۰۱ آبان ۱۳۹۲

نکاتی فنی برای دورکاران

بیرون از اداره هم مؤثر و سودمند باشید

برای ایجاد تعادل بیشتر بین کار و زندگی، میلیون‌ها نفر دور از اداره کار می‌کنند و به اصطلاح دورکاری می‌کنند. با دسترسی گسترده به فناوری، این امکان برای مردم فراهم شد که در خانه یا جاده نیز سودمند باشند. تعداد این عده روز به روز در حال افزایش است. طبق آمار مرکز فارستر (Forrester)، بیش از 34 میلیون نفر از امریکایی‌ها حداقل گهگاه در خانه کار می‌کنند. تا سال 2016، این تعداد به 63 میلیون نفر خواهد رسید و 43 درصد از نیروی کار را به خود اختصاص می‌دهند.

به دلیل وجود آب و هوای نامساعد در برخی از نقاط کشور، تعداد افرادی که دورکاری می‌کنند در ماه‌های فصل زمستان بیشتر می‌شود. شبکه‌های مجازی خصوصی (وی.پی.ان) به کارمندان دورکار بسیار متکی است اما محصولاتی مانند سیسکو، که یک کلاینت ارتباطی ایمن است انعطاف بیشتری برای کارمندان ایجاد می‌کنند تا به فایل‌های شرکت از طریق تبلت یا گوشی‌های هوشمند دسترسی پیدا کنند.

کار از خانه می‌تواند منجر به هزاران زنجیرۀ ایمیلی شود اما پروژه‌های ابری و ابزارهای مدیریت وظیفه مانند Asana  و Base camp  می‌تواند همکاری را بیشتر کند و دردسرهای ایمیل را هم کم کند. تیم‌ها می‌توانند از گروه‌های اتاق‌های چت وب‌محور مانند Campfire استفاده کنند تا کارمندان دورکار را هر روز در جریان قرار دهند. این یک وب‌سایت اتاق چت همیشگی است که به هر عضوی امکان چت کردن و گفت‌وگو، ادامه دادن به مکالمات قبلی و جست‌وجو در نوشته‌های گذشته را می‌دهد و همۀ آنها برای مراجعۀ بعدی ثبت و نگهداشته می‌شوند.

با وجود تمام این ابزارها برای پرورش دادن ارتباط و مشارکت از راه دور، گاهی اوقات تماس رودررو گزینه‌ای است که هنوز ترجیح داده می‌شود. کنفرانس ویدئویی به کارمندان دورکار امکان می‌دهد تا بیشتر در ارتباط باشند و این قابلیت اکنون محدود به کامپیوتر نیست. برنامه‌هایی مانند Skype و ooVoo امکان چت کردن 12 نفر را به طور هم‌زمان و به صورت رایگان فراهم می‌کند. این قابلیت در ترکیب با دستگاه‌های 4G LTE، که ال‌جی در آنها پیشگام است، به دورکاران امکان می‌دهد تا در حال حرکت نیز با همکاران خود در ارتباط بمانند.

فناوری امروز روش کار کردن دورکاران را تغییر داده است و باعث شده تا کارمندانی که از راه دور کار می‌کنند بیشتر با هم در ارتباط بمانند.

شما از طریق موبایل خود به چه ابزاری برای انجام دادن دورکاری نیاز دارید؟

۸ نظر

Saeed ۱ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

سلام ادمین جان
یه سوال دارم
این سیستم های صوتی ماشین که الجی میزنه از کجا میشه خرید؟؟؟
هرجا میرم پیدا نمیکنم!!!

admin-user4 ۲ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

سلام

اگر محصولی وارد شود در سایت گلدایران قرار میگیرد

Saeed ۲ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

ادمین جان تو سایت هست ولی تو بازار نیست!!
اینارو کِی وارد میکنین؟؟
کدوم شرکت وارد میکنه؟؟

admin-user4 ۱۱ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

باید صبر کنید وارد شود

پیمان ۱ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

LG مطلب جالبی بود.
اینقدر دل ما را با این محصول جدید آب کنید.
امروز نفر دوم شدم تو Like مطلب :-*

Saeed ۱ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

الووووووووووووووووو؛ادمین جان چیشد پَ؟؟

Ali ۲ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

آقای ادمین
ما خسته شدیم انقدر منتظر G2 با ظرفیت ۳۲ موندیم….
خیلی از نمایندگی هاتون میگن اصن قرار نیس مدل ۳۲گیگ وارد ایران بشه!!!
خیلی آدمو دلسرد میکنن…
واقعا اگر قرار نیس بیاد ما وقتمونو تلف نکنیم بریم سراغ یه گوشی دیگه,چون واقعا ۱۶ گیگ کمه!
خواهشا حرف دل مارو به گوش مدیران ال جی برسون.

admin-user4 ۲ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

سلام علی جان

سفارش خیلی وقته ثبت شده و در راه است

نظر دهید