۲۱ شهریور ۱۳۹۲

از فراموش کردن رمزهای عبورتان خسته شده‌اید؟

افزودن چندین حساب کاربری و محافظت از رمزهای عبور

یکی از مزایای تلفن‌های همراه هوشمند قابلیت‌های پیشرفته در ایجاد حساب‌های کاربری متفاوت است. با این قابلیت همیشه ایمیل‌ها در دسترس شما هستند و در هر جا که هستید می‌توانید ایمیل‌های شخصی و کاری خود را همراهتان داشته باشید.

در اندرویدهای ال‌جی نیز این امکان وجود دارد که چندین حساب کاربری ایجاد و مدیریت کنید.

برای اینکه یک حساب کاربری جدید اضافه کنید می‌توانید از مسیر زیر اقدام کنید و با دنبال کردن گام به گام مراحل چندین حساب کاربری متقاوت داشته باشید:

منو / ستینگ/ اکانت و ستینگ

حال که چندین حساب کاربری متفاوت ایجاد کرده‌اید، ممکن است با یک مشکل جدید برخورد کنید: به یاد سپردن و حفظ امنیت رمز عبور!

معرفی ابزارهایی برای تولید و نگه داشتن چندین حساب کاربری

اغلب اولین چیزی که در مورد امنیت پسوورد یا رمز عبور می‌شنوید این است که از یک رمز عبور برای چندین حساب کاربری استفاده نکنید.

گفتنش راحت است اما با داشتن چندین حساب کاربری در رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و سایت‌های بانک‌ها حفظ کردن تمام رمزها خیلی ساده نیست. طبق آمار جدید مرکز هریس (Harris)، هر ماه 37 درصد از بزرگسالان برای بازیابی اطلاعات ورود به سیستم نیاز به کمک دارند. خوشبختانه ابزارهایی وجود دارند که به سامان‌دهی و به‌یادسپاری فهرست بلندبالای رمزها و همچنین ایجاد رمز عبور کمک می‌کنند.

مثلاً Keeper 5.0 برنامه‌ای است که هم در کامپیوتر قابل اجرا است و هم در گوشی‌های تلفن همراه. این برنامه ذخیره امنی برای بی‌نهایت رمز عبور است. برنامۀ Keeper 5.0 رایگان نصب می‌شود. نسخۀ پولی آن به کاربران امکان می‌دهد تا از اطلاعات خود در کلاود و همگام کردن آن در چندین دستگاه نسخۀ پشتیبان تهیه کنند. کاربرانی که تمایل دارند برای این سرویس پول پرداخت کنند می‌توانند رکوردهای شخصی خود را با دیگر کاربران به اشتراک گذارند و در همان حال نیز مشاهده و امکان ویرایش توسط دیگران را کنترل کنند. پشتیبانی این سرویس شبانه‌روزی و زنده است و با دسترسی به اینترنت با استفاده از مرورگر داخلی فیلدهای ورود به طور اتوماتیک پر می‌شود.

از آنجا که بسیاری از وب‌سایت‌ها به دلایل امنیتی نیاز به رمزهای عبور پیچیده‌ای دارند، گاهی سروکله زدن با آنها به سختی حفظ کردن رمزهای عبور است. برنامۀ Keepass  برنامه‌ای است که به شما کمک می‌کند تا رمز عبور ایجاد کنید. این برنامه به طور تصادفی رمزهای عبور متفاوتی ایجاد می‌کند و درست مثل برنامۀ Keeper 5.0 اطلاعات را ذخیره می‌کند و رمز عبور صحیح را در فیلد ورود به وب‌سایت به طور خودکار پر می‌کند. بنابراین، نیازی نیست کاربران به طور دستی اطلاعات را تایپ کنند و خطر دیده شدن توسط فردی که در کنارشان نشسته است را به جان بخرند.

برنامۀ Dashlane 2.0 نیز امکاناتی مشابه دارد و سطح امنیتی بالاتری دارد زیرا رمزهای عبوری که ضعیف هستند، خطر حدس زدن آنها بالا است یا شبیه رمز عبور دیگری هستند را علامت می‌زند و سایت‌هایی که سیستم امنیتی آنها آسیب‌پذیر و شکننده است را می‌شناسد. این برنامه لینک‌هایی از ناامن‌ترین رمزهای عبور کاربری را نمایش می‌دهد تا بتوانید طبق آن رمزهای عبور خود را به‌روز کنید و برای هر رمز عبوری که ایجاد می‌کنند رتبۀ بالایی از قوی بودن را تأمین کنند.

امنیت رمز عبور برای امن نگه داشتن حفظ اطلاعات شخصی در فضای آنلاین اهمیت دارد و نگه داشتن رمز عبورها در یک مکان دردسر ایجاد رمزهای جدید در مواقع فراموشی برطرف می‌کند.

مطالب مرتبط

Sorry, no related articles to display.

۴ نظر

مجتبی ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ پاسخ

باسلام
رمز پین کد تلویزیونم را فراموش کردم الان هم روی ماهواره نمیره پین کد میخواد ممنون میشم راهنمایی کنید
مدل تلویزیون LG LH590

داوود ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ پاسخ

روز تلویزیون را فراموش کردم مدل تلویزیون ۵۵lf650t

مسعود ۲۶ آذر ۱۳۹۶ پاسخ

رمز قفل سیستم تلویزیون LG 47LY340C رو فراموش کردم اگه برا باز کردنش کمک کنید یه دنیا ممنونتون میشم

سید مهدی ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ پاسخ

سلام. ببخشید مزاحم شدم تلویزیون ال جی من مدلش ۳۲LJ510U-ZA هستش. رمزش رو فراموش کردم. بی زحمت رمز مادرش رو توی سایت بگذارید.لطفا چهار رقمی باشه. ممنون

نظر دهید