۱۴ آذر ۱۳۹۲

بررسی تخصصی LG G Pad توسط سایت فوت و فن

پس از گذشت تقریبا یکسال از عرضه آخرین تبلت ال‌جی به نام Tab Book اینبار LG با عرضه G Pad 8.3 بار دیگر به دنیای تبلت‌های اندرویدی بازگشت.
در ادامه بررسی سایت فوت و فن را خواهیم داشت:
این تبلت با قیمت حدودی 1 میلیون تومان، از صفحه نمایشی 8 اینچی با رزولوشن 1920×1200 پیکسل و پردازنده پرقدرت چهار هسته‌ای برخوردار بوده و حتی امکان کنترل تلویزیون از راه دور را هم در اختیارتان قرار می‌دهد. و با اضافه شدن قابلیت‌های چندوظیفه‌گی به مشخصه‌های گفته شده، میتوان دریافت با محصولی قابل توجه روبرو هستیم. اما این محصول باید با رقبایی چون Apple iPad Mini ، Samsung Galaxy Tab 3 8.0 و Google Nexus 7 دست و پنجه نرم کند. باید دید G Pad در برابر آن‌ها چه عملکردی از خود نشان خواهد داد!
طراحی
G Pad 8.3 از نظر طراحی ظاهری شباهت بسیار زیادی به Galaxy Tab 3 8.0 دارد. با آراسته شدن به رنگ سفید، این محصول از گوشه‌های گرد و حاشیه‌های بسیار باریک در اطراف صفحه نمایش همچون محصول سامسونگ بهره می‌برد. در بالای صفحه نمایش 8.3 اینچی G Pad، نشان نقره‌ای رنگ LG در سمت راست دوربین ثانویه تبلت خودنمایی می‌کند. در کناره سمت راست تبلت هم، کلید روشن/خاموش و کلیدهای تنظیم صدا جای گرفته‌اند و کناره بالایی محصول هم میزبان سوکت استاندارد صوتی، فرستنده اینفرارد و اسلات کارت حافظه microSD با پوشش محافظ است؛ کناره پایینی هم پورت microUSB را در خود جای داده است.

کناره پشتی G Pad با استفاده از آلومینیوم جلوه‌ای زیبا به خود گرفته و میزبان اسپیکرهای دوگانه تبلت است. تصمیم LG برای انتخاب آلومینیوم به جای پلاستیک به G Pad ظاهری زیباتر و جذاب تر در مقایسه با Galaxy Tab 3 8.0 که از پلاستیک در این بخش بهره می‌گرفت؛ بخشیده است.
با ابعادی معادل 8.5×5.0x0.33 اینچ، LG G Pad 8.3 اندکی بزرگتر از Samsung Galaxy Tab 3 8.0 است که از ابعادی معادل 8.3×4.9×0.3 اینچ بهره می‌برد. با اینکه این تفاوت اندازه بسیار اندک است اما سبب می‌شود که LG G Pad برای کار با یک دست اندکی بزرگ به نظر بیاید. فقط برای مقایسه، تبلت 7 اینچی Google Nexus 7 ابعادی معادل 7.9 x 4.5 x 0.34 اینچ و Apple iPad mini که از صفحه نمایشی 7.9 اینچی برخوردار است، ابعادی معادل 7.9×5.3×0.28 اینچ دارند. تبلت 7 اینچی محبوب آمازون یعنی Kindle Fire HDX باریک ترین تبلت در میان این محصولات است و در ابعاد 7.3 x 5 x 0.35 ساخته شده است.
LG G Pad 8.3 نخستین تبلت اندرویدی با رزولوشن 1920X1200 پیکسل است. رزولوشن صفحه نمایش SAMSUNG Galaxy Tab 3 8.0  به 1280 x 800 پیکسل می‌رسد. اما تبلت‌های Google nexus 7 و Amazon Kindle Fire HDX هر دو از صفحه نمایش‌های 7 اینچی با رزولوشن 1920×1200 پیکسل برخوردارند و iPad Mini اپل هم از رزولوشن فوق العاده 2048×1536 بهره مند است. و در حالیکه G Pad 8.3 تصاویری شفاف ارائه داده و متون حتی در بزرگنمایی چند برابر هم به صورت پیکسل پیکسل در نمی‌آیند، نور پس زمینه ضعیف سبب می‌شود تا صفحه آن برای تماشای فیلم‌ها مناسب نباشد.
با روشنایی معادل 273 لوکس نوری ، صفحه نمایش G Pad از میانگین روشنایی تبلت‌ها که 359 لوکس است دور مانده و از این نظر با محصول اپل که روشنایی صفحه نمایش آن معادل 432 لوکس نوری است، اصلا قابل مقایسه نیست. روشنایی صفحه نمایش Galaxy Tab 3 8.0 هم به 477 لوکس رسیده و Amazon Kindle Fire HDX با 480 لوکس نوری در صدر این جدول قرار می‌گیرد.

صدا
اسپیکرهای دوگانه تعبیه شده در کناره پشتی گوشی، صدایی واضح و بلند در حین آزمون‌های ما تولید کرده و به آسانی تمامی فضای یک اتاق جلسات متوسط را پوشش دادند.
با صدایی معادل 79 دسی بل، اسپیکرهای G Pad تقریبا با میانگین صدای تبلت‌ها که 80 دسی بل است، برابری می‌کنند. اسپیکرهای Galaxy tab 3 8.0 اندکی بهتر از میزان متوسط عمل کرده و موفق به ثبت رکورد 82 دسی بل می‌شوند. از طرفی بلندی صدای iPad mini هم به 84 دسی بل رسیده و از حد متوسط بالاتر است.
نه تنها میزان بلندی صدای اسپیکرهای G pad در حد مطلوبیست ، بلکه آن‌ها صدایی واضح و شفاف نیز تولید می‌کنند. صدای آهنگ‌ها نه تنها کاملا واضح به گوش می‌رسد بلکه هیچ‌گونه تغییر شکل فرکانسی عمده‌ای هم در آن‌ها دیده نمی‌شود. این موضوع در Galaxy Tab 3 8.0 که صدایی یکنواخت ارائه می‌دهد و یا iPad mini که تغییر شکل فرکانسی امواج صوتی در آن به شدت به چشم می‌خورد، دیده نمی‌شود.
در آزمون صوتی لپ تاپ، LG G Pad 8.3 موفق به تولید صدای 79 دسی بلی شد که از صدای 73 دسی بلی Nexus 7 و همین طور 77 دسی بلی Kindle Fire HDX بلندتر است. به صورت متوسط میزان بلندی صدای تبلت‌ها به 80 دسی بل می‌رسد و در این میان Samsung Galaxy Tab 3 8.0 با صدایی 82 دسی بلی صدر جدول را از آن خود می‌کند.

صفحه کلید
علاوه بر صفحه کلید استاندارد Google ، LG G Pad 8.3  به همراه صفحه کلید اختصاصی LG عرضه می‌شود. صفحه کلید LG از پاسخدهی بالایی برخوردار بوده و با در دسترس بودن تمامی کلیدها، تایپ با آن چه در حالت عمودی و چه در حالت افقی بسیار آسان است. اگر تبلت را چرخانده و آن را به صورت افقی در دست بگیرید، اندازه کلیدهای صفحه کلید به حدی بزرگ میشود که امکان ندارد تایپ با آن برای کسی دشوار باشد!
رابط کاربری
LG ، بخش نرم افزاری G Pad  را به همان رابط اختصاصی که در G2 به کار گرفته بود، تجهیز کرده است. صفحه قفل سفارشی سازی  شده LG  به شما امکان می‌دهد به  صورت مستقیم به پنج نرم افزار که به صورت پیش فرض Notebook، Email ، Chrome، Gallery و Camera هستند، دست پیدا کنید. امکان تغییر این نرم افزارها از طریق منوی تنظیمات G Pad نیز وجود دارد. باز کردن قفل صفحه با اجرای مستقیم نرم افزارها از جلوه‌های متحرک زیبایی نیز بهره می‌گیرد.
G Pad از سه صفحه اصلی برخوردار است و صفحه چهارم آن هم در واقع راهنمایی برای کار با نرم افزارهای مختلف و تنظیمات تبلت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. صفحه اصلی نخست ویجت‌های زمان و وضعیت آب و هوا، نوار جستجوی Google و میانبرهایی به نرم افزارهای Memo ، QPair ، Play Store، Gallery و همین طور تنظیمات را در خود جای داده است.  در پایین هر یک از صفحات اصلی پنج میانبر قابل سفارشی سازی برای Notebook ، Email ، Chrome ، دوربین و تقویم و همین طور میانبری به منوی اصلی تعبیه شده است.
نوار یادآورها در G Pad ، 15 میانبر برای دسترسی سریع به تنظیمات Wi-Fi ، صدا، بلوتوث، QPair ، Quick Remote ، GPS، Sync ، Rotation و …  را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در پایین این میانبرها هم  لغزنده‌هایی برای تنظیم میزان روشنایی و صدای یادآورها به چشم می‌خورد. و پایین تر از آن‌ها می‌توانید منوی QSlide و Quick Remote در کنار پیغام‌های سیستمی مشاهده نمایید.
با اینکه تعداد گزینه‌های در دسترس در نوار یادآورها بسیار خوب است، اما سبب شده است تا این بخش اندکی شلوغ باشد. علاوه بر این، اندازه کوچک آیکون میانبر تنظیمات در این بخش چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

KnockOn
LG قابلیت KnockOn را هم از G2 به G Pad آورده است.  این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا با ضربات دوگانه بر روی صفحه تبلت آن را روشن و یا خاموش کنید و بنابراین برای هر بار آماده به کار ساختن تبلت نیاز به فشردن کلید روشن/ خاموش آن نخواهید داشت. با آنکه این قابلیت دقیقا به همان شکل که در G2 دیده بودیم کار می‌کند اما از آنجایی که اغلب کاربران تبلت را بر روی سطحی هموار قرار داده و با آن کار می‌کنند، به نظر می‌رسد KnockOn در اینجا کارآیی بیشتری داشته باشد. علاوه بر این ، KnockOn در G Pad از پاسخدهی بالاتری هم نسبت به همتای خود در G2 برخوردار است.

QPair
نرم افزار جدید QPair شرکت LG به کاربران امکان می‌دهد تا تبلت شان را با تمامی گوشی‌های هوشمند مبتنی بر Android 4.1 یا پس از آن پیوند دهند.  برای استفاده از این نرم افزار، کاربران ابتدا باید آن را روی گوشی شان دانلود کرده و سپس همزمان به نصب و همگام سازی آن با G Pad مشغول شوند.  با اتمام این کار، امکان دریافت یادآورهای گوشی هوشمندتان بر روی G Pad ، به اشتراک گذاری یادداشت‌ها و حتی فعالسازی هات اسپات Wi-Fi گوشی به صورت مستقیم از طریق تبلت فراهم می‌شود. متأسفانه این نرم افزار امکان انتقال ویدیوها، عکس‌ها و یا آهنگ‌ها را در اختیار کاربران نمی‌گذارد و همین امر تا حدی کارکردهای آن را محدود می‌سازد.

QSlide  و Slide Aside
همانند G2 ، LG G Pad 8.3   هم به همراه قابلیت‌های Qslide و Slide Aside عرضه می‌شود. QSlide که از طریق نوار یادآورها قابل دسترس است، به شما اجازه می‌دهد تا دو نرم افزار را در دو پنجره در کنار هم باز کنید. این نرم افزار‌ها شامل Videos ، Internet ، Calendar ، Email، Memo ، File Manager و ماشین حساب هستند.
امکان افزایش و کاهش میزان شفافیت هر یک از این پنجره‌ها و یا نمایش آن‌ها به صورت تمام صفحه نیز در اختیار کاربران قرار دارد. متأسفانه پس از تمام صفحه کردن یکی از این دو پنجره، دیگر امکان کوچک کردن آن وجود نخواهد داشت. با فشردن طولانی مدت انگشت‌تان بر روی نرم افزار Qslide و کشیدن پنجره آن به طرفین صفحه نمایش، میتوانید آن را به صفحه الصاق کنید. نرم افزارهای افزوده شده به این بخش بدون توجه به نرم افزارهای در حال اجرا، همواره به شما نمایش داده خواهند شد.
قابلیت چندوظیفه‌گی دیگر G Pad ، Slide Aside به شما اجازه میدهد تا سه نرم افزار در حال اجرا در پس زمینه را در سمت چپ صفحه پنهان کنید؛ تا زمانی که این نرم افزار‌ها را نبندید، آن‌ها در حال اجرا باقی خواهند ماند. برای استفاده از چنین قابلیتی، کافیست نرم افزار مورد نظرتان را اجرا و با کشیدن همزمان سه انگشت از راست به چپ بر روی صفحه ؛ آن را مخفی کنید.
با کشیدن سه انگشت در جهت عکس، یعنی از چپ به راست، نرم افزارهای مخفی شده به نمایش در آمده و می‌توانید با کلیک بر روی هر یک، آن‌ها را مشاهده  کرده و یا با کشیدن‌شان به سمت پایین، از آن‌ها خارج شوید. استفاده از این قابلیت به شدت  آسان و اگر مجبور به استفاده از چند نرم افزار به صورت همزمان باشید، بسیار مفید است. در همین عین، با توجه به منوی Recent Apps که با فشردن طولانی مدت کلید Home نمایان شده، و دقیقا همین کار را برای شما به انجام میرساند، وجود این امکان تا حدی زیر سوال می‌رود.

Quick Remote
در حال کار با تبلت تان در جلوی تلویزیون هستید و احساس می‌کنید خسته‌تر از آنید که  مشغول جستجوی کنترل از راه دور آن باشید! LG شما را درک کرده و قابلیت ویژه‌ای برای این منظور در G Pad تعبیه کرده است. با وجود فرستنده اینفرارد و نرم افزار Quick Remote ،می توانید از G Pad به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون و یا دستگاه ست تاپ باکس استفاده کنید. متأسفانه امکان کنترل از راه دور همان تعداد ابزاری که در G2 وجود داشت  و به شما اجازه می‌داد از تلویزیون‌ها گرفته تا پخش کننده‌های مختلف و حتی Air Conditioner‌ها به تعامل بپردازید ، با G Pad وجود ندارد.

ما تنها با یک بار تلاش توانستیم G Pad را با تلویزیون سامسونگ‌مان پیوند دهیم. پس از انتخاب تلویزیون سامسونگ از لیست تلویزیون‌های در دسترس ، نرم افزار از ما درخواست کرد تا کلید مجازی روشن /خاموش روی صفحه را بفشاریم و ببینیم تلویزیون روشن میشود یا خیر. و پس از آن هم کلیدهای قطع صدا و دیگر کلیدهای ورودی مجازی G Pad را تست کردیم. پس از آنکه مشخص شد همه کلید‌ها به خوبی کار اختصاصی خودشان را در تلویزیون به انجام می‌رسانند، G Pad با تلویزیون جفت شد.
با آنکه Quick Remote کاملا کارآ و مفید است اما از قابلیت هایی که نرم افزار کنترل از راه دور سامسونگ ارائه می‌دهد، بی بهره است. همتای رقیب نه تنها امکان تعامل شما با تلویزیون‌ها را فراهم می‌آورد، بلکه یک راهنمای تعاملی برای ایجاد کنترل‌های جدید هم در اختیار کاربر می‌گذارد.

نرم افزارها
علاوه بر مجموعه نرم افزارهای استاندارد و همیشگی Google ، G Pad از چند نرم افزار اختصاصی LG نیز برخوردار است. LG Backup به شما اجازه می‌دهد تا از داده‌های تان بر روی کارت حافظه microSD و یا حافظه داخلی G Pad پشتیبان تهیه کنید. Life Square به عنوان یک خط زمانی از تعامل‌های چند رسانه ای شما و آخرین عکس ها، ویدیوها، یادداشت‌های متنی و صوتی شما عمل می‌کند.
Notebook هم به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از صفحه کلید استاندارد تعبیه شده در G Pad،انگشتان دست و یا قلم به یادداشت برداری بپردازند. متأسفانه ، G Pad بدون قلم عرضه می‌شود و بنابراین اگر به استفاده از آن علاقه و یا عادت دارید، بهتــر است خودتان به فکر خرید آن باشید. Video Editor امکان ایجاد ویدیوهای جدید با استفاده از ویدیوهای ضبط شده و عکس هایی که با استفاده از تبلت ثبت شده‌اند.
Quick Translator از دوربین پشتی LG G Pad برای ترجمه کلمات و عبارت به صورت آنی استفاده می‌کند. نرم افزار LG SmartWorld هم در واقع فروشگاه نرم افزار اختصاصی LG است که البته در حد انتظار ظاهر نمی‌شود.

عملکرد
با وجود پردازنده چهار هسته‌ای 1.7 گیگاهرتزی از نوع Qualcomm Snapdragon 600 و دو گیگابایت Ram ، G Pad 8.3 در کارکردهای روزمره سریع و پرقدرت ظاهر می‌شود. جابجایی میان صفحات اصلی و نرم افزار‌ها بسیار سریع و روان است و نرم افزار‌ها در چشم به هم زدنی باز و بسته می‌شوند. تغییر جهت تبلت میان حالت‌های افقی و عمودی و برعکس حدود دو تا سه ثانیه و اندکی بیش از آنکه دوست داشتیم، به طول می‌انجامد.
تبلت در آزمون‌های ما در دنیای واقعی عملکرد خوبی از خود نشان داد. G Pad برای باز کردن N.O.V.A.3. تنها به 15 ثانیه زمان نیاز دارد.Nexus 7 با وجود  Snapdragon S4 Pro  به 17 ثانیه زمان که برابر با متوسط زمان مورد نیاز تبلت‌ها برای انجام این کار است، نیاز دارد و Samsung Galaxy Tab 3 8.0 که به پردازنده چهار هسته‌ای Exynos 4212 مجهز شده است، در 14 ثانیه از پس انجام آن بر می‌آید.
در آزمون VidTrim ، G Pad یک ویدیوی 230 مگابایتی 1080p را در هشت دقیقه و دو ثانیه به  رزولوشن 480p تبدیل کرد.  این زمان از مدت 6 دقیقه و 42 ثانیه‌ای Nexus 7 بیشتر اما از مدت 8  دقیقه و یازده ثانیه‌ای Galaxy Tab 3 و زمان متوسط تبلت‌ها که 12 دقیقه و 27 ثانیه است ، سریع تر است.
G Pad به ارائه عملکرد بهتر از حد متوسط خود در آزمون‌های مختلف سنجش عملکرد ادامه داد. در Geekbench 3 که عملکرد و کارآیی هر محصول را در حالت چند هسته‌ای اندازه گیری می‌کند، LG G Pad 8.3 به امتیاز 1717 دست یافته و تمامی رقبا از iPad mini با امتیاز 761 گرفته ، تا Galaxy Tab 3 با امتیاز 800 را در هم می‌کوبد. میانگین تبلت‌ها در این حالت به 1593 می‌رسد اما Nexus 7 در این آزمون به امتیاز 1849 و Kindle Fire HDX هم که به Qualcomm Snapdragon 800 مجهز شده، به امتیاز خارق العاده 2766 دست پیدا کردند.
در آزمون Quadrant که عملکرد کلی سیستم را می‌آزماید، G Pad به امتیاز 11940 دست پیدا کرد. در این بخش محصول LG باز هم  میانگین 4583 امتیازی تبلت ها، امتیاز 4603 Samsung Galaxy Tab 3 8.0 و همین طور امتیاز 4949 nexus 7  را در می‌نوردد اما این بار هم Kindle Fire HDX با امتیاز 19924 به حکمرانی بی منازعه خویش ادامه می‌دهد.
G Pad در آزمون‌های سنجش عملکرد گرافیکی هم عملکرد خوبی داشته و در آزمون 3Dmark Ice Storm  به امتیاز 8939 دست پیدا می‌کند. و در حالیکه میانگین امتیاز تبلت‌ها در این آزمون به 6059 می‌رسد، Galaxy Tab 3 8.0 به امتیاز اندک 3096 قناعت می‌کند. گرچه این بار Nexus 7 اصالت خود را به رخ کشیده و به امتیاز خیره کننده 11580 دست می‌یابد.
در آزمون 3Dmark Ice Storm Extreme که استفاده بیشتری از منابع دارد، G Pad 8.3 موفق به کسب امتیاز 5261 می‌شود که بیش از دو برابر امتیاز 2344 Galaxy Tab 3 محسوب می‌شود. Nexus 7 بار دیگر با کسب امتیاز 7061 تمامی رقبا را پشت سر می‌گذارد.

دوربین
عکس‌های ثبت شده توسط دوربین اصلی G Pad 8.3 بسیار شفاف هستند، اگرچه رنگ‌های آن‌ها در مقایسه با عکس‌های ثبت شده توسط دوربین 5 مگاپیکسلی Galaxy Tab 3 کمی اغراق شده به نظر می‌رسند.  رنگ‌ها در تصاویر Galaxy Tab 3 بسیار دقیق تر بوده و فصل‌ها را بهتر منعکس می‌کنند.
عکس‌های ثبت شده توسط دوربین ثانویه هم مشکل مشابهی دارند؛ میزان نویزهای آن تقریبا زیاد و رنگ‌های آن‌ها نیز چندان درست نیستند.

نمونه عکس‌های ثبت شده :

عمر باتری
باتری لیتیوم پلیمری 4600 میلی آمپری LG G Pad 8.3 حدود  7 ساعت و شش دقیقه در تست باتری لپ تاپ که شامل مرور مداوم وب با استفاده از Wi-Fi و تنظیم روشنایی صفحه نمایش به  40 درصد است، دوام می‌آورد. این میزان از میانگین زمان دیگر تبلت‌ها که به 7 ساعت و 20 دقیقه می‌رسد، اندکی پایین‌تر است. باتری‌های Samsung Galaxy Tab 3 8.0 و Kindle Fire HDX  هر دو 8 ساعت و 39 دقیقه و Nexus 7 ، 8 ساعت و 26 دقیقه در این آزمون دوام می‌آورند. گرچه  Apple iPad mini این خط پایان را تا 10 ساعت و 33 دقیقه گسترش می‌دهد.

سخن پایانی
LG G Pad 8.3 تلاشی قابل ستایش از سوی شرکت برای بازگشت به بازار تبلت‌ها به شمار می‌‌رود. این محصول بسیاری از قابلیت‌های چند وظیفه‌گی که در گوشی‌های هوشمند LG یافت می‌شود را به همراه مشخصه‌هایی چون فرستنده اینفرارد و کیفیت صدای عالی در اختیار شما می‌گذارد. متأسفانه، با آنکه LG G Pad به صفحه نمایشی Full HD، مجهز شده است اما سطح روشنایی مطلوبی را ارائه نمی‌کند. علاوه بر این ، تبلت‌های رقیب از نظر میزان دوام باتری عملکرد بهتری از آن از خود نشان می‌دهند.
این تبلت از iPad Mini با صفحه نمایش رتینا، که رزولوشن بسیار بالاتری داشته و از بدنه‌ای باریک تر و سبک تر برخوردار است، تنها 50 دلار (قیمت جهانی) ارزان‌تر است. Samsung Galaxy Tab 3 8.0 صفحه نمایشی با رزولوشن پایین تر و قدرت پردازشی کمتری نسبت به رقیب دارد اما قابلیت‌های متنوعی در کنار یک کنترل از راه دور همه کاره عرضه کرده و بهایی 279 دلاری دارد. در کل LG G Pad 8.3 می‌تواند انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود.

۷ نظر

امیرحسین ۱۴ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

۱)آقا میخواستم بدونم قیمت نکسوس ۵ با قیمت ۲میلیون واقعی است؟
۲)آیا خود الجی این گوشی رو وارد کرده با این قیمت یا قاچاق اومده؟
۳)آیا تبلت g pad در حال حاضر در بازار موجود است؟

شهروز امیدوار ۱۴ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

نکسوس ۵ چی شد؟

علی ۱۵ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

من گوشی g2 دارم و به مشکل خوردم کی میتونه من رو راهنمایی کنه و از چه کانالی ؟

مهدی ۱۵ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام چه زمانی به بازار عرضه می شود

مهدی ۱۵ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

در سخن پایانی که در مورد صفحه نمایش رتینا گفته شده اینو اضافه کنم که صفحه نمایش رتینا رو ال جی تولید کرده

امیر ۱۷ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

تبلت عالیه ای هستش ولی در ایران اگه از سیم کارت پشتیبانی نکند چندان مورد استقبال قرار نمی گیرد .

محمد ۲۴ دی ۱۳۹۳ پاسخ

درباره ی باتری نوشته شده که “باتری لیتیوم پلیمری ۴۶۰۰ میلی آمپری LG G Pad 8.3 حدود ۷ ساعت و شش دقیقه در تست باتری لپ تاپ که شامل مرور مداوم وب با استفاده از Wi-Fi و تنظیم روشنایی صفحه نمایش به ۴۰ درصد است، دوام می‌آورد.” اما جی پد من با این تنظیمات حداکثر سه ساعت و نیم دوآم میاره و قسمت بالا سمت راستش داغ میشه نمی دونم ببرم گارانتی یا نه

نظر دهید