۱۹ شهریور ۱۳۹۲

از کاغذ به پیکسل

با عدم استفاده از کاغذ، هزینه‌ها را حذف کنید و ضایعات را کاهش دهید.

امریکایی‌ها هر روز تعداد نامحدودی کاغذ استفاده می‌کنند؛ از رسید خریدهای فروشگاه تا روزنامه و قبض‌های خدمات شهری. در مجموع 70 میلیون تن کاغذ و مقوا در هر سال توزیع می‌شود. بسیاری از این اسناد اکنون به شکل‌های دیجیتال نیز وجود دارد و چشم‌انداز دنیای بدون کاغذ به تدریج به واقعیت می‌پیوندد.

عدم استفاده از کاغذ می‌تواند برای کسب و کار هم سودمند باشد. این حرکت باعث حذف هزینه‌های منابع اداری می‌شود، اطلاعات دیجیتال می‌توانند با سرعت بیشتری در اختیار کارمندان قرار گیرد، فضای فیزیکی کمتری در اداره اشغال شود و برای محیط نیز خوب است. در واقع، 35 درصد از فروشندگان، شامل اپراتورهای تلفن همراه، قبوض دیجیتال نیز ارائه می‌دهند. اگر فروشنده‌ای هنوز دیجیتال نشده است، برنامۀ کاربردیShoeboxed  به صورت الکترونیک رسیدها یا قبوض را پیگیری می‌کند. مشتریان می‌توانند تصویری از قبض را با گوشی هوشمند یا تبلت خود ثبت کنند و برنامۀ کاربردی آن را طبق تاریخ، مکان و میزان خرید پیگیری و ذخیره می‌کند. این می‌تواند یک ابزار مفید برای پیگیری هزینه‌های تجاری شود؛ مثلاً اطلاعات می‌تواند به سادگی به برنامۀ Excel، QuickBooks یا دیگر نرم‌افزارهای حسابداری منتقل شود.

کارت‌های ویزیت می‌توانند به سرعت به جیب یا میز کار دیگران منتقل شود؛ مخصوصاً بعد از یک رخداد شبکه‌ای. رولودکس (جایگاه مخصوص نگهداری کارت ویزیت) آینده همان برنامۀCardmunch  است. بعد از اینکه یک کارت ویزیت اسکن شد توسط کاربر نوشته می‌شود نه ماشین؛ و اطلاعات مخاطب ثبت و در گوشی ذخیره می‌شود و تصویر کارت نیز به عنوان نسخۀ پشتیبان نگهداری می‌شود. سپس می‌توان کارت را بازیافت کرد یا برای استفادۀ مجدد بازگشت داد.

قابلیت اسکن کردن در بسیاری از تلفن‌های همراه وجود دارد و تنها به اسناد کوچک محدود نمی‌شود. برنامۀ JotNot  قراردادهای چندصفحه‌ای، گزارشات یا هر سند بزرگ دیگری را با گوشی هوشمند ثبت می‌کند و از طریق ایمیل می‌تواند به کامپیوتر دیگری فرستاده و انتقال داده  شود یا در یک سرویس ذخیره یا اشتراک‌گذاری فایل مانند Verizon Cloud آپلود یا بارگذاری شوند.

برنامۀ QR droid نیز از دیگر برنامه‌های کاربردی اندروید است که برای اسکن کردن بارکد محصولات استفاده می‌شود.

شما با گوشی ال جی خود تا کنون چقدر در مصرف کاغذ صرفه‌جویی کرده‌اید؟

۱ نظر

حسین ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
در حال حاضر هم تا حد زیادی کاغذ در کارهای اداری و بانکی حذف شده هر چند هنوز هم بسیاری برای محکم کاری ترجیح می دهند همزمان پرینت مستندات را هم نگه دارند در سال های اخیر بارکدهای سه بعدی مربع شکل در حال جایگزین شدن با بارکدهای تک بعدی یا همان میله ای هستند این بار کد های سه بعدی محدودیت ۲۵۶ کاراکتری بارکدهای میله ای قدیمی را ندارند و مثلا میتوان تمام پارامترهای هویتی یک فرد رو همزمان با ان منتقل کرد البته هنوز در بسیاری از جاها مانند فروشگاهها و دستگاههای خود پرداز بانکها فعلا بارکد خوانها توان خواندن بارکدهای میله ای را دارند و با توجه به پیشرفت فن آوری احتمالا در آینده مشکل اسکن و ترجمه بارکد هم از روی دوش شما بر داشته میشه و با یک برنامه ریزی ساده گوشی شما وکیل شما میشه و کارهایی مانند پرداخت اجاره بها ، اقساط بانکی ، پرداخت قبوض و … تا سقف تعیین شده توسط شما بصورت هوشمند و به نیابت از طرف شما انجام می ده توی بروشورهای ال جی به مربع های سیاه و سفید که بنظر می رسه از چندین قطعه موزائیک سیاه و سفید درهم تشکسل شده و در برخی گوشه های آنهم دو مربع بزرگتر تو در تو وجود داره دقت کردید این همون بارکد جدید دو بعدی و با بارکد خوان مخصوص میتوانید تمام اطلاعات آن مدل را در یک آن به رایانه و با برنامه های فوق به گوشی خودتون منتقل و یک عکس هم از همون مدل بگیرید و این دو را دریک فایل ضمیمه و بروور رو برگردونید سرجاش تا هم در حفظ طبیعت سهیم بشین و هم با صرفه جوئی در هزینه بازار یابی ال جی محصولات آتی بازهم ارزانتر بدست شما برسه ضمنا همون لحظه هم میتوانید برای صاحب نظر اصلی یعنی فرزند و یا خانم خونه ایمیل کنید و اگر مدل مورد نظر تائید شد همونجا کالا رو بخرید و در وقت و هزینه خودتون صرفه جودی کنید به همین راحتی
موفق باشید .

نظر دهید