۰۶ آبان ۱۳۹۲

سری LA9650؛ تلویزیون ULTRA HD ارزان ال جی

در اکتبر 2012، ال جی به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان تلویزیون موفق شد اولین تلویزیون 4K  را عرضه نماید. تقریبا یک سال بعد، ال جی سومین مدل 4K خود را ارائه نمود. سری LA9650 در دو مدل رونمایی شد، مدل 55 اینچ 55LA9650 با قیمت 3,499  دلار و مدل 65 اینچ 65LA9650 با قیمت 4,999  دلار. این در حالی است که مدل 84 اینچ 84LA8600 ال جی هنوز با قیمت  16,999 دلار به فروش می رسد. 

سری LA9650 از برادر خود LA9700 که در ماه جولای به فروش گذاشته شد جدیدتر و ارزانتر است. مهمترین تفاوت این دو مدل در اسپیکر کشویی منحصر به فرد و نور پس زمینه Full-Array Local Dimming  در 9700 می باشد. سری ارزانتر LA9650 مجهز به اسپیکر ثابت و تنظیم نور پس زمینه edge-lit local dimming مشابه نمونه به کارگرفته شده در LG LA8600  می باشند. به استثنای به کارگیری رزولوشن 4K ، مشخصات LA9650 بسیار مشابه LA8600 می باشد.

به طور رسمی، 4K  معرف Ultra High Definition یا UHD, و با کیفیتی 4 برابر استاندارد 1080p می باشد. این یعنی 3,840×2,160 پیکسل!  مزیت 4K، بر اساس نظرات هوادارن آن، ارائه تصویر به مراتب شارپ تر است، اما اگر بخواهیم به یک ایراد مطرح شده از طرف خودمان (نگارنده مقاله) اشاره کنیم باید گفت که برای تمیز دادن و پی بردن کیفیت 4K، باید خیلی به صفحه نزدیک شد به خصوص در مورد سایز کوچکتر آن.

مانند دیگر تولید کنندگان 4K، ال جی نیز به تبلیغ تبدیل رزولوشن تصاویر سری LA9650 پرداخته است. Tru-ULTRA HD متشکل از سری الگوریتم هایی است که برای Upscale  کردن محتوی تصاویر طراحی شده است. همچنین بر اساس گزارشات خبری این تلویزیون مجهز به Onboard Decoder H.265/ HEVC می باشد. LA9650 اگرچه مجهز به دوربین درونی نیست اما مجهز به امکانات ارائه شده LA8600 مانند سه بعدی پسیو، پلتفورم اسمارت بسیار کارا و ریموت فوق العاده می باشد.

مطالب مرتبط

Sorry, no related articles to display.

۷ نظر

حسین ۶ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
قیمت های ارائه شده بر اساس بهای تک فروشی در آمریکا با احتساب کلیه عوارض مربوطه است با بررسی بیشتر و با توجه به نرخ تسعیر ارز در یازار غیر رسمی ( هر دلار سه هزار تومان ) درخواهیم یافت قیمت فروش تلوزیونهای ال جی و لوازم جانبی آن در آمریکا بیشتر از ایران ( قیمت رسمی شرکت گلد ایران به کسر هدایای ویژه جشنواره ها ) می باشد بنابر این نمونه ۵۵ اینچ آن که بیشترین تقاضا را نیز دارد در صورت عرضه در ایران حدود ده میلیون تومان قیمت خواهد داشت که در مقابل تلوزیونهای با کیفیت فول اچ دی در سایز ۵۵ اینچ و در رنج قیمتی ۷ تا ۸ میلیون تومان زیاد گران بنظر نمی رسد تعجب اینجاست که علی رغم عرضه اولین UHD و همچنین OLED در ایران توسط ال جی که بواسطه قیمت بالای آنها تیراژ فروش پائینی دارند ( در تمام دنیا چنین است ) چرا UHD در سایز متعارف توسط گلد ایران در ایران عرضه نشد جالب است بدانید بر اساس بروشور توزیع شده توسط شرکت شهاب یکی از قدیمی ترین شرکای ال جی در تولید تلوزیون در ایران بزودی تلوزیون UHD با برند TCL در شرکت شهاب تولید و با ضمانت و خدمات بعد از فروش این شرکت به بازار عرضه خواهد شد همچنین شرکت سونی اولین تلوزیون منحنی ال ای دی با کیفیت UHD خود را در نمایشگاه IFA2013 رو نمائی و بزودی بصورت تجاری عرضه خواهد نمود ضمنا تلوزیونهای ال جی همانگونه که در سطر آخر اشاره شد قابلیت پخش فرمت استاندارد H.265 که مخصوص فیلم های UHD می باشد بصورت مستقیم از زوی حافظه جانبی مانند انواع فلش و هارد اکسترنال را دارد و هر چند دارای دوربین ارتباط تصویری داخلی نیست اما امکان نصب دوربین اکسترنال ال جی که مخصوص مدلهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ سینما اسکرین ال جی تولید و متاسفانه در ایران توسط شرکت گلد ایران عرضه نمی گردد را دارد . ضمنا بسیاری از شرکتها از جمله SONY PICTURES منابع ویدئوئی UHD را تولید و به بازار عرضه نموده اند و تا یکی دو سال دیگر همانگونه که در حال حاضر دسترسی به منابع سه بعدی حتی با دوبله و یا زیر نویس فارسی در عرض دو سال گذشته درایران فراهم شده برای کاربران ایرانی مهیا خواهد شد اگر به فروشگاههای عرضه تلوزیونهای ۸۴LM96000 ال جی مانند علی ، دفینه و یا بلوریان در حد فاصل پل حافظ تا چهار راه ولیعصر ( عج ) در خیابان جمهوری اسلامی سر بزنید در کنار این تلوزیونها دستگاه پخش فیلم UHD به اندازه کیس های فول تاور یا یک و نیم برابر کیس های معمولی را مشاهده می کنید دستگاه پخش کننده سونی در فروشگاه دنیای سونی روبروی فروشگاه دفینه حتی از دستگاه ال جی هم بزرگتر است وقتی در عرض یکسال دستگاه رمز گشای ویدئوی ( DECODER ) فرمت H.265 از این ابعاد بزرگ به ابعاد قابل نصب در داخل تلوزیونهای به این باریکی رسیده قطعا در آینده نزدیک دستگاههای پخش بلو ری با این فرمت هم در ابعاد دستگاههای پخش بلوری کنونی و بسیار ارزانتر به دست مشتریان خواهد رسید بنا براین تامل بیشتر از این از سوی گلد ایران برای عرضه تلوزیونهای UHD در ابعاد متعارف جایز بنظر نمی رسد تا نظر شما چه باشد .
موفق باشید .

بهنام اسدی ۷ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

سلام . چه زمانی LA9650 برای فروش در ایران عرضه خواهد و آیا قیمت کمتر از قیمت ذکر شده در بالا خواهد بود؟

admin-user4 ۱۱ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

معلوم نیست بهنام جان

mohamamd ۱۹ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

به نظر شما بودجه ۳ میلیون تومان چه مدلی بهترین است؟ متشکرم. سایز تلویزیون برای دیدن فیلم برایم مهم است. متشکرم.

محمد ۲۲ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

چه زمانی وارد بازار ایران میشود خواهشمند است جواب بدهید چون من همچنان منتظرم

ياسر ۲۲ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

کی وارد بازار ایران میشه قیمتش چقدره

عباس ۲۳ تیر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام قیمت مدل ۵۵la9650 تو تیرماه ۵۴۰۰۰۰۰ هستش و موجود

نظر دهید