۲۶ شهریور ۱۳۹۲

طوفانِ آرام! (نگاهی تخصصی و کوتاه به ال‌جی G2) توسط آی تی رسان

شاید تا همین چند وقت پیش بود که بسیاری در بازار، ال‌جی را یک متخصص در ساخت لوازم خانگی و تلویزیون قلمداد می‌کردند و شانسی در بخش موبایل برای آن قائل نبودند و یا در بهترین حالت، گوشی‌های ارزان قیمت و ساده آن را قابل رقابت می‌دانستند. اما در این یکی دو سال اخیر، زمزمه‌های سرمایه گذاری ال‌جی در بخش موبایل، سبب ظهور گوشی‌های زیادی با سیستم عامل اندروید شد. جایی که با کالاهایی چون 4X HD نسیم موفقیت این کمپانی شروع به وزیدن کرد و یا اپتیموس G و G Pro‌ باد در اردوی مخالفان به گردش در آمد و پس از آن با معرفی کالایی چون G2، دور نمایی از یک طوفان را برای همگان ترسیم کرد.

ال‌جی موبایل با همکاری بخش قدرتمندی چون display این شرکت، در حال کار کردن بر روی محصولاتی نوین است و G2 حاصل یکی از همین همکاری‌هاست.

در اینجا می‌خواهیم تا G2، این طوفان جدید ال‌جی را کمی بیشتر و به صورت تخصصی برای شما بررسی کنیم تا ببینیم آیا قدرت وزش آن، توانایی کندن خیمه‌های رقبا را دارد و یا چون صاعقه‌ای سهمگین تنها می‌غرد و به پایان می‌رسد؟!

هنرمند

بسیاری از افراد در ابتدای معرفی G2، آن را تا حد زیادی شبیه به S4 دانستند و کلی سر و صدا به راه انداختند که این چرا انقدر شبیه به محصول نچسب سامسونگ است! اما واقعیت چیز دیگری است، زیرا زمانی که G2 را در دست بگیرید، به هیچ چیزی به جز خود G2 فکر نخواهید کرد زیرا این مدل به قدری متفاوت است تا ذهن شما را به سمت گوشی دیگری منحرف نسازد.

g2-in-hand

در نگاه نخست، نمایشگر با کیفیت با قاب دوری بسیار باریک، اشک شوق را در چشمان شما جمع خواهد کرد و با خود خواهید گفت: آیا این دستگاه را واقعا ال‌جی ساخته؟! سپس به دنیال کلیدهای اطراف G2‌ خواهید گشت و هر چه بیشتر جستجو کنید، کمتر خواهید یافت! چرا که چیزی وجود ندارد و در این بخش متوجه یکی از تفاوت‌های بنیادین این مدل با سایرین خواهید شد. کلیدها در پشت گوشی و در زیر لنز دوربین قرار گرفته‌اند، جایی که تا پیش از این مشاهده نکرده بودید. باید در ابتدای این امر، یک احسنت به ال‌جی بابت شجاعتش در چنین تغییر بزرگی گفت. فلسفه کار گذاری این کلیدها، به این دلیل است که ال‌جی به خوبی فهمیده بود که اکثر کاربران در حال استفاده از گوشی، انگشت اشاره خودشان را در زیر لنز دوربین می‌گذارند و حال چه چیزی بهتر تا این انگشت، بلا استفاده رها نشده و کاری انجام دهد! به همین خاطر سه کلید به صورت عمودی و در یک ردیف گذاشته شده‌اند. دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا و کلید پاور که در بین آن‌ها قرار دارد.

back-keys

البته این امر با خود بدی‌هایی هم دارد. در وهله نخست، مدتی زمان می‌برد تا با جای جدید این کلیدها کاملا خو بگیرید و در بسیاری از زمان‌ها، به اشتباه انگشت خود را به کناره‌های گوشی برای یافتن کلید پاور و یا صدا خواهید برد. همچنین نحوه کار گذاری دکمه مهمی چون پاور (که قفل نمایشگر هم است) به صورتی بوده که گاهی اوقات آن را گم می‌کنید و بهتر بود ال‌جی کمی برجستگی بیشتری به آن می‌داد تا به اشتباه دستان شما بر روی کلیدهای صدا نرود.

cell-phone-backs

درباره ابعاد گوشی، باید این نکته را بدانید که G2 با نمایشگر 5.2 اینچی، از اکثر مدل‌های ۵ اینچی بازار، کوچک‌تر است! بلی، درست خواندید! در واقع ال‌جی به قدری تلاش به خرج داده تا ابعاد دستگاه را در حد مناسب نگاه دارد که شاید به ذهنتان خطور هم نکند نمایشگر آن چنین وسعتی دارد! در تصویر زیر، این مدل را در کنار اکسپریا Z1 (با نمایشگر ۵ اینچی)، اپتیموس جی پرو (با نمایشگر 5.5 اینچی) و گلکسی مگا 6.3 در حالت‌های مختلف مشاهده می‌کنید.

four-cellphonescellphone-displaysg2-besidesg2-top

در کل بایستی طرح جسورانه G2 را ستود، ساختاری که به خوبی رعشه بر اندام سایر سازندگان می‌اندازد و تلنگری بر شرکت‌هایی خواهد بود که اصرار بر یک طرح ثابت و تکراری دارند و متاسفانه این سازندگان، کم هم نیستند!

پرواز با رویا

همان طور که همیشه گفته‌ایم، نمایشگر یکی از آن دست بخش‌های بسیار مهم در گوشی‌های موبایل است که با آن به نوعی زندگی خواهید کرد. ظاهرا G2 زندگی مرفهانه‌ای را برای شما به وجود آورده که از بودن در کنارش لذت خواهید برد. قاب دور نمایشگر بسیار باریک است، به نحوی که اگر حواستان نباشد، کناره‌های انگشتان شما نیز نمایشگر را لمس خواهد کرد و البته این امر دردسر ساز نیز خواهد بود! ال‌جی با فناوری True HD بسیار هنرمندانه کار کرده و به لطف وضوح تصویر فول اچ‌دی، چگالی پیکسل ۴۲۴ برای شما فراهم شده است.

برای قضاوت بهتر درباره این نمایشگر، آن را در کنار محصول بسیار جدید سونی به نام Xperia Z1 قرار دادیم و چند عکس گرفتیم تا خودتان قضاوت کنید که این دو غول فناوری در کنار یکدیگر، چه نمایشی دارند.

dis3dis2Dis-1dis4

سهمگین باش!

اگر هنوز به طوفان G2 اعتقاد پیدا نکرده‌اید، در این بخش خانه شما خراب خواهد شد چرا که چیپست قدرتمند Snapdragon 800 که به نوعی قوی‌ترین مدل موجود در گوشی‌های فعلی دنیاست، چنان هجمه‌ای برپا خواهد کرد تا سر تعظیم بر توان G2 فرود بیاورید. این چیپست برای هر هسته خود فرکانس 2.26 گیگاهرتز را فراهم آورده است (در اکسپریا Z Ultra و Z1 برابر با 2.2 گیگاهرتز است) و این میزان سبب شده تا برای اولین بار در تاریخ، آزمونی چون بنچمارک پی، رقم زیر ۱۰۰ میلی ثانیه را تجربه کند!

bench-pi

همچنین عملکرد چهار گانه آزمون quadrant professional را در پایین مشاهده می‌کنید که تقریبا تمام مدل‌های روز دنیا را قلع و قمع کرده است!

CPUGRIOMEMORY

امتیاز فوق‌العاده 32470  در برنامه AnTuTu خود نشان دیگری از سهمناک بودن این طوفان دارد.

antutu

در آخرین مرحله به سراغ Smart Bench رفتیم تا اگر هنوز سقفی بالای سر خودتان دارید، آن را دو دستی تقدیم G2 کنید!

SMART

عکس بگیر!

G2 از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد. به دلیل آنکه فرصت ملاقات ما با گوشی کوتاه بود، در شرایط مختلفی همچون تاریکی موفق به عکاسی نشدیم، اما به جایش یک زرنگی کردیم! از آنجایی که G2 ادعای زیادی در کیفیت بالای دوربینش دارد، ما هم از Z1 خواستیم تا افتخار همراهی با ما را بدهد و هر چیزی را که با G2 گرفتیم، با Z1 و دوربین 7/20 مگاپیکسلی و لنز مشهور G آن ثبت کردیم تا این دو غول را در کنار یکدیگر مقایسه کرده و بیشتر به توانایی و کیفیت آن‌ها ایمان بیاورید.

CAM1CAM3CAM2CAM6CAM5CAM4

فقط در این بین دو نکته را یاد آوری کنم. G2 دارای ۱۲ حالت مختلف عکاسی است و فوکوس ۹ نقطه‌ای با سرعت بسیار بالای تشخیص، یکی از بهترین نمونه‌هایی بوده که تا به امروز با آن کار کردم. لقب هوشمند را برازنده دوربین این گوشی بدانید!

g2-camera

باتری خوفناک!

شاید بد نباشد که نگاهی به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری G2‌ نیز داشته باشیم، جایی که برای شما بیش از ۲۵ ساعت مکالمه مداوم به ارمغان آورده می‌شود! در واقع با استفاده روازنه یک ساعت از اینترنت، یک ساعت دیدن فیلم و به همین میزان مکالمه، تا ۶۲ ساعت می‌توانید از گوشی خودتان بهره ببرید، امری که G2 را تبدیل به یک طوفان دوست داشتنی برای همگان می‌سازد.

lg-g2

ایراد در کجاست؟

به این گوشی می‌توان ایرادات اندکی هم گرفت که اندک‌ترین آن که که کمی هم بزرگ است! به حافظه دستگاه باز می‌گردد. جایی که ال‌جی بر خلاف سایر قسمت‌ها چندان سخاوت از خود نشان نداده و به تولید ۲ مدل ۱۶ و ۳۲ گیگابایت، آن هم بدون پیشتیبانی از کارت حافظه جانبی اکتفا کرده است. باتری دستگاه نیز غیر قابل دسترس است و اسپیکرها با آنکه ظاهر مناسبی داشته و استریو هم هستند، اما آن کارایی و صدایی که انتظار دارید را تولید نمی‌کنند.

speakers

G2‌ چیست؟

در کل باید G2 را یک مدل عالی قلمداد کرد، دستگاهی که با طراحی خاص و جسورانه‌اش، طوفانی را دل خریداران و علاقه‌مندان به خود برپا خواهد کرد. البته بهتر است نگران نشوید، چرا که این طوفان صدمه‌ای به شما نمی‌زند و خیلی آرام در کنار شما خواهد ایستاد و به پیوستن دعوت‌تان می‌کند. خدا را چه دیدید؟! شاید شما هم بخاطر G2، وارد این طوفان ال‌جی شدید!

منتظر بررسی دقیق و کامل‌تر این گوشی در آی‌تی‌رسان باشید.

لینک مطلب

۷ نظر

علی ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

من یه g pro دارم ولی وقتی باهاش کار میکنم زود داغ میکنه(تقریبا نیم ساعت)
میخاستم بدونم مشکلی داره یا به خاطر باطری بزرگشه؟

admin-user4 ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

آیا کار کردن هنگام بازی و وب گردیه؟ ایرادی نداره

فرید ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

این بررسی از همه بهتر بود…
مرسی ال جی
مرسی ایتی رسان

سام ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

ایا مانند گلکسی S4 تاچش از فاصله کار میکنه یا نه؟

admin-user4 ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

خیر

فرید ۵ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

با عرض سلام و خسته نباشید
این که میگن در باطری جدا نمیشه تعمیرگاه مجز میتونن باز کنن و یکی صدای ان در بعضی از ساست ها گفته میشئد کم هست و یکی قاب پشت ان مثل s3 میباشد یا از ان بهتر هست

admin-user4 ۶ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

خدمات مجاز، مجهز به دستگاه های مختص این کار هستند
در مورد سایر موارد پیشنهاد میکنم موقع عرضه در شو رومها گوشی را از نزدیک مشاهده کنید

نظر دهید