۳۰ آبان ۱۳۹۲

نارنجی: مراسم رونمایی از تلویزیون OLED خمیده ال جی در ایران


دیشب ال جی و گلدیران در هتل آزادی تهران، مراسمی را برای رونمایی از تلویزیون OLED خمیده جدید این شرکت کره ای، مدل 55EA98000، برگزار کردند و رسما خبر از شروع فروش آن از ماه آینده در ایران دادند.
این رویداد با حضور مدیران عالی شرکت های ال‌جی، گلدیران و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد و شرکت ال‌جی، به عنوان یکی از پرچمداران صنعت تلویزیون های OLED خمیده جهان، مبتکرانه ترین محصول خود را به بازار ایران عرضه کرد تا مشتریان ایرانی نیز از این تجربه جدید بهره مند شوند.
در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید تا گزارشی از این مراسم و جلسه پرسش و پاسخ آن را برای شما ارائه کنیم.

در ابتدای مراسم، آقای کریس جانگ، مدیرکل ال‌جی الکترونیکس در ایران، در پشت تریبون قرار گرفتند: «برای من باعث خرسندی است که در میان شما عزیزان حضور دارم و از صمیم قلب حضورتان را در همایش عرضۀ رسمی تلویزیون OLED خمیده ال‌جی خیر مقدم می گویم.»
«اولین تلویزیون OLED خمیده دنیا تلویزیونی بسیار پیشرفته با امکان نمایش عالی تصاویر است که نشان از عصر جدیدی در تلویزیون ها دارد و در نهایت محصول تحول تکنولوژیک و گذر از نمایشگرهای صفحه تخت به خمیده است.»
«طراحی چشمگیر این تلویزیون توانایی شرکت ال‌جی برای یافتن راهکارهای متمایز با بهترین طراحی در زمره محصولات تصویری جهان را نشان می‌دهد.»

ایشان در ادامه افزودند: «من با افتخار اعلام می کنم که بار دیگر ال‌جی نقش خود را به عنوان پیشگام در صنعت محصولات صوتی و تصویری اثبات کرده و با همکاری شرکت گلدیران بازار ایران را با فناوری های مبتکرانه و نشان دادن فواید باورنکردنی تلویزیون های OLED خمیده به مشتریان، در دست خود می گیرد.»
کریس جانگ در پایان صحبت های خود از اصحاب رسانه برای شرکت در این همایش قدردانی کرد.

در ادامۀ همایش، جناب آقای حسین تنهایی، قائم مقام شرکت گلدیران، ضمن خوشامدگویی به اصحاب رسانه و خبرنگاران جهت شرکت در مراسم، چنین رویدادی را گامی بزرگ در جهت آشنایی ارباب جراید با جدیدترین فناوری سیستم های صوتی و تصویری ارائه شده در جهان دانست.وی در ادامه گفت: «شرکت گلدیران همواره پیشرو در عرضه جدیدترین و خلاقانه ترین محصولات صوتی و تصویری و خانگی در ایران بوده و افتخار دارد همگام با سایر نقاط جهان اولین تلویزیون OLED خمیده ال جی را به خریداران سختگیر ایرانی ارائه دهد. گلدیران همواره از شعار “ایرانی لایق بهترین هاست” پیروی کرده.»

ال جی می گوید تلویزیون های OLED خمیده نشان از آغاز عصر جدیدی در عرصه تلویزیون ها دارند و خمیدگی صفحه نمایش آنها که مشابه پرده سینمای آیمکس‌ است، تجربه مشاهده راحت و شگفت انگیزی را خلق می کند.
به لطف وجود فناوری WRGB، تلویزیون OLED خمیده ال‌جی مدل 55EA98000 نسبت کنتراستی بی نهایت با سیاهی بسیار عمیق و سفیدی بسیار روشن ارائه می دهد. نمایشگر خمیده این تلویزیون پیشرفته دقت رنگی باورنکردنی را بدون در نظر گرفتن نور محیطی یا زاویۀ دید، ارائه می نماید.

این تلویزیون OLED خمیده با ضخامت ۴.۳ میلی‌‌متر و وزن ۱۷ کیلوگرم، نسبت به اندازه پنل نمایشی اش، فوق العاده باریک و سبک است. طراحی منحصر به فرد آن که با پایه کریستال تکمیل می شود، به غرق شدن بیشتر بیننده در کیفیت تصویر کمک می کند.
علاوه بر این، بلندگوهای سرامیکی تلویزیون که در پایه ساده و شفاف آن تعبیه شده اند، صدایی بی عیب و نقص و با کیفیت را در دامنه فرکانس بالاتر از بلندگوهای مشابه تولید می نمایند.

این تلویزیون ال‌جی از پلتفرم تلویزیون هوشمند و کاربرپسند ال‌جی و مجموعه ای از گزینه های اتصال بی‌سیم برخوردار است و به لطف وجود قابلیت های Tag On ،Miracast و MHL، به کاربران امکان می دهد تا از متصل کردن آسان دستگاه‌ های خود و اشتراک گذاری صفحه نمایش بهره مند شوند.

تلویزیون OLED خمیده 55EA98000 با کنترل جادویی Magic Remote عرضه می‌شود که پیمایش در فهرست، جستجوی محتوا و انجام بازی ها را ملموس و سرگرم کننده می کند. این تلویزیون همچنین از قابلیت مفید دیگری به نام Now On نیز برخوردار است که محتوای مورد علاقه مصرف کننده را بر پایه عادات مشاهده او، پیشنهاد می دهد.

بخش پرسش و پاسخ

در بخش بعدی مراسم، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و مدیران عالی ال‌جی و گلدیران به سؤالات پاسخ دادند.
پرسش اول در زمینه تعداد و قیمت عرضه تلویزیون 55EA98000 بود و با این جواب همراه شد که تا یک ماه آینده بیش از ۲۰ دستگاه از این محصول آماده عرضه در بازار خواهد شد و برنامه گلدیران و ال‌جی، عرضه ۱۰۰ دستگاه در ماه است.
قیمت نهایی هنوز مشخص نشده، ولی پیش بینی می شود قیمت مدل ۵۵ اینچ زیر ۳۰ میلیون تومان باشد. مدل ۷۷ اینچی نیز در سال میلادی آینده آماده عرضه در بازار ایران خواهد شد.
ال‌جی و گلدیران هنوز پیش فروشی را برای این محصول برنامه ریزی نکرده اند زیرا تعداد عرضه (و قاعدتا تقاضای) آن محدود است، ولی این احتمال وجود دارد که با مساعدت بانک ها، فروش اقساطی آن هم در دستور کار قرار بگیرد.

سوال بعدی در این زمینه بود که چرا با توجه به پیشگامی ال‌جی در عرصه تلویزیون های 4K، کیفیت تصویر این تلویزیون OLED خمیده 1080p است؟

مدیر پاسخ دهنده این سوال، به اضافه شدن ساب پیکسل W در کنار RGB اشاره داشت (فناوری چینش WRGB). این ساب پیکسل اضافه، بازه رنگ بیشتری را پوشش می دهد، و در نتیجه ال‌جی نیازی به استفاده از کیفیت 4K در مدل ۵۵ اینچی احساس نکرده. البته داستان مدل ۷۷ اینچی متفاوت است و کیفیت تصویر آن، 4K خواهد بود.

سوال سوم درباره اپلیکیشن ها و پشتیبانی ال‌جی در زمینه محتواهای هوشمند برای این تلویزیون بود. گویا ال‌جی نیز روی به توسعه اپلیکیشن های محلی (Local) آورده و قرار است با فارسی سازی آنها محتوای مناسبی را برای کاربران فراهم نماید.
در این زمینه مذاکراتی با نشریات و خبرگزاری های بزرگ داخلی صورت گرفته تا اپلیکیشن ها یا به روز رسانی های مناسبی را ارائه نمایند. دد ضمن فراموش نکنیم که ال‌جی اپلیکیشن LG Magic Remote را نیز برای نصب روی تلفن های هوشمند و تعامل با این تلویزیون ارائه نموده.
سوال دیگری هم در مورد تاثیر کاهش قیمت ارزها و ثبات نسبی آن، بر روی قیمت محصولات وارداتی ال‌جی پرسیده شد. آقای تنهایی، قائم مقام گلدیران در این زمینه توضیح دادند که قیمت های قبلی ال‌جی در مقابل افزایش هیجانی نرخ برابری ارزها در برابر ریال ایران، مقاومت کرده و افزایش زیادی را به خود ندیده بود. در نتیجه کاهش فعلی قیمت دلار تاثیر محسوسی بر قیمت ها نخواهد داشت و ال‌جی همچنان با قیمت های مناسب و رقابتی به عرضه محصولاتش می پردازد.

در پاسخ به سوال دیگری در مورد احتمال تولید این تلویزیون OLED خمیده در داخل ایران نیز اشاره شد که به دلیل تعداد محدود تولید و عرضه در ایران، بر پایی خط تولید آن نمی تواند به صرفه باشد و در نتیجه واردات از کره جنوبی بهترین راه برای عرضه تلویزیون با قیمت مناسب به مشتریان ایرانی است.
همچنین سوالی هم درباره نرخ خرابی بالاتر از حد معمول OLED ها در مقایسه با سایر تلویزیون ها شد، و اینکه آیا بهبودی در این زمینه حاصل شده یا خیر؟ گویا ال‌جی با استانداردهای سختگیرانه اش موفق به کاهش درصد خرابی شده و برای اطمینان یافتن از تولید با کیفیت بالا، حدود یک سال هم عرضه محصول را به تعویق انداخته تا بتواند تولید انبوه را با نرخ خرابی پایین و کیفیت عالی رقم بزند.
سوال بعدی معطوف به کیفیت صدای دو اسپیکر سرامیکی این تلویزیون بود که هر یک دارای قدرت خروجی ۱۰ وات هستند. در پاسخ، اشاره شد که کیفیت تصویر فوق العاده این تلویزیون شایسته همراهی بلندگوهای بسیار خوبی هم بوده و ال‌جی با اطمینان در این زمینه، آمادگی هر نوع تست صدایی را بر روی تلویزیون جدیدش خود دارد.

و این بود گزارش نارنجی از مراسم رونمایی محصول دیشب ال‌جی، و گزیده بخش پرسش و پاسخ.
رویکرد استفاده از نمایشگر خمیده در تلویزیون ها و تلفن های هوشمند که از سال ۲۰۱۳ آغاز شد، می تواند با استقبال کاربران و مصرف کنندگان روبرو شود. ال‌جی که با تلویزیون جدید و تلفن G Flex در این باره خوشبین است. شما در این باره چه نظری دارید؟

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید