۰۳ مهر ۱۳۹۲

در آستانه ورود به بازار: پیش نمایشی از گوشی ال جی جی 2 توسط سایت سخت افزار

دو هفته دیگر گوشی اپتیموس جی 2 ال جی به بازار وارد میشود و نماینده رسمی آن نیز برنامه های ویژه ای برای صد خریدار اول دارد. خوشبختانه پیش از عرضه آن به بازاراین فرصت فراهم شد تا از نزدیک بتوانیم بررسی کوتاهی داشته و چند تست نیز روی آن اجرا کنیم. گوشی هوشمند LG G2 از چیپست Snapdragon 800 استفاده کرده و دارای صفحه نمیش 5.2 اینچی با دقت تصویر Full HD و همچنین دوربین 13 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال است.

 ظاهر و بدنه

اولین نسخه از گوشی جی با کمک مواد مورد استفاده شامل شیشه و فریم نقره ای آن، حس خوبی از به دست گرفتن به کاربر القا میکرد. در نسخه دوم جی، بدنه کاملاً از پلاستیک ساخته شده و باید به این مسئله اذعان کرد آن حس خوبی که از یک گوشی بسیار پیشرفته و High End انتظار داریم دیده نشد. این گوشی در حال حاضر در دو نسخه مشکی و سفید عرضه شده و پلاستیک براق مورد استفاده در بدنه یعنی مدل مشکی رنگ اثر انگشت فراوانی را به خود جذب خواهد کرد.

یکی از اعتراض هایی که در زمان معرفی این گوشی مطرح شد، شباهت آن به گلکسی اس 4 بود و در تصویر میتوان دید که این شباهت چندان هم زیاد نیست و هر دو کاملاً از یکدیگر متمایز هستند (گوشی سمت راست سونی اکسپری زد 1 است). فاصله صفحه نمایش 5.2 اینچی از لبه ها بسیار کم است و به همین خاطر ابعاد آن در مقایسه با گوشی 5 اینچی گلکسی اس 4 چندان هم بزرگتر نیست.انجام این کار باعث شده تا دکمه های اصلی اندروید که پیش از این ال جی آنها را در لبه پایینی گوشی قرار میداد، به داخل رابط کاربری سیستم عامل منتقل شود.

شیشه ضد خش به کار رفته دارای خمیدگی در لبه های گوشی است. این مسئله باعث میشود تا در زمان دست گرفتن گوشی حس بهتری از آن داشته و در ضمن لمس آن در لبه ها به خوبی صورت پذیرد. بخش جالب توجه دیگر که اولین بار در این گوشی میبینیم، انتقال دکمه روشن و خاموش و تغییر حجم صدا به پشت گوشی و در زیر دوربین است. شاید برای استفاده از این دکمه ها برای بار اول کمی به مشکل برخورد کنید، اما قطعاً به آنها عادت خواهید کرد. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که نزدیکی این دکمه ها به دوربین باعث شده تا گاهی نیز سهواً لنز دوربین را لمس کنید که اتفاق خوبی نیست.

با آنکه قاب گوشی قابل جدا شدن نیست، اما ضخامت گوشی نیز چندان کم نبوده و تعبیه دکمه ها در پشت گوشی باعث افزایش ضخامت در آن قسمت شده است. بلندگو های گوشی نیز به لبه پایینی منتقل شده و در ضمن فرستنده IR هم وجود دارد.

 

 

رابط کاربری
در نگاه اول این رابط کاربری همانی است که قبلاً دیده بودیم. با این حال ال جی موارد متعددی را به آن افزوده تا کار با این گوشی راحتتر باشد. چیدمان گزینه های مختلف در صفحه Setting تغییر یافته است و میتوان با یک حرکت سریع بین منو ها سویچ کرد. همچنین برای روشن کردن گوشی قفل شده نیازی به فشردن کلید Power نبوده و دو ضربه روی صفحه نمایش گوشی را فعال خواهد ساخت. کاهش زنگ گوشی در زمان برداشتن آن از روی میز و میانبرهای دیگری که برای بهبود کار با گوشی طراحی شده همگی در بهبود نحوه تعامل با این گوشی تاثیر دارند.

 

سخت افزار و کارایی
این گوشی به چیپست Snapdragon 800 مجهز شده که شامل پردازنده چهار هسته ای 2.2 گیگاهرتزی و پردزانده گرافیکی Adreno 330 میشود. این مجموعه سخت افزاری مشابه گوشی سونی اکسپریا زد 1 بوده و بسیار قدرتمند و بهینه است. با آنکه گوشی مورد آزمایش ما یک نسخه Sample به شمار می آید، اما باز هم شاهد نتایج بسیار خوبی از آن در تست هایی که روی آن انجام دادیم هستیم.

 

 

دوربین
ال جی تصمیم گرفته تا به جای استفاده از سنسور بزرگ در دوربین، به سراغ سیستم لرزشگیر اپتیکال برود که تاثیر بالایی در کاهش لرزش دست دارد. این مسئله باعث میشود تا در محیط های داخلی که سرعت شاتر کاهش پیدا میکند و امکان لرزش دوربین وجود دارد، همچنان بتوان عکسهایی بدون لرزش ثبت کرد. همچنین در بسیاری از گوشی ها از روش افزایش حساسیت به نور (و امکان استفاده از سرعت بالاتر شاتر) برای کاهش لرزش استفاده میشود که نتیجه آن نویز بالای عکس است. سیستم لرزش گیر اپتیکال نیاز به انجام این کار را از میان برداشته و در نتیجه نویز تصویر نیز کاهش پیدا میکند.

عکس های نمونه ای که ما ثبت کردیم همگنی در محط بسته و زیر نور مهتابی ثبت شده اند. با آنکه در این عکس ها سرعت شاتر 1/15 ثانیه است، اما لرزش خاصی در تصویر مشاهده نمیشود. با این حال باید گفت سیستم کاهش نویز با تمام قوا فعالیت کرده و بخشی از جزییات موضوع را حذف کرده است. به همین خاطر بد نیست ال جی یک به روز رسانی نرم افزاری برای بهبود کارکرد این دوربین ارائه دهد.

لینک مطلب

۲۵ نظر

امیر محمد ۳ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

همه اینا رو گفتی درمورد ضعف خیلی خیلی بزرگ غیر قابل چشم پوشی کمبود حافظه و عدم ساپورت کارت حافظه آن نیز گفتی؟

محمد رضا ۳ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

USB این گوشی MHL هست؟خروجی HDMI داره؟میشه بهش فلش وصل کرد؟

admin-user4 ۳ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

بله MHL داره
USB OTG هم پشتیبانی میکند

pooya ۳ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

admin عزیز ، خبری از nexus 5 نداری؟
خدا کنه همه چیزش مثل g2 باشه ،
هم لرزشگیر اپتیکال داشته باشه ، هم درگاه کارت حافظه ، هم قابلیت کنترل وسایل و حالت مهمان را داشته باشد.
حسین تو چه طور؟؟؟؟ 🙂

admin-user4 ۳ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

به محض دریافت اطلاعات رسمی شما را مطلع خواهیم کرد

مهدی ۳ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

از دست سایت های بررسی خسته شدم بس که فقط نکات معمولی رو میگن.

نمیدونم چرا نقاط ضعف مهم و اساسی رو نمیگن. البته نسخه ای در اختیارشون بوده از عکس ها معلومه ۳۲ گیگی و مشکی بوده.

آرمین ۳ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

اوپتیموس جی ۲ دیگه چرا ؟؟؟ ناراحت شدم ، الجی اوپتیموس رو برداشته ……. خواهشن درستش کنید … اسم گوشی الجی جی ۲ هست نه اپتیموس جی ۲

شهرام ۳ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

واقعا راست میگه. بدنه شیشه ای اپتیموس جی حس بسیار خوبی رو منتقل میکنه و ضمنا کمتر نگران خش افتادن و از رنگ و رو رفتن گوشی میشیم.
به نظر من جی ۲ بهترین گوشی دنیا میشد اگر:
دارای بدنه شیشه ای یا فلزی و به طور کلی غیر پلاستیکی میبود.
کیفیت صدای بهتری می داشت.
حافظه داخلیش بالاتر از ۳۲ بود یا میکرو اس دی میخورد.

عسل ۳ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

اقا۱۳مهر ماه این گوشی با حافظه۱۶ میاد یا ۳۲ تا ازخرید این گوشی من ودوستام منصرف نشدیم

admin-user4 ۴ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
حافظه ۱۶ گیگابایت

مهدی ۴ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

اقا اینجا تو عکس ۳۲ گیگ زده که.مگه نمی گید فقط ۱۶ گیگ وارد شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

admin-user4 ۴ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
گوشی تو عکس نخسخه پروتو بوده و برای تست است

پوریا ۴ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

ادمین جان ، امیدوارم نظرات رو به مدیران مسوول منتقل کنید عده زیادی از خرید منصرف شدن مثل خود من به دلیل حافظه ۱۶ گیگ. اگه ۳۲ گیگ وارد می کنن منتظر بمونیم اگه نه که بریم سراغ گوشی دیگه. من از کاربران موبایل دات آی آر و زومیت و نارنجی هستم نظر همه همینه.

Ali ReZa ۴ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

با سلام و خسته نباشید..نمایندگی های ال جی در اصفهان را میخواستم..ممنون

admin-user4 ۵ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
از شماره ۲۶۲۱۹۶۰۰-۰۲۱ جویا شوید

مهدی ۴ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

این نسخه ۱۶ گیگ حال خیلی هارو گرفته.
یه امید واری بهمون بدید.نسخه ۳۲ گیگ تا اخر سال وارد می شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

admin-user4 ۵ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
قرار است تا ماه های آینده وارد شود

omid ۵ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

اگر گوشی رو از جایی مثل دبی خریداری کنیم شما آن را پشتیبانی میکنید؟یا میشود زبان فارسی به آن افزود؟

admin-user4 ۶ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

خیر فقط گوشی با گارانتی ایران مورد پشتیبانی قرار میگیرد

Saafa ۴ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

جوابگو نیستید؟
من خوندم که مدل ۱۶ گیگش تنها ۱۰ گیگ داره.

مهدی ۵ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

این نسخه ۱۶ گیگ خیلی حال همه رو گرفته.
تو رو خدا ه امید واری بهمون بدید. نسخه ۳۲ گیگ تا اخر سال وارد می شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حسین ۶ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
جناب آقای پویا( pooya )
در بخش اظهار نظر خبر ”
همگام کردن مخاطبان از مک به اندروید ” که روز اول مهرماه ۱۳۹۲ درج شد با ذکر منابع خیر در مورد رونمائی از گوشی نکسوس ۵ به همراه نسخه جدید آندروید ۴.۴ یا KitKat برای علاقه مندان مطلبی ذرج کردم به اظهار نظر ذیل خبر مذکور مراجعه بفرمائید
موفق باشید .

sh al ۶ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

سللام در مورد نکسوس ۵ و تاریخ عرضه او اگه اطلاعاتی دارید بزارید

javad ۸ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

اگر نفر صدویکم شدم تخفیف ندارم
باید ۱۸۷۰ ÷رداخت بشه؟

javad ۸ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

لطفا ساعت دقیق عرضه گوشی را در روز شنبه سیزدهم مهر بفرمایید

نظر دهید