۱۷ شهریور ۱۳۹۲

حالت میهمان در ال‌جی G2

چند هفته‌ای از معرفی ال‌جی G2 می‌گذرد. این گوشی هوشمند با طراحی متفاوت و امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پیشرفته‌اش یک محصول منحصربه‌فرد است که طبق آمار ارائه‌شده، خیلی از کاربران برای عرضۀ جهانی این محصول و خرید آن لحظه‌شماری می‌کنند. یکی از امکانات متمایز این گوشی حالت میهمان یا Guest Mode است.

حالت میهمان دقیقاً همانی است که از نامش پیداست. کاربران می‌توانند برای افرادی که می‌خواهند از گوشی استفاده کنند یک رابط کاربری میهمان ایجاد کنند. با استفاده از حالت میهمان، کاربر می‌تواند از فایل‌های مهم محافظت کند و دسترسی به برنامه‌های کاربردی را محدود کند. هزاران دلیل برای استفاده از این قابلیت وجود دارد. بزرگترین و البته مهم‌ترین آنها امنیت و حریم شخصی است.

این برنامه بدین روش عمل می‌کند: وقتی شما حالت میهمان را ایجاد می‌کنید دو قفل برای صفحه‌نمایش ایجاد می‌کنید. با استفاده از یک الگوی قفل گوشی با تمام امکاناتش قفل می‌شود و دیگری گوشی را به حالت میهمان مبدل می‌کند. در این حالت آنها می‌توانند بدون سرکشی کردن به شخصی‌ترین فایل‌ها، محتوای گوشی را بررسی کنند.

همان طور که در تمام ویدئوهایی حالت میهمان دیده‌اید، این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا صفحه‌نمایش را به میل خود شخصی‌سازی کنید. سپس این حالت منوی برنامه‌ها را برمی‌دارد. اگر نمی‌خواهید دیگران به برنامۀ گالری، مرورگر فایل‌ها یا پیام‌های متنی دسترسی داشته باشند، در صفحه‌نمایش به راحتی می‌توانید آیکون آنها را در حالت میهمان نگنجانید.

بهتر است اینطور بگوییم که مثلاً شما می‌توانید حالت میهمان را برای کودکان خود ایجاد کنید و تنها چند برنامه یا بازی که کودکتان به آنها علاقه‌مند است را در آن بگنجانید. اگر افراد دیگر گوشی را از شما قرض می‌گیرند، ممکن است نخواهید برنامه‌های بانکی خود یا پیام‌های متنی را در آنجا قرار دهید. بنابراین، حالت میهمان را طبق آن تنظیم می‌کنید. برنامه‌هایی مانند فروشگاه‌های خرید و دیگر برنامه‌ها را از دسترس کودکان یا دیگر افراد دور نگه دارید تا پول شما را خرج نکنند.

در واقع سقف این برنامه حد و مرز این قابلیت است و شما می‌توانید حالت میهمان را به گونه‌ای ایجاد کنید که هر چه را که می‌خواهید یا نمی‌خواهید خانواده یا دوستان ببینند را در آن بگنجانید. این یکی از قابلیت‌های استفادۀ شخصی‌سازی شده و چندکاربری در اندروید است. به نظر شما عالی نیست؟ نظرات خود را با ما در میان گذارید.

۷ نظر

حسین ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام
این قابلیت در تمامی سیستم های عامل بویژه سیستم های عامل شبکه وجود دارد و به آن Access Control system یا سیستم تعیین حیطه دسترسی کاربران که به اختصار ACS نامیده میشود اطلاق می گردد علاوه بر محدود کردن دسترسی کاربر مهمان و یا سایر کاربرانی که توسط مدیر راهبری سیستم ADMINiSTRATOR تعریف می گردد میتوان حیطه دسترسی کاربان تعریف شده را به خواندن اطلاعات ، خواندن و ویرایش ، خواندن و ویرایش و حذف و همچنین ایجاد محتوای جدید محدود و تعیین نمود البته تمامی محتوا های ایجاد شده علاوه بر ایجاد کنند یا مالک برای ADMIN سیستم نیز قابل دسترسی است محدودیت در استفاده از فضای ذخیره سازی یا کوتا ( Quta ) رمز نگاری فایل ها یا اینکرپشن ( Incription ) محدودیت زمانی در اجرای برنامه ها و دسترسی به اینترنت و …. از مباحث قابل انجام در این رابطه می باشد البته با توجه به اینکه گوشیهای موبایل تک کاربره محسوب می گردد اعمل محدودیتها تا این اندازه موضوعیت ندارد

pooya ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

آقا ما مردیم دیگه ، پس قراره کی و با چه قیمتی عرضه بشه! زمانش برام مهم نیست ولی قیمتش یکم مهمه :((
یعنی اگه از ۱.۷ میلیون بیشتر باشه دیگه نمی خرمش ، البته اول مطمئنم گرونتره ولی خوب موقع افت قیمتش رو میگم .
admin نظرت چیه ؟
اگه واقعا خیلی گرونه برم G pro بگیرم! راستی G pro حالت مهمان نداره؟

admin-user4 ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

G Pro حالت میهمان ندارد

Ali ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

کی وارد بازار ایران میشه؟بی صبرانه منتظرشم!
در واقع دلیل به تعویق انداختن خریدم واسه گوشی جدید فقط و فقط g2 بوده و بس!

hamid ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

man 2miliion gozashtam kenar bara G2age bishtar bashe …

admin-user4 ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
زیر ۲ میلیون میشه

pooria ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ پاسخ

سلام خسته نباشید ببخشید من گوشیمو گذاشتم در حالت مهمان و نمیتونم بردارم میشه کمکم کنید ممنون

نظر دهید