۱۷ آذر ۱۳۹۲

جوابیه ال‌جی الکترونیکس به مسئلۀ حریم خصوصی تلویزیون‌های هوشمند

در ال‌جی، ما همیشه به دنبال این هدف بوده‌ایم که تجربۀ تلویزیون‌های هوشمند را ارتقا دهیم. به تازگی، مسئله‌ای توجه ما را به خود جلب کرده است که گفته‌ها حاکی از آن است که اطلاعات مشاهده بدون رضایت کاربر جمع می‌شوند. حریم خصوصی مشتریان ما بخش مهمی از تجربۀ تلویزیون هوشمند است و ما در مورد چنین ادعاهایی فوراً شروع به بررسی و تحقیقات کردیم و به این نتیجه دست یافتیم:

اطلاعاتی مانند کانال، پلت‌‎فرم تلویزیون، منبع پخش (شبکه) و غیره که توسط تلویزیون‌های خاص هوشمند ال‌جی جمع می‌شوند شخصی نیست و به اطلاعات مشاهده مربوط می‌شود. این اطلاعات به عنوان بخشی از پلت‎فرم تلویزیون هوشمند جمع‌آوری می‌شوند تا تبلیغات مربوط را ارائه دهند و برای بینندگان بر حسب چیزی که در تلویزیون هوشمند ال‌جی تماشا می‌کنند توصیه‌هایی داشته باشند. ما بررسی کرده‌ایم که حتی اگر این قابلیت توسط بینندگان خاموش یا غیرفعال شود همچنان اطلاعات مشاهده را انتقال می‌دهد؛ هر چند این اطلاعات توسط سِرور بازیابی نمی‌شود. به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای عرضۀ جهانی ارائه می‌شود تا این مشکل که دامنگیر تلویزیون هوشمند شده است برطرف شود و وقتی این قابلیت غیرفعال باشد هیچ اطلاعاتی انتقال داده نشود.

علاوه بر این، گزارش شده است نام فایل‌‎های رسانه‌ای که در درایوهای خارجی مانند دستگاه‌های یو‌اس‌بی فلش ذخیره شده است توسط تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی ذخیره می‌شود. با اینکه نام فایل‌ها ذخیره نمی‌شود، انتقال نام چنین فایل‌هایی بخشی از قابلیت جدیدی است که برای جست‌وجوی اطلاعات در اینترنت (متادیتا)، که مربوط به برنامه‌ای است که تماشا شده، برای ارائۀ بهترین تجربۀ مشاهده در دسترس قرار می‌گیرد. اگر چه، این قابلیت هرگز به طور کامل انجام نمی‌شود و هیچ اطلاعات شخصی جمع‌آوری یا حفظ نمی‌شود. این قابلیت با به‌روزرسانی نرم‌افزار دائمی (Firmware) برطرف می‌شود.

ال‌جی در مورد گزارشات پیش‌آمده اظهار تأسف می‌کند و برای برآورده کردن نیازهای تمام مشتریان و عموم مردم به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد. ما امیدوراریم این به‌روز رسانی همۀ مسائل را بر طرف کند.

در پاسخ به گزارشات اخیر مبنی بر انتقال اطلاعات خاص مشاهده در تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی بدون رضایت کاربر، ال‌جی الکترونیکس در سوم دسامبر فوراً به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای برطرف کردن این نگرانی منتشر کرد. تا امروز، بیشتر تلویزیون‌های ال‌جی در 137 کشور از 29 نوامبر 2013 آپدیت شده‌اند. اگر در تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی که به‌روز شده‌اند این گزینه به طور دستی غیر فعال شود، دیگر اطلاعات مشاهده را انتقال نمی‌دهند. علاوه بر این، انتقال نام فایل‌ها فوراً با این به‌روز رسانی نرم‌افزاری متوقف شده است.

در تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی که گزینۀ به‌روزرسانی نرم‌افزاری فعال یا روشن است و گزینۀ به روزرسانی نرم‌افزاری خودکار (automatic update mode) علامت زده شده است به‌روزرسانی به صورت خودکار بدون دخالت کاربر انجام می‌شود. اگر این گزینه علامت نخورده باشد، بینندگان، هر ده بار بعد از روشن کردن تلویزیون، پیغام هشداری روی صفحه مشاهده می‌کنند تا زمانی که نصب تأیید شود. در این حالت، وقتی گزینۀ به‌روزرسانی نرم‌افزاری در حالت خاموش باشد، هیچ به‌روزرسانی انجام نمی‌شود. مشتریانی که می‌خواهند قابلیت به‌روزرسانی نرم‌افزاری را داشته باشند می‌توانند آن را از منوی تنظیمات در تلویزیون خود فعال کنند.

مطالب مرتبط

Sorry, no related articles to display.

۲۲ نظر

حسین ۱۷ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
با توجه به اینکه آخرین نسخه نرم افزار برای هر مدل تلوزیون عرضه شده در ایران برروی سایت شرکت گلد ایران قابل دانلود می باشد بهتر بود روش بروز رسانی نرم افزار بصورت OFF LINE یعنی دانلود نرو افزار ابتدا توسط رایانه و کپی آن بر روی کول دیسک ( فلش ) و سپس بروز رسانی نرم افزار بدون نیاز به تصال به اینترنت را هم بطور مشروح درج می گردید برای کسانیکه می خواهند نرم افزار تلوزیون آنها بروز باشد اما به هر دلیل دوست ندارد از امکانات تلوزیون هوشمند خود با اتصال به اینترنت استفاده نمایند ضمنا بعد از آخرین بروز رسانی نرم افزار بصورت ONLINE مشکلی در بخش گیرنده تلوزیون مدل ۴۷LM6710 پیش آمده و آن اینکه در زمان دریافت برنامه های تلوزیون بصورت دیجیتال صدای تلوزیون از تصویر جلوتر است و بقول معروف صدا روی لب گوینده نیست در زمان تماشای همان برنامه بصورت آنالوگ صدا و تصویر کاملا منطبق و در صورت استفاده از دستگاه گیرنده دیجیتال جداگانه (DVB-T) این مشکل وجود ندارد دستگاه گیرنده دیجیتال من ایکس ویژن مدل DVB101 می باشد ضمنا امیدوار بودم با این بروز رسانی مشکل کندی در تعویض کانال های دیجیتال حل شود که این اتفاق نیفتاد . لطفا این مشکل را بصورت عملی تست و پس از تائید مراتب را جهت رفع اشکال به بخش نرم افزار شرکت ال جی منعکس فرمائید .
موفق باشید .

رضا ۱۷ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

با سلام
تلویزیون اینجانب مدل lw57000 میباشد و از سری smart 3d است اما مدتها است که نرم افزار بروز رسانی برای آن ارائه نشده است . آیا بر روز رسانی برای سری ها خاصی معرفی میگردد یا برای همه نوع تلویزیون هوشمند تعریف یکسان است.

هاشم ۲۶ آبان ۱۳۹۳ پاسخ

سلام من دو سال پیش تلویزیون lw57000 خریدم الان از سایت شما نرم افزار بروز رسانی دانلود کردم و تو فلش ریختم و وقتی که به تلویزیون وصل کردم هیچ اتفاقی نیافتاد حتی تو منو هم رفتم و به روز رسانی فعال کردم بازم نشد.به نظر شما مشکل چیه؟ در ضمن وقتی هر فلشی هم وصل میکنم تا برنامه ای را ضبط کنم پیغام میده که دستگاه یو اس بی شما از عملکرد ماشین زمان پشتیبانی نمیکند.لطفا راهنماییم کنید.ممنون

ال جی ۱۶ آذر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
شما نمیتوانید این بروزرسانی را از طریق فلش انجام دهید

pooya ۱۷ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

آقا من که آخرش نفهمیدم چی شد؟!!
الان ما بروزرسانی کنیم و بعدش بذاریم رو حالت دستی؟!!

تابان ۱۷ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

تلویزیون فقط تلویزیون است . آنچه که در تولید ومونتاژ آن باید بیشتر مورد توجه باشد تصویر وصدای آن است درحالیکه شرکتهای تولید کننده بجای تلاش وکوشش برای بهبود کیفیت تصویر وافزایش قدرت تفکیک رنگ و ارتقای کیفیت وقدرت صدای آن به اضافه کردن امکاناتی میپردازند که خاص کلاهای دیگر بوده وعدم وجود آن خللی در کار تلویزیون ایجاد نمیکند بنابراین اگر تکنولوژی NANO LED ویا افزودن سخت افزار خاص دیگر کیفیت تصویر را بالا میبرد باید در ساخت سریهای جدید پانل همه تلویزیونها از نوع فوق باشد نازک شد ن ضخامت تلویزیون به بهای ازدست رفتن کیفیت وقدرت صدای آن میانجامد درحالیکه حفظ کیفیت صدا وپیش بینی چندین باند داخلی درتلویزیون با توجه به فن آوری سه بعدی صدا وتصویر بایدجزو ضرورتهای اساسی تولید محصولات تصویری قرار گیرد بنده رجاء واثق دارم اگر شرکت محترم ال جی در تولید محصولات خود با این دوویژه گی توجه بیشتری مبذول دارد قطعا” سهم فروشش در بازار بسیار بیشتر هم خواهد بود

omid ۱۷ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام ببخشید وقتی که میخوام برنامه ای رو دانلود و نصب کنم قاعدتن اول باید وارد سیستم شد و رمز عبور و شناسه رو وارد کرد تا بشود برنامه ای را دانلود کرد ولی وقتی رمز عبور را میزنم وارد سیستم نمیشود و ارور میدهد .لطفا پیگیری کنید

omid ۲۲ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

چرا جواب نمیدید؟

مهدی ۱۸ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

حریم خصوصی فدای منافع شرکتها می شود، جای تاسف است برای ال جی.

سحر ۲۶ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

چرا ال جی اپ بسه هست و نمیشه برنامه هاشو نصب کزد کی فعال میشه؟

admin-user4 ۱۲ دی ۱۳۹۲ پاسخ

سلام

بسته نیست و حتما آن رو آپدیت کنید

سالار کرم زاده ۲۷ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

باعرض سلام_ من با تلویزیون به اینترنت متصل میشوم و وقتی آپدیت جدید رو جست و جو میکنم نشان میدهد اما وقتی می روم به روزرسانی بعد از مدتی اخطار میدهد که به روز رسانی به حالت تعلیق در امده و بروزرسانی نمیشود.در ضمن فایل آپدیت رو از سایت ال جی دانلود کردم اما تو تلویزیون فایل نشان داده نشد.

admin-user4 ۱۲ دی ۱۳۹۲ پاسخ

سلام

لطفا با خدمات گلدیران تماس بگیرید

omid ۲۲ دی ۱۳۹۲ پاسخ

سلام شماره پشتیبانی چنده؟منم همین مشکلو دارم

اندیشه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ پاسخ

سلام خسته نباشید به سایت کی میرم و میخوام فایل آپدیت رو دانلود کنم چند فایل با حجم متفاوت میبینم میشه راهنمایی کنید که دقیقا باید کدوم فایل و فایلها رو دانلود کنم سپاس

ال جی ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ پاسخ

چه سایتی؟ دستی که نمیشود آپدیت کنید

yase ۱۸ مهر ۱۳۹۳ پاسخ

چگونه می توانیم ستاب نرم افزار دلخواهمان را روی تلویزیون هوشمند نصب کنیم ایا به اندازه کافی فضا در تلویزیون هایی که حافظه داخلی ندارند وجود دارد لطفا راهنمایی مناسب و واضح بدهید متشکرم

امین ۳ دی ۱۳۹۳ پاسخ

یه سوال در باره ی این تلوزیون داشتم.
چه طور فیلم و سریال هایی که ضبط کرده ام را به فلش خودم انتقال دهم و از آن در جا های مختلف استفاده کنم؟

علی ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ پاسخ

ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﻃﻼﻋﺎﺗﯽ رﺍ کﻩ بﺭﻭﯼ تﻟﻮﯾﺰﯾﻮﻥ ذﺧﯿﺮﻩ شﺩﻩ بﻩ کﻭﻟﯽ دﯾﺴﮏ یﺍﮔﻪ فﻟﺶ مﻧﺘﻘﻞ نﻣﺎﯾﯿﻢ. ﻣﺪﻝ ۶۶۰۰ ﺍﻝ ﺟﯽ

محمد اسدی ۲۰ تیر ۱۳۹۴ پاسخ

سلام ، ببخشید تل.یزیون ما ثانیه به ثانیه ارورمیده به شکل زیر:

( برنامه ناگهانی متوقف شده است)
چکار کنیم
ممنون

مهدی ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ پاسخ

با سلام. مدل تلوزیون
lw57000 lg میباشد.یه هو خاموش شد وقتی روشن میکنیم چشمک میزنه روشن نمیشه مشکلش چیه ؟

ال جی ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ پاسخ

سلام دوست عزیز،

لطفا با مرکز خدمات مشتریان ال جی-گلدیران تماس بگیرید.

نظر دهید