۰۴ شهریور ۱۳۹۲

بررسی نارنجی: ال جی اپتیموس جی پرو؛ به وسعت رنگین کمان

کمتر کسی فکر می کرد که روزی تلفن های غول آسا اینچنین بتوانند توجه کاربران را به خود جلب کنند. این دستگاه ها که بعد ها فبلت نامیده شدند، به خاطر صفحه نمایش بزرگی که داشتند، موفق شدند تا سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند.

جدی ترین جرقه بازار فبلت ها با عرضه گلکسی نوت از سمت سامسونگ آغاز شد و پس از آن دیگر شرکت ها نیز هر یک تلاش کردند تا سهمی از این بازار نو پا را بدست بیاورند. در این میان رقیب هم وطن سامسونگ نیز سعی کرد تا از قافله عقب نماند؛ ال جی در ابتدا با معرفی Optimus Vu حضور خود در میان فبلت سازان را اعلام کرد، اما عدم موفقیت این دستگاه، باعث شد که این کمپانی تجدید نظری در سیاست های طراحی و بازاریابی خود داشته باشد.مدیران ال جی خیلی زود از هم وطن خود الگوبرداری کردند. آن ها نه تنها از طراحی های سامسونگ الهام گرفتند، بلکه سیاست بازاریابی رقیب را نیز سر لوحه کار خود قرار دادند. تمام این عوامل دست به دست هم داد تا Optimus G Pro متولد شود. دستگاهی که مستقیما گلکسی نوت ۲را در قلب بازار نشانه گرفت و با هزینه های تبلیغاتی بسیار، موفق شد تا خود را در رادار خرید کاربران قرار دهد.چندی پیش شما را در جریان مراسم معرفی اپتیموس جی پرو در ایران قرار دادیمو نگاهی اجمالی نیز به آن انداختیم. اما اکنون این فبلت به لابراتؤار نارنجی آمده است، پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با بررسی این محصول از نقاط قوت و ضعف آن بیشتر آگاه شویم.

طراحی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم ال جی کاملا در سیاست های طراحی خود مشغول الهام گرفتن از سامسونگ است؛ اولین بار که اپتیموس جی پرو را در دست بگیرید، ناخود آگاه یاد گلکسی نوت ۲ می افتید و به خوبی می توانید فلسفه مشترکی را در طراحی دو محصول احساس کنید.اپتیموس جی پرو در ابعاد ۹.۴ × ۷۶.۱ × ۱۵۰.۲ میلی متر طراحی شده، که اگر بخواهیم آن را با نوت ۲ مقایسه کنیم باید بگوییم که ارتفاع آن حدود ۱ میلیمتر و عرض آن بالغ بر ۴ میلیمتر کمتر است، لذا با این حساب بی راه نیست اگر بگوییم که ال جی توانسته دستگاه خوش دست تری را در مقایسه با نوت ۲ سامسونگ، تولید نماید.

اگر از جلو به دستگاه نگاه کنیم، در بالای صفحه نمایش می توانیم لوگوی ال جی، بلندگو، دوربین جلو و سنسورهای نور و نزدیکی را مشاهده کنیم. همچنین در پایین صفحه نمایش دکمه فیزیکی Home قرار دارد که اطراف آن به چراغ LED مزین شده. این چراغ شما را از تماس های از دست رفته و یا پیامک های دریافتی مطلع می کند و رنگ های زیبای آن، جلوه خاصی را به جی پرو می بخشد. قبل از اینکه به سایر بخش های دستگاه بپردازیم، باید اشاره کنیم که لبه های کناری صفحه نمایش بسیار باریک هستند و یکی از دلایلی که ال جی توانسته عرض دستگاه را کاهش دهد، رعایت همین نکته بوده است.

نوار نقره ای رنگ اطراف دستگاه، شاید جایی باشد که بیشترین شباهت را در مقایسه با محصولات سامسونگ، در خود گنجانده است. این نوار حالتی آلمینیومی مانند دارد، اما درست مثل دستگاه های سامسونگ کاملا پلاستیکی است.

در سمت راست جی پرو تنها می توان دکمه Power را پیدا کرد، در حالی که سمت چپ دستگاه کمی شلوغ تر است. در سمت چپ علاوه بر دکمه های به هم پیوسته صدا، دکمه ای دیگر نیز قرار دارد که ال جی آن را QButton می نامد و ما نیز در بخش نرم افزار بیشتر به کارایی آن خواهیم پرداخت.

بالای دستگاه محل قرار گیری جک ۳.۵ میلیمتری هدفون، درگاه Infrared و حفره میکروفون است و قسمت تحتانی نیز پورت Micro-USB با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی MHL و یک حفره میکروفون دیگر را در خود جای داده است.

در پشت این محصول می توانیم لنز دوربین را مشاهده کنیم که با کمی برآمدگی همراه شده است. در اطراف این لنز فلش LED و اسپیکر قرار دارند و در پایین آن نیز لوگوی برجسته ال جی دیده می شود. قاب پشتی دستگاه از الگویی از مربع های درخشان برخوردار است که شاید کمی شما را یاد طراحی پشت نکسوس ۴ بیندازد. تفاوتی که بین الگوی پشتی جی پرو و نکسوس ۴ وجود دارد، ظرافت آن ها در خود نمایی است. الگوی نکسوس ۴ تنها در زوایایی خاص و در شرایط نوری ویژه قابل مشاهده بود، اما در جی پرو مربع های درخشنده تحت هر شرایطی خود نمایی می کنند. در مورد خوب یا بد بودن این موضوع نمی توان نظر قطعی داد، چرا که پای سلیقه در میان است؛ شاید در حالی که برخی این الگوی مربعی را جلف می دانند، بعضی دیگر شیفته آن شوند.

قاب پشتی دستگاه کاملا از پلاستیک ساخته شده که البته با توجه به ابعاد محصول و وزن آن،به نظر انتخاب درستی می آید. جالب است بدانید که در زمینه وزن نیز جی پرو سبک تر از نوت ۲ به حساب می آید و با وزنی معادل ۱۷۲ گرم، حدود ۱۱ گرم از فبلت سامسونگ سبک تر است. اگر این درب پلاستیکی را باز کنیم، با باتری غول آسای دستگاه مواجه می شویم که در پایین آن می توان محل قرار گیری میکرو-سیم و حافظه جانبی Micro-SD را مشاهده کرد. البته تگ NFC هم در پشت درب پلاستیکی قرار داده شده است.

نمایشگر

اپتیموس جی پرو دارای یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچ است که به واقع نقطه قوت اصلی آن به حساب می آید. این نمایشگر Full HD قادر است تصاویر را با کیفیت ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ و تراکم ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ، نمایش دهد. جی پرو در این قسمت نوت ۲ را با خاک و خون یکسان می کند و کاری میکند که کیفیت تصویر ۱۲۸۰ × ۷۲۰ پیکسل فبلت سامسونگ، بسیار حقیرانه به نظر بیاید.ال جی در این نمایشگر از تکنولوژی True HD IPS+ LCD استفاده کرده که این موضوع برتری های زیادی را در مقایسه با رقبا به جی پرو بخشیده است. نمایشگر فبلت ال جی بسیار شفاف است و جزییات را در بالاترین حد ممکن نمایش می دهد و رنگ ها نیز بسیار گرم و چشم نواز به تصویر در می آیند. همچنین پنل IPS باعث شده تا این نمایشگر از زاویه دید بسیار گسترده ای نیز برخوردار باشد، شاید این زاویه دید به پای آیفون و یا گلکسی اس ۴ نرسد، اما باز هم عملکرد بسیار قابل قبولی را از خود به نمایش می گذارد.نمایشگر جی پرو شاید زمانی بیشتر به چشم بیاید که بخواهیم آن را با پرچمداری دیگر همچون اکسپریا زد مقایسه کنیم. اگر به خاطر داشته باشید، هنگام بررسی اکسپریا زد به این موضوع اشاره کردیمکه سونی به هیچ وجه نتوانسته در بخش کنتراست رنگ ها و یا زاویه نمایش عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد، و این دقیقا همان نکاتی است که جی پرو در آن ها یکه تازی می کند.

محصولات سامسونگ به خاطر استفاده از تکنولوژی Super AMOLED در نمایشگر های خود، همواره از کنتراست بالایی برخورد هستند و رنگ های بسیار گرمی را نمایش می دهند؛ اما ایرادی که برخی کارشناسان به این نمایشگر ها وارد می کنند، رنگ ها غلو شده ای است که پیش چشم کاربر قرار می گیرد. در جی پرو اما شاهد رنگ های بسیار طبیعی تری هستیم که چشم نوازی بیشتری را با خود به همراه می آورند.عملکرد این نمایشگر در زیر نور مستقیم خورشید را شاید بتوان بزرگترین ضعف آن دانست. جایی که شما اگر میزان روشنایی صفحه را کمتر از ۹۰ درصد تنظیم کنید، با مشکل مواجه می شوید و نمی توانید تصاویر را به خوبی مشاهده نمایید.حساسیت صفحه خازنی نمایشگر بسیار بالاست و این موضوع به شما اجازه می دهد تا حتی با دستکش و یا ناخن هم با دستگاه خود کار کنید. البته این حساسیت بالا لمس های تصادفی را نیز موجب می شود که ممکن است پس از مدتی کمی آزار دهنده باشد.

سخت افزار

ال جی چند ماه پیش از جی پرو، اپتیموس جی را روانه بازار کرد. دستگاهی که اگر بررسی آن را در نارنجی خوانده باشید، می دانید که به عنوان اولین محصول با چیپ ست Qualcomm Fusion 3 در اختیار کاربران قرار گرفت. اکنون بار دیگر ال جی در سخت افزار پیشروی خود را با جی پرو ادامه می دهد. این محصول افتتاح کننده چیپ اسنپدراگون ۶۰۰ است. نسل جدید پردازنده ای چهار هسته ای با سرعت ۱.۷ گیگاهرتز دارد، از گرافیک Adreno 320 برخوردار است و یک رم ۲ گیگابایت را در مجموعه خود به همراه دارد. پیش از آنکه به تجربه شخصی خود از قدرت سخت افزاری جی پرو بپردازیم، بیایید نتایج شاه گل جدید کؤالکام را در بنچ مارک ها ببینیم.

همانطور که مشاهده می کنید جی پرو موفق شده در بنچ مارک Quadrant که مربوط به عملکرد کلی دستگاه می شود، امتیاز ۸۹۴۹ را به دست بیاورد، که در قیاس با امتیاز ۶۸۹۰ نوت ۲، موفقیت بزرگی محسوب می شود. فبلت ال جی همچنین در بنچ مارک Antutu امتیاز ۱۹۴۳۶ را به دست آورده که اگر آن را در کنار گلکسی اس ۴ قرار دهیمشاهد اختلافی بالغ بر ۸ هزار امتیاز هستیم.نتایج بدست آمده به خوبی در واقعیت هم صدق می کنند. جی پرو یکی از سریع ترین فبلت های اندرویدی است که تا به حال در نارنجی مورد بررسی قرار داده ایم. در این محصول همه چیز بسیار سریع انجام می شود و شما بدون کمترین صبری می توانید شاهد اجرای خواسته های خود باشید. بازی ها نیز به لطف Adreno 320 به روانی هر چه تمام تر اجرا می شوند و لذتی مضاعف را برای شما به ارمغان می آورند. جی پرو در دو مدل ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی ارائه می شود که در مدل اول، تنها ۱۰ گیگابایت فضای خالی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

دوربین

جی پرو از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۲.۱ مگاپیکسلی در جلو برخوردار است. دوربین پشت این دستگاه از قابلیت فوکوس مطلوبی برخوردار است و در تصاویری که ثبت می کند، جزییات در حد بالایی شکار می شوند. کیفیت تصاویر جی پرو آنقدر خوب است که بتوانید با خیال راحت در عکس ها زوم کنید و نگرانی چندانی بابت افت کیفیت و افزایش نویز، نداشته باشید. البته اگر بخواهیم به نقاط ضعف این دوربین نیز اشاره کنیم، باید بگوییم که عکس ها اندکی سرد هستند و رنگ ها کنتراست چندانی ندارند؛ به نظر می رسد که تنظیم نور سفید پیش فرض دستگاه، اندکی باید تغییر کند، که البته ال جی با یک آپدیت نرم افزاری به راحتی می تواند این موضوع را بر طرف کند.

عکس را در ابعاد اصلی ببینید

دوربین جی پرو در محیط های بسته نیز عملکرد قابل قبولی دارد و می تواند حداکثر نور ممکن را از محیط جذب کند تا عکس های بهتری را به ثبت برساند، البته فلش LED نیز در این شرایط کمک حالی انکار ناپذیر برای دستگاه است. موارد ذکر شده در نهایت منجر به این می شود که شما شاهد کمترین میزان نویز ممکن در تصاویر خود باشید.ال جی اپلیکیشن دوربین را نیز فراموش نکرده و از زمان عرضه اپتیموس جی، تلاش های بسیاری را برای بهبود بخش نرم افزاری دوربین انجام داده و باید بگوییم که در این امر موفق عملکرده است. اپلیکیشن دوربین جی پرو دارای امکانات متعددی است که باعث می شود شما کنترل کاملی بر روی عکس هایی که می اندازید داشته باشید.

تنظیم ISO و نور سفید، افکت های رنگی، نحوه فوکوس، عکاسی HDR و … از جمله قابلیت های رایجی است که در دوربین جی پرو نیز یافت می شود. در این قسمت گزینه ای به نام Intelligent Auto وجود دارد که به صورت خودکار شرایط محیط را تشخیص داده و بهترین تنظیمات را در نظر می گیرد، البته با فعال کردن این گزینه کلیه تنظیمات دیگر غیر فعال می شوند و کاربر دیگر نمی تواند از آن ها استفاده نماید.

عکس را در ابعاد اصلی ببینید

جی پرو علاوه بر عکاسی Panorama ، از قابلیتی به نام VR Panorama نیز بهره می برد. در این ویژگی به کاربر اجازه داده می شود به صورت ۳۶۰ درجه و در هر زاویه ای که دوست دارد به عکاسی بپردازد. البته بررسی ما نشان داد که ثبت تصاویر در این قسمت چندان راحت نیست و خیلی سخت می توان تصاویر را بدون نقص به یکدیگر پیوند زد.فبلت ال جی همچنین گزینه ای به نام Dual Camera دارد که به عکاس اجازه می دهد در حین عکس برداری از سوژه ها، تصویر خود را نیز در کادری جداگانه و در پایین تصاویر اصلی به ثبت رساند. در قسمتی دیگر گزینه Burst Mode برای عکاسی از سوژه های متحرک در نظر گرفته شده است و این قابلیت را دارد تا در مدت حدود ۴ ثانیه، ۲۰ فریم را به ثبت برساند.اما بی شک یکی از جالب ترین امکانات نرم افزاری دوربین جی پرو را می توان ویژگی Time Catch Shot دانست. با فعال کردن این قابلیت دیگر هرگز حسرت دیر فشردن دکمه شاتر و از دست دادن سوژه ها را نخواهید خورد. در واقع Time Catch ثانیه هایی قبل از فشرده شدن دکمه شاتر را نیز ثبت می کند و از این طریق خیال شما راحت است که می توانید حساس ترین لحظات را نیز شکار کنید. جالب اینجاست که عملکرد این قسمت آنقدر بی نقص است که فرق چندانی در سرعت ثبت آن با حالت عادی وجود ندارد.فیلمبرداری در جی پرو با کیفیت Full HD و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه صورت می پذیرد. تصاویر و جزییات در ویدیو ها بسیار مطلوب هستند و ضبط صدا نیز به خوبی و با وضوح بالایی صورت می گیرد. ال جی در این بخش نیز از قدرت سخت افزاری دستگاه نهایت استفاده را کرده و قابلیت های جالبی را در بخش نرم افزار گنجانده است.

قابلیت Dual Camera اینجا نیز دیده می شود. قابلیتی که این بار دوربین جلو و عقب را هم زمان فعال می کند و با ادغام فیلم آن ها در یکدیگر، اثری خاطره انگیز را به وجود می آورد. کیفیت خوب دوربین جلو و قدرت بالای پردازنده، باعث می شود که نتیجه نهایی این قسمت از کیفیت بالایی برخوردار باشد.از دیگر ویژگی های نرم افزاری دوربین جی پرو، می توان به گزینه Live Effect اشاره کرد. جایی که دوربین به صورت خودکار چهره سوژه های داخل کادر را تشخیص می دهد و در حین فیلمبرداری به صورت زنده بر روی آن ها افکت های بامزه ای را اعمال می کند. از این طریق می توانید فیلمی از دوستان خود داشته باشید که همگی آن ها دارای چشم هایی برجسته هستند و یا دهان هایی گشاد دارند.در نهایت نیز باید گزینه Audio Zoom اشاره کنیم. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا در حین فیلمبرداری بر روی سوژه ای خاص زوم کنید و صدای او را به صورت شفاف تری در فیلم خود داشته باشید.

نرم افزار

پیشرفت ال جی در بخش نرم افزار کاملا محسوس است و این موضوع نشان می دهد که مهندسان ال جی نسبت به مدل های گذشته، وقت بسیاری را جهت بهبود امکانات نرم افزاری خود صرف کرده اند. در حالی که تا چند سال پیش رابط کاربری اختصاصی ال جی از امکانات چندانی بهره نمی برد و در مقابل رقبایی همچون سامسونگ و HTC حرف چندانی برای گفتن نداشت، اکنون شاهد سیستم عاملی هستیم که امکانات متنوعی را در اختیار کاربرش قرار می دهد.جی پرو به صورت پیش فرض با اندروید جیلی بیلی و نسخه ۴.۱.۲ به بازار می آید و هنوز اطلاعاتی مبنی بر به روز رسانی نرم افزاری آن دریافت نشده است. شاید ال جی توانسته باشد قابلیت های مفیدی را به رابط کاربری خود، موسوم به Optimus UI، اضافه کند، اما ظاهر آن را چندان تغییری نداده و هنوز با محیطی روبرو هستیم که به هیچ وجه هیجان انگیز و مدرن، به نظر نمی رسد.ال جی این فبلت را همراه با ۳۵ اپلیکیشن از پیش نصب شده در اختیار شما قرار می دهد. برنامه هایی که انواع و اقسام قابلیت های رنگارنگ را با خود به همراه می آورند؛ از ویرایش ویدیو گرفته تا مدیریت کارهای روزانه و دیکشنری و دفترچه یاد داشت.

یکی از این اپلیکیشن ها Quick Remote نام دارد. برنامه ای که به لطف درگاه مادون قرمز تعبیه شده داخل دستگاه، به شما این اجازه را می دهد تا موبایل خود را تبدیل به کنترل وسایل برقی کنید. نه تنها تلویزیون و ویدیو، بلکه سیستم های صوتی، ویدیو پروژکتور و کولر گازی را نیز به لطف این برنامه، می توانید تحت کنترل در آورید. یکی از نکات مثبت برنامه این است که کلیه کد های مورد نیاز را در خود ذخیره دارد و هیچ نیازی به اتصال به اینترنت، جهت دریافت اطلاعات وجود ندارد. Quick Remote همچنین به شما این امکان را می دهد تا با تقسیم بندی خانه خود به بخش هایی همچون دفتر کار، پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب، پروفایل دستگاه های موجود را همزمان ذخیره داشته باشید و از این طریق هربار نیازی به تنظیم مجدد احساس نکنید.

همانطور که پیش تر و در بخش طراحی اشاره کردیم، جی پرو در سمت چپ خود دکمه ای دارد که QButton نامیده می شود. با لمس این دکمه، بلافاصله از صفحه اسکرین شات گرفته می شود و این امکان فراهم می شود که با انگشت خود تصاویر و یا متونی را بر روی عکس، به ثبت برسانید. یکی از قابلیت های جالب این بخش این است که می تواند نوشته شما را بر روی صفحه حک کند؛ از این طریق هر اپلیکیشنی را که باز کنید، نوشته خود را همیشه بر روی صفحه می بینید. این ویژگی برای کسانی که کار های خود را فراموش میکنند یک راه حل بسیار ایده آل محسوب می شود.

ال جی همچنین اپلیکیشن های شناور خود را نیز به جی پرو آورده است. این برنامه ها که Qslide Apps نامیده می شوند، می توانند بر روی سایر اپلیکیشن ها اجرا شوند و قابلیت مولتی تسکنیگ بالایی را در اختیار کاربر قرار دهند. قدرت سخت افزاری بالا، این امکان در جی پرو فراهم کرده که نه تنها یک برنامه، بلکه دو اپلیکیشن را به طور همزمان بر روی برنامه ای دیگر اجرا نمایید. کارکرد دستگاه در چنین شرایطی اندکی کند می شود، اما باز هم عملکردی قابل تحسین دارد.

باتری

باتری ۳۱۴۰ میلی آمپر در ساعتی که در جی پرو مورد استفاده قرار گرفته، باتری غول پیکری است که به خوبی از پس صفحه نمایش بزرگ و Full HD این دستگاه بر آمده. ما در بررسی خود باتری را در یک روز پر استفاده مورد آزمایش قرار دادیم. تعدادی زیادی عکس، چک کردن ایمیل ها و دیگر موارد کاری، تماس های بسیار و … از جمله فعالیت هایی بودند که جی پرو توانست به مدت ۱۴ ساعت از پس آن ها بر بیاید.

این دستگاه همچنین در آزمایشات GSMArena رکورد ۵۰ ساعت را به خود اختصاص داده. به عبارت دیگر جی پرو می تواند حدود ۲۱ ساعت مکامله بی وقفه را به همراه بیاورد. همچنین زمان مرور صفحات وب از طریق این دستگاه ۶ ساعت و ۴۰ دقیقه و پخش ویدیو نیز ۸ ساعت و ۴۰ دقیقه تخمین زده شده است.

جمع بندی

روند تولیدات خط موبایل ال جی نشان از عزمی جدی در این شرکت دارد، اراده ای که قصد کرده است کلیه رقبا را به زیر کشد و خود بر قله بازار موبایل قرار گیرد. آپتیموس جی،نکسوس ۴، جی پرو و جی۲ نماینده هایی شایسته برای روند رو به رشد ال جی هستند. نماینده هایی که هر یک حرف های بسیاری برای گفتن دارند.جی پرو یک فبلت کم نقص است که کار کردن با آن برای هر کاربری لذت بخش خواهد بود. شاید بزرگترین ایرادی که بشود از این دستگاه گرفت، شباهت بسیار فلسفه ساخت آن به محصولات سامسونگ و به خصوص نوت ۲ است. اما اگر از این مورد صرف نظر کنیم، با دستگاهی روبرو هستیم که دارای قابلیت های متعددی است و به خصوص نمایشگر آن می تواند دلربای مکتب عشاق باشد.با تمام این تفاسیر نمی توانیم به این موضوع اشاره نکنیم که جی پرو بسیار دیر به بازار ایران رسیده، آن هم در حالی که هم اکنون اپتیموس جی۲ معرفی شده است و به گفته مدیر بخش موبایل دفتر ال جی در ایران، قرار است مهر ماه در کشورمان عرضه شود. با در نظر گرفتن تغییرات قیمت در بازار ایران و در چنین شرایطی، تصمیم گیری خرید برای کاربران اندکی سخت می شود و همین موضوع می تواند فروش جی پرو را تحت تاثیر قرار دهد. شایان ذکر است که این دستگاه در حال حاضر با حدود قیمت ۱ میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان در بازار ایران به فروش می رسد.شما در رابطه با فبلت ال جی چه نظری دارید؟ اگر قصد خرید آن را داشته باشید آیا هم اکنون اقدام می کنید یا ترجیح می دهید کمی صبر کنید؟

نقاط مثبت

– کیفیت بسیار خوب نمایشگر
– قدرت سخت افزاری بالا
– قابلیت های نرم افزاری متعدد

نقاط منفی

– طراحی الهام گرفته شده از محصولات سامسونگ
– ظاهر نه چندان مدرن رابط کاربری

لینک مطلب

۲۲ نظر

امیر ۴ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

سلام

ببخشید گارانتی این گوشی دقیقا چیه؟

یه جا دیدم زده مادیران

یه جا زده مدیا

یه جا زده طلایی
من میخوام این گوشی رو بخرم ولی این موضوع برام مبهمه

admin-user4 ۵ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

گارانتی کشوری ال جی
با دو سال گارانتی

امين قاسمي سليمانيه ۵ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
اقا امیر شما در سایت مرجع موبایل ایران عنوان گارانتی ماد ایران را در فروشگاه ما دیده اید(موبایل قاسمی)که در این باره با اجازه مدیر سایت مطالبی را عنوان نمایم
در ایران کار توزیع محصولات موبایل شرکت الجی را دو شرکت یاس جهان و مدیا پردازش انجام میدهند ولی کار خدمات پس از فروش راشرکت الجی به شرکت پر اعتبار وبه جرات قویترین مرکز خدماتی ایران شرکت پرافتخار ماد ایران که سابقه طولانی همکاری باشرکت الجی را دارد انجام میدهد
ازاین است که ما در سایت مرجع ملی موبایل ایران به نام ماد ایران اشاره کرده ایم
با نهایت احترام -امین قاسمی نماینده فروش گوشیهای الجی در استان کرمانشاه

محمدرضا ۶ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

من می خوام این گوشی رو بخرم ولی متاصفانه ال جی در بندر عباس نماینده نداره . هرجا هم که میری میگن نداریم و یه مشکلی که من بهش برخوردم اینه که میگن قطعاتش زیاد نسیت و گارانتیش خوب نیست . می خواستم ببینم راست هست این موضوع ؟

admin-user4 ۷ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

سلام

در حال حاضر خرید آنلاین یا خرید از شیراز را پیشنهاد میکنم

امیر ۸ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

ببخشید یه سوال داشتم در مورد این گوشی:

درسته که پشت و روی این گوشی با یک لایه شیشه ای پوشونده شده؟

admin-user4 ۸ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
خیر

امیر ۸ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

ولی سایت mobile.ir تو بررسی در قسمت طراحی اینطور نوشته.تو سایت gsmarena هم نوشته.کلاً اینطور نیست یا فقط گوشی موجود در ایران فاقد این شیشه هست؟

admin-user4 ۸ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

پشت گوشی قاب پلاستیکی است و شیشه نیست! (شاید منظورتان Optimus G باشه)

امید ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

با سلام
آیا این گوشی مجهز به Gorilla Glass هستش ؟؟؟؟

چرا LG در این موردی هیچ اطلاعاتی نداده …..

مهدي ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

تکنولوژی محافظ صفحه نمایش این گوشی چی هست؟(اگر گوریلا گلس نیست؟)

امید ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

این گوشی مدلی که به ایران ارسال میشه e988 هستش و دارای Gorilla Glass 2 هستش. اینم لینکش

http://www.lg.com/in/mobile-phones/lg-Optimus-G-Pro-E988-mobile-phones/technical-specifications

admin-user4 ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

ممنون از امید عزیز در کمک به ما

سالار ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
صفحه گوشی آیا ضد خش هست
ممنون

admin-user4 ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

منظورتان از ضد خش چیست؟

امید ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

بله ضد خشه

Gorilla Glass 2 داره

amir z ۱۹ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

سلام اگه میشه نقاط ضعف ال جی اپتیموس جی پرو رو بزارید ممنون

admin-user4 ۳ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

اینجا بلاگ رسمی ال جی است!

سید اسماعیل هدایتی ۶ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

با درود
قیمت حال حاضر این گوشی چند است و آیا نسخه ۳۲ آن وارد بازار ایران خواهد شد یا خیر….؟

سپاس

الله یار ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ پاسخ

آیا این گوشی فلش میخوره ؟؟؟؟ یعنی یواس بی آندگو داره؟؟؟؟؟؟؟

علی ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
جی پرو کی آپدیت میشه پس؟

سمیه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ پاسخ

با سلام گوشی بنده هم همین مارک جی پرو هست که قابش رو نمتونم پیدا کنم. از کجا می تونم تهیه کنم؟

نظر دهید