۱۵ مرداد ۱۳۹۲

کیف‌هایی که رنگ لبخند داشتند!

نگاه این کودکان چیزیست، حرفی می‌زند با هزار لبخند. خورشید نگاهشان در قلبمان نوریست، انعکاسی که روشنمان می‌دارد، دمی به خودمان می‌آورد تا مفهومی ساده و غنی را بازشناسیم: انسان بودن!

فرصتی پیش آمد تا نظاره‌گر کودکان تحت سرپرستی موسسه خیریه مهرآفرین باشیم. شرکت گلدیران و ال‌جی برای نهال‌های آینده‌ساز مملکتمان تعدادی کیف تدارک دیده بودند و… کودکان چه مشتاق جست می‌زدند؛ آکنده از روح زندگی.

به گفته آقای تایماز مصطفایی، مدیر اجرایی مهرآفرین، کیف‌های اهدایی بخش کوچکی از مشارکت بزرگ گلدیران و ال‌جی در امور انسان‌دوستانه است که برای کودکان تحت سرپرستی مهرآفرین درنظر گرفته شده و در مراسمی نمادین طی سفره افطاری به پنجاه و هفت نفر از کودکان اهدا شد.

مدیر اجرایی مهرآفرین آرزوی موسسه را رسیدن به روزی دانست که هیچ کس احساس درماندگی و تنهایی نکند. وی افزود: موسسه مهرآفرین جزو نهادهای مردم نهادی است که فعالیتی نظام‌مند داشته و مورد تایید سازمان بهزیستی و سازمان ملل متحد بوده و در عرصه‌های مختلف به ویژه خوداتکایی زنان بی‌سرپرست و آموزش کودکان فعال است.

موسسه مهرآفرین در استان‌هایی چون تهران، سیستان و بلوچستان، کرمان و آذربایجان شرقی مشغول خدمات‌رسانی است و تاکنون 525 نفر از کودکان تحت حمایت این موسسه در مقطع دیپلم، 75 نفر در مقطع کاردانی و 32 نفر در مقطع کارشناسی موفق به اخذ مدرک شده‌اند. در حال حاضر نیز 20 دانشجو تحت حمایت مالی مهرآفرین قرار دارند. این موسسه  مرکزی نیز برای اسکان موقت زنان و کودکان بدسرپرست در رباط کریم دارد.

آقای مصطفایی می‌گوید: مهرآفرین ماهیگری یاد می‌دهد. در واقع، ما به زنان نیازمند کمک می‌کنیم بتوانند برای خود کار و سرپناه به دست آورده و بتوانند زندگی خود و فرزندانشان را پیش ببرند. در حمایت‌های ما توجه به آموزش کودک خانواده و جلوگیری از بازماندگی از تحصیل اولویتی محوری است.

۱ نظر

حسین ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام
کاری نیکو و خداپسندانه بود ای کاش شماره حساب این موسسه خیریه را هم اعلام می کردید تا مردم نوع دوست و خیر هم بتوانند در ثواب این کارهای نیک شریک گردند
موفق باشید .

نظر دهید