۰۵ شهریور ۱۳۹۲

کیفیت تصویر در تلویزیون‌های OLED

درخشش تلویزیون‌های OLED عملکردهایی که در گذشته غیرممکن بوده‌اند را به واقعیت پیوند داد. امکان خاموش کردن پیکسل‌های انفرادی رنگ سیاه را واقعاً سیاه ترجمه می‌کند و نسبت کنتراست نامحدودی ایجاد می‌کند. رنگ‌های زیبا و برجسته در واقع استاندارد BT.709 این صنعت را به دلیل طبیعی‌تر و زنده‌تر بودن بازتولید همۀ محتوا بالا می‌برد. OLED حرکات را بسیار واضح نمایش می‌دهد و از هر زاویۀ دید نامحدود قابل تحسین است.

با وجود تمام این شاهکارهای حیرت‌انگیز، خود تلویزیون به طرز قابل ملاحظه‌ای باریک است و وزن آن تقریباً نصف وزن نسل نمایشگرهای گذشته است. نمایشگرهای OLED خودتابشی از انرژی کمتری نسبت به فناوری‌های دیگر نمایشگر استفاده می‌کنند.

4 پیکسل رنگی

فناوری پیشرفتۀ 4 پیکسل رنگی ال‌جی پیکسل فرعی سفید و بدون فیلتر را به پیکسل‌های قدیمی قرمز، سبز و آبی اضافه می‌کند. نتیجه؟ تصویر روشن‌تر با دامنۀ رنگ گسترده‌تر و دقت رنگ بالاتر.

تصفیۀ رنگ

آرایش تصفیه رنگ (Color Refiner) در تلویزیون OLED ال‌جی دوام بازتولید رنگ را در سرتاسر تصویر بهتر می‌کند. در نتیجه، تصویر برای چشم طبیعی‌تر و خوشایندتر به نظر می‌رسد.

زاویۀ دید

آیا نگران خارج شدن از محور دید هستید؟ نگران نباشید. با تلویزیون OLED ال‌جی، شما می‌توانید صفحه تلویزیون را تقریباً از هر زاویه‌ای ببینید، افقی یا عمودی، بدون اینکه با افت کنتراست یا اعوجاج رنگ مواجه شوید.

کنتراست نامحدود

OLED به عنوان اولین فناوری نمایشگر، که از قابلیت خودتابش پیکسل‌ها برای خاموش وروشن کردن تک به تک برخوردار است، اولین فناوری با نسبت کنتراست نامحدود است. دامنۀ نسبت کنتراست از روشن‌ترین تا سیاه‌ترین متغیر است. هر چه بیشتر باشد بهتر است و نامحدود، تا کنون، غیرممکن بوده است. سیاهی عمیق به نظر می‌رسد که ذوب می‌شود و حس بیشتری از واقع‌گرایی و عمق را در همه محتوا ارائه می‌دهد.

وضوح حرکت

این زمان پاسخ‌دهی بسیار مهم در تلویزیون‌های OLED ال‌جی، یعنی توانایی برای تازه‌سازی تصویر صفحه، کمتر از یک میکروثانیه است؛ یعنی بسیار سریع‌تر از تلویزیون‌های LED. بنابراین، انتظار داشته باشید که حتی سریع‌ترین حرکت را با وضوح تمام و بدون مات شدن مشاهده کنید.

۱ نظر

حسین ۵ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام
تا آنجا که می دانم تلوزیونهای پلاسما و CRT ( همان تلوزیونهای دارای لامپ تصویر قدیمی ) هم برای تولید تصویر نیاز مند نور پس زمینه نیستند و فقط تلوزیونهای LCD ,و LED که بهتر است آنها را تلوزیونهای LED LED بنامیم برای تولید تصویر نیازمند به نور پس زمینه هستند با این توضیح که سرعت پاسخگوئی پیکسلها در تلوزیونهای پلاسما ۶ برابر و در تلوزینهای جدید LED تا صد برابر کمتر است و با تلوزیونهای OLED قطعا هیچگونه اثر مات شدن تصویر در صحنه های پر تحرک وجود ندارد و میزان روشنائی و درخشنگی تصویر در کنار تولید مشکی مطلق کیفیت تصویر را بنحو بسیار چشمگیری نسبت به تمام هرآنچه تلوزیون تا کنون دیده اید را به شما ارائه خواهد داد قیمت بشدت بالای OLED نسبت به تلوزیونهای LED مهمتر ین عاملی است که فعلا امکان فرا گیر شدن این فن آوری در دنیا در کوتاه مدت را نی دهد و بنظر می رسد چند سالی بایستی با همین تلوزیونهای موجود سر کنیم
نظر شما در این رابطه چیست
موفق باشید .

نظر دهید