۱۵ مهر ۱۳۹۲

تلویزیون لیزری LG : تلویزیونی 100 اینچی برای تجربه سینما در داخل خانه

یکی از کارهای مورد علاقه مردم در روزهای نه چندان دور، رفتن به سینما برای تماشای فیلم ها(!) بود… و البته یکی از چیزهایی که صاحبان سینماها به واسطه آن ها حداقل به یکدیگر فخر می فروختند ، بزرگی صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای این کار بود. از همان زمان بود که ما جذب صفحه نمایش های بزرگ شده و صحنه های اعجاب آور به نمایش در آمده بر روی این صفحات ، هوش از سر ما می برد.

به دلیل تأثیر غیر قابل انکار اندازه صفحه در تجربه کاربران، آن ها مدت بسیاری را برای شبیه سازی تجربه ای مشابه با سینماها در خانه های شان صرف کردند اما موفقیت های کسب شده در این زمینه بسیار اندک بود. حالا و با عرضه تلویزیون لیزری، LG راهکاری بهینه و کاربردی برای این منظور عرضه کرده است که از صفحه نمایش فوق العاده صد اینچی بهره می برد.

اما تلویزیون لیزری LG چطور کار می کند؟ این دستگاه که عملکری متفاوت با  سایر تلویزیون ها دارد، با یک پروژکتور جداگانه برای تاباندن تصاویر عرضه می شود. گرچه برای این منظور تنها فاصله ای 15 سانتی متری میان پروژکتور و صفحه نمایش کافی بوده و نتیجه یک تصویر سینمایی حیرت انگیز در قطری 100 اینچی است.

علاوه بر عرضه تجربه ی سینما در خانه، تلویزیون لیزری LG از طراحی بسیار خلاقانه ای در کنار ارائه قابلیت های تلویزیون های هوشمند هم بهره مند است. اجازه دهید با هم نگاهی نزدیک تر به این محصول بیاندازیم.

صفحه نمایش بزرگ ، سرگرمی هیجان انگیز

یک صفحه نمایش صد اینچی! شاید تصور ابعاد و اندازه این صفحه نمایش کمی سخت باشد اما قطعا اندازه تقریبی تلویزیون های 50 اینچی را می دانید. تلویزیون لیزری LG اندازه ای چهار برابر این تلویزیون ها دارد.

اما چطور می توان از صفحه نمایش صد اینچی تلویزیون لیزری LG بهره گرفته و میزان سرگرمی ها را به حداکثر خود رساند؟

همانطور که پیش تر هم اشاره شد، استفاده از این محصول همانند داشتن یک تئاتر خانگی کوچک و یا حتی بهتر از آن است. شما تمامی مزایای راحتی و آسایشی خانه خودتان را در کنار تجربه ای بی نظیر از تماشای تلویزیون Full HD لیزری LG در اختیار خواهید داشت.

برای اینکه بدانید کارتان تا چه حد ساده تر خواهد بود ،تنها کافیست به سختی دنبال کردن توپ کوچک هاکی در تلویزیون های معمولی فکر کنید؛ شاید هم از طرفداران بازی های ورزشی نباشید؛ تماشای فیلم های اکشن بر روی صفحه نمایش بزرگ 100 اینچی احساس دیگری داشته و کاملا شما را در دنیای فیلم غرق خواهد کرد. این موضوع در مورد انجام انواع بازی ها نیز صادق است. کافیست حرکت سریع یک تک تیرانداز اول شخص را در صفحه بزرگ تلویزیون تصور کنید. همه شخصیت ها و صحنه های بازی با اندازه واقعی به نمایش در آمده و هیجان آن چندین برابر خواهد شد.

نیازی به نگرانی در مورد نور روز که ممکن است تجربه لذت بخش شما از تلویزیون لیزری LG را خراب کند وجود ندارد. صفحه ضد بازتاب ویژه استفاده شده از انعکاس نور جلوگیری کرده و نه تنها در تاریکی شب، که حتی در روشن ترین روزها هم بدون کوچکترین نقصی شما را قادر به استفاده از این محصول خواهد کرد.

هوشمندی و دنیایی از محتویات در دسترس

اگر تنها اندازه غول پیکر صفحه نمایش برای جلب نظر شما کافی نیست، باید بدانید تلویزیون لیزری LG به همراه قابلیت های تلویزیون های هوشمند عرضه می شود.

اما هوشمندی تلویزیون ها چه مزایایی برای کاربران به همراه خواهد داشت؟ برای مثال باید گفت، دیگر نیازی نیست در مورد نگهداری سخت افزاری کپی های دی وی دی های تان نگران باشید. اگر تماشای آخرین انیمیشن های عرضه شده را به فرزندان تان وعده داده اید، تنها کافیست با استفاده از کنترل از راه دور جادویی LG  که در اختیار تان قرار داده می شود، فیلم مورد نظر تان را از طریق سرویس های چون Netflix دانلود کرده و تماشا کنید. (در مناطقی که این قابلیت را دارا هستند!)

یا شاید دوست تان تا بحال ویدیوی معروف Gangnam Style را ندیده باشد و شما بخواهید آن را به وی نشان دهید؛ کافیست با استفاده از قابلیت های ارائه شده بر روی تلویزیون لیزری LG ؛ ویدیوی مورد نظرتان را در یوتیوب یافته و بر روی صفحه به نمایش در آورید. در صورت نیاز هم می توانید اطلاعات بیشتر در مورد خواننده این اثر را در ویکی پدیا به صورت مستقیم جستجو کنید. علاوه بر ویدیوها، بازی ها، نرم افزارهای آموزشی و نرم افزارهای سرگرم کننده بسیاری نیز انتظار شما را می کشند.

و در آخر اینکه با وجود هوشمندی تلویزیون لیزری LG می توانید از قابلیت های به اشتراک گذاری داده ها میان چند ابزار مختلف نیز بهره بگیرید. به دنبال کابلی می گردید که از طریق آن لپ تاپ تان را به تلویزیون لیزری LG متصل کرده و طبیعت بی نظیر پارک Yellowstone را بر روی صفحه ای بزرگ تر تماشا کنید؟ اگر لپ تاپ تان از فناوری (Wireless Display)پشتیبانی می کند ، می توانید هر دوی ابزارهای تان را از طریق شبکه بی سیم و بدون نیاز به اینترنت به همدیگر متصل کنید. این ها تنها نمونه هایی از کارهایی است که تلویزیون های هوشمند در انجام آن ها به شما کمک خواهند کرد.

طراحی زیبا و بدنه باریک

احتمالا هنگامی که به یک تلویزیون صد اینچی به همراه یک پروژکتور می اندیشید، ناخودآگاه نگرانی بزرگ تری در مورد حجم تجهیزات و میزان کار و زمانی که برای نصب آن باید صرف شود، به ذهن تان خطور می کند؛ اینطور نیست؟ اما در این مورد هم نباید نگران باشید. تنها چیزی که باید به یاد بسپارید، 15 سانتی متر است؛ فاصله ای که باید میان پروژکتور و صفحه نمایش تلویزیون لیزری LG حفظ شود.

طراحی منحصربفرد محصول ،دریچه های بسیاری به سوی شما می گشاید. نیازی نیست در جستجوی فضایی بزرگ برای قرار دادن این تلویزیون غول پیکر در آپارتمان تان باشید؛ و با وجود عملکرد عالی حتی در صورت تابش مستقیم نور، تلویزیون لیزری LG امکان قرار گرفتن در هر نقطه ای از منزل و اتاق را هم دارد.

آنچه به این وضعیت انعطاف بیشتری می بخشد آن است که پروژکتور مورد استفاده نیازی به کابل برای اتصال به تلویزیون لیزری LG نخواهد داشت؛ اما چطور ممکن است؟ قطعا می دانید که کار اصلی پروژکتور ها تاباندن تصاویر بر روی سطوح مختلف است و نه انتقال آن ها از طریق کابل!   Jالبته پروژکتور کابلی به منظور تأمین برق دارد که در زیر آن قرار گرفته تا هم فرآیند نصب آسان تر طی شده و هم زیبایی ظاهری آن حفظ شود. حاشیه کوچک و باریک در نظر گرفته شده برای تلویزیون ، ظاهری زیبا و مدرن به هر نوع نمای داخلی خواهد بخشید.

انتخابی عالی برای مکان های عمومی

با توجه به ویژگی هایی که ذکر شد، تلویزیون لیزری LG انتخابی عالی برای مکان های عمومی محسوب می شود. آسان بودن نصب تلویزیون و نیاز به فاصله اندک بین صفحه نمایش تا پروژکتور سبب می شود تا بتوان کاربردهای فراوانی برای این محصول متصور بود. برای مثال می توانید به نمایش عمومی یک رویداد در حال برگزاری و یا نمایش تبلیغات در هتل ها یا مراکز تفریحی و تجاری فکر کنید. به جای سعی و تلاش برای چاپ تصاویری با رزولوشن بالا و یا استفاده از پروژکتورهای سنگین  که نصب آن ها متحمل زحمات بسیاری است، تلویزیون لیزری LG به شما اجازه می دهد تا تنها در چند دقیقه تجهیزات مورد نظر خود را نصب کرده و دیدی عالی حتی در نور روشن روز برای مخاطبین تان فراهم کنید.

یک تلویزیون عالی غول پیکر

آیا فکر می کنید تلویزیون لیزری LG گزینه ای عالی بعنوان یک تلویزیون غول پیکر محسوب می شود؟ در این باره نه تنها ما شما را ملامت نمی کنیم ، بلکه LG نیز شما را ناامید نخواهد کرد؛ بهتر است نگاهی سریع و اجمالی به قابلیت های این محصول داشته باشیم:

اندازه؟ 100 اینچ

آیا برای تماشای فیلم ها در نور روز باید پرده ها را پایین کشید؟ نه برای تلویزیون لیزری LG؛ نیازی به انجام این کار وجود ندارد؛

آیا محتویات چندرسانه ای به اندازه کافی در دسترس هستند؟ قابلیت های هوشمندی تعبیه شده در تلویزیون، دسترسی شما به میزان متنابهی از فیلم ها، بازی ها، نرم افزارها و …  را مهیا می کند.

نصب تلویزیونی با این اندازه حتما کار سختی است، نه؟ در مورد تلویزیون لیزری LG ، ابداٌ! این محصول از ظاهری جذاب و زیبا  بهره می برد که نیازی برای کابل برای نصب آن هم وجود نداشته و فاصله اندک 15 سانتی متری مورد نیاز بین پروژکتور و صفحه نمایش فرآیند نصب را آسان تر هم می کند. این کار هیچگاه تابحال به این آسانی نبوده است، مطمئن باشید!

  • دو نسخه تلویزیون و فقط صفحه نمایش (Display only)  از این محصول در بازار وجود دارد؛ لطفا هنگام خرید و مطالعه این مقاله این موضوع را در نظر داشته باشید؛

 

مطالب مرتبط

Sorry, no related articles to display.

۴ نظر

حسین ۱۶ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
این دستگاه قطعا ویدئو پروژکتور نیست زیرا هم از فاصله بسیار نزدیک ۱۵ سانتیمتری امکان پخش تصویر را دارد و هم در نور روز و شکل ظاهری آن از زاویه جلو نشان می دهد دارای بلندگوهای قدرتمند داخلی هم هست و یک مدل از آن دارای تیونر داخلی برای نمایش مستقیم برنامه های تلوزیونی و قابلیت مخصوص تلوزیونهای هوشمند امروزی را هم دارد از طرفی هم این محصول در ایران در دسترس نیست تا بتوان از نزدیک در مورد بررسی کیفیت پخش تصویری آن اقدام کرد البته پخش تصویر حتی در ابعاد ۱۰۰ اینچ برای دستگاههای ویدئو پرو ژکشن امری طبیعی است نظر شما در این رابطه چیست ؟
موفق باشید .

مسلم ۱۶ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
اگه میشه حدود وارد شدن تلویزیون LA86000 تو بازار رو بگید

admin-user4 ۲۰ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
قرار است تا یک ماه دیگر وارد شود ولی گمرکات بالا و پایین داره

مصطفوی ۱۹ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام. من دانشجوی رشته مهندسی رنگ هستم. خواستم از شما خواهش کنم اگر منبعی سراغ دارید که در مورد چگونگی تشکیل در تصویر در این تلویزیون ها و نحوه عملکرد اونها توضیح داده به من معرفی کنید. با تشکر

نظر دهید