۱۶ شهریور ۱۳۹۲

همگام کردن آی‌تیونز با اندروید (مک یا پی‌سی)

اگر یک مجموعۀ عظیم از آهنگ‌های MP3 در آی‌تیونز (iTunes) اپل دارید و هنگامی که گوشی اندروید خود را از طریق پورت یواس‌بی به آی‌تیونز متصل می‌کنید متوجه می‌شوید که از اندروید خیلی خوشش نمی‌آید و دوست ندارد با آن کار کند، چارۀ کار شما پیش ماست. خوشبختانه، برای رفع این مشکل یک برنامۀ کاربردی وجود دارد که با مک و پی‌سی به خوبی کار می‌کند و حتی برخی از آنها قابلیت سینک بی‌سیم هم دارند!

در واقع برنامه‌های کاربردی بسیاری وجود دارد که می‌توان آی‌تیونز را به اندروید متصل کرد اما در این مطلب می‌خواهیم از رایج‌ترین و پرطرفدارترین برنامه‌ صحبت کنیم؛ برنامه‌ای که در بیشتر گوشی‌های اندروید ال‌جی از پیش نصب شده است: برنامۀ کاربردی doubleTwist.

DoubleTwist  نه تنها لیست پخش، MP3ها، تصاویر و ویدئوها را وارد گوشی اندروید می‌کند بلکه با یک آپگرید 4.99 دلاری به شما امکان می‌دهد تا موسیقی خود را به صورت بی‌سیم با استفاده از قابلیت AirSync سینک کنید. اگر 5 دلار پولتان را برای خرید قهوه لازم دارید، باید بگوییم که نسخۀ رایگان هم همین کار را از طریق یواس‌بی انجام می‌دهد.

مرحلۀ اول: برنامۀ مربوط به مک یا پی‌سی را از این لینک دانلود و نصب کنید: http://www.doubletwist.com/airsync

مرحلۀ دوم: اگر این برنامه را در گوشی خود ندارید، ابتدا آن را در فروشگاه مجازی اندروید پیدا و دانلود کنید. نسخۀ رایگان از طریق یواس‌بی سینک می‌شود و نسخۀ 4.99 دلاری به روش بی‌سیم همگام می‌شود و از گوشی به ایکس‌باکس، پلی‌استیشن 3 و تلویزیون پخش می‌شود.

مرحلۀ سوم: برنامۀ doubleTwist را در گوشی خود اجرا کنید.

مرحلۀ چهارم: برنامۀ doubleTwist را در مک یا پی‌سی اجرا کنید و گوشی خود را به پورت یواس‌بی متصل کنید.

مرحلۀ پنجم: قابلیت ذخیرۀ انبوه (USB Mass Storage) را در گوشی فعال کنید تا به کامپیوتر شما متصل شود.

مرحلۀ ششم: گزینۀ Sync music to device را برای همگام کردن موسیقی در گوشی انتخاب کنید و سپس یکی از گزینه‌های All Music (همۀ موسیقی) یا Selected Playlists (موسیقی‌های منتخب) را برگزیده تا موسیقی مورد نظرتان را با گوشی خود به اشتراک گذارید.

مرحلۀ هفتم: گزینۀ Sync را کلیک کنید و منتظر باشید تا موسیقی کپی شود.

مرحلۀ هشتم: با فشار دادن کلید Eject اتصال گوشی با برنامۀ مک/پی‌سی درdoubleTwist  را قطع کنید.

مرحلۀ نهم: USB Storage در گوشی اندروید خود را قطع کنید و اتصال یواس‌بی را جدا کنید.

مرحلۀ دهم: چند دقیقه‌ای به برنامۀ doubleTwist مهلت دهید تا کارت اس‌دی را بخواند و کتابخانۀ خود را ‌به‌روز کند. وقتی این روند به پایان رسید پیغامی را مشاهده خواهید کرد.

همین! حالا شما موسیقی، ویدئو و تصاویر را با گوشی اندروید خود سینک کرده‌اید و به همان راحتی آی‌تیونز می‌توانید از آنها استفاده کنید! اکنون به مرحلۀ بعد بروید و اگر می‌خواهید یک راهکار بهتر داشته باشید، از AirSync بدون سیم استفاده کنید.

نکته: موسیقی DRM که از طریق آی‌تیونز خریداری می‌شود در دستگاه‌های غیر از اپل کار نمی‌کند و کپی نمی‌شود. خوشبختانه بیشتر موسیقی‌هایی که طی سال‌های اخیر در آی‌تیونز فروخته شده است بدون DRM هستند و به خوبی کار می‌کنند.

۳ نظر

شهرام ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
ببخشید این سوال رو اینجا میپرسم.نمیدونستم کجا میشه بپرسم
من ال جی اپتیموس جی دارم یه آپدیت ۴۵ مگابایتی واسم اومده نصب کردم اما ورژن اندروید یا هیچ چیز دیگه ای تغییر نکرد.میخواستم بدونم این آپدیت چی بوده؟
با تشکر

admin-user4 ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

برای رفع برخی باگ ها و امنیت است

محمدصالح وکیلی ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

بسیار عالی، متشکریمـ.

نظر دهید