۲۵ آذر ۱۳۹۲

باید ببینید تا باور کنید!

خیلی چیزها فقط یک بار در زندگی رخ می‌دهند و اصلاً نمی‌توان آنها را توصیف کرد. باید حتماً آنها را از نزدیک لمس و تجربه کرد.

یکی از آنها تلویزیون OLED جدید ال‌جی است. تلویزیونی با رنگ‌های عمیق‌تر و غنی‌تر و همین طور کنتراست حیرت‌انگیز. چیزی شبیه هیچ چیز! تا نبینید باور نمی‌کنید!

تلویزیون‌های OLED هم قابلیت سینمای سه‌بعدی دارند و هم تلویزیون هوشمند. با دسترسی به برنامه‌ریزی شگفت‌انگیز تنها یک کلیک جادویی (Magic Remote) فاصله دارید. عینک‌های سبک‌وزن باعث می‌شود سینمای سه‌بعدی ال‌جی ذهن افراد را بیشتر غرق در شگفتی کند زیرا تصویر تلویزیون‌های OLED واقعاً حیرت‌انگیز است. برنامۀ World App ال‌جی و دسترسی به اینترنت برای فیلم، برنامۀ کاربردی و بازی یک دنیای ناتمام از محتوای بی‌نظیر را فراهم می‌کند.

تلویزیون OLED

بر خلاف تلویزیون‌های معمول و سنتزیLED (دیودهای ساطع‌کنندۀ نور)، تلویزیون‌های OLED از موادی طبیعی ساخته می‌شوند که در حضور جریان برق می‌درخشند. این مادۀ بنیادین بخشی از رویکرد طراحی جدیدی است که به طرز چشم‌گیری از قطر و وزن تلویزیون می‌کاهد. نور از طریق ترکیبی از فیلترها عبور می‌کند تا تصاویر باکیفیت و خارق‌العاده‌ای را بازتولید کند.

تلویزیون OLED از این فناوری شگفت‌انگیز در صفحه‌نمایش‌های 55 اینچ، که قبلاً غیرممکن بود، استفاده می‌کند و نمایشگری فوق‌العاده را به خانۀ شما می‌آورد. ال‌جی تمام امکانات و بهترین‌ ویژگی‌ها را در این تلویزیون‌هایش گرد هم آورده تا برای مشتریان تجربۀ مشاهدۀ بی‌بدیلی را ایجاد کند.

 

نحوۀ عملکرد تلویزیون OLED

راز OLED ساختار منحصربه‌فرد دیودها ساطع‌کنندۀ نور با لایۀ الکترولومینیسنت است؛ این یک لایۀ نازک است که از مواد ارگانیک و ترکیبات کربن ساخته شده و وقتی جریان برق به آن می‌خورد از خود نور ساطع می‌کند. یک لایه تزاتزیستور نازک (TFT)، در پشت، پیکسل‌های خاصی را خاموش و روشن می‌کند. این ساختار باعث می‌شود نمایشگری نازک، سبک، با وضوح بالا و بزرگ و با تجربۀ سینمای خانگی ایجاد شود.

 

مقایسۀ OLED با LCD

از آنجا که نمایشگرهای OLED نیاز به نوردهی پشت ندارند، پیکسل‌هایی که خاموش می‌شوند واقعاً سیاه هستند. بنابراین، تلویزیون‌های OLED، در مقایسه با تلویزیون‌های ال‌سی‌دی (نمایشگری با کریستال مایع) که با لامپ فلورسنت کاتود سرد (CCFL) نوردهی می‌شوند، بیشترین میزان سیاهی و بالاترین نسبت کنتراست را دارند. عدم حضور CCFLهای حجیم و لایه‌های دیگر، که الزامی برای وجودشان نیست، باعث می‌شود سخت‌افزار سبک‌تر و باریک‌تر شود.

 

مقایسۀ OLED با LED

تلویزیون‌های LED LCD به دلیل آرایش دیودهای ساطع‌کنندۀ نور ریز، که نوردهی لازم را به جای CCFL فراهم می‌کند، ظاهر جمع‌وجورتر و نسبت تصویر بهتری دارند اما باز هم هیچ کدام از آنها در OLED لازم نیست. پس تلویزیون‌های OLED از نظر شکل و شمایل باریک‌ترین تلویزیون به حساب می‌آیند که از برترین بازتولید رنگ، بازده انرژی بالا و پیسکل‌هایی که برای ایجاد سیاهی عمیق‌تر خودشان خاموش می‌شوند برخوردار است. اینها مزایایی هستند که موجب تمایز OLED از تلویزیون‌های LED می‌شود.

۴ نظر

حسین ۲۵ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
تلوزیونهای OLED فعلا بعلت قیمت بالا برای بسیاری از مردم در دسترس نیست با توجه به اینکه بعد از ال جی و سامسونگ که در دیماه ۱۳۹۱ از تلوزیونهای OLED با صفحه نمایش منحنی رونمائی و با فاصله زمانی کوتاهی آنها را به بازار عرضه کردند ( با توجه به اینکه از جنبه فن آوری های نوین بکار رفته در محصول ال جی از بلند گوهای بسیار نازک پیزو الکتریک با قطر نهایی ۴ میلیمتر با قدرت حروجی ۲۰ وات یا بهتر بگوئیم دو برابر تلوزیونهای هم سایز گرفته تا پنل چهار رنگ با قابلیت تولید نور سفید خالص در پیکسل فرعی چهارم با استفاده از فن آوری ترکیبی تحریک فسفر در کنار دیودهای نوری اورکانیک ، مواد ترکیبی فوق سبک با مقاومت بالا در بدنه و زن فوق العاده سبک و مصرف برق کمتر و …. برتری بیشتری نسبت به محصول هم سایز تولید رقیب هم وطن خود دارد ) اما در نهایت این سونی بود که در نمایشگاه IFA2013 که مدتی قبل در شهر برلین در کشور آلمان برگزار شد از تلوزیون LED با وضوح تصویری Ultra HD و صفحه نمایش خمیده خود در سایز بزرگتر و با قیمت مناسبتر پرده برداری کرد هر چند در بخش کنتراست محصول سونی همان مشکل عنوان شده در مقاله را کماکان با خود یدک می کشئ اما سایز بزرگتر تصویر در کنار وضوح تصویری بالاتر و از همه مهم تر قیمت می تواند محصول سونی را بعنوان رقیب بزرگی برای ال جی مطرح نماید از طرفی با بررسی تلوزیونهای پرفروش در یک دهه اخیر متوجه می شویم که با ارزانتر شدن هر چه بیشتر تلوزیونهای LCD وLED بیشترین آمار فروش از سایز ۳۲ اینچ رفته رفته به ۴۶و۴۷ اینچ گرایش و رفته رفته تلوزیونهای در سایز ۵۰ تا ۶۵ اینچ در حال گرفتن سهم بیشتر از بازار هستند از سوی دیگر برخلاف تصور مبنی بر خروج فن آوری صفحات نمایش پلاسما بعلت مصرف برق بالا و حرارت ساتع شده در حین کار بعلت قیمت ارزان این تلوزیونها بخصوص در سایزهای بسیار بزرگ و کنتراست و شدت بالای نور صفحه نمایش همچنان طالبان خاص خود را دارند بنا بر این بنظر می رسد جای تلوزیونهای ال ای دی با صفحه نمایش خمیده و در سایز های ۶۰ اینچ و بالاتر در میان سبد محصولات ال جی خالی است .
موفق باشید .

پیمان ۲۵ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

راستش قیمتش خیلی بالاست و قدرت خرید ما پایین

افشین ۲۵ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

پلاسما ۶۰ اینچ ۶۰pn6500 قیمت ۳ میلیون و ۸۰۰

آرمین ۲۶ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

به غییر ترفداری از الجی ( من عاشق سامسونگم واقعا از گلکسی هاش خوشم میاد ولی گوشی خودم الجیه !!! ) من واقعا از تلوزیون منحنی الجی خیلی خیلی خیلی بیشتر از تلوزیون منحنی سامسونگ خوشم میاد ……. دارم برنامه میریزم ….. چند سال دیگه حتما یکی از اینا داشته باشیم ……

نظر دهید