۰۴ آذر ۱۳۹۲

شماره‌گیر جدید KitKat: از رده خارج شدن دفترچه تلفن‌ها

گوشی‌های هوشمند ما این روزها آنقدر به قابلیت‌های خارق العاده ای مجهز شده اند که فراموش کردن اینکه آن‌ها کار گوشی تلفن را هم انجام می‌دهند، اصلا سخت نیست! شاید به همین سبب است که شماره‌گیر گوشی‌های ما در چند سال اخیر با پیشرفت آنچنانی مواجه نشده است و بیشتر مردم به استفاده از پیامک‌ها برای اغلب ارتباطات شان روی آورده اند. Android 4.4 KitKat با افزوده شدن قابلیتی به شماره گیر که باید مدت‌ها پیش از این، در آن تعبیه می‌‌‌شد، این بخش را بسیار جذاب تر می‌کند: حتی اگر نام تماس گیرنده در لیست مخاطبین شما نباشد، این شماره‌گیر به شما می‌گوید دقیقا چه کسی با شما تماس گرفته است!

شماره گیر پیش فرض اندروید

شماره گیر جدید عکسی از کسی که در حال تماس با وی هستید، به شما نمایش داده و به شما می‌گوید با چه نوع کسب و کاری مواجه اید.

سیستم‌های تشخیص شماره تلفن‌های خانگی یا همان ID Caller حالا پیشینه‌ای بیش از دو دهه دارند اما گوشی‌های هوشمند روند نسبتا کندی را در سازگار شدن با این فناوری پیش گرفته اند. برخی از اپراتورها، چون Verizon ، نرم افزارهایی اختصاصی دارند که به شما نشان می‌دهند، چه کسی و از چه نقطه ای در حال تماس با شماست ؛ اگرچه برای دسترسی به چنین سرویسی باید بهایی اضافی بپردازید.

شماره گیر Android KitKat با استفاده از Google Maps و Google Plus برای نمایش اطلاعات شخص تماس گیرنده، به شکل موثری چنین سرویس هایی را از رده خارج می‌کند.  اگر به هر دلیلی برای مثال رستوران یا کافی شاپ محل تان با شما تماس بگیرد، Google شماره تماس گیرنده را با کسب و کارهای محلی چک کرده و محل تماس را برای شما به  نمایش در می‌آورد.

این قابلیت بدون اشتباه کار نمی کند و برای کارکرد دقیق تر آن نیاز به تعبیه بیشتر اطلاعات کسب و کارها در پروفایل آن‌ها در +Google و همین طور ارائه اطلاعات به روز در Google Maps وجود دارد. بنابراین هنوز هم با مواقعی روبرو خواهید شد که ندانید چه کسی در آن سوی خط در حال تماس با شماست.

و چند نقص کوچک

در حال حاضر این قابلیت تنها در مورد کسب و کارها کار می‌کند اما Google  قصد دارد تا قابلیت‌های آن را با افزودن اشخاص دارای شماره تلفن در حساب‌های کاربری +Google به لیست خود، گسترش دهد.  در هنگام دریافت تماس از هر کس، عکس پروفایل +Google او روی صفحه نقش می‌بندد و بنابراین اگر از شماره تان برای تماس‌های کاری بسیاری استفاده می‌کنید، شاید نیاز به تغییر آن به تصویری حرفه ای تر داشته باشید. اگر علاقه ای به استفاده از این قابلیت ندارید، می‌توانید با کلیک کردن بر روی این لینک شماره تلفن‌های تان را از حالت انتخاب خارج کنید تا Google نیز آن‌ها را از لیستش خارج کند.

اگر شما تماس گیرنده باشید، این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا به جستجوی نزدیک‌ترین محل‌ها پرداخته و بر اساس نقطه ای که در آن هستید، نتایج را مشاهده کنید. شماره گیر KitKat مخاطبین را بر اساس میزان تعامل و تماس شما با آن ها، برایتان اولویت بندی می‌کند.

موفقیت این شماره‌گیر جدید خبر از افزایش علاقه کاربران به استفاده از +Google داده و علاوه بر این، سبب به روز رسانی اطلاعات غول جستجوی اینترنتی خواهد شد. شاید وقت آن رسیده که  پیش از ورشکستگی کامل YellowPages ، Google به فکر خرید آن بیفتد.

توجه: این سرویس در مناطق خاصی در حال حاضر پشتیبانی می‌شود.

۴ نظر

پیمان ۴ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

خیلی جالب بود

امیررضا ۴ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام یک سوال سامسونگ آپدیت ۴.۳ را روی گوشی s4 بیرون داده و قرار است بزودی ۴.۴ هم بیاید چرا الجی هیچ کاری نمی کند

admin-user4 ۵ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

برنامه ال جی برای آپدیت کیت کت به زودی اعلام میشود

امیررضا ۵ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

مرسی از پاسخ شما من گوشیم optimus g است و بسیار گوشی عالی است خوشحال می شم اگر زمانبندی آپدیت را اعلام نمایید

نظر دهید