۱۵ مهر ۱۳۹۲

تولید انبوه اولین پنل OLED منعطف جهان برای گوشی‌های هوشمند

شرکت LG Display نوآوری را با پیشرفته‌ترین پنل برای بازار گوشی‌های هوشمند به ارمغان می‌آورد.

سئول، کره (7 اکتبر 2013)- مبتکر پیشگام جهانی در عرصۀ فناوری نمایشگر، LG Display، امروز اعلام کرد که تولید انبوه اولین پنل OLED منعطف برای گوشی‌های هوشمند را آغاز کرده است. این پنلِ شاهکار نقطۀ عطف دیگری در پی عرضۀ تجاری اولین نمایشگر 55 اینچ OLED تلویزیون در اوایل امسال است.

دکتر سانگ دئوگ یئو، نایب رئیس و مسئول ارشد فناوری در LG Display، می‌گوید: «شرکت LG Display عصر جدید نمایشگرهای منعطف را با فناوری پیشگام در صنعت برای گوشی‌های هوشمند آغاز می‌کند. انتظار می‌رود بازار نمایشگر منعطف روبه‌رشد باشد زیرا این فناوری قرار است در کاربردی گوناگون مانند نمایشگرهای خودرو، تبلت‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی توسعه پیدا کند. هدف ما این است که با معرفی محصولات جدید با عملکردهای پیشرفته و طراحی‌های متمایز، در سال آتی، زودتر از همه به بازار نمایشگرهای منعطف قدم بگذاریم.»

پنل OLED منعطف LG Display، به جای شیشه، بر پایۀ لایه‌های پلاستیکی است. LG Display، با اعمال فناوری کپسوله‌کردن از نوع لایۀ پلاستیکی نازک و چسباندن لایۀ پلاستیکی محافظ به پشت پنل، پنلی منعطف و نشکن ساخته است. این نمایشگر جدید، که به شیوۀ عمودی از بالا به پایین با شعاع 700 میلی‌متر گود یا مقعر می‌شود، دنیایی از طراحی‌های مبتکرانه در بازار گوشی‌های هوشمند ایجاد می‌کند. پنل OLED منعطف LG Display فقط 0.44 میلی‌متر ضخامت دارد و در میان پنل‌های کنونی گوشی‌های هوشمند باریک‌ترین پنل به حساب می‌آید. علاوه بر این، با برخورداری از 7.2 گرم، حتی با صفحه‌نمایش‌های 6 اینچ، سبک‌ترین وزن را در دنیا دارد و بزرگترین نمایشگر OLED برای گوشی‌های هوشمند کنونی در بازار است.

در مارس 2012، LG Display  اولین نمایشگر 6 اینچ کاغذ الکترونیک (EPD) در دنیا را بر پایۀ جوهر الکترونیک ساخت و یک پنل پشت پلاستیکی را در آن به کار برد. اولین پنل OLED منحنی تلویزیون 55 اینچ در CES 2013 به نمایش عموم گذاشته شد. چنین سابقه‌ای بر موقعیت پیشگام این شرکت در فناوری نمایشگرهای منعطف تأکید دارد.

طبق گفتۀ مؤسسۀ تحقیقاتی IHS Display Bank، صنعت جهانی نمایشگر منعطف رشد چشمگیری خواهد داشت و تا سال 2016 بازار یک‌ونیم میلیارد دلاری خواهد داشت و تا سال 2019 به 10 میلیارد دلار گسترش پیدا می‌کند. شرکت LG Display تصمیم دارد فناوری نمایشگر منعطف را پیشرفت دهد و با معرفی نمایشگر تاشو و پیچنده در اندازه‌های مختلف، نوآوری را برای زندگی روزانۀ مشتریان به ارمغان آورد.

مطالب مرتبط

Sorry, no related articles to display.

۲ نظر

حسین ۱۵ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
حدود یکسال قبل در همین درگاه ارتباطی خبری در خصوص انعقاد قرارداد ال جی با دولت کره جنوبی در خصوص توسعه فن آوری صفحات نمایشگر منعطف OLED درج شد البته این فن آوری قبل از آن توسط سونی به جهانیان معرفی شد صفحه نمایشی که قابل لوله کردن بمنظور سهولت در نقل و انتقال بود البته در مورد فن آوری سونی قابلیت لوله کردن در یک جهت مثلا بصورت افقی وجود داشت (مانند حصیرهای اویز پشت پنجره که قابل لول کردن به یک سو و به با لا هستند اما امکان لول شدن بصورت افقی را ندارند ) اما به نظر می رسد این نمایشگر در هر دو وجه افقی و عموی قابلیت تا شوندگی دارد البته فکر می کنم تا زمان تجاری شدن این فن آوری جزئیات آن بطور کامل منتشر نشور نظر شما در این باره چیست ؟

mehrdad ۱۵ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

g2 32 گیگ کی میاد؟

نظر دهید