۱۸ مهر ۱۳۹۲

انتخاب مبلمان مناسب برای سیستم های سینمای خانگی

راحت نشستن و زاویه دید مهم ترین و اساسی ترین فاکتورها در تماشای سیستم های سینمای خانگی محسوب می شوند. یکی از مشابه ترین تجربه ها به تئاتر ، جاییست که هر کس بر روی صندلی خود نشسته و میز یا جا فنجانی خود را در اختیار دارد.

صندلی های در دسترس هم انواع مختلفی از صندلی های یک و دو نفره تا نیمکت را در بر می گیرند. آن ها می توانند قابلیت جابجا شدن را داشته و یا در جای خود محکم شده باشند. و می توانند از هر موادی ساخته شده باشند تا با طراحی و دکوراسیون داخلی فضای اطراف هماهنگی داشته باشند. آنچه که مهم است این است که ویژگی راحتی و آسایش در میان تمامی این صندلی ها مشترک است. بسیاری از فیلم ها زمانی بیش از دو ساعت داشته و بنابراین هر یک از صندلی ها باید به نحوی طراحی شده باشد که بتوان با راحتی تمام مدتی طولانی را بر روی آن سپری کرد.

صندلی چرمی CinemaTech که جای فنجان هم به شکل مناسبی در آن تعبیه شده است.

صندلی هایی که امکان خم شدن و لم دادن را دارند مناسب ترین شکل صندلی ها در این مورد به شمار می روند. آن ها امکان تنظیم در زوایای مختلف را داشته و می توان آن ها را برای مشاهده صفحه از فواصل مختلف هم تنظیم کرد. به همین دلیل، این نوع صندلی ها ، صندلی های محبوبی به شمار می روند. مدل کلاسیک تر آن ها هم با وجود بزرگ بودن و تعبیه مکانی برای قرارگیری پاها در هنگام استراحت، گزینه‌ی ایده آل تری محسوب می شوند.در برخی از مدل‌های آن ها بخش خاصی برای نگهداری نوشیدنی تعبیه شده است.

La-Z Boy نام این محصول خود را Matinee Recliner گذارده که یک صندلی ایده آل برای سینمای خانگی است.

بغیر از نوع صندلی‌هایی که ذکر آن رفت، شما امکان انتخاب صندلی‌های واقعی که در سینما استفاده می شوند را هم دارید.  آن ها کیفیتی معادل با صندلی های تاشو دارند اما احساس و کیفیت «سینمایی» مشابه‌تری  نسبت به همتای‌شان از خود نشان می‌دهند. صندلی های تئاتر با کیفیت بالا ساخته شده و برای دوام و راحتی طولانی مدت طراحی می شوند و بر خلاف صندلی های تاشو قبلی امکان فیکس کردن آن ها بر روی کف هم وجود دارد. این مورد در سطوح شیب دار و یا غیرمسطح که امکان حرکت صندلی در آن ها وجود دارد، اهمیت زیادی دارد.

اگر شما برای انتخاب صندلی مناسب برای تئاتر خانگی تان آماده اید، بهتر است ویژگی های زیر را در این حین در نظر داشته باشید:

  •         مقاومت بالا
  •         امکان تمیز کردن آسان
  •         هماهنگی با دکوراسیون داخلی ، دیوار ها و دیگر صندلی ها
  •         وزن مناسب و قابلیت فیکس کردن بر روی کف
  •         راحت بودن برای نشستن در زمان های طولانی
  •         تعبیه جا فنجانی مناسب

ماشین‌های اولیه ذرت بو  داده ، جزو موارد کلاسیکی هستند که با ظاهر و بوی خاص خود، به تئاتر ها و سینماها حال و هوای خاصی می بخشند.

مبلمان مخصوص تئاتر.علاوه بر صندلی ها ، عناصر دیگری هم در تجربه خوب از سیستم های تئاتر خانگی تأثیرگذارند. دکه ها، پیشخوان ها و حتی نصب نشان «در حال نمایش» همه و همه می توانند در انتقال تجربه ای مشابه موثر باشند.

هنگامی که به فکر طراحی دکوراسیون داخلی منزل تان برای جای دادن سیستم سینمای خانگی هستید،به یاد داشته باشید که برای استفاده از ابزارهای جانبی به برق و همین طور روشنایی نیاز خواهید داشت. بهتر است از ابتدا مشخص کنید که به داشتن چه چیزهایی علاقه دارید، قرار است آن ها را در چه نقطه ای از اتاق قرار دهید و در همان فرآیند اولیه به فکر پلانی مناسب برای تأمین نور و انرژی مورد نیاز آن ها باشید.

ابزارهای جانبی خاص سینماها را می توان در مکان های مختلفی یافت اما فروشگاه های اینترنتی بسیاری هم در این زمینه وجود دارند که از تنوع خوبی در میان محصولات عرضه شده برخوردارند. قطعا از دیدن تنوعی که میان دکه های مخصوص ذرت بو داده در این فروشگاه ها وجود دارد ، شگفت زده خواهید شد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید