۲۷ آبان ۱۳۹۲

LG و برتری در آزمون مقایسه تلویزیون‌های خمیده OLED

احتمال تا به امروز ، مطالب زیادی در مورد تلویزیون های خمیده OLED که یکی از پیشرفته ترین تلویزیون های دنیا محسوب می شوند، شنیده و یا خوانده اید. فناوری استفاده شده در این تلویزیون ها ، فناوری جدید به شمار می آید که به سرعت در حال گسترش و قرارگیری در اختیار کاربران در سرتاسر دنیاست.

اما چه شرکت هایی این تلویزیون های فوق العاده را تولید می کند؟

برجسته ترین نام هایی که در این حوزه در حال حاضر خودنمایی می کنند، LG و سامسونگ هستند. هر دوی این شرکت ها تا امروز چند تلویزیون خمیده OLED در بازارهای بزرگ و معتبر عرضه کرده اند.

و اما نکته مهم تر اینکه، کدام شرکت بهترین تلویزیون های خمیده OLED را می سازد؟

 UBI Research مقایسه ای پهلو به پهلو میان تلویزیون های 55 اینچی OLED خمیده موجود در بازار صورت داده است. و خبر خوب برای هواداران LG در سرتاسر دنیا این است که تلویزیون OLED خمیده LG با نام 55EA9800 ، توانسته است در این مقایسه بهتر از تلویزیون KN55S9 شرکت سامسونگ عمل کرده و آن را در بسیاری از جنبه ها پشت سر گذارد.

در اینجا خلاصه ای از این گزارش را با هم می خوانیم.

نگاهی به درون

ابتدای مقایسه  را با نگاهی به ساختار داخلی هر یک از تلویزیون ها برای ارزیابی بهینه بودن طراحی و همین طور آمادگی آن ها برای تولید انبوه آغاز می کنیم.

در تلویزیون OLED خمیده LG ، مدارها به صورت فشرده در میانه لایه پشتی پنل جای داده شده اند اما در همتای سامسونگی مدارها به صورت در هم تنیده و با ساختاری پیچیده طراحی شده اند که این ناهمگونی، در فاکتورهای وزن و اندازه به خوبی تأثیر خود را نشان می دهد. از نظر تعداد اجزا، محصول سامسونگ از 3382 جز به همراه 226 پیچ از 7 نوع مختلف بهره برده و محصول LG از 952 جزء از 121 پیچ در ده نوع مختلف استفاده می کند. علاوه بر این، اجزای استفاده شده در تلویزیون سامسونگ بسیار بزرگ تر از رقیب بوده و سبب می شود تا اندازه مدارات آن 36 درصد و اندازه بورد منبع تغذیه نیز 56 درصد از محصول LG حجیم تر باشد. در پایان این بخش از مقایسه، محصول سامسونگ حجیم تر و سنگین تر بوده و فاقد طراحی بهینه به منظور تولید انبوه است. در سوی مقابل اجزای تلویزیون خمیده LG از اندازه و مشخصه های مطلوبی برای تولید انبوه برخوردارند.

آیا اندازه مشخصه مهمی است؟ بدون تردید بله!

ضخامت و وزن ، مشخصه های کلیدی پیشرفت های تکنولوژیکی در OLED ها هستند. OLED ها از مزیت خود انتشاری برخوردارند و بنابراین نیازی به نور پس زمینه ندارند. به همین سبب تلویزیون های OLED   از تلویزیون های LED و یا LCD سبک تر و باریک تر هستند.

نه تنها تلویزیون های OLED سبک و باریک هستند بلکه تلویزیون OLED خمیده LG ، 8.2 میلی متر باریک تر و 15.6 کیلوگرم سبک تر از همتای سامسونگی خود است. گزارش به این نکته نیز اشاره می کند که اغلب تلویزیون های LCD ضخامتی در حدود 20 میلی متر دارند و از این نظر تلویزیون سامسونگ آن چنان که باید باریک باشد، هم نیست.

صرفه جویی در مصرف انرژی

انرژی این روزها حکم طلا دارد. بنابراین به سختی می توان از هزینه های مربوط به انرژی مورد نیاز برای مشاهده تلویزیون چشم پوشید.  خبر خوب این است که محصول LG توانسته است رتبه بهتری از لحاظ بهره وری در مصرف انرژی در کره به دست آورد.

حاشیه باریک اطراف صفحه نمایش

در سال های اخیر، باریک تر شدن حاشیه اطراف پنل تلویزیون ها، به تغییر طراحی آن ها منجر شده است. این حاشیه هر چه باریک تر باشد به تمرکز بهتر بر روی تصویر کمک بیشتری کرده و بنابراین تجربه بهتری از مشاهده تصاویر برای بینندگان ایجاد خواهد شد. در این بخش هم LG با اعداد 11 میلی متر در کناره ها و 17 میلی متر در بالا و پایین پنل ، حاشیه ای بسیار باریک تر از تلویزیون سامسونگ در محصول خود خلق کرده است.

جدول پایین خلاصه ای از گزارش و مقایسه های انجام گرفته را در اختیار شما می گذارد.

مقایسۀ مشخصات اصلی

مدل

ال‌جی  55EA9800

سامسونگ  KN55S9CAF

تاریخ عرضه

آوریل 2013

ژوئن 2013

قیمت فروش

15 میلیون وان کره

15 میلیون وان کره

لبۀ قاب (بالا، پهلو، پایین)

13/11/22  (جای لوگو)

17/15/17

انحنا (مقدار اندازه‌گیری‌شده)

R5000

R4500

شیب دستگاه

2 درجه در پشت

3.5 درجه در پشت

ضخامت (باریک‌ترین/ضخیم‌ترین)

4.3/36.6 میلی‌متر

12.5/43.7میلی‌متر

وزن

17.2 کیلوگرم

32.8 کیلوگرم (شامل جعبۀ AV)

نوع جعبه

جعبۀ مشکی، دو رنگ، 4 تکه

جعبۀ زرد، دو تکه

نوع سه‌بعدی/ تعداد عینک‌ها

FPR – 4 عینک

SG- 2 عینک

نسبت بازده انرژی در کره

سطح 3 (قبل از بازبینی: سطح 1)

سطح 4 (قبل از بازبینی: سطح 2)

نسبت نیرو (مقدار مشخص‌شده)

265 وات

295 وات

این تنها مختصری از بررسی بیطرفانه دو نمونه از پیشرفته ترین تلویزیون های بازار بود اما به اشتراک گذاری خبر خوب برتری محصول LG باعث افتخار و خوشحالی ماست؛

انتخاب شما چیست؟

۵ نظر

پیمان ۲۷ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

چه تفاوت زیادی با هم دارند LG همیشه پیشتاز

حسین ۲۷ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
با توجه به نصب بیلبوردهای تبلیغاتی تلوزیون OLED ال جی مدل۵۵EA9800
در سطح شهر تهران احتمالا در آینده نزدیک شاهد ورود این محصول به بازار ایران خواهیم بود البته تفاوت فن آوری این دو محصول به قدری زیاد است که افراد عادی هم فقط با یک نظر انداختن به مشخصات فنی این دو تفاوت را بخوبی درک خواهند کرد هر چند در مورد فن آوریهای بکار رفته در محصول ال جی از قبیل پنل چهار رنگ با پیکسل فرعی سفید اضافی بر سه پیکسل فرعی دارای رنگهای اصلی قرمز ، سبز و آبی و فن آن وری بلند گوهای فوق نازک با فن آوری پیزو الکتریک و … صحبتی به میان نیامده در مقابل در محصول سامسونگ با اضافه کردن هدفون به عینکهای مشابه فن آوری بازی دو طرفه ال جی و ترکیب صدای مجزا و تصویر مجزا امکان تماشای دو فیلم متفاوت برای کاربران تنها نقطه قوت محصول سامسونگ در برابر ال جی به شمار می رود به هر حال در فن آوری OLED بی شک همچنان پرچمدار ال جی می باشد .
موفق باشید .

HOSEIN ۲۷ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

لااقل این سوالو زودتر جواب بده
این سایت نسخه ۳۲ جی۲ رو باگارانتی ۲ساله ال جی میده ۱۹۹۵۰۰۰
و گارانتی بین الملل ۱۸۹۵۰۰۰

http://www.gsmirana.com/product/538/LG-G2

واقعا این گارانی ال جیه ؟؟؟؟؟؟

admin-user4 ۲۸ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

خیر حسین جان

مهدی ۲۹ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

خیلی جالبه تبلیغات تلویزیون ۵۵LA86000 برداشتین الان جاش OLED تبلیغ کردین هنوز مدل قبلی وارد بازار نشده تبلیغات جدید میکنین که چی بشه؟

نظر دهید