۲۳ مرداد ۱۳۹۲

کالبد شکافی اختصاصی اپتیموس جی پرو توسط سایت سخت افزار

بی شک فقط اینکاره‌ها می‌توانند یک عمل جراحی بی عیب و نقص داشته باشند، بله اینکاره‌ها و به نظر بچه‌های تیم ال‌جی، سایت سخت افزار یکی از اینکاره‌های بررسی سخت افزار در ایران است. 😉
در ادامه شما را به کالبد شکافی گوشی اپتیموس جی پرو توسط سایت سخت افزار دعوت می‌کنیم.

احتمالاً با خواندن خبر عرضه اپتیموس جی پرو در بازار ایران، سایت های مختلف را برای خواندن بررسی های گوناگون درباره این گوشی قدرتمند و خوش قیمت مرور کرده اید. اما کمتر جایی را پیدا خواهید کرد که این گوشی را به طور کامل باز کرده و اجزای آن را به نمایش بگذارد و سایت سخت افزار یکی از همین معدود سایت ها است! از قرار شعار “اینکاره ها حاضرید؟” در مورد ما نیز صدق کرده و توانستیم به خوبی به اشتیاق درونی خود (و البته شما کاربران عزیز سایت) برای باز کردن این محصول پاسخ بدهیم. چند روزی است که این گوشی برای بررسی در اختیارمان قرار گرفته و در شماره بعدی ماهنامه سخت افزار بررسی کامل آن را خواهید خواند.  اما اکنون و به مناسبت عرضه رسمی این گوشی در بازار ایران فرصت را مناسب دیدیم تا اپتیموس جی پرو را باز کرده و ببینیم داخل این گوشی هوشمند چه خبر است.

قطعه پایینی گوشی شامل پورت micro USB و دکمه های پایین صفحه نمایش. در بالای این قسمت میتوانید نوار حرارتی سیلیکونی دستگاه را مشاهده کنید که روی چیپست حافظه RAM قرار گرفته و گرمای آن را به سمت دیگر منتقل میکند.

کنترلر Synaptics  که سیستم لمسی صفحه نمایش را مدیریت میکند. این کمپانی کنترلر لمسی touchpad بسیاری از نوت بوک ها را نیز تولید می کند.

دوربین 13 مگاپیکسلی و فلاش LED که امکانات بسیاری را در اختیار کاربر قرار میدهد و در ضمن توانایی فیلمبرداری Full HD با سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد. نمونه ویدئو ضبط شده از مراسم معرفی اپتیموس جی پرو به وسیله دوربین گوشی را میتوانید از خبر معرفی رسمی اپتیموس جی پرو (پایین صفحه) دانلود کنید.

بلندگوی EM Tech دستگاه که صدای نسبتاً خوبی دارد. پخش کننده موسیقی گوشی نیز به صورت نرم افزاری از استاندارد Dolby Mobile پشتیبانی میکند.

محل نصب سیمکارت و کارت حافظه microSD. در ضمن اتصالات مربوط به NFC نیز روی این بورد قرار دارند که با اتصال به درب پشت گوشی، به آنتن NFC که روی درب نصب شده متصل میشود.

بسیاری از اتصالات گوشی بین قطعات مختلف از جمله این اتصال 3.5 میلیمتری هدفون و همچنین کلید های تنظیم حجم صدا به کمک پایه های اینچنینی به بورد اصلی متصل میشوند.

دوربین 2.1 مگاپیکسلی جلو در کنار سنسور Proximity و سنسور تشخیص نور

اجزای اصلی گوشی همگی در قسمت پایینی بورد قرار دارند و به همین خاطر در زمانی که فشار کاری روی گوشی زیاد است، از قسمت پایین گوشی گرما حس خواهید کرد.

1.    چیپست و مودم Qualcomm MDM9215M با قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی نسل چهارم و شامل پردازنده چهار هسته ای Krait و پردازنده گرافیکی Adreno 320
2.    چیپست Qualcomm WTR1605L با قابلیت پشتیبانی از شبکه 4G LTE
3.    کنترلر توان PM8018
4.    حافظه RAM دو گیگابایتی SK Hynix H9TKNNNBPDMR
5.    کنترلر توان Qualcomm PM8921
6.    میکروفن اصلی گوشی

1.    چیپست حافظه داخلی دستگاه
2.    چیپست SlimPort ANX7808 که وظیفه تامین خروجی تصویر روی پورت MHL را فراه مکرده و به کمک آن میتوان انواع مبدل های تصویری (از D-Sub گرفته تا DisplayPort) را به آن متصل کرد. این چیپست از استاندارد HDMI 1.4a، تصاویر سه بعدی و خروجی صدای هشت کاناله پشتیبانی میکند.
3.    محل اتصال باتری به مادربورد
4.    محل اتصال آنتن اصلی برای شبکه مخابراتی گوشی
5.    چیپست Avago ACPM-7251 که نقش تقویت کننده سیگنال های مخابراتی را بر عهده دارد.

فرستنده IR برای استفاده از گوشی به عنوان کنترل از راه دور برای انواع و اقسام وسایل از تلویزیون و سینمای خانگی گرفته تا حتی کولر گازی!

باتری لیتیوم یونی با ولتاژ 3.8 ولت و ظرفیت 3140 میلی آمپر ساعت. این باتری به خوبی پاسخگوی اپتیموس جی پرو بوده و فعال سازی سیستم ذخیره سازی توان مصرفی و بهینه سازی استفاده از پردازنده نیز به افزایش طول عمر باتری کمک خواهد کرد. در پایین باتری تاریخ ساخت آن حک شده است.

لینک مطلب

۹ نظر

Saeed ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

خیلی جالبه
کالبد شکافی G2 رو هم بذارین

Yaser ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

G2 هنوز عرضه نشده و اگر هم در دنیا عرضه بشه , در ایران چند ماه بعد عرضه میشه.همونطور که G Pro با چند ماه تاخیر عرضه شد.

Saafa ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

هه هه!
آقای اینکاره حالا تونستن گوشی رو بعد از باز کردن، ببندن؟ (شوخی!)

iSteve ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

بله دوست عزیز بعد از اینکه بازش کردن نه تنها بستن، بلکه پردازنده شو با یک corei7 3970X تعویض کردن! 🙂

lastshepherd ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

عالی و کوبنده! 😀

Yaser ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

البته که بچه های مجله و سایت سخت افزار اینکاره های سخت افزار در ایران هستند.تبریک میگم به مجموعه ی سخت افزار

Reza ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

هرجا سخن از سخت افزار و فناوری به میان می آید نام سایت و مجله تخصصی سخت افزار می درخشد !

حسین ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام و عرض ادب و احترام :
ای کاش فهرستی از شرکتهای تامین کننده قطعات این گوشی و شرکتهایی که ال جی تامین کننده قطعات گوشی تلفن همراه برای آنهاست هم در این گزارش فهرست می شد .
موفق باشید .

باران ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

دوست عزیزی که بدنبال تامین کننده موبایل ال جی در ایران بود به سایت زیر مراجعه کنید:

http://WWW.MEDIAPARDAZESH.COM

نظر دهید