۰۴ مهر ۱۳۹۲

تلاش LG برای تولید انبوه تلویزیون‌های OLED از سال 2014

مدیرعامل LG Display ، هان سانگ بئوم، پنجمین نفر از سمت چپ،  به همراه کیم مون سو، استاندار استان جیونگی، چهارمین نفر از سمت چپ و دیگر اعضای هیأت اجرایی تأسیساتی را افتتاح می کنند که قرار است برای خط تولید تلویزیون های OLED در مجموعه کارخانجات LG در پاجو در استان جیونگی، فعالیت کند.

LG Display که بزرگترین سازنده صفحه نمایش در دنیا محسوب می شود، پنج شنبه اعلام کرد که قصد دارد تا به تولید انبوه صفحه نمایش های OLED بپردازد که از نیمه دوم سال 2014 میلادی برای تولید تلویزیون ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

لی سانگ ووک، سخنگوی شرکت می گوید: خط تولید جدید OLED ما از فناوری جدیدی موسوم به فناوری نسل هشتم برش شیشه بهره گرفته و در نیمه دوم سال آینده پس از انجام تست های ابتدایی ، به بهره برداری خواهد رسید.

صفحه نمایش های نسل هشتم ابعادی معادل 2200 میلی متر در طول و 2500 میلی متر در ارتفاع خواهند داشت  که برای تلویزیون هایی با اندازه بیش از پنجاه اینچ مناسب است.

خط تولید جدید شرکت امکان تولید 26000 ورقه شیشه ای را در هر ماه خواهد داشت. لی می گوید مجموع سرمایه گذاری انجام شده برای این خط تولید به بیش از 700 میلیون وون می رسد.

بر خلاف LG ، دیگر رقیبا هنوز هم خبری از تصمیم خود برای تولید انبوده صفحه نمایش های OLED اعلام نکرده است.

برنامه LG برای تولید انبوه این تلویزیون ها در مراسم جشنی که برای تأسیس  فاز نخست خط تولید جدید شرکت در شهر پاجو در استان جیونگی برگزار شد، به اطلاع عموم رسید.

در این مراسم، کیم مون سو استاندار استان جیونگی، لی این جائه شهردار شهر پاجو، هان سانگ بئوم مدیر عامل LG Display ، ماتسوموتو یوشی هیسا نایب رئیس ایدمیتسو کوسان ، میشل گراند مدیرعامل Merck Korea و دیگر اعضای بلند پایه هیئت اجرایی LG حضور داشتند.

هان سانگ بئوم در این مراسم گفت: همانطور که می دانید LG نخستین سازنده تلویزیون های 55 اینچی OLED است و حالا در تلاشیم تا این محصول را هر چه سریعتر به تولید انبوه برسانیم. اما ما برای اجرای این پروژه طبق زمانبندی پیش بینی شده به همکاری نزدیک با شرکای مان نیازمند خواهیم بود.

LG که در سال 2009، حق انحصاری کداک در زمینه OLED را خریداری کرده بود،  تلاش بیشتری را بر روی OLED های سفید که از پنل  تلویزیونی مجهز به فیلتر های رنگی با مواد فسفرسنت و فلوئورسنت استفاده می کند ، متمرکز کرده است. این فرآیند می تواند تولید انبوه تلویزیون های OLED را در مقایسه با رویکرد RGB که در تلویزیون های شرکت رقیب یعنی سامسونگ به کار گرفته می شود، سهولت بخشد.

LG Display می گوید اخیرا به فناوری ترکیبی جدیدی دست پیدا کرده است که از هزینه ها کاسته و نتایج بهتری را در زمینه تولید به دست می دهد.

سخنگوی شرکت LG می گوید این سیستم که WRGB-OLED نام گرفته است، از مزایای OLED های سفید و RGB به همراه هم بهره می گیرد.

بر اساس تخمینی که iSuppli – که موسسه ای بازاریابی است – منتشر کرده است انتظار می رود سالانه 75000 تلویزیون OLED به تولید برسد.

وینتا جخان وال یکی از تحلیلگران iSuppli می گوید: «موفقیت LG در به تحقق پیوستن رویای تلویزیون های خمیده OLED غول پیکر موفقیت بی نظیر و مهمی در صنعت تولید صفحات نمایش محسوب می شود. اما هر دوی این شرکت ها برای تولید انبوه صفحه نمایش های خود با مشکل روبرو هستند و بنابراین نمی توان در دسترس قرار گرفتن تلویزیون های OLED در بازار را در آینده ای نزدیک ممکن دانست».

وی ادامه می دهد:«در دسترس پذیری محدود و اندک در کنار قیمت بالا سبب می شود تا تلویزیون های OLED توسط  LG در سال های آتی به صورت محدودی به فروش برسند. نکته دیگر این است که با گذر زمان تولید تلویزیون های OLED در مقیاس وسیع به صرفه تر شده و تا آن زمان تلویزیون های LCD فعلی فرصت دارند تا با قیمتی رقابتی تر و کارآیی مناسب به جریان اصلی بازار تبدیل شوند».

۴ نظر

حسین ۴ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
اگر قبلا اظهار نظرهای مرا در این درگاه ارتباطی و یا LGNEWS.IR مطالعه کرده باشید سئوالی که همیشه در ذهن من مطرح بود فن آوری WRGB یا به زبان ساده پنل دارای پیکسلهای مرکب تشکیل شده از پیکسلهای فرعی قرمز، سبز و آبی مرسوم در سایر تلوزیونها بعلاوه پیکسل فرعی سفید بود و قبلا هم اشاره کرده بودم ال ای دی ساتع کننده نور سفید تا آنجا که من اطلاع دارم وجود ندارد و نور سفید چراغ های ال ای دی و یا نور پشت زمینه سفید تلوزیونهای ال ای دی از فن آوری تحریک فسفر در کنار فن آوری ال ای دی بدست می آید که در مقیاس هایی مانند لامپ های ال ای دی و یا صفحات نمایش غول پیکر ال ای دی و یا در ضخامت تلوزیونهای ال ای دی تولید آن براحتی ممکن است و دو احتمال در این بین را مطرح کرده بودم یکی کسب موفقیت ال جی در تولید دیود با نور سفید و دیگری موفقیت ال جی در تولید ال ای دی در اندازه میکروسکپی که امکان تولید تلوزیون در قطر ۴ میلیمتر راممکن سازد همانگونه که در متن خبر می بینیم هیچیک از حدس هایی که من زدم درست نبوده و نور سفید تولید شده در پیکسلهای فرعی سفید این تلوزیون از همان فن آوری تلوزیونهای سیاه و سفید قدیمی سود جسته است اما باز هم استفاده از این فن آوری در این مقیاس میکروسکپی بویزه در تلوزیون ۷۷ اینچی اولترا اج دی OLED نیازمند فنآوری بسیار پیشرفته ای می باشد به هر حال بنظر می رسد ال جی عزم خود را برای باقیماندن در رتبه اول تولید کنندگان تلوزیون با فن آوری OLED علی رغم تنگناهای موجود که ریشه در کمبود مواد اولیه مورد نیاز در تولید تلوزیون با این فن آوری و در نتیجه قیمت بسیار بالای آن دارد متمرکز نموده حال دو احتمال کلی وجود دارد کشف مواد اولیه جایگزین همانند اتفاقی که در مورد صفحات کریستال مایع یا همان LCD افتاد و با استخراج مواد جایگزین از ذرت قیمت تمام شده این نوع تلوزیون به یک سوم و در حال حاضر به یک چهارم کاهش یافته و یا جانشینی آن با یک فن آوری دیگر اتفاقی که برای تلوزیونهای پروجکشن در یک دهه قبل افتاد وبا ورود تلوزیونهای LCD زمان حضور این فن آوری در بازار تلوزیون را بسیار کوتاه نمود نظر شما در این رابطه چیست ؟
موفق باشید .

احمد ۵ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
مسابقه بهترین دلیل برای خرید تلوزیون چی شد

admin-user4 ۶ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

در این هفته قرعه کشی میشود

حسین ۶ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
مثل اینکه کپی برداری از فن آوریهای ال جی بر عکس سایر برندها نبوده و مثل آب خوردن است فن آوری FPR تا سال ۲۰۱۱ بعنوان فن آوری انحصاری ال جی معرفی شد ولی هم اکنون بیشترین تعداد تلوزیونهای تولید شده و بفروش رفته دنیا با فن آوری سه بعدی غیر فعال عرضه می شوند ، فن آوری بازی دو طرفه یا DUALL PLAY توسط بسیاری از تولید کنندگان البته با نام های متفاوت در حال عرضه است سامسونگ با قراردادن هدفون بر روی گوشیهای مخصوص فن آوری خود را مولتی ویو نا مگذاری و علاوه بر تصویر صدا را برای دو بیننده تفکیک کرده ، ماشین زمان هم که عنصر تفکیک ناپذیر تلوزیونهای دیجیتال و دستگاههای ست آپ باکس است و طراحی تلوزیون با قاب باریک و پایه ریبون هم توسط بسیاری از تولید کنندگان مورد تقلید قرار گرفته با این ترتیب بزرودی شاهد ارائه پنل با فن آوری چهار رنگ با پیکسل فرعی سفید از سوی سایرین خواهیم بود
موفق باشید .

نظر دهید