۲۵ آذر ۱۳۹۲

نکاتی برای کار با ال‌جی G2- قسمت اول

نبرد پرچمداران هوشمند اندروید روز به روز داغ‌تر و شدیدتر می‌شود و پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند ال‌جی، G2، نیز وارد عرصۀ پیکار قدرتمندترین اندرویدها شده است. برای شماهایی که به تازگی این ابرگوشی هوشمند ال‌جی را خریداری کرده‌اید یا تصمیم دارید آن را به زودی بخرید، چند نکته و ترفند برای کار با آن را آماده کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند بیشترین بهره را از گوشی اندروید ال‌جی خود ببرید.

  •  حرکت دادن آیکون برنامه‌ها (و صفحه‌نمایش اصلی)

با فشار ممتد و نگهداشتن آیکون برنامه می‌توانید آن را حرکت دهید اما با کج کردن ال‌جی G2 امکان گردش در صفحه‌نمایش‌های دیگر میسر است.

  • تغییر آیکون برنامه‌ها

این یک قابلیت جدید برای ال‌جی است. شما می‌توانید آیکون‌هایی که برنامه‌‎های منختلف را نشان می‌دهند را عوض کنید و اندازۀ آنها را تغییر دهید. روی آیکون ضربه بزنید و نگه دارید و سپس رها کنید تا ببینید گزینه‌ای در گوشۀ بالا در سمت راست نشان داده می‌شود که انتخاب‌هایی برای آیکون باز می‌کند. شما می‌توانید آیکون متفاوتی را انتخاب کنید یا ابعاد آن را تغییر دهید. اگر بعد از اینکه ضربه زدید و نگه داشتید اطراف آن فضا وجود دارد، آن را رها کنید تا گوشه‌های آبی را ببینید. اکنون شما می‌توانید آیکون برنامه را بکشید و آن را به یک ابزارک یا ویجت تبدیل کنید.

  • استفاده از قابلیت Knock On برای اینکه بتوانید روی صفحه ضربه بزنید و آن را بیدار کنید

قابلیت دو بار ضربه روی صفحه، ال‌جی G2 را زنده می‌کند و با دو بار ضربه روی فضای خالی صفحه یا روی نوار وضعیت آن را دوباره می‌خوابانید. این یک قابلیت مفید است؛ مخصوصاً وقتی که کلیدهای فیزیکی در پشت گوشی قرار دارند. این ویژگی را در مسیر زیر پیدا کنید. البته باید کمی تمرین کنید تا با کار کردن با آن عادت کنید: Settings > General > Gestures > Knockon

 

  • تغییر منو، صفحۀ اصلی و کلیدهای پشت

رابط کاربری ال‌جی پر از قابلیت‌هایی برای سفارشی کردن است. شما می‌توانید کلیدهای سیستم در انتهای صفحه‌نمایش را تغییر دهید. به Settings > System settings > Front touch buttons  بروید و آرایش یا چیدمانی را که می‌خواهید را انتخاب کنید.

  • ایجاد تم یا مضمون برای پیام‌رسانی

برنامۀ پیام رسانی یا messaging را باز کنید و در قسمت Menu > Settings > Conversation Theme  چندین کاغذدیواری و مضمون پیش‌فرض را برای پیام‌های متنی خود انتخاب کنید. شما می‌توانید مضامین مختلف برای مخاطبان گوناگون داشته باشید. در فروشگاه مجازی Play Store نیز تم‌های دیگری برای دانلود وجود دارد.

  • اجرای سریع دوربین

کلید کم کردن صدا د ر پشت ال‌جی G2 را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید تا برنامۀ دوربین باز شود. شما می‌توانید از همان کلید کم کردن صدا برای ثبت عکس استفاده کنید؛ اگر چه ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. اگر نمایشگر روشن باشد، می‌توانید از سمت چپ صفحه‌نمایش لمس کششی انجام دهید تا به سرعت دوربین را اجرا کنید.

  • استفاده از QSlide

نوار اعلان‌ها را به پایین بکشید تا برنامه‌های QSlide را زیر بخش‌های معمول ببینید. این برنامه‌ها می‌توانند در پنجره‌های کوچکی اجرا شوند و روی هر چیزی که شما در حال انجام آن هستید بنشینند. شما می‌توانید روی بالای پنجره ضربه بزنید و آن را به اطراف بکشید یا گوشۀ پایین را ضربه بزنید و بکشید تا اندازه را تغییر دهید. یک اسلاید فرانمایی یا شفافیت نیز در بالا وجود دارد.

ادامه دارد

۸ نظر

م ۲۵ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام ۳۲ این گوشی چی شد؟؟؟؟
بالاخره میاد یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خسته شدیم دیگه!!

ش ۲۵ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام فقط بهمون بگید برای ۳۲ این گوشی صبر کنیم یا نه؟؟؟؟؟؟
ممنون.

saeed ۲۵ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

چه فایده …. وقتی ۳۲ گیگ این ابر غول الجی نیست تا ما بخریم و حال کنیم و پز بدیم که ما بهترین اسمارت فون دنیا رو داریم ، برای چی نکات درباره ی اون رو بخونیم
اصلا چه طوری میتونیم بخونیم

بابا تو رو خدا حد اقل تا شب یلدا برسونیدش ۳۲ گیگ رو

امیرطاها ۲۵ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

آقای محترم بجای اینکه این قابلبتاروبگی بگو ۳۲گیگش کی عرضه میشه مردمو علاف کردی هی میگی بزودی آذر هم تموم شدونیومد

میلاد ۲۵ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

با سلام و تشکر
مطلب خوبی بود. خصوصا مورد دوم یعنی آیکون ها که در جایی تا به حال اشاره نشده بود.
گوشی جی ۲ با حافظه ۳۲ گیگ هنوز وارد بازار نشده؟ آذر ماه هم رو به پایان است بزرگواران.

پیمان ۲۵ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

خیلی جالب بود ممنون

امیر ۲۶ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
امروز ۲۶ آذر هنوز ۱۳۹۲
و هنوز نتونستین ۳۲ گیگش رو توزیع کنین!
نا امید کنندس.

مهرداد ۲۶ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

سلام ادمین جان
خبر داری شما کی قراره ۳۲ GB اینو وارد بازار ایران بکنه ال جی؟
(اگه میشه در مورد Nexus 5 هم همین جواب را می خواستم)

نظر دهید