دادن تصاویر این دو گوشی در کنار هم این حس در مخاطب ایجاد بشه که انگار گوشی ال جی از روی سامسونگ کپی شده حالا هرچقدر هم که از نظر سطح امکانات سرعت پردازش و کیفیت بالاتر باشه ضمنا نکته ای که در این تست فنی ها مورد توجه قرار نمی گیره استقامت گوشی در مقابل ضربه و آب و خاک و … است هر چند فقط یک خبر در مورد تحمل وزن یک کامیونت توسط یکی از گوشیهای ال جی در این سایت پخش شذ ولی باید قبول کنید این پارامتر از مهمترین پارامترهای انتخاب حداقل برای کاربران ایرانی است
با س÷اس

reza ۱۵ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

فقط LG

نظر دهید