ساندبار یکی از بزگترین بخش‌های روبه‌رشد در سینمای خانگی امروز است و دلیل خوبی هم دارد. با باریک‌تر شدن تلویزیون‌ها در هر سال، بلندگوهای داخلی بیشتر و بیشتر فشرده می‌شوند تا انفجار صدای قدرتمند، وضوح شفاف و دامنۀ صوتی گسترده‌تری هنگام تماشای فیلم‌های مورد علاقه و نمایش‌های تلویزیونی داشته باشند.

 

فضا

همۀ خانواده‌ها فضای کافی برای یک سیستم صوتی فراگیر 5.1 دست‌وپاگیر در اتاق نشیمن ندارند. یک آپارتمان دنج در حومۀ شهر با اتاق‌های نشیمنی که اندازه‌های نامناسب دارد برای یک سیستم سینمای خانگی با چند بلندگو ساخته نشده است و یک ساندبار معقولانه‌تر به نظر می‌رسد. آن را روی پایۀ تلویزیون خود سوار کنید تا ببینید که زیر تلویزیون به خوبی جای می‌گیرد و بیشتر آنها امکان نصب شدن روی دیوار را برای صرفه‌جویی بیشتر در فضا دارند.

 

سادگی

یک ساندبار سریع و آسان نصب می‌شود. بنابراین، شما زمان کمتری صرف ورق زدن دفترچۀ راهنما می‌کنید و از کیفیت صدای بهبودیافته‌ای که برای تلویزیون شما به ارمغان می‌آورد لذت خواهید برد. بیشتر آنها طراحی وصل کن و پخش کن (plug and play ) دارند. در نتیجه، شما می‌توانید آن را به راحتی به تلویزیون و دستگاه پخش‌کنندۀ بلو-ری از طریق رابط استاندارد HDMI نصب و به خوبی از امکانات آن استفاده کنید. اگرچه، دستگاه‌هایی مانند NB4530A ال‌جی (برنده جایزه از What-HiFi) اتصال بلوتوث را نیز برای ایجاد صدایی رعدآسا در تلویزیون‌های سازگار با ساندبار، به صورت کاملاً بی‌سیم، ارائه می‌دهند.

 

کاربردی بودن

وقتی صحبت از سیم به میان می‌آید، کمتر کسی است که از آنها متنفر نباشد زیرا باعث می‌شود که اتاق نشیمن به‌هم‌ریخته و شلوغ به نظر برسد. بنابراین، یه ساندبار به خوبی در حفظ و کنترل سیم‌های جورواجور کمک می‌کند. در بیشتر موارد، فقط با یک رابط HDMI برای منبع (تلویزیون، دستگاه پخش‌کنندۀ بلو-ری، کنسول و غیره) می‌توانید صدا را فوراً ارتقا دهید و این سیم‌ها می‌توانند زیر تلویزیون و دور از دید و ذهن شما مخفی شوند. برخی، مانند ساندبار NB4530A ال‌جی، یک ساب‌ووفر بی‌سیم در جعبه دارند که از طریق بلوتوث برای ایجاد نیروی بی‌سیم بیشتر متصل می‌شود.

 

قیمت

با اینکه خیلی از ما دوست داریم، اما همه آنقدر پول برای خرید دستگاه سینمای خانگی نداریم. در حالی‌که سیستم‌های صوتی فراگیر 5.1 قیمتشان در حال کاهش است اما وقتی شما باید چند کیت‌ دیگر بخرید تا بهترین صدا را در آنها داشته باشید، باز خیلی گران تمام می‌شوند. با این حال، ساندبار یک راهکار تک‌جعبه‌ای است که تنها به یک بار هزینه کردن نیاز دارند و هیچ کیت دیگری برای شروع لازم ندارند. در واقع، بیشتر فروش ساندبارها در محدودۀ قیمت 100 تا 300 پوند است. بنابراین، خریدی نیست که شما را ورشکسته کند.

 

فقط برای تلویزیون نیست

با اینکه ساندبارها در بهبود صدای تلویزیون شما کار خود را به خوبی انجام می‌دهند اما استفاده از آنها به همین جا متوقف نمی‌شود. ساندبارها می‌توانند در مجموعۀ موسیقی شما اعجاز کنند. بیشتر آنها ورودی 3.5 میلی‌‌متری برای اتصال گوشی هوشمند یا پخش‌کنندۀ موسیقی دارند. علاه بر این، معمولاً ورودی یواس‌بی برای نصب درایوهای فلش، که پر از موسیقی است، دارند. اگر، مانند NB4530A ال‌جی، ساندباری را انتخاب کنید که به بلوتوث مجهز است، قادر خواهید بود موسیقی را به صورت بی‌سیم از هر دستگاه بلوتوثی پخش کنید. بسیار راحت است و در پول شما برای خرید یک بلندگوی داک جداگانه صرفه‌جویی می‌کند. یک معاملۀ به‌صرفه!

این دستگاه منعطف، کاربردی، مقرون‌به‌صرفه و فضاپرکن بی‌نظیر صدای 2.1 کانال دارد اما باز هم دلایل بسیاری وجود دارد که سیستم‌های سینمای خانگی شما را شایستۀ یک ساندبار می‌کند. پس تنها سؤالی که در پایان باقی می‌ماند، این است که چرا نه؟

۵ نظر

vahid nemati ۱۴ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

خیلی خوبه … ولی من ترجیح میدم سینما خانگی حرفه ای بگیرم… در حال حاضر بهترین مدل سینما خانگی ال جی کدومه؟؟

فهیمه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

من تو چند تا از نمایندگی ها دیدم که ساند بار دارن ولی با شرکت که تماس گرفتم گفت اونارو ما وارد نکردیم و گارانتی گلدیران ندارن. یعنی کلا شرکت هنوز ساندبار وارد نکرده و اگر جایی میبینید قاچاقه! کی خود شرکت این را وارد میکند؟

admin-user4 ۱۷ مهر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
برگه درخواست وارد کردن داده شده. زمان میبرد تا به ایران برسد

ایمان جوکار ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

با سلام
شرکت گلدیران در تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۹۲ فرموند که ما فرم درخواست دادیم و طول میشکه تا دستمون برسه میخواستم ببین الان بعد از ۹ ماه هنوز ساندبار نیومده؟؟؟؟
چرا هیچ کس پاسخگو نیست؟

وحید ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ پاسخ

سلام
وقتی برای خرید رفتم فقط رنگ نقره ای را داشتند .
تلویزیون من الجی و کابین آن مشکی است . مدل دیگری هم که هست خیلی بد قیافست. اگر بناست رنگ تفاوت داشته باشه کلا یه برند دیگه می خرم.
رنگ مشکی را هم می آورید با توجه به مدت زبادی که از ورود این مدل گذشته

نظر دهید